7.8.2020 | Svátek má Lada



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


EKONOMIKA: Propiska pro prezidenta Číny



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 19, poslední: 25.3.2016 22:11, přehled diskusí

Obce a instituce, které se neztotožňují:
Autor: J. Urban Datum: 25.3.2016 18:04

s návštěvou představitele čínského bolševického režimu, vyvěsí po dobu jeho pobytu v ČR tibetskou vlajku.

Obchod je nejsilnějším mírovým prostředkem a silou, :
Autor: K. Janyška Datum: 25.3.2016 16:43

která ničí totalitní režimy a přináší mír, svobodu a spravedlsnost, tedy 3 velká negativa... Dzp.

Kohout, Kohout...Já myslel, že je to ekonom:
Autor: V. Čermák 376 Datum: 25.3.2016 11:38

a on je to ve skutečnosti Sluníčkový IDEOLOG.

Re: Kohout, Kohout...Já myslel, že je to ekonom:
Autor: M. Prokop Datum: 25.3.2016 15:16

Ideolog možná také, ale že by sluníčkový, to jste si asi spletl.

Re: Kohout, Kohout...Já myslel, že je to ekonom:
Autor: V. Čermák 376 Datum: 25.3.2016 18:49

Sluníčko nebo PaL, není to totéž?

Re: Kohout, Kohout...Já myslel, že je to ekonom:
Autor: M. Prokop Datum: 25.3.2016 21:29

Je, ale pokládáte-li tohohle Kohouta za P&L, tak jste hodně mimo.

Protože pan Kohout je příliš mlád,:
Autor: F. Kusák Datum: 25.3.2016 10:50

neví, jaká byla rvačka za totáče o tzv. čínské propisky. Psaly jemně, slabě jako pera a proto byly povolovány i dětem, které se učily teprve psát. Propisky s násadkou byly krásně balené v krabičce, takže se dávaly i jako vhodný dárek. A jak je to vlastně dlouho, řekl bych tak nejméně čtyřicet let. A ještě jinak, mám holící strojek Braun, německá kvalita. A ejhle, planžeta, která je mimořádně důležitou částí každého zařízení je "made in China". Tak to se Vám, pane Kohoute, moc nepovedlo a trochu jste se shodil, ale jinak Vám i všem čtenářům NP, a samozřejmě redakční radě a autorům článků přeji

krásné a pohodové Velikonoce

Re: Protože pan Kohout je příliš mlád,:
Autor: I. Schlägel Datum: 25.3.2016 10:54

Tyto propisky si rovněž pamatuji. Psaly dobře. Umí je Čína vyrobit a prodat i v současnosti? To je ta otázka, na kterou pan Kohout odpovídá. Zkusím si nějakou "čínu" koupit, pokud na ní narazím. Nejsem si ovšem jist, zda ta předmětná kulička a ložisko na hrotu je opravdu "Made in China". Stejně jist si nejsem ani u výrobku z mých školních let. Vy si jist jste, pane Kusáku? Jste na to dost stár?

Re: Protože pan Kohout je příliš mlád,:
Autor: F. Kusák Datum: 25.3.2016 14:15

Tak já nejsem žádným advokátem Číňanů, ale rozhodně je nechci podceňovat, což je bohužel dost běžné. Je celkem známá věc, že mnoho strojírenských částí se právě v Číně vyrábí. O elektronice ani nemluvě. Dost jsem s Číňany kooperoval a vím, že některá výrobní odvětví jsou na špičkové úrovni, a to na takové úrovni, o které si můžeme u nás a dokonce v Evropě jen zdát. Promiňte, ale z Vás mluví neznalost a díky Bohu komunizmus je pryč, tak můžete sednout na letadlo a Čínu navštívit, hlavně její východní část. Pak možná budete mluvit jinak. Ale není vše skvělé nebo nasledováníhodné. Jsem rád Evropanem a jsem pyšný na evropské tradice a kulturu.

Re: Protože pan Kohout je příliš mlád,:
Autor: I. Schlägel Datum: 25.3.2016 15:18

Tak já s Vámi souhlasím. Řadu složitých výrobků Číňané vyrobit umějí. Docela by mě zajímalo, co umějí Číňané lépe než třeba Němci. Rozhodně je nepodceňuji, zejména jejich schopnost absorbovat know-how od těch, co kromě umění vyrábět znají i umění vyvíjet. Nicméně i ve vývoji se Čína jistě časem dostane blíže ke špici. Celkově je to ovšem stále velmi chudá země, velmi neefektivně řízená. A na tom pan Kohout staví svůj komentář.

Pane Kohoute,:
Autor: Z. Rychlý Datum: 25.3.2016 1:43

poprvé registruji váš omyl. To si pište, že Číňané UMĚJÍ (!) vyrobit kuličky. Umějí vyslat kosmonauta do vesmíru, umějí toho mnohem víc.

Otázka zní, co svět od propisek pochtívá ? Drahé, leč trvanlivé, které můžete znovu naplnit a ač upatlaní od inkoustové pasty, přec naplnění pýchou nad kvalitní kuličkou v propisce ? Nebo chce svět lacinou náplň do propisky, kterou po vypotřebování zahodí ?

Čína perfektně plní požadavky zákazníka a s pomocí vyspělých technologií to UMÍ !!

Něco jiného je technologii vymyslet, to jim třeba zatím nejde, ale to už si pamatuji u Žaponců - vysmívané motorky, vysmívaná auta. Např. motorky Honda, auta Toyota ... cha, cha, cha. Rádi zakoupíte. Já jsem se (pro příklad) setkal s feritovými magnety do startérů spalovacích motorů vyrabených v Číně v technologii TDK. Tak na tohle my NEmáme. Čína je prapodivná (a podezřelá) ekonomika, ale nelžeme si do kapsy, občas se totiž tradičním poučkám vymykají.

Jinak píšete velice dobře.

Re: Pane Kohoute,:
Autor: P. Skřivan Datum: 25.3.2016 6:38

To se mýlíte. Tzv. vyslání člověka do vesmíru se, pokud vím, děje na staré sovětské technologii.

Čína slouží jako výrobní základna pro západní firmy. To je vše. Je pochopitelné, že západní firma tam vyrobí perfektní magnet. Proč ne. To ovšem neznamená, že totéž provede Číňan. Neprovede a ani nechce. Jinak bych chtěl lepší plat, a to lepší než dostává ten ze západu. Je to možná zvláštní, ale je to tak.

Re: Pane Kohoute,:
Autor: Z. Rychlý Datum: 25.3.2016 11:17

Pane Skřivane, svět je jinde. Svět si žádá masovou a lacinou produkci. Čína tento segment vyplňuje naprosto dokonale.

A pro pár gurmánů mají západní technologie s dozorem nad kvlitou pomocí západních manažerů. Vyspělým zemím s vyspělými technologiemi a zparchantělou pracovní silou zůstávají jen oči pro pláč.

Je to sice z jiného soudku, ale přibližuje to mentalitu spotřebitele. Slyšel jsem hovořit ředitele známé české firmy vyrábějící sýry. Řekl, že podle požadavků řetězců vyrobí cokoli požadované. Dodal, ale já bych to nejedl.

Re: Pane Kohoute,:
Autor: M. Prokop Datum: 25.3.2016 21:31

"Svět si žádá masovou a lacinou produkci. Čína tento segment vyplňuje naprosto dokonale."

Ano. Špička je zatím stále jinde. Třeba to Číňani časem dohoní, ale zatím je to takhle.

Re: Pane Kohoute,:
Autor: Z. Rychlý Datum: 25.3.2016 21:54

Zkusím to jinak.

Čína pod taktovkou zápaních manažerů a kvalitářů vytváří jednoznačně špičkové výrobky, které pak firmy prodávají po světě pod svou kvalitní značkou.

Laciné výroby vyrábí Čína sama bez pomoci manažerů odjinud v masivních kvantech. Není to sice špičková kvalita, ale je to laciné a všichni to berou. Čína tím získává obrovské zdroje. Myslím, že o těchto faktech se nedá pochybovat. Pro bývalý feudální stát totálně zničený komunistickými experimenty je to pozoruhodný vývoj s pozoruhodnou dynamikou.

Je to takhle přijatelné ?

Re: Pane Kohoute,:
Autor: M. Prokop Datum: 25.3.2016 8:33

Jistě, Čína se lepší.

S těmi kuličkami, to víte, nebo si to myslíte?

Re: Pane Kohoute,:
Autor: Z. Rychlý Datum: 25.3.2016 11:05

To víte, že nevím. Vím, že švédská ložisková SKF má v Číně několik výroben.

Ale o to nejde. Jde o to, že špičkovou kvalitu vyrábí v Číně Číňané, sice pod dozorem firemních manažerů, ale je to jen otázka času, kdy se to čínské osazenstvo naučí dělat také. Kašlou na životní prostředí, dětská práce a práce vězňů u nekvalifikovaných prací snižuje náklady na úrovně ve vyspělých zemích nedosažitelné. Jsem si vědom, že áž, áž, áž ....otázka zní, kde v té áž, áž době budeme my. Zatím se do Číny stěhuje kdekdo. Určitě to není navěky, ale zatím jen zíráme, jako myš na kobru.

Re: Pane Kohoute,:
Autor: M. Prokop Datum: 25.3.2016 21:35

Pokud si dávám do motoru ložiska SKF (jakožto že dávám), sakra koukám na to, kde jsou vyrobena. Malajsii, Čínu, Slovensko ... nebrat.

Levná výroba už je v Číně dílem nastěhována, dílem je místní. Ta nejlevnější už odtamtud mizí do Vietnamu, Mongolska, prostě do ještě levnějších končin.

Pokud se Číňanům něco neposere (možností je dost), časem se špičce přiblíží.

Re: Pane Kohoute,:
Autor: Z. Rychlý Datum: 25.3.2016 22:11

To může být předsudek. Pokud to prodává nějaká světoznámá firma, přebírá zodpovědnost za kvalitu. A tu si dokážou v místě výroby docela pohlídat. Možná Číňanům o ten High End ani tolik nejde, zato Low End mají globálně v hrsti.

Co budou všichni ti méně kvalifikovaní pracovníci ve vyspělých zemích dělat, jestliže se jejich pracovní místa stěhují do Číny ? Odboráři zatlačí na majitele a ti pak zesílí přesun do Číny.