23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dežo 17.4.2009 20:48

Re: K článku

Krize je z nadbytku. Není třeba toliko aut, natož dotací do tohoto průmyslu. Peníze je třeba dát do infrastruktury, oprav a zateplení domů, snížení energetické náročnosti při výrobě. Připravit se na dobu po krizi. Jenže peníze z období konjuktury jsou projezené, poslanci břichatí, zneužívá se zdravotní péče, rozmáhá se populismus, levicový extrémismus v podobě neonacismu atd. atd.

Šrotovné nepřináší kýžený efekt nikde! Šrotovné je nesmysl!

King 17.4.2009 9:54

Snad si lidé uvědomí-že EU začíná být celá nemravná.

Šrotovné proběhne a problém zůstane-co dále EU i Obamo?Snad si lidé už nenechají kálet na hlavu:viz Novinky:Guvernér Texasu che stát odpojit od Unie.odmítá Obamovy dotace.

certik 17.4.2009 11:42

Re: Snad si lidé uvědomí-že EU začíná být celá nemravná.

Jenom skoda že se Texas neodpojil před rokem 2000.

zm 17.4.2009 9:27

kontrolní otázka

zprávy ihned  :duben 2010

šrotovné v Německu vyčerpáno. Análytici odhadují propad výroby v segmentu malých vozů o 3%

květen 2010    Análytici jsou překvapeni. Propad je větší než se předpokládalo. Odhaduje se propad o 20%

červen 2010    Análytici jsou překvapeni, poté ,co se segment malých vozů propadl o neuvěřitelných 90%, omezuje Škoda Auto výrobu. Výroba poběží každé liché pondělí od 8 - 12.30 hod

Otka 17.4.2009 9:56

Re: kontrolní otázka-snad mají v automobilkách dobře placené

experty na vývoj trhu???Tak ať začnou dělat  dětské kočárky.To množství aut je nesmyslné!

zm 17.4.2009 10:26

Re: kontrolní otázka-snad mají v automobilkách dobře placené

hlavně by se měli zamyslet experti co vymýšlej šrotovný. Zatím se všichni ke krizi stavěj jak feťák k fetu. Zvyšujou si dávky. Jsem zvědavej, jak dlouho to játro a ostatní orgáni vydržej.

tich@dohoda 17.4.2009 9:04

Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

viz titulek, modry bolsan, soudruh Mirek F/. Drahy modry soudruhu, predevsim ti lide musi mit praci a dostavat vyplatu, aby mohli ty penize utratit eventualne za neco jineho , = to "srotovne" pomaha udrzet zamestnanost a to nejen na linkach automobilek, nybrz take u subdodavatelu, podobne je tomu napr. pri dotovanem zateplovani domu. Jde o krizovy ekonomicky nastroj, nikoliv bezne systemove opatreni v dobe hosp. rustu. Navic je nutno vzit v uvahu i ekologicky prinos , = nove male vozy maji nizsi emise, zateplene domy nizsi spotrebu tepla , bila technika nizsi odber el. energie. Je significant, ze vy modri bolsevici vzdy za vsim vydite ideologii, stejne jako vasi rudi brachove. Cest :-)

Kajda 17.4.2009 9:25

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

Rv;-DVy a Zima nikdy nezklamete(Y)

Mirek F. 17.4.2009 9:26

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

No, kdyby vám logika šla stejně jako invektivy, tak bych se s tímto příspěvkem nemusel namáhat. Vaše naivní ekonomické myšlení mě sice přivádí k zoufalství, zvláště když si uvědomím, že lidé vašeho názoru také mají volební právo, ale pokusím se polopaticky:

Když si lidé nekoupí auta, utratí peníze za něco jiného. To by mělo být jasné. Čili, podpoří výrobu a zaměstnanost v těch oborech, které ty žádané výrobky produkují. Státní podpora automobilkám ale vede k tomu, že peníze utracené za auto už nemohou být použity k nákupu něčeho jiného, čímž se zvyšuje nezaměstnanost a klesá výroba zase v neautomobilních oborech. Nula od nuly pošla. Jenže k tomu ještě je nutno připočíst další negativum, rostoucí státní dluh, "díky" výdajům za šrotovné. A ten státní dluh budou muset platit i ti výrobci a zaměstanci, kteří nepracují v automobilovém průmyslu nebo v oborech s automobilkami spojených, výrobci a zaměstnanci, kteří jsou kvůli umělému preferování automobilek postiženi poklesem výroby a nezaměstností.  

Co se nižších emisí týče, na to stačí důkladnější technická kontrola. Pominu-li fakt, že i výroba nového auta produkuje znečištění.

Kajda 17.4.2009 9:31

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

Namáháte se zbytečně. Dohodě je zbytečné cokoli vysvětlovat. On stejně bude ty své nesmysly  dokola omílat jako zaseklý kafemlýnek, i když mu strčíte pod nos horu argumentů.

Mirek F. 17.4.2009 9:39

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

Dohodě je to asi zbytečné vysvětlovat, to máte pravdu, ale třeba si to přečte i někdo jiný a pozmění svůj doposud pozitivní názor na šrotovné.

zm 17.4.2009 9:31

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

nene ne,ekologie jásá, je jasně prokázáno, že již po najetí 300 000 km, jsou emise CO2 vzniklé při výrobě nového auta eliminovány. A to není údaj od Kateřiny ,ale z AutoBildu.

Mirek F. 17.4.2009 9:49

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

Nojo, 300 kkm, to je najeto hned:-)

Kajda 17.4.2009 9:53

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

:-D

zm 17.4.2009 9:54

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

jistě, majitelé stodvacícítek, kterých se šrotovné převážně týká ,to natočí v průměru za 7 měsíců.

Jura Jurax 17.4.2009 11:39

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

jojo - jen aby to vozíček vydržel ... ;-)

Jenda 17.4.2009 15:00

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

To je skvele!!! Takze treba takovy majitel auta se 100 km vzdalenou chatou nebo rodici uz za pouhych 1500 vikendu eliminuje emise vznikle pri vyrobe sveho noveho auta. Skvele!

Kdyby jezdil kazdy tyden tak to mame pouhych necelych 28 let!

lada_sf 17.4.2009 9:57

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

nevěřím, že neznáte krásné přísloví "házet perly sviním" ;-P

Luboš 17.4.2009 9:52

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

Sleduji jak bolšánům krásně zní slova jako zadarmo, příspěvek a pod. Škoda, že se nikdo nezajímá o to, co bude zítra. P.S. Nemám tak docela pravdu, protože se u nich zpíva : Zítra se bude, tancovat všudeRv

Jura Jurax 17.4.2009 11:40

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

Jojo, zpívalo se zítra se bude tančit všude a osmašedesátém přijely tanky ...

Jura Jurax 17.4.2009 11:38

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

No, opravdu ale úplně alternativně inteligentní - počtěte si tady, kolik procent malých aut u nás vyrobených zůstává doma a koupilo by se tedy za šrotovné - to nepomůže zaměstnanosti automobilek - ty jsou závislé na trhu mimo ČR, ale odčerpáním peněz položí jiné, co na trhu uvnitř ČR závislí jsou. Proč třeba ne nábytkovné - nemýlím-li se, nábytku u nás vyrobeného zůstává v ČR řádově víc než aut, ergo jeho výrobci jsou víc závislí na vnitřním trhu, takže by se zaměstnanosti pomohlo víc.

V MF byla vypočítána auta, co by se za šrotovné dala koupit - z cca dvaceti bylo  5 tuzemských - nejslabší Fabia a Octavia II 1,4 (ovšem ta za cenu přes 400 000) a 3 vozíčky z TPCA - ostatní byla z ciziny.

Kecal. 17.4.2009 11:40

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

Na ty dva chudáky nemá cenu reagovat.

Antonín Hrbek 17.4.2009 8:46

Šrotovné je nemravná podpora jednoho odvětví na úkor jiných

Pokud by vůbec mělo být realizováno, tak nejméně až za jeden rok, až opadne současná odbytová vlna. A s podstatně nižší státní podporou, za podmínky výrazného snížení ceny automobilů (ať automobilky taky ze svého zisku něco obětují)a na protiúčet starého automobilu u prodejce. Ten ať si s ním dělá co chce - může ho likvidovat na šrot, může z něho něco využít nebo jej může i dál prodat. To je zcela na něm. Povinná likvidace výrobku, který by ještě mohl dál sloužit je ekonomický nesmysl.

Jinak stále platí, že i když jsou jinde "blbci", tak my jich máme ještě víc.

Kajda 17.4.2009 9:26

Re: Šrotovné je nemravná podpora jednoho odvětví na úkor jiných

R^R^R^Asi tak.

Fleischer 17.4.2009 9:45

Re: Šrotovné je nemravná podpora jednoho odvětví na úkor jiných

Ceny aut šly dolů

Jura Jurax 17.4.2009 11:48

Re: Šrotovné je nemravná podpora jednoho odvětví na úkor jiných

No bodejť ... když vázne odbyt ;-D

Antonín Hrbek 17.4.2009 14:58

Re: Šrotovné je nemravná podpora jednoho odvětví na úkor jiných

Ale automobilky stále tučně vydělávají. Škoda-Auto předpokládá, přes všechno, v letošním roce zisk 11 mld.

kritik 17.4.2009 8:44

poznámky

1/ životnost současných automobilů je při rozumné údržbě cca 15let i více.

2/ šrotování 10let starých ojetin v některých zemích přenáší důsledky budování nadměrných výrobních kapacit na daňové poplatníky. Výroba v nadměrně kapacitních automobilkách přináší zbytečnou spotřebu energie a materiálu , je tedy neekologická.

3) obměnu vozového parku zajistí nejlépe důsledné a neovlivnitelné provádění technických a emisních prohlídek. To nevyžaduje dodatečné nároky na státní rozpočet.

57/ pokud už šrotovné bude zavedeno  je rozumné ho vhodným způsobem omezit. Zajímavé jsou údaje o šrotovném v různých zemích EU. Např. Holansko a Dásko šrotovné rozumným způsobem omezilo (od 15 let stáří auto a nižší částky). Nadměrně vysoké šrotovné přímo láká k jeho spekulativnímu využívání a zvyšuje nároky na zdroje ze státního rozpočtu.

 

vladimír314 17.4.2009 8:42

celá kauza šrotovného

mně přivádí na jedinou myšlenku: Je potřeba podstatně snížit daně, tedy odvody do veřejných rozpočtů, aby různí chytráci v exekutivách nemohli naše peníze rozhazovat na nejrůznější blbosti a přihrávat je za tučné obolusy svým kamarádíčkům. A bude po krizi, protože si budeme moct koupit daleko víc daleko dražších věcí a ekonomika se rozeběhne.

fox 17.4.2009 10:27

Re: celá kauza šrotovného

Máte úplnou pravdu.To je cesta slabého státu.Měla ji v programu ODS.Jak dopadla,nic neprosadila,ztrácí preference.V USA je vývoj opačný-silný stát,vše řídí,vše platí= vysoké daně ,socialismus.Perspektivy chmurné.