16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Opravdu jsme Superb už definitivně vzdali?

Šéf Škodovky pan Schäfer nás bohorovně chlácholí, že ztráta vlajkové lidi českého automobilového průmyslu není žádný problém. A novináři na to kývají a bez zájmu kývá i opozice a vláda. Opravdu se nenajde nikdo, komu to není jedno?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 9.12.2020 4:45

Obecně vzato, rozhodujeme si tady ještě o něčem sami?

M. Šurgot 8.12.2020 23:50

Ma tam nekolik chybejicich udaju a nekolik polopravd.

Misto Superbu se bude vyrabet Fabie Combi.

Vedle elektrickeho Enyaqu se bude vyrabet dalsi verze, zrejme modni tvar kupe.

Skodovka bude vyvijet oba vozy, ktere se budou na Slovensku vyrabet, tedy budouci Superb a budouci Passat.

Co se tyka levnejsich variant aktualnich modelu, tyka se hlavne Fabie, Scaly a mozna i Octavie. Nemaji to byt nove levne modely, ale levnejsi vybava.

Novy reditel jasne rekl, ze nepujdou na uroven Dacie, ale za konkurenci berou Peugeot, Renault, Opel.

Jinak se na Slovensku uz roky vyrabeji vrcholne modely SUV Porsche a VW, vyrabi tam PSA, Kia a dokonce Jaguar Land Rover.

Docetl se nekdo z nas, ze auta z tech fabrik nepatri materskym firmam v Nemecku, Francii, Koreji a Velke Britanii?

Kdo z Cechu povazuje, i pres reklamu o ceskem aute, Hyundai za ceske auto?!

Nikdo.

V. Kain 8.12.2020 16:53

Jsme v koncenu Wolkswagen a tak si nemůžeme dělat co budeme chtít.

P. Han 8.12.2020 16:25

Nevím. Jak jste to odhalil?

J. Vosicky 8.12.2020 13:37

At uz radeji ty odbory sklapnou ! Vubec netusi o co si koleduji . . . Mimochodem - vite, ze se Fiat uz v Italii vubec nevyrabi ??

S. Landa 8.12.2020 11:14

Souhlas

D. Polanský 8.12.2020 9:55

Nějaké Superb, navrhneme si nový a kvalitnější vůz. Co tě nezabije, to tě posílí.

P. Havel 8.12.2020 9:24

Ale no tak, mistře, špatně jste se vyspal? Z přispěvatelů např. Holásek, Bartoň, Štěpánek atd. jsou mírně řečeno "exotičtí", ale na Staňka určitě nemají. Oni si tak internetově plkají, ať si. On se aktivně činil, v reálu a veřejně, a vyloženě jako prase. Špína je prostě špinavá.

Š. Hašek 8.12.2020 9:11

Ve smrtelné křeči štrasbruselského socialismu se možná další výroby přesunou na východ, do Ruska a Číny. Nebo do Rumunska.

Výstup z těch kombinací (tedy výrobek) musí mít konkurenceschopnou cenu. Kdo by to řekl?

O Superbu si my tady už dávno nerozhodujeme.

P. Han 8.12.2020 8:55

P. Havel = trouba a troll. K obsahu článku nikdy nic, jen urážky autora, ať píše o čem chce.

J. Nevrkla 8.12.2020 8:33

Škoda se údajně má soustredovat na levnější vozy. Protože si myslím, že dojde ke krizi a chudnuti obyvatel, tak asi půjdou takové vozy více na odbyt než ty drahé, natož než ty elektrické. Možná dobré rozhodnutí.

V. Kuhaj 8.12.2020 8:32

Jak to myslíte, jestli se nenajde někdo, komu to není jedno? Majitelem Škody je koncern Volkswagen, a je jen jeho výhradním právem rozhodovat o tom, kde bude nebo nebude probíhat výroba, montáž atd. Jestli pro ně bude výhodnější přesunout výrobu do Rumunska, tak jí tam přesunou! Co byste s tím jako chtěl nadělat?

R. Tichý 8.12.2020 8:16

Jen do chvile, dokud si EU bude pujcovat na elektrodotace a podari se nam vysvetlit nasim detem, ze to je z jejich spokojeneho zivota....

K. Salajka 8.12.2020 8:16

Vaše vysvětlení vypadá logicky, pokud přehlédneme fakt, že zatím elektronáklaďáky pokulhávají a letadlem s elektromobilem by letěl málokdo. Není mi jasné, jakým kanystrem se bude doplňovat palivo v elektromobilu ,, když chcípne mimo zásuvky. Elektřina má budoucnost zatím jen v hybridech, kde ale zůstává spalovací motor.

J. Skýpala 8.12.2020 7:58

Nejlepší populisticky způsob, jak ovládnout masy, je vyrobit umělého vnějšího nepřítele a obvinit ho, že je příčinou našich problémů.

Enyaq aspiruje na Evropské auto roku 2020. Můžeme si myslet co chcete o elektromobilech, můžete tvrdit, že je to politicky tlačené z Bruselu... a asi je. To ale nic nemění na tom, že špičkový vývoj a výroba se bude v následujících letech odehrávat právě v této oblasti a ne ve spalovacích motorech.

J. Krásenský 8.12.2020 7:54

Dovoluji si pochybovat o dobré perspektivě elektroautomobilů - cena baterií, životnost baterií a nedostatek elektrické energie, jeji prenos a distribuce, nedává moc prostoru rozšíření elektroautomobilů.

P. Sima 8.12.2020 7:49

Jejich firma -jejich pravidla..Nemecke auto vyrabene stejne jako damske vlozky cizi firmy v Cesku..Skoda neni Ceska znacka ale Nemecka .on vam to jeste nikdo nerekl? v Nemecke firme co je na uzemi Ceska pracuji Cesti delnici a spousty jinych narodnosti ..to je asi tak vse ..Pokud se vedeni rozhodne tak klidne vsechny zavody premisti jinam a tady to zavre ..Proc ne ..jejich majetek ..Mluvit o Skode jako o Ceske firme nebo znacce je bohapusta lez stejne jako tvrdit ze Plzensky Prazdroj je Cesky .neni Japonsky ..jen vyrabi v Cesku .nic vic .Bohuzel .

P. Havel 8.12.2020 7:20

A. Staněk = špína člověk. Řečičkami "na aktuální i nadčasová témata" ani množstvím blogů svoje jméno nevyčistí.

J. Novak 8.12.2020 7:20

"Neperspektivní" spalováky takhle po ránu pobavily. Ne že ne :-)

J. Kostelanský 8.12.2020 7:02

Keby Nemci skutočne chceli poškodiť Škodovku, tak by urobili presne to, čo si škodovácki odborári želajú: ponechali by v Čechách výrobu Superbu, rozšírili by ho o výrobu Passatu a postupne by do Čiech nasťahovali výrobu neperspektívnych spaľovákov z celého koncernu.

Vyzeralo by to síce super, problém by však bol v tom, že výroba týchto modelov by každým rokom klesala. A takéto koncernové "šachy" s presúvaním modelov do rôznych závodov sa nedajú robiť na počkanie.

J. Kostelanský 8.12.2020 6:53

Môžete s tým nesúhlasiť, môžete proti tomu protestovať, ale to je asi tak všetko, čo s tým môžete urobiť.

J. Kostelanský 8.12.2020 6:53

Článok krásne plasticky ukazuje, že autor problematike nerozumie. Zameriava sa na jediný parciálny problém a pre strom nevidí les za ním.

Kontrolná otázka? Prečo sa aj Nemci vzdali výroby svojej ikony Passatu v Nemecku a rovnako ako Superb ju presunuli mimo Nemecka? A keby len to... Oni sa vzdali dokonca ďalšieho vývoja Passatu a ten presunuli do Českej republiky! A keby len to. Passat sa v ďalšej generácii bude vyrábať len ako kombík!

Odpoveď je jednoduchá: Nemci uvažujú v dlhších časových horizontoch a prepriahajú na elektrinu. Predaj áut veľkosti Passatu a Superbu v Európe stále klesá, 80 % Passatov v Nemecku sa predá ako kombík (podobnej obľube sa u Nemcov tešia aj kombíky Octavie).

Platforma, na ktorej sú postavené Passaty a Superby MQB (podvozky aj hnacie ústrojenstvo majú v podstate rovnaké, rozdiel je len v naladení), síce umožňuje namontovať dodatočný elektromotor a urobiť z nich hybridy, ale nie je vhodná na to, aby sa z nich urobili stali čistokrvné elektromobily. Koncern VW totiž - na rozdiel od Francúzov - pochopil, že ak má byť výroba elektromobilov zisková, tak musia mať svoju vlastnú platformu. Vo VW je tou platformou MEB - na nej je postavený nový Enyaq aj VW ID.3, ID.4 a v budúcnosti to budú desiatky modelov v rámci celého koncernu.

Resumé: Ukazuje sa, že na Západe sú zákazníci sú na dobu elektrickú pripravení, čakajú len na vhodné modely. Tu je odkaz na nemeckú štatistiku v jednoduchom grafe:

https://www.statista.com/statistics/646075/total-number-electric-cars-germany/

Potvrdzuje to aj fakt, že v podstate akýkoľvek nový model sa veľmi rýchlo vypredá a automobilky navyšujú plánovanú výrobu. (Riešiť dotácie v tejto súvislosti považujem za zbytočné). Volkswagen a Škodovka majú z logických dôvodov len obmedzené výrobné kapacity a nemôžu vyrábať všetko, čo by chceli a mohli predávať. Preto si vybrali to, čomu patrí budúcnosť. A tou sú elektromobily. Spaľováky čaká už len postupný útlm.

J. Vyskočil 8.12.2020 5:38

V mládí jsem slyšel hesla o "výprodeji rodinného stříbra", "cizincích ve vlastní zemi" a podobně. No a takhle přesně to mělo vypadat a takhle to i vypadá.

J. Brunner 8.12.2020 1:39

R^