24.5.2024 | Svátek má Jana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 20.1.2011 13:12

Re: Krystalický parafin

Souhlasím. Výchova občanů pomocí různě vysokých daní (podle způsobu spotřeby) potěší pouze kontrolory a darebáky.

D. Krajíček 20.1.2011 10:46

Re: Krystalický parafin

V této sezóně se tzv. zimní nafta začala zavážet 17.11.2010, takže pokud někdo nepříliš jezdící natankoval 16.11., případně po tomto datu u čerpačky s nižším prodejem, tak ho mrazy v první polovině prosince zastihly v poněkud choulostivé situaci. Nemyslím si, že by díky tomu došlo ke zvýšenému odběru vstřikovacích čerpadel.

Ve článku zmíněné výrobky, zaměňované za naftu, mají vlastnosti zcela totožné s letní naftou, jediný hlavní rozdíl je ve snížené mazivosti. To se řeší namícháním výrobku s běžnou naftou v poměru 1:1, případně 1:2 v neprospěch nafty. To zároveň vyřeší i rozdíl mezi zimním a letním provozem.

Na rozdíl od celníků nejsou dovozci pseudonafty totální trollové, takže vědí, že po prvních problémech zákazníků by šel jejich kšeft do kopru. Jediné funkční řešení je zrušení daně z přepychu (spotřební daně), které jakékoliv pančování nafty spolehlivě a navždy zamezí.

B. Brousková 20.1.2011 10:20

Krystalický parafin

Krystalický parafin určitě nezaviní zničení motoru. Pokud se ucpe palivový filtr , dojde k zavzdušnění vstřikovacího čerpadla a  tím k zastavení motoru. Právě vysoký obsah parafinu, který  je typický pro naftu z Ruska způsobuje "zamrzání" nafty při nízkých teplotách. Parafin se za mrazu  vysráží do vloček a ty ucpou palivový filtr.  Dokud se nezačala používat ropa z Ruska k zamrzání nafty nedocházelo. Jen vyjímečně se to stávalo, když  byla znečištěna vodou. Odstranění parafinu při zpracování ropy je poměrně nákladná záležitost , proto se používají do tzv.zimní nafty aditiva , která srážení parafinu zabraňují. Nebezpečí pro moderní motory spíš vzniká tím, že nekvalitní "nafta" potřebuje vyšší teplotu pro zapálení a hlavně při jejím spalování vzniká daleko víc karbonu , který pak znehodnocuje mazací olej v motorech.

J. Hejna 20.1.2011 8:54

Chá chá

"...byly zajištěny mj. finanční prostředky v hotovosti i na bankovních účtech. Snad alespoň něco tak kápne do anorektické státní truhly…"

 

Chá chá 

V. Kolman 20.1.2011 8:31

TO MI PŘIPADÁ NELOGICKÉ

V příspěvku je napsáno, že krystalický parafin, vytvářející se za nízkých teplot, ucpe palivový filtr, vstřikovací čerpadlo nebude mazané a zadře se.

     Já, coby laik se domnívám, že ucpe-li se palivový filtr, přestane jít nafta do vstřikovacího čerpadla a motor se zastaví. Myslíte, že se vstřikovací čerpadlo zadře během několika vteřin, nežli se zastaví motor bez paliva?

     Asi mám štěstí, ale jezdím na levnou naftu, mám najeto už 150000 km a motor "šlape" stále výborně.