3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Koho inflace posílí, koho oslabí

Tak jste si mysleli, že už by těch řečí o inflaci mohlo být dost? Že už vám to leze na nervy? Tak si zvykejte. Tohle je jen začátek. Sranda teprve začne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 21.7.2022 12:14

v tomhle případě Burešova drahota.

Žádná inflace přece není. ;-D

J. Novák 21.7.2022 8:18

Paní Šichtařová nějak opoměla zmínit největšů tunel v historii lidstva, a to štvavou ideologii green deal/death, kterou šíří hloupí či uplacení politici.

F. De Winter 21.7.2022 8:30

"Příčiny inflace jsou (a to přesně v tomto pořadí významnosti): dlouhodobé bizarně nízké úrokové sazby světových centrálních bank od roku 2008, dlouhodobý tisk peněz od roku 2008 (nazývaný kvantitativní uvolňování, neboli výkup státních dluhopisů centrálními bankami), zadlužování vlád po celém světě od roku 2008, evropská zelená politika, pak dlouho nic..."

...evropskou zelenou politiku jmenovala jako jednu z primárních příčin.

M. Šejna 21.7.2022 8:14

Nevím, o jaké inflaci tu madam Šichtařová píše?

Žádná není !!!!!!

Jedná se totiž o "Babisovu drahotu", jak nám furt tvrdí premiér Signál. A to je přece něco jiného.

Zde na Psu tuto Signálovu teorii razí jistý Prokop Diviš Šebesta Staronový. Ten to definuje jako "Burešovu drahotu".

Naposledy mi tu napsal, že jsem nechápavej a neumím rozlišit inflaci od zdražování. ;-D;-D;-D

F. Kusák 21.7.2022 8:20

Ano, už Pavlov věděl, že pes, dostane-li signál, začne slintat.

P. Diviš 21.7.2022 9:32

Šejna spíš blije. :-P

M. Šejna 21.7.2022 12:05

Teď jste předvedl vaši mentální uroveň, ubožáku.

Argumenty vám došly, tak jste se zmohl jen to to blití. :-P

L. Novák 21.7.2022 13:03

Mentální zoufalství tady předvádíš ty, Šejno. Přestaň chlastat a zahoď už konečně ten tvůj "vědecký komunismus", co z tebe stále leze všemi směry...

Máme rok 2022! :-P

J. Novák 21.7.2022 8:21

A divíte se, když ministra financí může dělat elektrikář? A ono to bohužel platí i do minulosti.

F. Kusák 21.7.2022 9:26

A ministryni války úřednice od bankovní přepážky. Tato vláda je samý odborník, a já jsem jen zvědav, kdo a jak dlouho to bude po těchto expertech dávat dohromady.

P. Diviš 21.7.2022 9:37

Jen tak mimochodem, ve vládě jsou z͇v͇o͇l͇e͇n͇í͇ politici a političky. Pokud strany nemají odborníky, kteří by zároveň byli zvolitelnými a zvolenými politiky, není jiné cesty. Bylo to tak ve všech vládách, i v téhle, která to "dává dohromady" po předchozích expertech.

F. Kusák 21.7.2022 10:02

To ano, ale přesto musí mít politik, odpovědný za svá rozhodnutí, určitý rozhled v daném oboru a schopnost vyhodnotit informace, které si sám definuje, resp. které mu expertní týmy předkládají. To je pane normální manažerské řízení. To každý chápe, protože jinak se stáváte loutkou v rukou jiných. To bohužel vidíme třeba na prezidentu Bidenovi, a neposmívám se důsledkům stáří, jen takoví lidé nemají být v čele velmocí. A nezlobte se, ale premiér Fiala nedokáže zdůvodnit svým projevem ani energetickou koncepci. Tam bylo tolik nesmyslů, že to může poslouchat jen stará Blažková.

P. Diviš 21.7.2022 10:18

Byl zvolen (mnou ne), vládne. Účet vystaví další volby. Co je nejhorší, že do těch dalších voleb opět nevidím nikoho lepšího, zato hodně horších.

F. Kusák 21.7.2022 10:30

Ale vždy existuje někdo lepší, jen voliči musí lépe vybírat, a pak, vše je taky v tom, že musí být od schopných lidí motivace, do té politiky jít. Pokud budou na ně kladeny nesmyslné požadavky a k vůli každé hlouposti skandalizováni, pak se nemůžeme divit, že občas není možné sestavit kandidátku (na komunální úrovni) a na té vyšší jsou to často sociopati a prospěcháři.

P. Diviš 21.7.2022 9:33

Alena Šílená názorná ukázka.

P. Diviš 21.7.2022 9:31

A skutečně neumíte, jak pravidelně a vehementně dokazujete.

Kromě toho urputně bojujete se svou (mylnou) představou o tom, co píši. Existovala Burešova drahota, existuje inflace, já to rozlišuji, vy zřejmě ne. Koho by to udivilo ...

F. Kusák 21.7.2022 10:11

No každý obhajuje svůj názor, to je v pořádku a je to základem normální diskuze, nevím, co se Vám na tom nelíbí. Jen by to chtěl někoho, kdo posoudí, který názor se blíží více pravdě. Souhlasíte? Nebo třeba také více empatie, abychom se více snažili pochopit, co tím kdo myslel. Jinak je to potom změť nenávistných dialogů lidí, kteří se vůbec neposlouchají. Pak se ptám po smyslu takové diskuze. A tady, pod tímto článkem, se přeci o diskuzi jedná, ne?

J. Moravec 21.7.2022 8:01

Paní Šichtářová dnes zapomněla zmínit jakou výhodou pro nás je v této situaci naše Koruna. Nebo, že by to bylo naopak? Co dělala naše centrální banka? Zřejmě to samé co ECB. A co FED? Proč je jinde inflace poloviční?

Jak může zachránit hodnotu svých úspor běžný střadatel je zřejmě obecně obsaženo v posledním odstavci. Kdo to pochopil, kdo z toho vyjde posílen?

F. Kusák 21.7.2022 8:17

Tak na technice nám jeden moudrý profesor, který si nedovolil kritizovat komunistický režim přímo, říkal, že nemá-li soustava dostatečné vůle ve spojích, dojde při zatížení k její destrukci

Z. Lapil 21.7.2022 12:50

Jen orientačně - jaký obor? Protože rozhodně existuje i příliš mnoho vůle (třeba malý šroub ve velké díře).

Ale je pravda, že stavby v seizmickém a vůbec třaslavém terénu (poddolování, ale i poblíž "těžké" silnice) mají jako jednu z ochran právě zvětšenou vůli ve spojích, včetně například průchodky pro (plynové) potrubí, aby se v případě pohybu něčeho někam ta trubka neustříhla a následně uniklý plyn neodpálila jiskra hozená přetrženým elektrickým kabelem.

Zatímco jsem psal, dorazilo mi do hlavy slovo dilatace. To bych pak s panem profesorem naprosto souhlasil.

M. Hoblík 21.7.2022 7:43

Trochu uskrovnění nás nezabije. Nemusíme mít chleba každý den a všichni. Hlavně aby bylo na pomoc Ukrajině!

V. Kain 21.7.2022 7:59

Puštění žilou nám zajistí Černochová nákupem F 35.Že se zadlužíme na X let?A vůbec budeme schopni tyhle blázniviny jedné militantní báby ufinancovat?Budeme mít na nezbytné investice a nebo se budeme dále zadlužovat?Jen si stačí vzpomenout na Fialovo blábolení před volbama,že oni dokáží na rozdíl od Babiše hospodařit a že zatočí s inflací.

J. Moravec 21.7.2022 8:04

Tak před volbami se s bláboli předhánějí všichni.

F. Kusák 21.7.2022 8:14

A jsme zase u toho. Jakže to bylo, že totiž nakupujeme zboží, které nepotřebujeme za peníze, které nemáme. Ale buďme klidní, ty peníze nikdy nesplatíme a dluh se znehodnotí inflací, takže to zaplatíme za vlastně všichni. Jen bych tomu tak nadšeně netleskal.

J. Novák 21.7.2022 8:26

Signalista Fiala nám již v Bruseli zajistil, že si budeme moci vzít pro Ukrajinu úvěr. Takže další dluh na bedra občanů této země, který samozřejmě země jako Ukrajina NIKDY nesplatí.

P. Diviš 21.7.2022 9:38

Kdo nedává peníze na svou armádu, bude je dávat na cizí.

F. Kusák 21.7.2022 8:04

Ano, máte smutnou pravdu. A propaganda a mystifikace lidí už dospěla tak daleko, že zprávy našich slavných médií, zejména těch veřejnoprávních, jsem už dávno vytěsnil.

P. Neubauer 21.7.2022 11:51

R^;-DR^

F. Kusák 21.7.2022 7:43

To je samozřejmě hluboká pravda, jenže aby byl západní stroj udržen v chodu, resp. aby ještě akceleroval, musíte přidávat další a další palivo, tedy peněz. Na Západě už nikomu nevadí, jaký je státní dluh, a prijedeme-li třeba do Itálie vidíme, že se běžní Italové nějakým zadlužením vůbec netrápí. A pak, dojde-li situace do takového stádia, že už ten stroj kolabuje, musí přijít havárie, tedy válka, inflace - spotřebitelská krize atd. Jednou z forem je třeba i ideologie tzv. Green Dealu, která nemá s ochranou životního prostředí nic společného.

J. Nevrkla 21.7.2022 7:18

Úvěry se stále velmi vyplatí? I přes zdražování stavebních materiálů se nemovitosti vyplatí? Takže stále se zadluzujme, vyplatí se to? Stavme hlava nehlava, vyplatí se to? Tak to autorka vyzývá ke stejné pitomosti, jako pokrokoví ekonomové věřící v ekonomické perpetum mobile. Až dopadneme jako Srí Lanka, ekonomickým kolapsem a strádáním na generace obyvatel. Tam otroky čínských věřitelů, tady amerických, západních.