18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Snížit DPH na 14 procent

V ČR máme jedno z nejvyšších daňových zatížení na světě. Potraviny jsou zatížené daní z přidané hodnoty 15 %, ostatní věci sazbou 21 %. Pojďme snížit DPH na jednotných 14 %, omezíme tím daňové úniky a snížíme ceny v obchodech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Novotny 21.6.2016 14:36

Re: Pan Mach opět perlí

Školství - určitě nelze při tom ohodnocení učitelů čekat zázraky. Ale ten talent se většinou prosadí. Co to je špičové vzdělání určovat nechci (nicméně mezinárodní žebříček škol existuje), ale taky nechci, aby bylo špičkové vzdělání dostupné jenom za středostavově nedostupné peníze. (i když jaderka určitě špatná škola nebude).

Bezpečnost - ve Švýcarsku má policajt plat na úrovni ředitele firmy. Ale nemá problém odhazovat sníh z cesty, pokud je to nutné. Tam dítě vodit nemusíte, pokud zapomenete zamknout auto, tak se Vám ani nevyplatí se vracet ho na noc zamknout. V ČR máme a dáme určité peníze, podle toho máme servis. Ale je to pořád lepší, než ta Ukrajina.

Zdravotnictví, tam se určitě shodneme. Ale v současné době je to nádoba provázaná s daněmi a pokud chceme daně významně snížit, musíme nejprve financování zdravotnictví reformovat.

M. Foltyn 21.6.2016 14:27

Re: Dan by se snizit, sjednotit mela

Jak je vidno, na hodinách marxismu jste dával pozor a pamatujete si. Podle vás jsou socani pravičáci, Gros inkasoval až po odchodu z politiky. Rád bych věděl, jak se dostalo k chudým bohatství z prodeje dolů, popř. z bytů v Ostravě. A kterýto pravicový politik přestřihával Babišovi pásku u výrobny řepkových s....k do aut. Jste komunistický demagog.

Z. Lapil 21.6.2016 14:13

Re: DPH s spotrebni dane mi vadi nejmin

Poslyšte, Terryho Pratcheta cech zlodějů znáte? Cituji zhruba: "Patricij (vládce) si myslel, že když už nějaký zločin být musí, měl by být aspoň organizovaný". Důsledek - oloupený občan dostal potvrzení, kterým se při případném dalším pokusu o loupež prokázal, takže nebyl oloupen příliš často. Rovněž mu bylo nabídnuto (samozřejmě s velmi výhodnou slevou), že zaplacením jisté nevelké částky bude před cechem zlodějů pro příští rok v bezpečí.

Na nelicencované loupeže pohlíží cech zlodějů velmi nepřátelsky.

Z. Lapil 21.6.2016 14:01

Re: Pan Mach opět perlí

Ad školství. I když pominu otázku, co je to "kvalitní vzdělání" (jaderná fyzika, kulturní antropologie, praktická činnost při prošťouchávání ucpaných heizlů nebo něco jiného?) máte dojem, že v glajšaltovaném školství těch zhruba šest děcek v každé třídě ZŠ identifikujete?

Ad bezpečnost. Za speciální ochranu si platím. Porozhlédněte se, co je všude ochranek a připočtěte si svůj čas a cenu benzínu třeba za to, že dceru z tanečních nenecháte jít domů samotnou.

Ad zdravotnictví. Nevím, je-li vhodné sem daně vůbec tahat. Zdravotnictví je, zjednoduším, samostatný pojišťovací obor. Určitě má ale všechny atributy státního řízení - je podfinancované a zároveň umožňuje získat peníze skrze atypické (nestandardní? Lepší? Placené!) služby jen velmi obtížně až nelegálně. Ať už je to homeopatie nebo domácí porody.

K. Frauknecht 21.6.2016 12:59

Re: Pořád čekám

Z 15. června 2016: https://web.svobodni.cz/clanky/petr-mach-k-reorganizaci-policie-cr

K. Frauknecht 21.6.2016 12:58

Re: Jako vždy

To už tak nějak maj bolšani v krvi :-).

K. Vyšata 21.6.2016 12:56

Re: Dan by se snizit, sjednotit mela

Pokusím se o zjednodušení. Levicoví politici jsou vyslanci chudých (bez ohledu pro jsou chudí) a protože mají zájem se udržet u dobře honorovaného koryta, mastí svým chudým voličům trochu bohatství střední třídy. Pravicoví politici jsou vyslanci horních pár desetitisíců, kterým upravují prostor pro trvale udržitelné bohatnutí. Jejich hlavní povinností je udržet systém ve stavu, aby bohatí nemuseli sanovat chudobu a nechat to na střední třídě. Odměna se očekává až po odchodu z politiky.

D. Švik 21.6.2016 12:48

Re: Pořád čekám

Přesně tak.

V. Vaclavik 21.6.2016 12:47

Re: Dan by se snizit, sjednotit mela

Dodal bych, z ceho se bohatne. Bohatne se z uvolnovani obojku regulaci, tedy cim vice volnosti je obcanum dano, tim vice bohatnou, je to tak jednoduche, ovsem jednoduche veci byvaji nejmene chapane.

V. Vaclavik 21.6.2016 12:44

Re: Dan by se snizit, sjednotit mela

"Všichni bojují za správnou věc, tu svoji." Jenze bojuji hloupe, jako male deti proste chteji a je jim uplne jedno, jak se naplneni toho boje, ci prani, ma dosahnout.

To, ze pravice dela(la) veci (take) spatne, s tim bych nepolemizoval, ale nehodlam se bavit na urovni konkretnich jmen politiku, zadneho bych nevolil ani jako mensi zlo, protoze i volba toho mensiho dava legitimitu zlu, byt mensimu! Takova volba je ospravedlnitelna jen kdyz ma clovek na krku nuz.

Opravdova pravice je temer jako myticky jednorozec. Mozna by se lidi meli zamyslet nad tim, proc i ty lepsi pravicove vlady (nejen ty nase, i ty ve svete) nemely vydrz, proc nikam nevedly, proc byly zahy odstaveny od vesel moci... tedy proc se jim rozbil dzbanek. Ma to hodne spolecneho, rekl bych ze to ma vse spolecneho s tim, co jste rekl o tom, co lide celeho spektra naroda chteji - tedy mit se lepe, polepsit si co se blahobytu tyka. A v tom ohledu pravice nikdy nedostala svym slibum, kdyz jeji recepty vesmes sestavaly z utahovani opasku, z cehoz jeste nikdo na svete nezbohatl.

R. Langer 21.6.2016 12:39

Re: DPH s spotrebni dane mi vadi nejmin

Jo, a pár otrávených metanolem jako bonus navíc. :-P

R. Langer 21.6.2016 12:37

Re: Dan by se snizit, sjednotit mela

No, k tomu boháči, chudáku a střední třídě - když to shrnu, tak všichni chtějí "víc bohatství", nemusíte to tak složitě okecávat. Takže všichni bojují za stejnou věc, rozdíl je jenom v tom, kde a komu chtějí brát peníze. A o tom to hlavně (u socanů) je. ;-)

R. Langer 21.6.2016 12:34

Re: Dan by se snizit, sjednotit mela

Jistěže je Kalousek socan, stejně jako všichni ostatní kolem.

R. Langer 21.6.2016 12:32

Re: Pořád čekám

Vydím to přesně opačně - napřed je potřeba mít v pořádku daně, a potom se můžu soustředit na ty tajtrlíky, co z nic platím. Co je mi po nějaké "policejní krizi", navíc pravděpodobně umělě vykonstruované - bude snad po jejím skončení chleba levnější, nebo jaký to bude mít na vlastně člověka vliv? :-/

K. Krejčů 21.6.2016 12:17

Pořád čekám

kdy se svobodní vyjádří k současné "policejní" krizi. A ejhle, pan Mach řeší DPH. Nejdřív je třeba mít v pořádku stát - pak se můžeme bavit o daních. A to jsem Svobodné volil. Ale bohužel - kapitán se pozná v bouři. "Dinosaurus" Kalvoda alespoň situaci rozebral a komentoval. Pan Mach asi nežije v naší zemi.

K. Vyšata 21.6.2016 12:07

Re: Dan by se snizit, sjednotit mela

Vaše konstrukce jsou trochu mimo, občané jakékoliv politické a i ekonomické úrovně chtějí všichni stejnou věc. Boháč víc bohatství, chudák odstranit chudobu a střední třída blahobyt bez obou předchozích skupun. Všichni bojují za správnou věc, tu svoji. Nadávat na socany po zkušenostech z vlád kvazipravice je směšné, na rozdíl od nich se socani chovají tak, jak jim velí jejich politická idea.

Ještě pro doplnění, jak útočí na Babiše ti z prava je tragická chyba, zatím se projevuje jeho důležitost ve vládě, drží pevně opratě financí, aby je socani nerozházeli. Kalousek i Fiala jsou sice inteligentní lidé, ale politické impotentní nuly. Jejich politická práce je systematické vymezování proti Babišovi, i když s trochou rozumu by měli oba pochopit, že jen Babiš brání socanům k nadměrnému rozdávání. Možná, až se snad v dalším desetiletí objeví opravdová pravice a převezme moc, poděkuje Babišovi, že nebudou vládnout na zadlužených troskách a bude něco k ukradení.

J. Novotny 21.6.2016 12:06

Re: Pan Mach opět perlí

Vaše myšlení je omezeno na českou kotlinu, dále nevidíte. Výhodné pro stát znamená zvýšení jeho konkurenceschopnosti vůči konkurenčním zemím. A tu špičkové vzdělání určitě zvyšuje. Dále mi podsouváte několik nesmyslných tezí, které jsem neprohlásil, abyste je vzápětí rozcupoval, bravo!

Co se týče bezpečnosti, tak příkladem zemí, kde bezpečnost funguje může být Singapore, či Švýcarsko. V prvním případě bez střelných zbraní, v druhém s nimi. ČR je relativně bezpečná země, určitě ne ideál, ale zas tak zle na tom není.

Z Vašeho příspěvku čiší "Já, Já, Já", asi pořád ještě trauma z Rakousko Uherska a od Komunistů, kdy byl stát vždy vnucen shora. Frajeři, co byli ochotni prodat vlastní stát dovedli Ukrajinu tam kde je. Proč tam chcete směřovat ČR?

I. Schlägel 21.6.2016 11:49

Re: Proto jsme chudobou nejméně ohroženým národem světa.

Vím. Termín většinový jsem použil ve smyslu politických preferencí, ne ve smyslu volebního systému. Zdravím.

M. Prokop 21.6.2016 11:31

Re: Proto jsme chudobou nejméně ohroženým národem světa.

Ta volba je poměrná. Většinová jen v Senátu.

M. Prokop 21.6.2016 11:30

Re: Dan by se snizit, sjednotit mela

Ano, ovšem. Ale ani ti, kdo jim to nabízejí, až vnucují, nejsou bez viny.

M. Prokop 21.6.2016 11:30

Re: Dan by se snizit, sjednotit mela

Ano, Kalousek je socan, konec konců vylezl z velmi socialistických lidovců. Má tu polehčující okolnost, že daně zvýšil v době recese. To je sice také špatně, ovšem ne tolik, jako bezuzdně a na dluh utrácet v době růstu, po (ne)způsobu Dluhoslava a Bureše.

I. Schlägel 21.6.2016 11:22

Re: Proto jsme chudobou nejméně ohroženým národem světa.

Myslím, že se mýlíte. Máme možnost nedokonalé volby z nedokonalé nabídky. Výsledkem této naší (většinové) volby vyjádřené následnými poměry v parlamentu může být snižování daní a nerozdávání koblih nebo zvyšování daní a rozdávání koblih. Výsledkem druhé varianty je mimo jiné Vámi popisovaný poměr mezi počty nezaměstnaných a počtem volných míst. A mě nikdo nediktoval, zda mám volit koblihu nebo DPH 14%. Vy jste to snad dostal rozkazem? Ve Venezuele jsou miliony lidí, co jsou schopni a ochotni tvrdě makat. Je jim to prd platné.

V. Vaclavik 21.6.2016 10:56

Re: Dan by se snizit, sjednotit mela

Nikoli socan politik, ale obcani socane mezi nami jsou tim pravym hybatelem dani, i kdyz vyssi dane nechteji, ale jako male deti chteji socialismus a jeho vyhody, coz obratem nemuze nez znamenat zvysovani dani a zadluzovani. Jde o nas obcany, kteri si nevidime ani na spicku nosu, obcany s detskou mentalitou ale s hlasovacim pravem, protoze fyzicky dospeli.

J. Schwarz 21.6.2016 10:56

Re: Pan Mach opět perlí

Pro stát to možná výhodné je. Jestli je to výhodné i pro občany jest otázkou - ale vy se možná cítíte být v pozici Ludvíka XIV a myslíte si že "stát jsem já". Kde jste přišel na to že stát poskytuje to "nejkvalitnější vzdělání" a když, tak že právě těm nadprůměrně inteligentním? Spíš poskytuje zbytečné "vzdělání" vyčůraným žvanilům, kteří hned po absolutoriu zamíří do nějaké "neziskovky". Pokud jde o tu "ochranu" - pak tedy, pokud vám peníze zůstanou se můžete sám rozhodnout koupíte-li si pistoli nebo si raděj vybavíte dílnu. V opačném případě nakoupí za vaše prachy v nějakém cinknutém výběrovém řízení zbraně policajtům stát a ti se na vás, až byste je potřeboval, stejně vykašlou nebo na místě nebudou. Takže stát vám dodá místo pistole nebo dílny iluzi bezpečnosti.

K. Vyšata 21.6.2016 10:46

Re: Dan by se snizit, sjednotit mela

To nám snad chcete vnutit názor, že Kalousek je socan? Kdo zvýšil daně do současné úrovně? Nějak vám vypadlo panování tzv. pravičáků.

J. Schwarz 21.6.2016 10:45

Re: DPH s spotrebni dane mi vadi nejmin

To by platilo i kdyby stát vybíral mýto u brodu nebo prostřednictvím specializovaného úřadu přepadal pocestné.

J. Schwarz 21.6.2016 10:41

Re: Proto jsme chudobou nejméně ohroženým národem světa.

problém je, Herr Schlägel, v tom "my". "My" chudobou ohroženi nejsme, ohroženi jsou ti co nic nedovedou ani nejsou ochotni makat. Firmy nemůžou sehnat sto tisíc pracovníků a přitom tu máme 300 tisíc nezaměstnaných. Nejde o volbu, výběr, ale o diktát. Pokud by šlo opravdu o volbu, pak snad nikdo nebrání těm, co něco umějí a taky vydělávají aby svoje prachy rozdávali. Pokud si někdo "vybere" že jim ty prachy sebere... já bych to "volbou" nenazýval...

J. Schwarz 21.6.2016 10:35

Re: Dan by se snizit, sjednotit mela

Proč máme daně jaké máme? No protože socan nabírá další a další úředníky a k tomu jim zvyšuje platy. Posiluje policii a - zvyšuje platy. Hodlá přidat ve školství, na inkluzi, o další miliardy se hlásí i vysoké školy... Současná garnitura prostě cítí příležitost zabetonovat se ve státní správě pomocí "zákona o státní službě" a zároveń se dobře finančně zajistit na časy příští...

J. Novotny 21.6.2016 10:13

Re: Pan Mach opět perlí

1. školství - pro stát je výhodné, když všichni nadprůměrně inteligentní (cca pětina populace) má přístup k co nejkvalitnějšímu vzdělání.

2. bezpečnost - jako že si zaplatíte za ochranu? či rovnou vlastní armádu jako Ukrajinci?

3. zdravotnictví - před snížením daní byste musel nejprve ten marast zreformovat, možná by si to vynutilo upřesnění Ústavy ČR ve věci zdravotní péče.

V. Vaclavik 21.6.2016 9:50

Dan by se snizit, sjednotit mela

ale je pomylene ocekavat, ze tim bychom 'vstoupili do pred zvysenymi danemi stejne reky'. Mozna po nejake hodne dlouhe dobe a to jeste, kdyby to snizeni bylo systemove, tedy doprovazene dalsimi stejne potrebnymi a stejne rozumnymi kroky, jako tento.

Proste se lehce boura, tedy zvysuji dane, ale tezce a dlouhodobe stavi, tedy navraci k puvodnimu postavenemu stavu.

Z diskuze nize je jasne videt, proc mame dane jake mame a proc zadne nizsi mit nebudeme (snad mozna nejake kosmeticke, politicke), ledaze prijde nejaka revoluce.