27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N 9.2.2009 1:41

Re: ad ruda@dohoda

Mně to nevadí. Už jsem nick ruda@dohoda přestal brát vážně.

Ladislav N 9.2.2009 1:36

Re: budeme od nich nebo nebudeme nakupovat?

To není aktuální otázka. Firmy ze "svobodného světa" už dávno a rádi "otrockou" ;-) práci čínských občanů pracujících do úmoru za pár babek využívají. Já jenom chtěl upozornit na skutečnost, že čínská "pracovní síla" jsou stále ještě nesvobodní občané komunistického totalitního státu. Nedávno jsem "děckám" v rodině nakoupil čínské třípásmové sloupové reproskříně prodávané po dvojicích za 700 Kč.  S tříletou zárukou. Za tuhle cenu tady není nikdo schopen vyrobit a prodat  ani samotné reproskříně bez reproduktorů. ;-P

tich@dohoda 8.2.2009 23:42

Re: Ladislave

ahoj Fafo, myslim, ze smysl pro humor, to modrym bolsanum chybi nejvice. Jak uz jsem jednou konstatoval, my dva vyznavame prakticky stejne hodnoty, ja jen k tomu nepotrebuju zadnou ideovou napln a uz vubec ne prostrednika. Ahoj :-)

Fafa 8.2.2009 21:02

Ladislave

To je OK. Dohoda mne tedy povazuje za trzniho komsomolce, modreho bolsevika, nabozenskeho fanatika a potencialniho inkvizitora. Ja jeho pro zmenu za neznaboha, jakobina a potencialniho lupice ve jmenu socialni spravedlnosti. Ale jinak si skvele rozumime, vid Dohodo. ;-)

Fafa 8.2.2009 18:28

Ladislave,

no dobre. Cina je totalitni komunisticky stat. To znamena, ze od nich budeme nebo nebudeme nakupovat?

tich@dohoda 8.2.2009 17:56

Re: Bohuzel pro nektere nase lidi otazka zacina stat "makat jako Cinani nebo nemakat vubec", pripadne "kupovat lacine cinske tenisky nebo nekupovat tenisky vubec".

myslim, ze jde o nedorozumeni pane Hoffmane, vyrobci v EU/chudsi zeme/  jsou schopni /konfekce/ vyrabet za ceny, na ktere si prodejce muze prirazit max. par set %, oproti kupni cene, u cinskeho zbozi obvykle marze zacina tam, kde evropane konci. Tzv. brands/znacky jednotlivych hypermarketu, Route 66, Cherokee, to je "znacka" v pomeru cena/kvalita . Nevim jak v Evrope ale v USA je i na znackach jako NIKE, Tommy Hilfiger a pod. uvedeno ve ktere zemi bylo zbozi vyrobeno. Jak jste naznacil jisty protekcionismus EU proti cinskemu zbozi, tam bych souhlasil, pokud by to probehlo podle USA vzoru, ony obcas USA uvali na nejake zbozi clo, ovsem vzdy si dopredu jasne dohodnou podminky s WTO, kde se napise z jakeho duvodu se clo uvaluje a prakticky vzdy jde o docasnou/casove omezenou akci, vetsinou jde o cas k restruktralizaci urciteho odvetvi. Cest :-)

V. Hoffman 8.2.2009 17:24

Re: ad ruda@dohoda

Ze to prave Vam vadi8-o8-o:-D Osobne take terminy nepouzivam, ale od Vas som voci oponentom zaznamenal podstatne horsie vyrazivo. Radsej nechajte na hlave.:-D

Nic v zlom. 

V. Hoffman 8.2.2009 17:14

Re: Bohuzel pro nektere nase lidi otazka zacina stat "makat jako Cinani nebo nemakat vubec", pripadne "kupovat lacine cinske tenisky nebo nekupovat tenisky vubec".

Nehnevajte sa, ale stale to nesedi. Pokial su chudobnejsie krajiny EU taky tovar schopne vyrobit za ROVNAKU alebo takmer rovnaku cenu ako Cina, nie je dovod, aby fabriky v danych krajinach krachovali. Ked nemozu predavat cez hypermarkety, mozu predaj zabezpecit cez mensie obchody alebo vlastnu siet, pri rovnakych nakladoch na vyrobu a nizsich nakladoch na predaj /vratane nizsich prepravnych nakladov/ budu ich vyrobky lacnejsie ako cinske a teda konkurencieschopne. Pricom psychologicky faktor nedovery v kvalitu cinskych produktov im este viac nahra.

Nie, problem je vo vyssich vyrobnych nakladoch. Mozete sa kamarada spytat, preco vozi tovar z Turecka a z JV Azie,  ked mu ho europske textilky dodaju za rovnaku ceny a este ma nizsie naklady na dopravu.

Mimochodom, tricko NIKE vyraba firma NIKE a Wallmart do toho nema co kecat. A aj pre Europanov je NIKE kvalitna znacke bez ohladu na to, kde ma fabriku /v maloobchode to aj tak nemate ako zistit/. To co si Wallmart alebo Tesco zabezpecili su produkty predavane pod znackou prislusneho hypermarketu a k tym mam napriklad aj ja dost velku nedoveru a pochybnosti o kvalite.

Ladislav N 8.2.2009 15:20

Re: Škoda peněz za Čínské výrobky.

Jo, myš Génius vyrobená v Číně - Šmejd. Poloprofi monitor CRT NEC vyrobený v Číně - skončil na "studeňáku" v základní desce. Opravdu záleží na tom, která firma si dokáže v Číně uhlídat kvalitu.

Ladislav N 8.2.2009 15:15

Re: Na výběr? Re: stádo rukojmích ?

Pletete si konkurenční prostředí, kde vládne převaha nabídky, s prostředím výroby elektřiny, kde vládne celoevropský nedostatek (převaha poptávky) s trendem k růstu cen. ČEZ prodává za tržní ceny na burze a je relativně nejlevnější. Proto vaše  srovnáváni  postrádá  soudnou úvahu  o příčinách popisovaných jevů.

Ladislav N 8.2.2009 15:09

Re: Pane Hoffmane,

Hlavně si musíme uvědomit, že Čína je TOTALITNÍ KOMUNISTICKÝ stát. Mimochodem, ta průšvih s přidáváním melaminu do mléka padaly v Číně tresty smrti.

Ladislav N 8.2.2009 15:03

Re: ad ruda@dohoda

Klídek. tenhle starej bolševik si potřebuje každý den ulevit tím, že nám vynadá do "modrých bolševiků".... Je nemocný. ;-(

tich@dohoda 8.2.2009 15:00

Re: Bohuzel pro nektere nase lidi otazka zacina stat "makat jako Cinani nebo nemakat vubec", pripadne "kupovat lacine cinske tenisky nebo nekupovat tenisky vubec".

dobry den pane Hoffmane :-), tricka ze Svycarska jsou pochopitelne nadsazkou, ovsem jinak ale uvedena fakta plati. Chudsi zeme EU jsou schopne takove zbozi vyrobit , problem je konkurence JV Asie a u konfekce hlavne Turecka, na jejich marze se vyrobci EU nemohou dostat. Kamarad ma v CR velkoobchod s textilem, tak skrze nej do tohoto obchodu trochu vidim. S tim outsourcingem prisli uz davno v USA a udelali presne to co pisete, ovsem nikoliv v USA, nybrz v rozvojovych zemich, kde si napr. K Mart, Wal Mart vybudovaly nebo nasmlouvaly vyrobni kapacity, vybavily je spickovou technologii, zaskolily pracovniky a zajistily vystupni kontrolu, ktera dohlizi na to aby toto zbozi melo odpovidajici kvalitu. V Evrope je cinske zbozi povazovano za neznackovy smejd, v USA nikdo neresi, ze jeho tricko NIKE je vyrobeno v Guatemale, American vi, ze firma NIKE si v Guatemale sakra pohlida aby ji nekdo nekazil znacku. Toto  si vyrobci v EU dlouho netroufli, Nemec by si Adidac vyrobeny v Cine zrejme nekoupil, plati vysokou cenu, tak chce nemeckou/slovinskou kvalitu. Spolecnost Disney, ti veskere suvenyry nechaji delat v Cine a pod., nakup v Cine cca 0.50 -1.- USD, cena na pultech je 7 - 30 USD, pri vyprodeji 2-6 USD, tedy porad vysoko nad nakupem. Akcionare nezajimaji pracovni mista v USA, zajima je cena akcii, do kterych vlozili sve penize a Evropa uz USA postupne nasleduje. Cest :-)

V. Hoffman 8.2.2009 13:42

Re: Pane Hoffmane

No, v niecom mate urcite pravdu, ale ide o dost citlive otazky. Ano, DPH predrazuje cenu tovarov, na druhej strane ide o podstatny zdroj statnych prijmov, z ktorych je velka cast mandatornych. Cize treba povedat, z coho by ste ju nahradili aspon ciastocne, aj ked su samozrejme potrebne aj uspory v rozpocte. Okrem toho, v USA maju dane z predaja na narodnej a dokoca miestnej urovni, aj ked struktura je trochu odlisna od DPH /dan sa uctuje iba konecnemu zakaznikovi, nie medziclanku. Takisto dane z majetku su tam o dost vyssie ako u nas. A ti uz nehovorim o progresivnej danovej sustave /uz druha vec je, ze ma viac dier ako emental/. A spotrebne dane maju tiez. Ale ano, v USA je uloha statu slabsia ako v Europe, s tym suhlasim, takze tie vladne potreby su nizsie.  Tu mate pekne porovnanie, pravdou je, ze v tomto je medzi Slovenskom a Cechami dost velky rozdiel:

http://www.answers.com/topic/tax-freedom-day#Tax_Freedom_Day_Around_the_World 

Pokial ide o odvody, opat sa to neda porovnavat. USA ma takmer sestinu obyvatelstva bez zdravotneho poistenia, skutocne by som nerad videl tento stav u nas.  Je to proste iny system suvisiaci s inou demografickou strukturou a inym pristupom.

Zakonnik prace je rigidny, s tym suhlasim. A suhlasim aj s jeho rekonstrukciou, aj ked nie odstranenim. Ale chyba tu funkcny sudny system pre risesenie pracovne pravnych sporov.

Pokial ide o dotacie, kvoty, predpisy atd. - urcite tam je vela nezmyslov. A treba sa na to dokladne pozriet a vykonat dokladnu rekonstrukciu. Ale mam zial pocit, ze vasa a predtym aj nasa pravicova vlada odflakali nevyhnutny audit a rekonstruovali len preto aby rekonstruovali. Cielom bolo zmensit ulohu statu bez toho, aby sa ludi spytali, ci nahodou nechcu zachovat stat na povodnej urovni. A to sa potom blbo predava.

Drobek 8.2.2009 12:11

Na výběr? Re: stádo rukojmích ?

Ona je to pravda vzdáleno od tématu ČÍNA, ale zde je debata spíš o důsledku toho že někde opravdová konkurence (tím myslím skutečná konkurence) vznikla. To se bohužel v našem energoprůmyslu neděje. Nechci se bavit o tom jakým způsobem ta konkurence vznikla.

Ano na výběr mám. Vždy jednoho dealera z jasného kartelu! Opravdu si můžu vybrat :-))) Zdali si kilowathodinu vyrobenou a předraženou již od výrobce, který prostě nemá konkurenci koupím od jiného dealera. Tomu já možnost výběru neříkám!

Navíc nemusím být ekonom abych viděl, že pokud je někde firma co má astronomické zisky (navíc skupuje kdeco, tedy ty zisky snižuje!)a okolo ní se začne objevovat dalších X firem  (ta Vaše "konkurence") a ceny se pouze zvedají je něco špatně.

Opět uvedu příklad: Začátek mobilních telefonů v ČR. Eurotel si začal budovat na v té době již na "technologii na horizontu" NMT síť. Platili jsme za minimální služby desetitisíce měsíčně a platily se i příchozí hovory. Telefony tuším pod 40k nešly. Vím to, takový ten krám od Nokie jsem byl nucen tahat neboť jsem dělal naHot-Line. Přišlo GSM a Paegas. Úplně cizí firma s jiným kapitálem. Najednou tu byly telefony vidět na každém "uchu" a nikdo si již nedovolil účtovat třeba příchozí hovor. Dnes má GSM snad každý. Mám tu 3 operátory a ceny se proti nadvládě Eurotelu s NMT dostaly na úplně jinou úroveň. Zde konkurence zafungovala. Nikoliv PSUDOKONKURENCE jako u Energofirem.

Přeji Vám pevné zdraví! Dr.

obsluha lehkeho kulometu 8.2.2009 11:33

Re: To je tedy odborník...

moc bych prosil o to abych se nekde dovedel skutecnou vyrobni cenu soucasne vyrabenych aut to je udaj kterej je prisne utajovanej o embecku ktere stalo 50 tis. se rikalo ze je to 14 tis. dacia ktera ce prodavala za 70 tis.platila nase strana a vlada rumunsku 17tis golf1 se v roce78 prodaval za necele 3000 eur pravda vazil jen 700kg ja ho mel a bylo to skvele auto,proc musi dnes golf stat temer desetinasobek nechapu,jasne je to veci poptavky ale do znacne miry tim ze drzost vyrobcu s jakou nam prodavaji plechove skatule je bezmezna

Foundryman 8.2.2009 11:07

Re: Pane Hoffmane

Není ani tak potřeba snižovat životní úroveň nebo dřít jak mezci. Bohatě by stačilo odbourat mnohdy nesmyslné regulace a zamezit např. zeleným šílencům nebo odborům, aby svými opatřeními prodražovali evropskou výrobu. 

Zboží je v USA levnější např. i proto, že tam nemají DPH (původně nouzové opatření, zavedené pro financování poválečné rekonstrukce). Zkuste někdy mrknout na detailní kalkulaci libovolného českého výrobku a zjistíte, kolik položek navyšuje cenu "z moci úřední". Namátkou třeba povinně vykupovaná elektřina z větrníků, rigidní Zákoník práce, nesmyslně vysoké odvody, spotřební daně atd. atd. V oblasti potravin naprosto idiotský systém kvót a dotací, který konzervuje produktivitu na úrovni poloviny 20. století. A to jsou jen do očí bijící faktory, těch skrytých jsou kvanta.

V. Hoffman 8.2.2009 11:01

Re: No, ono se to s tou ČÍNOU docela mění...

Pekna uvaha Drobku. Pred par rokmi jedna Americanka napisala knihu o tom, ako s rodinou skusali zit jeden rok bez cinskych vyrobkov.  Nielenze to bolo poriadne drahe, ale v niektorych oblastiach az takmer nemozne.

V. Hoffman 8.2.2009 10:57

Re: Bohuzel pro nektere nase lidi otazka zacina stat "makat jako Cinani nebo nemakat vubec", pripadne "kupovat lacine cinske tenisky nebo nekupovat tenisky vubec".

No, odbory dokazu byt pricetne, ked je to nutne, teraz pred nedavnom sa Konfederacia odborovych zvazov dohodla s Ficom, ze dva roky nebudu ziadat zvysenie miezd.

Pokial ide o tricka zo Svajciarska, mozete to nejako dolozit? Vzhladom na to., ze realne existuje volny trh s textilom sa mi to nezda. Pokial je tam taky rozdiel v marziach, preco tu uz nie je kopec malych a strednych predajcov obchodujucich so svajciarskymi trickami za konkurencnu cenu? A preco si svoje vlastne predajne siete nezakladaju nase textilne fabriky a miesto toho krachuju? Nehnevajte sa, ale to nedava zmysel.

V. Hoffman 8.2.2009 10:47

Re: Pane Hoffmane

Vidim ze sa zhodujeme. Osobne si myslim, ze z dlhodobeho hladiska vobec nebude chyba, ked sa trochu uskromnime a nebude mat spotrebu pre spotrebu, naviac platenu zo stale novych emisii penazi /co je o.i. jedna z dlhodobych  pricin sucasnej krizy/, ale obavam sa, ze sa ludia zobudia az ked bude neskoro. A ze sa dovtedy budu volit riesenia typu masivne prerozdelovanie alebo odburanie socialnych istot, ktore su mi odporne asi tak v rovnakom rozsahu.

Skoda ze nezareagoval janabok, celkom som sa tesil, ako mu tie jeho ultrapravicove tezy rozdupem na prach.:-D

janoryna 8.2.2009 10:13

Re: takze poporadku , soudruzi :-) Nizke ceny aut/PHM

když je po něčem poptávka, tak není důvod snižovat cenu, zvláště je-li to auto životní nutnost jak říkáte. a to, že klesnou výrobní náklady není důvod ke snížení ceny v případě dostatečné poptávky, ale je to pouhé zvýšení rentability(zisku). nevím jak vy, ale podnikáme za účelem zisku a ne abychom dělali charitu vážený soudruhu.

tich@dohoda 8.2.2009 9:57

Bohuzel pro nektere nase lidi otazka zacina stat "makat jako Cinani nebo nemakat vubec", pripadne "kupovat lacine cinske tenisky nebo nekupovat tenisky vubec".

ahoj Fafo/viz tvuj titulek/ . Ja si vzpominam, muze to byt cca rok zpatky, ve Skode MB hrozila stavka, odbory zadaly vyssi mzdy, nutno rici, ze fabrika tehdy velice slusne vydelavala a byl vseobecne nedostatk prc. sil. Cili diametralne odlisna situace nez dnes, nakonec se fabrika s odbory dohodla. Jsem si jist, ze v dnesni situaci pujdou odbory/zamestnanci na jistotu vrabce v hrsti, nez holuba na strese, moc na vyber nemaji, holt svet tak funguje. Ovsem take si vzpominam, na diskusi na Psu k tematu te mozne stavky v MB a zejmena komentare zdejsich modrych bolseviku, kteri pod pojmem trzni hospodarstvi rozumi kapitalismus 19 stoleti. Je evidentni, ze socialni jistoty pracujicich v EU/Evrope znevyhodnuji podnikatele v "boji" s asijskou konkurenci a predstava, ze lze vytvorit dostatek pracovnich mist s vysoce kvalifikovanou/placenou praci , je iluzorni. Osobne jsem si jist, ze Cina i Indie stoji pred obrovskymi ukoly/problemy , ktere obrati expanzi dovnitr, na vlastni trhy a neminou je investice do infrastruktury a zivot. prostredi, ktere dnes naprosto opomijeji, mimo lacinou prac. silu, hlavni duvod lace jejich produkce. Jinak s tim trickem ze Svycarska je to trochu jinak, v EU neni problem vyrobit kvalitni, nebo i mene kvalitni tricko za slusnou cenu, problem spociva v tom, ze prodejci/hypermarkety na tom tricku nebudou mit 1000 - 2000 % zisku, oproti nakupni cene, na tricku z EU/USA by meli "jen" 300 - 500 % , jenze akcionari Wal Martu/Tesca se asi uskrovnit nebudou chtit a tvrde lobbuji proti protekcionismu.

yorik 8.2.2009 9:43

Povinná četba pro p. Jahna a NERV

Z článku je patrno, kdo by měl platit " šrotovné". Určitě to není český daňový poplatník. Koneckonců je to rodinné stříbro paní Angely a zdroje tu jsou, řekl by Špidla. Minimálně těch 30 předražených procent.

Fafa 8.2.2009 6:19

Pane Hoffmane

No, a ja hovorim, ze je mi milsia predstava pocitaca, ktory si budem moct dovolit raz za 5 rokov nez sa pozerat na to ako nasi ludia dru ako otroci.

Ano, jenze Vy zrejme delate kvalifikovanou praci a nehrozi Vam prima konkurence tech Cinanu. Navic za svoji praci jste asi docela solidne placen a prejit z cinskych bot na rucne site boty z Italie by nemusel byt az tak velky problem. Bohuzel pro nektere nase lidi otazka zacina stat "makat jako Cinani nebo nemakat vubec", pripadne "kupovat lacine cinske tenisky nebo nekupovat tenisky vubec".

Ja reseni ani zdaleka neznam, ale asi si budeme muset zvyknout, ze dramaticky lepsi zivotni uroven obyvatel Zapadu ve srovnani se zbytkem sveta byla historickou anomalii poslednich 200 let a situace se vyrovnava.    

Fafa 8.2.2009 6:03

Pane Hoffmane,

Pokud ovsem nechceme pracovat na urovni Cinanu a Indu, tak musime predpokladat, ze nebudeme mit drive nebo pozdeji materialni statky na urovni Cinanu. Vsimnete si, ze nerikam zivotni uroven. Pokud chceme vyssi bezpecnost, vyssi ochanu zdravi etc, tak proste budeme o neco (materialne) chudsi.

Omezeni obchodu s Cinou zbozi si asi muzeme dovolit, ale cim jej nahradime? Zbozim ze Svycarska? Jiste, je to mozne, ale za trochu jine ceny.  Ja s tim problem nemam, tak holt misto deseti levnych tricek budou dve kvalitni draha tricka. Ale nejsem si jist, ze na to bude slyset vetsina populace.

K te aroganci, to byla spis obvykla debata o nenazranosti, kterou mivame s Dohodou. Ja nemam problem s clovekem, ktery chce mit cas na sebe a sve zajmy a je obrazne receno ochoten jezdit tramvaji. Stejne tak nemam problem s clovekem, ktery chce jezdit Mercedesem SL 63 AMG a je ochoten drit do umoru, aby si na nej vydelal. Mam ale zasadni odpor k lidem, kterym se nechce ani drit ani jezdit tramvaji, ale jsou si jisti, ze kdyby se soused misto Mercedesem vozil Octavkou, tak by Octavku mohl koupit i jim.  

V. Hoffman 8.2.2009 2:30

Re: Pane Hoffmane

No, v podstate hovorite /a uznavam ze logicky/ ze kym nebudeme makat tak ako Cinania, tak nas Cinania vytlacia z trhu este aj v nasich vlastnych krajinach. No, a ja hovorim, ze je mi milsia predstava pocitaca, ktory si budem moct dovolit raz za 5 rokov nez sa pozerat na to ako nasi ludia dru ako otroci. To fakt nestoji za tie lacne tovary. Niekde dole tu je prispevok cloveka, co v tej Cine zije a podnika, nase socialne istoty dost ocenil. Asi vie o com hovori.

Podotykam, za na mna osobne ako na SZCO sa ziadne socialne istoty nevztahuju, cize nejde o osobnu obavu.  

V. Hoffman 8.2.2009 2:18

Re: Cau Dohodo,

No, ale to nas problem nevyriesi. Nikdy totiz nebudeme pracovat na urovni Cinanov a Indov a za podmienok existujucich v Cine a Indii /podotykam ze hovorim aj o bezpecnosti a zivotnom prostredi/ a pokial by sme tak pracovali, tak sa nasa zivotna uroven pochopitelne znizi, minimalne teda u tych ludi vo vyrobe, ale je tam presah na celu spolocnost. Pokial ide o kvalifikovanejsiu pracu, bolo by to najlepsie riesenie, ale zas tak jednoduche to nie je. Tej kvalifikovanejsej prace nie je dostatok, aby nas uzivila, respektive nie je ani dostatok ludi, ktori by ju vykonavali.

Pytam sa rovno, preco neobmedzit dovoz cinskehho tovaru za dumpingove ceny /ktorym z horeuvedenych dovodov nemozeme konkurovat/? Je Cina tak´dolezity dovozca, ze si to nemozeme dovolit?   

Mimochodom, mne vadi arogancia ako taka. Ocenujem schopnost dokazat sa sam o seba postarat, ale miera tej schopnosti ma neoslovuje. Inak povedane, sikovny maliar ma pre mna presne rovnaku hodnotu ako sikovny podnikatel. A k maliarovi packalovi pocitujem presne rovnaku nechut ako k pochybnemu podnikatelovi.

Fafa 8.2.2009 1:18

Re: Dobrý nápad.

Jirko, co myslite, je lepsi byt zamestnany za mensi plat nebo nezamestnany bez podpory za zadny plat. Pravda v tom druhem pripade nebudete vykoristovan a bude Vam jiste lepe. Ja osobne bych ale volil prvni variantu. :-D

Jirka 8.2.2009 0:39

Dobrý nápad.

Snižme pracujícím platy a oni si pak budou kupovat naše výrobky;-D Je vidět, že naši kapitálisti chrápali na VUMLu:-D

Fafa 8.2.2009 0:38

Cau Dohodo,

Ne, tady mne vubec nejde o extremni polohy nebo evropskou socialni politiku. Problem je myslim celkem jasny. Pokud chceme (jako spolecnost) mit vyssi materialni zivotni uroven nez Cinani a Indove, tak musime bud vic pracovat nebo delat kvalifikovanejsi praci.

Pokud jde o nakupni kosik v supermarketu, tak mne vubec nevadi rozezrani arogantni zbohatlici, kteri zbohatli vlastni praci. To mi spis vadi rozezrani arogantni nezbohatlici, kteri se muzou zavisti zblaznit, kdyz nekdo jezdi lepsim autem nez oni.