19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Průplav Dunaj-Odra-Labe

Pro českou společnost jsou tradičně typická spíš ta témata, která ji rozdělují, než věci, které by dokázaly sjednocovat. Názorným příkladem je naše petiční mánie a rovněž internetové diskuze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Hudzieczek 11.3.2014 20:54

Re: Blábolení

Nevím jaké terénní podmínky mají zmiňovaná města, ale kudy projede osobní auto, neměl by mít cyklista problém. V nejhorším se chvilku projde po svých.

L. Novák 11.3.2014 15:59

Re: Pro pána krále!!

:-)

L. Novák 11.3.2014 15:57

Re: Do modernizace železnice bylo nasypáno

Báťuška Zeman už trpí počáteční stařeckou demencí a je obklopen starou bolševickou gardou (viz expředseda JZD Slušovice a spol.). Z toho pak pramení i vytahování dnes naprosto šílených plánů na vybudování průplavu DOL. Jako výletní "pádlovací stezka" nehorázně drahé, z pohledu ekonomické návratnosti zcela jistě propadák. Kolik by se za ty fantasmagorické  peníze z kapes daňových poplatníků dalo postavit moderních jaderných elektráren, jejichž  ekonomická návratnost je o řády výhodnější?

J. Kadeřábek 11.3.2014 15:16

Do modernizace železnice bylo nasypáno

spousta miliard a z nějakého podivného důvodu přepravci tvrdošíjně stále používají tankodrom D1 místo aby si své zboží dopravili po relativně rychlé železnici. V Evropě je celá řada průplavů a umělých cest budovaných od 17. století. Dnes slouží výhradně jako turistická atrakce. Proč asi z nich vymizely nákladní čluny?  Ovšem baťuška Zeman to vidí jinak.

J. Kadeřábek 11.3.2014 15:08

Re: Blábolení

Kdo byl někdy v Německu, Dánsku nebo Holandsku tak také ví jaký charakter tamní krajina má. Cyklostezky v Třebíči nebo Jihlavě bude třeba doplnit o tažné rumpály a výtahy.

B. Hudzieczek 11.3.2014 12:52

Re: Blábolení

Bohužel se podporuje hlavně rekreační cyklistika. Chybí užitkové cykostezky, které by bezpečně spojily obytné zóny s centry měst, průmyslovými podniky, průmyslovými zónami a nákupními centry. Ve městech chybí parkoviště pro kola, není propracován systém pronájmu bicyklů apod. Kdy byl někdy v Německu nebo Dánsku ví, nač narážím.

A. Bocek 11.3.2014 11:39

Nezbrojme na minulou válku.!

Svět již létá bezpilotními letouny , my však stále sedláme koně !

T. Kočí 11.3.2014 9:35

Re: Pro pána krále!!

Komentáře jsou výstižné. Já dodám jeden argument proti-pléduje za něj Zeman.Myslím to vážně. Ten chlap ještě nic chytrého neudělal.

V. Mlich 11.3.2014 9:26

O peníze jde až v první řadě

Průplav je jistě zajímavý projekt, ale hlavní problém současné diskuse o něm je, že by se měl postavit za "státní", t.j. naše peníze. Podle mě by se tato investice měla ponechat privátnímu sektoru a stát by se mohl podílet akorát na paralyzování ekofašistických fanatiků, kteří už jednou Čubovi v díle zabránili, když založil společnost Ekotrans Moravia.

P. Joch 11.3.2014 9:18

Blábolení

Jak může někdo uvažovat o stavbě kanálu O-D-L když není hotová ani dálnice D1? (končí před Přerovem a dál pokračuje od Lipníka) Není hotový dálniční okruh kolem Prahy, není hotové dálniční spojení s Rakouskem ani se Saskem.

Politici EU pláčou, že lijí miliardy do železnic, ale objem dopravy po kolejích klesá. Není divu, kdo ví aspoň trochu o moderní logistice, tomu je jasné, že doprava se z kamionů na koleje nikdy nevrátí.

V první řadě potřebujem kompletní síť dálnic a rychlostních silnic, to co mělo postavit a co se postavilo za 20 let je OSTUDA!!!

Místo toho se investuje to čím dál obskurnějších a zastaralých způsobů dopravy. Podporuje se hlavně cyklistika a výstavba chodníků. Je to opravdu pregnantní příklad toho, jak je stát neefektivní hospodář.

P. Chládek 11.3.2014 8:53

Projekt hodný egyptského faraona nebo komunistické Číny

Jsem stále na rozpacích, že někdo může podobnou věc myslet vážně. Také mě otravují tisíce kamionů na našich silnicích, ale věřit tomu, že je průplav odstraní je naivní. Mě to vše přijde jako další pokus o obrovský, ryze český tunel do dotací EU. Vezmeme-li jen nepatrnou část těchto prostředků na zdokonalení dálniční a železniční sítě, bude to mít mnohem větší smysl.

J. Lepka 11.3.2014 8:39

Velmi hloupý argument.

To budeme za miliardy stavět zdymadla a modlit se, aby zapršelo, kvůli pár nákladním člunům, zatímco na dálnicích se budou vesele prohánět kamiony s čínským textilem? Toť myšlenka vskutku bohatýrská, odpovídající bolševickému mozku inženýra lidských duší a budovatele těžkého průmyslu.

P. Boublíková 11.3.2014 6:04

Pokud mě paměť neklame

součástí té zprávy byl i dosti pádný argument proti kanálu, a týkal se nevytíženosti železnice. Ten se ovšem autorovi článku nehodí do krámu.

Jinak souhlasím s předřečníkem, že situace je jiná než byla před 100 lety a pokud je nutné argumentovt staletými plány, tak je něco špatně :-)

J. Hus 11.3.2014 1:09

Pro pána krále!!

Ten argument, že návrh někdo shledal ideálním před 110 lety a dokonce ho v té době iniciativně vyprojektoval, má být doufám vtip. Jestlipak pan c.k. pedagog Smrček tehdy zahrnul do svých plánů skutečnost, že za 110 let budou existovat dálnice, nákladní železniční doprava a že v každém městě v Evropě bude k dostání stejný druh zboží dovážený z Asie?

Přijde mi to jako apokalyptické varování ze začátku 20. století, že v roce 1950 bude na londýnských ulicích ležet metrová vrstva koního trusu. 

Až budeme mít železnice, dálnice a silnice první třídy v takovém rozsahu a stavu jako za Mikulovem nebo Rozvadovem, tak ať si nadšenci hrajou s lodičkama. Do té doby je to jen způsob, jak zpřáteleným firmám zaplatit za zbytečné poradenství, tak jako to udělal Bém s olympiádou.