1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lojza z paseky 28.7.2008 18:26

To ovšem není jen o dálnicích či silnicích, že

Tuhle mi jeden povídal, že asi tak 30% ceny tvoří úplatky. Nežli mi zastánci socialistické výstavby začnou vyčítat, že mám-li poznatky jsem povinen podat trestní oznámení, sděluji, že ten jeden umřel a já poznatky nemám. Je to z doslechu.

Rozhodně ale z vlastních zdrojů vím, že kupříkladu takový nízkorychlostní koridor Praha-Tábor-Č. Bu o délce cca 121.5 km se již mnoho let buduje a ještě mnoho desítek let budovat bude. A miliardy tečou a tečou. Pro srovnání - někdy kolem roku 1865 probíhala výstavba transkontinentální železnice v USA rychlostí 15 km za den. Stavěly dvě firmy. Tedy 30 km denně. Jediná mechanizace byla dynamit a číňani. To už vůbec nehovořím o modernizaci železnice Londýn - Glasgow. Z doby současné.

jezevec 28.7.2008 14:33

no taxe udělá tendr na větší kus, no, možná i na 120km dálnic

takže si to ty zmíněné firmy nerozdělí po úsecích, ale jako subdodávku.

no a?

Chris Kelvin 28.7.2008 11:26

Až na ten závěr je všechno....

...popsáno zcela správně. Konkurence (skutečná) ze zahraničí by neuškodila. Však se to jednou málem povedlo, až museli poklepávat základní kámen hned na několikrát, aby tuto možnost zaplašili ;-D

Jinak posouzení vlivu na životní prostředí se dělá u každé podobné stavby. Provádějí ji firmy pracující v oboru a dobře znající problematiku (většinou). Pak by stačilo plánovat celé trasy dálnic včas a včas provádět případné oponentní řízení. Běžně používaná salámová metoda totiž vyvolává značné pochybnosti a nepříjemnosti během vytyčování dalších úseků. Každopádně trasy jsou často připravovány již předem s ohledem na možnosti a potřeby budoucích provádějících firem a investor nikdy nepřipustí jiné varianty řešení, a to ani ve velmi sporných územích typu CHKO. Ještě nikdy se to nestalo.

Pokud se opravdu objeví nějaké obstrukce, ať už jsou maskovány čímkoliv, většinou je to proto, že velký investor v pozadí s vlivem na místní politickou scénu někde levně nakoupil pozemky a teď chce, aby dálnice vedla kolem nich a on mohl vystavět velkosklady, které mu jeho investici zmnoží o mnoho řádů. Případně je (předem) vybraná firma právě zainteresována někde jinde a nemůže okamžitě na daný úsek nastoupit. Však také po jejím uvolnění okamžitě obstrukce ustanou a je to. Věřím, že onen pán, co teď zná kromě jelenů i žáby, ví velmi dobře, proč je zná.....

M.S. 28.7.2008 10:29

Konkurence

"Zase jeden trouba neznalý poměrů píše čemu nerozumí. Ideologické řešení:Trh vyřeší  vše." Dálnice především prodražují především přerušování výstavby a projekční změny ato tím více čím později jsou uplatněny. Vámi a zejména ekology kritizovaná salámová metoda umožňuje stavět alespoň něco. Vybírají se kousky kde je nejméně odpůrců. Naše stavební firmy nejsou vybaveny:kapitálově personálněale zejména ne strojním vybavením aby dokázaly vpožadovaném čase postavit 120km úsek s příslušnými tunely amosty. Již dnes staví tyto krátké úseky konsorcia se spoustou subdodavatelů.Uvědomte si že pro jedentunel činí str. vybavení sta miliony kč.

Zebra 28.7.2008 12:12

Re: Konkurence

Jeden by nad těmi našimi firmičkami maličkými, slaboučkými až zaplakal ! Akorát by nesměl vědět, že taková Skanska je česká dcera globální stavební firmy Skanska, SSŽ zase dcerunka globální Vinci, to samé až na jiné jméno Berger a Swietelsky i ta doplněná OHL ŽS. Tolik ke kapitálu a personálu. Strojního vybavení mají české soukormé zemařské a stavební firmy a podnikatelé co hrdlo ráčí a výše uvedeným žraloků stačí jen ukázat prstíkem a nabídky se hrnou.

Takže konsorcia to nestaví proto, že jedna firma by si všechny ty subdodavatele neuměla zajistit sama, ale proto, proč popisuje Páral.

Nos mám už slušně vytrénovaný, avšak tak těžké bulíky přeci jen neunese.

M.S. 28.7.2008 15:21

Re: Re: Konkurence

Ty troubo ,se strojním vybavením našich stavebních firem jsem celkem  obeznámen a mohu ti říct zodpovědně,že jejich strojní kapacity jsou plně vyčerpánya mnohdy není ani reserva. Ony si to nemohou ani dovolit , protože takový moderní vrtací strojza cca 30milkč, musí pocelou dobu své životznosti vydělávat. To platí pro české firmy i prodceřiné zahraničních firem. Protože všechny musí přinášet zisk. 'Useky dálnice stavěné zahraničními firmami(z Rozvadova do Plzně) byly naopak dražší.

Zebra 28.7.2008 16:35

Re: Re: Re: Konkurence

Takové znalce a navíc s tak vybraným chováním fakt žeru. Kydy o "obeznámení" a "vyčerpání", o nutnosti využití pořízených strojů nebo o českých firmách stavějících dálnici si schovejte na příští návštěvu hospody Na Růžku, určitě tam zase pár štamgastů omráčíte. Sem hoďte jedno jméno nějaké vyčerpané firmy bez strojních rezerv a já vám obratem zprostředkuju pár nabídek na nějaký ten strojní flastr.

Rudolph 28.7.2008 16:57

Re: Re: Re: Re: Konkurence

R^ ;-)

ok 28.7.2008 9:57

ekologové

Mimochodem, ti ekologové, které znám, vcelku marně bojují proti vjezdům aut do Národního parku. To je podstata jejich práce. Nevšiml jsem si, že by se živili raktýringem.

princ 28.7.2008 10:11

Re: ekologové

Ekologové zkoumají vztahy mezi organismy a jejich prostředím. Nic víc, nic míň.

Tomáš 28.7.2008 10:13

Re: ekologové

Samozřejmě ne všichni ekologové dělají takové hovadiny. Asi znáte ty slušné.

jkotek 28.7.2008 10:20

Re: ekologové

Jakmile ekologove zakazi vstup verejnosti do narodniho parku, prestane tato verejnost na narodni park prispivat. A park zanikne.

Na zapad od nas si toto jiz uvedomili.

ok 28.7.2008 10:58

Re: Re: ekologové

Sežeňte si základní informace. Do Národních parků se vstupuje, vjíždí na kole nebo na koni. Ten, kdo má potřebu vjíždět do 1. zóny národního parku autem, zjevně nechápe, k čemu takový národní park slouží.

ok 28.7.2008 9:54

Páral nebo Kojzar?

Prosím vás, ten milý pán se jmenuje Páral nebo Kojzar?

Jeho články sleduji s pobavením už delší dobu - ten člověk píše prokazatelně na zákázku hospodářských kruhů. Je to ideolog, ale možná to dělá zadarmo, z přesvědčení ;-D .

Je charakteristické, že ho publikuje agentura Neviditelný pes.

Kiper 28.7.2008 7:47

Dělí se i 3 km

Rozdělení zakázek mezi více dodavatelů jde tak daleko, že 3 km obchvatu obce Sulec na silnici 7 staví dvě firmy. ( Stavby silnic ...a Ekostavby Louny)

Zebra 28.7.2008 7:37

Pánečku, to je ale odvážný investigativec !

Jak nám neohroženě tepe nedostatky ! Akorát, ale to snad musí být vina přizďařského redaktora, ta jména nám vypadla ! Já bych teda za ABC… doplnil: Skanska, SSŽ(Eurovia), Strabag, Swietelsky, Berger - chybějící ať se přihlásí, přebývající ať se škrtnou. OT – samá hezká česká jména, co vy na to, vlastencí ?

No a Páral, případně některý z místních aktivních melounožroutů by mohl doplnit ty vyděračské pseudoekofirmy, ať máme ta klíšťata sající z našich dálnic pěkně pohromadě, co ?

Zefiris 28.7.2008 11:20

Re: Pánečku, to je ale odvážný investigativec !

Ještě OHL ŽS.

Rudolph 28.7.2008 16:41

Co to bagatelizujete?

Všimli jste si, jak je na to bídný ohlas? Klíčová věc, která hýbe tímhle státem. Je to opravdu odvážné takhle to provařit. Bez ironie.

Zebra 28.7.2008 21:26

Re: Co to bagatelizujete?

Tak nevím, jestli tím odvážlivcem myslíte Párala, co místo "voni" odvážně provařil ABC, nebo mě - to bych se rděl, protože ta jména zná každé malé dítě ze stavební průmyslovky. A ironie je asi tak všechno, co s tím můžete dělat, pokud jste obklopen ovcemi co volí tu pokrývače modré, tu oranžové a shodně mektají o menším zlu.

Adam 28.7.2008 6:54

Firma ABC

Až to vyvolává podezření, že trhu dominuje firma ABC, rozdělená pro účely tendru na tři kusy.

Bohužel to není podezření, ale fakt. Kdysi jsem se bavil z jednou známou z jedné nejmenované velké stavební firmy. Zrovna byla celkem naštvaná neboť celý víkend dokončovala cenovou nabídku do veřejné soutěže na kus takové dálnice a to vše proto, aby jí v pondělí ráno šéf řekl : Maruš přiraz tam 30 mega, tenhle kus má vyhrát někdo jiný.

Martin 28.7.2008 14:37

Re: Firma ABC

Můžu potvrdit. Jeden rozpočtový software na dálniční stavby má dokonce zabudovanou skrytou funkci na předražení nabídky, aby jistá firma neměla se svými dceřinkami takovou práci poslat do výběrového řízení několik různých nabídek na stavbu a mohla tak obejít pravidlo, že se výběrového řízení musí zúčastnit více než jeden subjekt.

A to, že se cena stavby oproti rozpočtu běžně navyšuje dodatky o 30 a více procent a zdůvodňuje se to předraženými subdodávkami, to je už pravidlo.

Mirek 28.7.2008 5:27

Zelení teroristé

Dneska už existují pouze zelení teroristé a zelení protestanti. Našli si v tom živnost a vlastní neschopnost a frustraci převedli do boje za zeleno. Pouze  škodí a nic lidem a státu nepřinášejí.

Hadí oči 28.7.2008 0:50

Není nad to se před zalehnutím trochu pobavit.

Vždy prožiji nával endorfinu, když čtu podobné věty typu :  " protože na vše důsledně dohlíží Úřad pro ochranu hospodářské soutěže."

Jura Jurax 28.7.2008 0:42

Al Capone byl břídil

Existují například určité firmy zaměřené na ekologické poradenství, jejichž hlavní náplní činnosti je hledat na trase naplánované dálnice blatouchy, střevlíky či zaschlá hnízda vzácného pavouka. Potom je třeba za využití předem dobře připravené legislativy stavbu zastavit na tak dlouho, dokud někdo zainteresovaný nezadá dotyčné ekologické firmě dobře zaplacenou zakázku poradenství při posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Al Capone taky provozoval raketýring a vydírání, ovšem primitivně - bombami a strojními puškami a měli ho tudíž za veřejného nepřítele; to tihle jsou větší machři, vydírají kryti ušlechtilými kecy a samozřejmě zelenými škůdci předpřipravenou legislativou - a najdou se i tací, co jim fandí ...

Hadí oči 28.7.2008 0:56

Re: Al Capone byl břídil

Chudák Al to měl mnohem složitější.

Žil totiž v době, kdy grázla šlo ještě zavřít.

Emilio 28.7.2008 1:03

Re: Re: Al Capone byl břídil

A Kuchtová si kuchtila v kuchyni..........

Jura Jurax 28.7.2008 1:08

Re: Re: Al Capone byl břídil

R^R^R^;-(

jkotek 28.7.2008 10:17

Re: Re: Al Capone byl břídil

Ano, dnes se Gross prokazatelne dopouzti kraceni dane a presto beha po Floride.

Ala zavreli prave za danove uniky a totez splnuje nakup a prodej Grossovych akcii.

Zen 28.7.2008 22:25

Re: Re: Re: Al Capone byl břídil

Kdyby meli zavrit kazdeho, kdo krati dan, tak nemame podnikatele, ale naplnene veznice.

A muzete mi verit, ze vim, o cem mluvim - sveho casu jsem delal ve firme, ktera se zabyvala i ucetnictvim.