3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Krize vznětových motorů

Vznětový motor se rozšířil do osobních automobilů zejména během 70. let po ropné krizi v důsledku vyšší efektivity využití paliva oproti motoru zážehovému, čímž se provoz vozidel na naftu stal ekonomičtějším.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Spálený 24.4.2020 22:09

Hodnota pro fosilní palivo kolem 11000 a pro nabíjecí baterii pod 750. V MJ/l, rozdíl je zjevně ve prospěch paliva. U baterie je totiž vše uvnitř vozidla. U paliva se jako okysličovadlo i uložení produktu hoření využívá atmosféra.

M. Pivoda 24.4.2020 20:36

Pro P. Grigara, který píše: ... Takže si dnes nestěžujte, že vám ta doba nějak nečekaně uklouzla pod nohama. Sebrali vám socialismus. Kapišto, Pepíku?

1. Já si nestěžuji za sebe (pro mne osobně to kupodivu dopadlo velmi dobře - až na USTR), já zde ale upozorňuji, o co přišla Česká republika a česká ekonomika (tím, že přišla o český projekt umělé inteligence doc. Poláka).

2. Grigar evidentně nepochopil, k jakému masivnímu překabátění komunistů došlo v listopadu 1989, a já jsem byl toho nepříjemným svědkem. Proto, tak koordinovaně po mně šli, ale až po pádu socialismu (viz Kelnar). Do té doby jsem žádnému komunistovi, jako bezpartijní, nemohl vadit.

3. Díky technologickému vývoji lidstvo (nejen čeští Pepíci) vstupují do zcela nové etapy historie. Pokud ve 30. letech zavedeme minimální nepodmíněný příjem, pak to bude lepší alternativa budoucnosti, než vyhubení nezaměstnatelných. ---

Kapišto, Pepíku? Je to asi složitý případ pro standardní IQ.

P. Grigar 24.4.2020 19:43

.. já osobně jsem se jako disident nikdy necítil ani jsem se tak neprezentoval, prostě jsem jen nevěřil v socialismus, opovrhoval komunisty a nikdy se tím netajil. Přesto/proto na mě udání jen pršela. Tudíž váš argument stran VUT Brno nepovažuji za racionální, udáváni nebyli jen disidenti a každý udaný se automaticky nestal disidentem. Někteří prostě o tu partu neměli zájem, s ohledem na výraznou saturaci "bývalými komunisty". Bývalý komunista prostě byl, je a bude pro určitou kategorii lidí stejným fenoménem jako "bývalý černoch". Z vlastní zkušenosti vím, že soudruzi dokázali vystavit "generální STOP" komukoli kdykoli a bez odvolání. Musím jim ale přiznat, že na vybranou měl každý.. soudruhu, vytáhni si hlavu z pr**le a zařaď se! Kdo se nezařadil, šel k lopatě. Vy jste se zařadil. Nebyl jste sám. Takže si dnes nestěžujte, že vám ta doba nějak nečekaně uklouzla pod nohama. Sebrali vám socialismus. Kapišto, Pepíku?

L. Novák 24.4.2020 3:36

Blbečku, kdyby tys rozuměl problematice umělé inteligence, už by si tě dávno našli "lovci hlav" a za královský plat by tě nechali pracovat. O tebe ale zjevně nikdo nestojí, a ostudu si děláš jen sám sobě. Větší už asi být nemůže. :-P

L. Novák 23.4.2020 22:49

Autor čánku dobře ví, o čem píše. To jenom ty zase žvástáš hlouposti...

P. Staronový 23.4.2020 22:23

"...člověka technicky myslícího a uvyklého věcné argumentaci..." - tím máte na mysli Pivodu?

Před takovými "techniky" nás bůh ochraňuj (nenapadá mne, kdo jiný by to dokázal).

M. Pivoda 23.4.2020 20:57

Ano, na základě posudku informatika Zlatušky se nekonala obhajoba práce v oboru ekonomického výzkumu (SPEV= státní program ekonomického výzkumu).

Zlatuška je další české hovado, které má na svědomí ztrátu příležitosti k dosažení české konkurenční výhody. Obhajovaná práce byla na rozhraní oborů, ve kterých Zlatuška nikdy nebyl expertem. Kapišto, Pepíku?

Chtě nechtě budu to všechno muset asi napsat v jazyce anglickém a udělat mezinárodní ostudu České republice.

M. Pivoda 23.4.2020 20:49

Třetí věta od konce článku: "... Proto se dnes uvažuje o masivním opuštění dieselových pohonů i tam, kde ještě neexistuje žádná adekvátní náhrada. ..."

Do 1 cm kubického uhlovodíků (nafty) se vejde více energie, než kolik se jí vejde do 1 cm kubického jakékoliv současné baterie. A asi tomu tak bude i v budoucnosti. Nicméně, toto je jen jedno z kritérií, které uživatel bere v úvahu. Takže rozumná náhrada existuje vždy.

Krize vznětových motorů se dnes nekoná. Článek má zavádějící název.

L. Novák 23.4.2020 20:39

A proč tady vůbec strašíš? Ty jsi sem agresívně vpadl a hlásáš tady bludy, kterými jsi pro smích. A jiní o tobě napsali, že jsi na pracovišti udával své kolegy a že jsi byl agetem StB "Akát". No a tvoje bláboly o umělé inteligenci umrtvil Zlatuška, a ani se mu nedivím...

Doc. Jiří Zlatuška napsal:

"...Celou práci považuji za výjimečně slabou a neváhal bych přímo s použitím označení za šarlatánskou. Pro případné průběžné hodnocení ji rozhodně nedoporučuji uznat jako dostatečnou. Považoval bych rovněž za zcela případné, pokud by se řešitelské pracoviště, resp. koordinátor příslušného HÚ, rozhodlo vážně zvážit účelnost pokračování v takovémto způsobem vedeném výzkumu.

V Brně 9. července 1990, Doc. RNDr Jiří Zlatuška, CSc., náměstek ředitele Ústavu výpočetní techniky Masarykovy univerzity pro vědu a výzkum a prorektor Masarykovy univerzity

M. Pivoda 23.4.2020 20:28

Na mém pracovišti VUT Brno ani v okolí nikdy žádní disidenti neexistovali, takže už i z tohoto důvodu nemohlo dojít k žádnému udání. Kapišto, Pepíku?

Projekt umělé inteligence by na VUT Brno mohl být úspěšně obhájen, pokud by kdy došlo k vědecké obhajobě. Ale k tomu nikdy nedošlo (protože to tak zařídil agent StB Alexandr Čestnější, který se po listopadu 1989 prohlásil za disidenta). Byla tak porušena základní pravidla vědeckého pracoviště. A důsledek? Česko přišlo o konkurenční výhodu ve velmi důležitém oboru. A místo toho, aby dnes někdo tato hovada stíhal, tak magoři, jako je L. Novák, zde stále perlí.

A ještě dovětek: Pracoviště USTR pro českou montovnu nikdy nebylo a nebude schopno zajistit ekonomickou konkurenční výhodu. Kapišto, Pepíku?

Pokud k tomuto tématu napíši někdy něco více, pak to bude v jazyce anglickém a zveřejním to v zahraničí. Aby bylo zřejmé, jaká hovada zde v Česku, nominálně v demokratické zemi, stále přežívají.

P. Grigar 23.4.2020 20:05

..no jo, mě označili za hovado už v listopadu 1989, když jsem v rámci OF požadoval okamžitou blokaci všech archivních fondů StB, KSČ, NV všech stupňů.

Zda někdo byl nebo nebyl vědomým udavačem(jiní neexistovali), je mi vcelku šumafuk, o těch svých mám dobrý přehled a žádný z nich mi nestál ani za tu obyčejnou facku, nejvýše tak veřejnou slovní. Nikdo mě nežaloval a já jsem neměl potřebu se jakkoli soudně bránit. U vás, jako člověka technicky myslícího a uvyklého věcné argumentaci, mě překvapuje právě vaše poslední věta. No ale co už..

P. Grigar 23.4.2020 19:32

..ono je spojováno s mnoha komplikacemi už od počátku tak, aby vyhovující opravdu nebylo. ;-)

M. Pivoda 23.4.2020 19:30

Zde diskutující L. Novák je prokazatelný magor. Ostatní mne nezajímá. A ani mne nikdy nezajímalo.

Máte zde všichni jakousi utkvělou představu o minulosti, které se nechcete vzdát. A nemáte ani dostatečně vysoký IQ abyste pochopili všechny souvislosti s českým projektem umělé inteligence, kterému jsem se já věnoval. Ztráta času zde k tomu něco vysvětlovat.

Mně otravoval USTR. Nna můj dopis mi nikdy neodpověděl a na rozhovor mne nepřijal tehdejší ředitel USTR Pavel Žáček. Takže jsem musel jít (v roce 2009) na soudní řízení, kde mne zastupoval mne JUDr. Hulík. USTR musel nutně prohrát a zaplatit soudní výlohy. Zcela zbytečně, kdyby se nebyli bývali chovali k českému občanovi jako hovada. Opakuji a zdůrazňuji jako hovada. A dnes ten Žáček zastupuje Občanskou demokratickou stranu. Další hovada. A k tomu se přidá magor L. Novák.

Grigare, mne zajímají úplně jiná témata. I průměrně inteligentní člověk ví, že pokud někoho označíte jako udavače, musíte dodat i jméno udávaného a předmět udání. Třicet let se ale nic takového v Česku nestalo. Pokud toto nechápete, patříte do stejné kategorie českých hovad.

P. Grigar 23.4.2020 19:29

..asi na Sokolské. Byl tam nad schody pěkný řez Jumo 004.

P. Grigar 23.4.2020 19:07

..nástupcem StB se mi spíše jeví BIS, tak nějakplynule převzali pracovní náplň, personál.. a ke škodě(či prospěchu?) mnohých i archivní materiály.

P. Grigar 23.4.2020 19:02

..inu, dosavadní zkušenosti se zelenými magory nabízejí ještě další, nejpravděpodobnější variantu řešení problému. Vám/nám vylobují vyšší daně a sobě vyšší dotace do obnovitelných zdrojů a elektromobility zvláště. A budete/me chodit pěšky vy/my. ;-))

F. Houžňák 23.4.2020 18:45

Omlouvám se, ono to tam je. Mea culpa.

F. Houžňák 23.4.2020 18:42

Nemyslíte si to. Ale změnilo.

F. Houžňák 23.4.2020 18:40

Ale ne, "Dieselgate" měla jinou příčinu, totiž to, že se Volkswagen snažil obelhat americké úřady. Až pak se toho chytli Zelení, resp. dostali pádný argument. Vlastnosti dieselů se nijak nezměnily, jsou stejně dobré jako předtím. Technická argumentace v článku je v pořádku, ale to nebyla příčina.

M. Pivoda 23.4.2020 17:58

Porovnejte, prosím, první větu tohoto článku s dnešním článkem Kechlibara.

První věta tohoto článku zní: "Vznětový motor se rozšířil do osobních automobilů zejména během 70. let po ropné krizi v důsledku vyšší efektivity využití paliva oproti motoru zážehovému, čímž se provoz vozidel na naftu stal ekonomičtějším. ..."

Dnešní článek Kechlibara má název: "Když je prázdný barel dražší než barel plný ropy".

Vězte, že žádná krize vznětových motorů nenastala. Krize nastala v okolí/prostředí vznětových motorů.

A. Nový 23.4.2020 14:18

Kde se vám to stalo? Jinak dobré?

:-))

Vy jste evidentně po přechodu na alzheimer. :-))

P. Götze 23.4.2020 14:18

dieselgate odhalil ale jine veci

- cire nemecke pokrytectvi, slo pro ste o banalni jednoznacy podvod, o diesel tady vubec nejde. neznam vetsi podvod v evrope za posledni dekady

- kdo jiny nez nemecko muze ovlivnit ty silenosti evropskych nesmyslnych limitu a keologicky ch narizeni?

- nemci opet selhali, kazi vodu (ekologii a prisne limity) a piji vino ( vedomne je obchazeji)

- stejne jako i v migraci, vitame vitame ale pak povinne prerozdelujeme

nemci se nikdy nezmeni. tak aspon ti za vodou si nenechaj kalet nemcema na hlavu

-

M. Pivoda 23.4.2020 14:02

Jestliže se už před cca 30 lety česká StB zajímala o projekt české umělé inteligence, pak určitě vykazovala vyšší stupeň inteligence než její český nástupce, instituce ÚSTR (Ústav pro studium totalitních režimů).

L. Novák 23.4.2020 13:37

Zato ty, Pivodo, nemyslíš vůbec. Tvoje UI je zavirovaná leninovirem...

...a myšlením komunistického práskače s krycím jménem "Akát"...

M. Ježek 23.4.2020 13:27

Naprosto souhlasím s IVK.

M. Pivoda 23.4.2020 13:18

Žádná krize vznětových motorů, nýbrž celkem normální přechod - tzn. z hlediska vývoje technologických inovací.

Poznámka: "Vznětové motory" jsem si v roce 1963 na strojní průmyslovce vytáhl jako maturitní otázku, a na maturitním vysvědčení z toho předmětu mám známku "1".

M. Pivoda 23.4.2020 12:40

Kdo tiše nevyčkával?

Petr Karásek píše: "... Přichycen při činu byl VW, byť se následně prokázalo, že ohledně této praxe nebyl jediný. Ostatní ale tiše vyčkávali, co se bude dít. ... "

Tiše nevyčkávali čeští ekonomové. IVK a spol, kteří přišli se sérií útočných článků Dieselgate. Cituji z jednoho článku ze dne 2. listopadu 2015: "... Kdyby zelených šílenců nebylo, zcela dominující většina spotřebitelů by s prominutím kašlala na to, jestli jsou emise jejich auta takové či makové; mnohem víc by je zajímala spotřeba a výše jejich pojistky. Kdyby zelených trotlů nebylo, nedostal by Mezinárodní panel pro čistou dopravu (ICCT) do ruky hůl, kterou mohl Volkswagen bíti. ..."

http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekologie-dieselgate-0qp-/p_ekonomika.aspx?c=A151101_161248_p_ekonomika_wag

Čeští ekonomové obvykle rychleji mluví, než myslí. Velmi typické i pro dobu koronavirovou.

P. Zinga 23.4.2020 12:29

Žádná krize vznětových motorů, nýbrž krize rozumu lidstva.

P. Dvořák 23.4.2020 9:24

Zakážou je znovu.

R. Langer 23.4.2020 9:07

Ano, to máte určitě pravdu. Jsem si ale poměrně jistý, že takovéto "hybridní" řešení stejně nebude do budoucna vyhovující. ;-)