2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

EKONOMIKA: O změnách v českém managementu

Odchod Martina Romana z čela ČEZu může být námětem na zajímavý popis životního příběhu a možná pro kriminální vyšetřování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Ondys 11.5.2012 17:00

Slyšel jsem hodně dobrého o našem Tomáši Baťovi

ale nebyl to prý žádný filozof, snad jen nevšedně tvrdý chlap s inteligencí, která mu dovolila na bažinách vybudovat město Zlín, zastavit vystěhovalectví z chudé oblasti do USA a vyvážet boty do celého světa.

A. Bocek 11.5.2012 8:43

A tak se stane ,

že přeložku venkovního závěsného kabelu jsme za doby SME realizovali (plánek,materiál,vypíníní, práce) za 9.000,- Kč do 30-ti dnů , nyní ČEZ distribuce ve spolupráci s techniky ČEZ distribuční služby a se dvěma spolupracujícími firmami (jedna projekční a druhá montážní ) stejnou přeložku přeloží za 60.000.- Kč do 60-ti dnů. Vysoká produktivita , mnoho tanečků stejný výsledek.

P. Pavlovský 11.5.2012 4:48

Vřelý souhlas

Dovolím si připojit zkušenost ze svého, zdánlivě zcela nesouvisejícího oboru, z divadelnictví. V českém prostředí je vžitou praxí, že větší divadla mají "zdvojené" vedení: ředitele (v Německu intendanta) a uměleckého šéfa (popř. šéfy, jde-li o divadlo vícesouborové). Mohlo by se zdát, že ředitel nemusí být divadelník, že to může být prostě jen schopný manažer. Zkušenosti to vyvracejí. Kupříkladu ředitelem Divadla na Vinohradech byl (a vlastně ještě do září bude) přes 10 let ing. Gregorini. Výsledek: umělecky jde o jedno z nejhorších pražských divadel, ačkoli z těch městských má daleko nejvyšší dotace.

Důvod? Ředitel si nedovedl najít dobrého uměleckého šéfa - 9 let jím byl M. Stropnický, který je nepochybně výborným hercem (výborných herců je DnV plné, ale není to nic platné), ale velice průměrným režisérem.

K něčemu podobnému se teď schylovalo v případě Národního divadla, ministryně kultury stopla výběrové řízení na posloední chvíli. Mezi vážnými kandidáty už byl zase "osvědčený manažer", jehož jméno v divadelním světě nikdo nezná.

Příkladem odborníka, který se za pochodu doučil manažerství, je Tomáš Töpfer, který povede DnV od září. Herec, posléze principál na Fidlovačce, jako režisér jistě rovněž jen průměrný, leč dostatečně sebekritický. Opatřil si z Ostravy osvědčeného uměleckého šéfa (J. Deák) a s ním přichází i na Vinohrady. Ano, dobrý manažer musí zároveň dobře znát vlastní obor a je-li to jenom trochu možné - musí jej mít rád.