24.5.2024 | Svátek má Jana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ypsilon 3.9.2009 13:06

Re: ODS to rozjela ve velkém stylu !

"aby vám cpali peníze do kapes , musíte napřed pracovat "  Nechybí Vám tam náhodou " pracovat jako lobbysta" ?

PH 1/09 3.9.2009 15:56

Re: ODS to rozjela ve velkém stylu ! sociální rozměr krize

Krize má etický a sociální rozměr, připomínají zvláště církevní hodnostáři, mezi kterými se najde řada Marxových příznivců. Canterburský arcibiskup Rowan Williams například zpochybňuje základy dnešního kapitalismu. V rámci systému jde všem pouze o dosažení co největšího materiálního blahobytu. Zdroje ovšem nejsou pro všechny a tak se čím dál větší část populace se dostává do potíží. Williamsovi to připomíná třicátá léta v Německu, kdy značná část lidí dala přednost jistotě národního socialismu před nejistou existencí v krizí zasaženém tržním prostředí.

Předseda rady Evangelické církve v Německu Wolfgang Huber si v deníku Berliner Zeitung stěžoval, že peníze dnes nahrazují Boha. Výslovně kritizoval předsedu představenstva Deutsche Bank Josefa Ackermanna, který před počátkem krize údajně sliboval svým klientům roční výnosy cenných papírů ve výši 25 procent. „Tím vzbuzoval stále větší očekávání, která nemohla být naplněna,“ upozornil biskup na jednu z příčin krize.

Nejdůkladnější práci si dal s oživením Marxe jeho jmenovec, katolický mnichovský arcibiskup Reinhard Marx, který dokonce napsal knihu s povědomým názvem „Kapitál“. K myšlenkám svého slavného předchůdce se hlásí úvahou, že společnost není pouze souborem jednotlivců, kteří soutěží o ekonomický prospěch, ale zároveň má sociální rozměr.

Chacha 3.9.2009 8:42

Správně

  zvolili jsme si Pablba, který pročuřil  neuvěřitelné prachy, tak platme za chyby ve výběru volebních lístků, slibuje RAJ na zemi a zatím holá bída, fuj.

čtenář eurooptimista 3.9.2009 8:46

Re: Správně - vývoj ve spirále ?

Feudalimus : vlastnictví = krádež, krádež = vlastnictví.

Nevolnictví bylo zrušeno v roce 1781, v Rusku 1864. Robota a desátky církvi zrušeny v roce 1848. Otroctví v Americe zrušil A. Lincoln 1.1.1863 a následně byl v divadle zastřelen.

Volební právo mají u nás ženy od roku 1920, kdy byla zahájena i pozemková reforma.

Tunelování podniků a institucí bylo zavedeno po roce 1989.

PS   zahraniční vlastníci podniků získavají ročně 120 - 130 miliard korun.

jirka.s. 3.9.2009 9:41

Re: Správně - vývoj ve spirále ?

Ještě jsi zapomněl, že v Bohnicích vydávají oběd v 11.30 !!!8-o

XY 3.9.2009 12:09

Re: Správně - vývoj ve spirále ?

Co bylo dneska, pochutnal jste si ?

neokolonialismus 21.století 3.9.2009 15:36

Re: Správně - vývoj ve spirále ?

Bohaté vlády a korporace začínají zkupovat miliony hektarů zemědělské půdy v rozvojových zemích s cílem zajistit si dlouhodobě přísun potravin.

Jacques Diouf, šéf organizace OSN pro potraviny a zemědělství, varoval, že to může vést k "neokolonialismu", kdy chudé státy budou produkovat potraviny pro bohaté státy na úkor vlastního chudého obyvatelstva.

Stoupající ceny potravin už vyvolaly "druhou vlnu kolonializace" Afriky. Tento týden oznámila jihokorejská firma Daewoo Logistics, že má v plánu pronajmout si na Madagaskaru na 99 let milion hektarů zemědělské půdy.

Plánuje tam do roku 2023 pěstovat ročně 5 milionů tun pšenice a na dalších pronajatých 120 000 hektarech půdy bude pěstovat palmový olej. Zemědělské pracovníky najme z Jižní Afriky. Výroba bude určena pro Jižní Koreu, která chce omezit svou závislost na dovozu potravin

"Jsou to čistě komerční projekty, ale podkládá je bezpečnostní imperativ, nutnost zajistit spolehlivou dodávku potravin, program, který podporuje vláda," řekl Carl Atkin, poradce v britské firmě Bidwells Agribusiness, která pomáhá vyjednávat takovéto velké mezinárodní prodeje zemědělské půdy.

jirka.s. 3.9.2009 16:11

Re: Správně - vývoj ve spirále ?

Stálo to za hovn/o, furt mi čučel do talíře nějaký XY !!! :-/

Kolombo 3.9.2009 9:56

Re: Správně - vývoj ve spirále ?

Byla tu i jiná možnost - zahraniční vlastníky sem nepustit, pak by nezískávali 120 - 130 miliard a čtenář eurooptimista / už nick naznačuje že jde o ukázkového blba / by se radoval. Ani by mu nepřišlo,  že by tu taky žádný "zahraniční vlastník" neinvestoval, nikoho nezaměstnal, daně státu neodváděl a my bychom si naši "kvalifikovanou pracovní sílu" mohli nabít do špic. Co takhle okopírovat  Kim Čong Ilovu doktrínu cchu cche? To by "zahraniční vlastníci" teprve ostrouhali!

REK 3.9.2009 10:10

Škoda,že eurooptimista nezačal řídit naší

ekonomuku a všechny podniky.To by ve světě začlo "tóčo".:-(;-D;-D

JV/9/09 3.9.2009 15:33

Re: Škoda,/zkušenost z jednoho studijního pobytu z Ameriky

Amerika má i zápory. Je to společnost tvrdého kapitalismu, která se hodně dělí na bohaté a chudé. V určitých oblastech je vysoká kriminalita a deprimující prostředí.

Chudí nemají peníze na vzdělání, na doktory. Jen velmi málo dětí z chudých čtvrtí získá stipendia na lepší školy a je schopno z toho prostředí uniknout.

Úrovň vysokých škol, nemocnic a vůbec sociálního systému je nízká. To je velký problém Ameriky.

UL 8/09 3.9.2009 15:53

Re: Správně - vývoj ve spirále ? zkušenost z Německa

Zajímavé je, že se povedlo zvýšit kvótu úspor v době, kdy čtyřem z deseti Němců hrozí chudoba ve stáří a ekonomičtí poradci žádají, aby byla daň z přidané hodnoty z důvodu extremního zadlužení státu zvýšena z 19 na 25%.

Možná, že alespoň někteří z těch, kteří si ze svých výdělků trochu našetřili, si přečetli článek Svena Bölla, ve kterém je citován šéf Volkswagenu Ferdinand Piëch jak říká: „Bohatí lidé jsou bohatí proto, že vydávají míň peněz, než vydělají.“

 Pro něho tenhle zásadně výstižný výrok samozřejmě souhlasí, lidé, kteří jsou nezaměstnaní, by na to museli žít několik životů…

JaS 3.9.2009 10:50

Re: Správně - vývoj ve spirále ?

Víte, co je to spirála?

Umíte ji nakreslit?

Umíte na ní nakreslit ten "vývoj ve spirále"?

krize 1929 3.9.2009 15:39

Re: Správně - vývoj ve spirále ?

Důsledky krachu na newyorské burze

Následkem krachu na newyorské burze, který odstartoval velkou hospodářskou krizi, byly krachy dalších amerických burz, které dále převzaly obchodování.

Začaly krachovat podniky, nezaměstnanost rostla a produkce klesala. Počet nezaměstnaných se v USA od roku 1929 do roku 1933 zvýšil z 1,6 na 12,8 milionu osob, nezaměstnanost tedy vzrostla až na 25 procent.

Nespokojení lidé pořádali tzv. hladové pochody a prudce stoupala nedůvěra v politický a ekonomický systém.

Za charakteristický rys můžeme považovat hluboký pokles průmyslové výroby, který v USA v roce 1932 činil zhruba polovinu z roku 1929.Mnozí drobní střadatelé propadali panice, začali vybírat z bank své uložené peníze, což vedlo k jejich krachům. V USA v té době zaniklo devět tisíc bank.

jsk 3.9.2009 8:39

A co dárek Mirka Topolánka ve výši 60 miliard kč našim neshcopným

podmnikatelům? Na ten se šahat nebude? Náš bolševický podnikatel má 3x nižší cenu pracovní síly než např. v Německu, ale nedokáže to využít ajen naříká! Ale to ho bawora X5 si dopřeje - jako služební vozidlo a odečte si DpH. Je teřba už konečně zastavit okrádání společnsoti podnikatelksou sebrankou nebo se dočkáime drtivh vítězství komoušů a pak se bude věšet!

emersonskej 3.9.2009 9:38

Re: A co dárek Mirka Topolánka ve výši 60 miliard kč našim neshcopným

Koukám tady někdo nechal zlost lomcovat svým majestátem ...;-D Anebo je to prostě analfabet ...:-/

jirka.s. 3.9.2009 9:44

Re: A co dárek Mirka Topolánka ve výši 60 miliard kč našim neshcopným

To není jenom obyčejná zlost, to je Nesmrtelná teta v kříšťálově krystalické podobě!!! ;-)

jd 3.9.2009 10:00

Re: A co dárek Mirka Topolánka ve výši 60 miliard kč našim neshcopným

Úroveň tohoto příspěvku je stejná jako jeho gramatické podání.

Kolombo 3.9.2009 10:02

Re: A co dárek Mirka Topolánka ve výši 60 miliard kč našim neshcopným

Začni podnikat a budeš v balíku, koupíš bawora X5, odečteš DPH a vyrazíš balit kocóry! V čem je problém? Mimochodem, jak by se líbilo "jsk" kdyby máma v dětství dala víc hraček tomu, kdo jich víc rozmlátí / je "potřebný"/ . Pokud jde o spravedlnost, pak by měl na daních a "pojistných" platit každý stejně, ba co dím ti "chudí" víc, neb čerpají víc státního "dobra".

Ypsilon 3.9.2009 10:47

Re: A co dárek Mirka Topolánka ve výši 60 miliard kč našim neshcopným

Jasně, chudí využívají víc silnice, všemožné státní ouřady týkající se podnikání, stavební úřady, soudy-zejména ty obchodní.....Ach jo

Schmouddle 3.9.2009 11:14

Re: A co dárek Mirka Topolánka ve výši 60 miliard kč našim neshcopným

Jo a bohatí zase využívají víc správu sociálního zabezpečení, pracovní úřady atp.

Chudí taky platí daň z vlastnictví nemovitostí a z pozemků, z převodu nemovistosti (zvláště nemravná daň),  silniční daň......že?

Nebuďte trapný.

Ypsilon 3.9.2009 11:23

Re: A co dárek Mirka Topolánka ve výši 60 miliard kč našim neshcopným

Správa sociálního zabezpečení pokud vím spravuje důchody (a snad nemocenskou?);-P, takže si neple'ťe dojmy s pojmy

Daň z nemovitostí je u nás poměrně velice nízká ve srovnání nejen např. s USA, ale i s evropskými zeměmi.

j 3.9.2009 12:28

Re: A co dárek Mirka Topolánka ve výši 60 miliard kč našim neshcopným

to asi nebudou moc chudí když platí daně z pozemků a nemovitostí. Já si chudobu představuji trochu jinak. A silniční daň hlupáku platí pouze podnikatelé možná si to ale pleteš s povinným ručením;-D

j 3.9.2009 12:30

Re: A co dárek Mirka Topolánka ve výši 60 miliard kč našim neshcopným

sory , to byla vaše ironie, špatná moje reakce;-)

busfahrer 3.9.2009 11:27

Re: A co dárek Mirka Topolánka ve výši 60 miliard kč našim neshcopným

Naše firma si loni koupila 19 mercedesů s odpočtem DPH - a dokonce nám je stát zadotoval, to jsme ale nemravní, co?;-):-D

Sunny 3.9.2009 13:14

Re: A co dárek Mirka Topolánka ve výši 60 miliard kč našim neshcopným

Obzvláště nechutný socialisticko-bolševický zaprděný závistivý blábol. Z vás by měli soudruzi radost:-)

Jirka 3.9.2009 8:02

Souhlas

se zvýšením spotřební daně. Kdo má na chlast a cigára, tak má jistě i na ostatní!!!!!!!!!!!

A.D. 3.9.2009 8:29

Re: Souhlas

Jo, jo, to se najednou kuřáci hodí :-)

Ypsilon 3.9.2009 10:42

Re: Souhlas

K většímu výběru daní nedojde , možná tak u piva. U tabákových výrobků vzroste podíl levných pašovaných cigaret. ;-P

david 3.9.2009 15:12

Re: Souhlas

a na benzín ty vole??