18.8.2019 | Svátek má Helena



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


EKONOMIKA: Je třeba zabít Singera



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 89, poslední: 15.1. 2015 16:07, přehled diskusí

Bude autor:
Autor: P. Bárta 150 Datum: 15.1.2015 16:07

se zabývat tím, že Švýcarská konfederace uvolnila svůj frank z páru Frank Euro, čímž způsobila pokle Eura na 11-leté minimum vůči Dolar, dále  pokles zlotého a forintu?  Nebo se bude věnovat osobnímu profilu členů ČNB? Rozumí autor tomu, že plovoucí kurz ovlivňují události trhu, spekulace a nástroje jiných institucí?

Re: Jak naučit Čechy milovat euro?:
Autor: P. Bárta 150 Datum: 15.1.2015 11:40

Pane Vlku máte nějakou, alespoň bazální, představu o nákladech v německé společnosti? Nebo vy si vážně myslíte, že vyšší příjem znamená lepší postavení BEZ ohledu na náklady?

Víte, například, co stojí roční péče o hrob v Německu?  Tam se musíte starat, nebo to zadat firmě, jina se na Vás budou koukat jako na bezdomovce. To stojí i stovky Euro ročně. Obávám se, že si Ceši malují růžové předtsvy jen ze statistik příjmů, o nákladech nemají ponětí.

Bylo by dobrý:
Autor: P. Bárta 150 Datum: 15.1.2015 11:34

kdyby se pan Vlk věnoval tomu, čemu rozumí. Banka již dlouhou dobu žádné intervence nedělá a vývoj kurzu závisí na padajícím Euru směrem k dolaru a pak na..........Náladě! Rejpání tímto směrem tedy koruně rozhodně nepomůže, v tomhle ohledu je Singer na místě.

Re: Nerozumím ekonomice.:
Autor: J. Jurax Datum: 15.1.2015 1:13

Jenže euro má taky "bankovní radu" ... a jsou v ní stejní experti jak u nás ...

Re: Pan Rusnok.:
Autor: J. Jurax Datum: 15.1.2015 1:12

Proč? Socani jsou přece u moci ...

Re: Herr Krystlík, :
Autor: V. Halašta Datum: 14.1.2015 23:32

Ale zůsobil :-)

FED od krize drží dolar nízko rozsáhlým kvantitativním uvolňováním, ve kterém rozpustil přes 1,6 biliónů dolarů. Nyní jej ukončil a čeká se, že 22.1. rozhodne o uvolňování ECB.

Herr Krystlík, :
Autor: J. Schwarz Datum: 14.1.2015 23:22

pokles kurzu EURa vůči dolaru nezpůsobil kvůli svým "ekonomickým představám" nějaký pošuk z EB. Pokud kurz koruny plave z přirozených příčin, nemám s tím problém. Pokud mne někdo svévolně okrade pod záminkou, že je "příliš levně" pak zaslouží pověsit.

Re: Jak naučit Čechy milovat euro?:
Autor: V. Vlk Datum: 14.1.2015 23:15

Vy jste asi nikdy nečetl žádný dějepis. Rakousko bylo v období 1918-1938 ekonomicky naprosto na huntě, revoluce a stávky se střídaly jedna za druhou, v roce 1919 bylo nutno odvést z Vídně tisíce hladovějících českých dětí a Rakousko dostávalo za pomoci Masaryka a Beneše potravinovou pomoc (stejně jako Německo ) viz třeba http://www.valka.cz/clanek_15112.html

Rakousko se nevzpamatovalo z ekonomické krize do Anschlusu. Stejně jako Německo do Hitlera po roce 1933

Ne.:
Autor: V. Halašta Datum: 14.1.2015 21:42

Nemusí mít ekonomické vzdělání, stačí mít ekonomické ponětí a vědět, co to je inflace.

Re: Jak naučit Čechy milovat euro?:
Autor: G. Novotný Datum: 14.1.2015 20:36

Proč byl tento bezobsažný, jediným konkretním údajem nepodložený příspěvek, pane Ráži, napsán?

Re: Jak naučit Čechy milovat euro?:
Autor: T. Krystlík Datum: 14.1.2015 20:16

Rozdíly v důchodech jsou v Německu hned spotřebovány jinou distribucí výdajů. V Německu (mimochodem v bývalé DDR jsou vyšší důchody než v bývalé BRD) se vydá nejvíce na bydlení (3+1 byt v místech, kde je práce, od 1200 EUR nahoru), pojistky. Potraviny v BRD jsou i dnes o něco levnější než v ČR, ceny energií o něco dražší než v ČR. Prodavačka má kolem 900-1000 EUR čistého.

Trochu statistiky. 36 % bavorských starobních důchodců žije pod hranicí sociálního minima.

Německo se do roku 2022 vrátí k jaderné energii. Merkel - i když to nikde neříká - je to jasné, je fyzička.

Re: Jak naučit Čechy milovat euro?:
Autor: T. Krystlík Datum: 14.1.2015 20:05

Klaus nebyl první, vážený pane Ráži, kdo bezostyšně lhal obyvatelstvu. Vážně tvrdil, že KURZ koruny k euru důchodce ožebračí nejvíce. Ne nekalé praktiky prodejců.

Určitě si pamatujete, jak Komárek sliboval DM za tři koruny a ekonomové téměř unisono pěli, že ČSFR (ČR) dohoní do pěti let Rakousko! To druhé by bylo reálné za takových 20 let, kdyby Rakousko stagnovalo a české hospodářství rostlo. Když se rakouské hospodářství nezastaví, české ho nikdy nedožene. Ostatně za 1. republiky bylo rakoské hospodářství silnější než československé.

Re: Mě okradli....:
Autor: T. Krystlík Datum: 14.1.2015 19:58

Má obyvatelstvo té či oné země, když se sníží hodnota tamější měny k nějaké druhé, nakopat bankéře cedulové banky do...?

Re: Na druhou stranu nám už asi zanedlouho nebude...:
Autor: J. Navrátil Datum: 14.1.2015 19:31

Kdyby jenom v Čechách. V celém širém Česku.

Re: Jak naučit Čechy milovat euro?:
Autor: J. Ráž Datum: 14.1.2015 19:24

Pane Krystliku, když jsem si přečetl všechny Vaše diskuzní příspěvky pod tímto článkem, mohu jen konstatovat: Ekonomice podnikání a zahraničnímu obchodu rozumite, ale jen jako poučený laik. Ale argumentačně to na odborně se tvářící diskuzi nestačí.

Není v tom nic osobního. Je někdy problematické o problému vědět víc jako velká část laických čtenářů a vyvolat dojem odborníka. S tím však lze uspět jen u laiků.

Bohužel tento přístup autoritavního tvrzení je hodně frekventovaný mezi zdejšími diskutéry, ale i autory článků, pana Vlka nevyjímaje.

I když s nadpisem článku souhlasím!

Pěkný den!

Re: Jak naučit Čechy milovat euro?:
Autor: V. Vlk Datum: 14.1.2015 18:44

Vy si nedáte pokoj! Jednoduchým přepočtem pane. Průměrný důchod v ČR je 10 970 Kč, tedy cca 391 Euro. Průměrný důchod v Německu je 742 €, tedy 20 776Kč. No a já si pamatuji,jak jsem přijel do hotelu na Kurfürstendamm, kde měsíc předtím stálo parkování na noc 5 DM a pak stálo 4 Eura. Jak si pamatuji byl to takový průser, že pak vláda nařídila tabulky psát srovnávání na cenovky a pak to zmizelo a bylo po ptákách. .Takže by naši penzisti dopadli jako někteří slovenští a němečtí penzisti.Ti co na základě německé Energiewende už nemají na placení elektřiny. A je z toho v Německu velký průser, a neví se,jak to vyřešit. V Anglii to vyřešili tak, že firmy nesmějí důchodce, rodiny s dětmi apod. odpojit od sítě. No ale co to je za řešení? Prostě byli bychom na tom jako slovenští důchodci, ti nemají pomalu za co si nakoupit a žijí ve veliké nouzi. Takže to mnohé slovenské rodiny řeší tak, že mladí Slováci jsou u nás za pulty obchodů, supermarketů, v lékárnách a uklízí v nemocnicích a dělají horníky. A peníze posílají domů A teď jsou zoufalí, koruna klesá a co bude s nimi a jejich rodinami? Na Slovensku je 14, 5% nezaměstnanost, u nás 5,7% . Ach Bože…No diktuje, alespoň máte nějakou zábavu.

Mě okradli....:
Autor: P. Krešňák Datum: 14.1.2015 18:20

Všem co pana Vlka peskuji, na to že mě soudruzi z CNB okradli nemusím mít ekonomické vzdělání. Na to stačí selský rozum. A ty hovada bych nakopal do pr.... Kresnak

Re: Jak naučit Čechy milovat euro?:
Autor: T. Krystlík Datum: 14.1.2015 17:42

Ano, je to logické, jenže pochybuji, zda to bude fungovat, protože před lety Václav Klaus říkal obyvatelstvu, že nejvíce ošizeni, ba zbídačeni konverzí na euro budou důchodci. A ani jeden člověk se nezeptal, jakým mechanismem by k tomu mohlo dojít, když se vše bude přepočítávat podle jednoho kurzu. Ani žurnalisty to nenapadlo! Taková je bohužel intelektová úroveň obyvatel ČR.

Re: Já bych skoro vsázela (kdybych se vsázela):
Autor: J. Kulheim Datum: 14.1.2015 17:01

".. někdo musí mimořádně hloupým textům pana Vlka staršího čelit.."

Buďte alespoň slušný a nedělejte ostudu. Agresivitou své argumenty nevylepšíte.

Jak naučit Čechy milovat euro?:
Autor: J. Krásenský Datum: 14.1.2015 16:36

Devalvace koruny....

Re: Já bych skoro vsázela (kdybych se vsázela):
Autor: T. Krystlík Datum: 14.1.2015 16:09

Vážená pani Vaněček-Šauerová, někdo musí mimořádně hloupým textům pana Vlka staršího čelit.

Ale abych jen nehaněl - panu Vlkovi se zdařil jeden článek Podaří se Rusku vyřešit problém Krymu zveřejněný v České pozici.

Re: Souhlas s panem Vlkem.:
Autor: J. Urban Datum: 14.1.2015 16:05

Někdo ovšem tu zlodějskou bankovní radu jmenoval. Mělo by se to hlavně připomenout voličům, kdo instaloval třeba takového Rusnoka aj.

Re: Souhlas s panem Vlkem.:
Autor: T. Krystlík Datum: 14.1.2015 16:04

S mimořádně hloupým textem pana Vlka nesouhlasím, ale mechanismus dobrovolné devalvace jste popsal dobře, pane Ptáčku! Jediný problém, který vidím: Jak má ČR snížit náklady, zvýšit kvalitu, tedy jako celek zvýšit produktivitu práce, když v ní ČR zaujímá místo v poslední třetině ze zemí EU?

S hodnocením Singera coby zločince:
Autor: J. Urban Datum: 14.1.2015 16:03

souhlasím. Pochopitelně zločiny se nepáchají nezištně. A to je, oč tu běží. Bilance ČNB je v Kč. A tuto bilanci si soudruzi zloději z ČNB uměle vylepšují devalvací koruny - všechny devizové rezervy se rázem přepočtou dle nového kursu - podle toho pak vypadají vyplacené bonusy - a rázem je na nová auta, vily a výlety do Karibiku. Tím, že Popelníček vecpal Rusnoka do bankovní rady, nemusí se bankovní rada žádného zásahu z Hradu bát.

Souhlas s panem Vlkem.:
Autor: J. Ptáček Datum: 14.1.2015 15:58

Souhlas s panem Vlkem. ČNB údajně podporuje naše exportéry. To nejsou jen vývozci Oktávií, to jsou i naši hoteliéři, taxikáři atd. kteří vyvážejí služby. Proč je ČNB podporuje a my to máme platit? My - tedy importéři máme dražší nejen potraviny, paliva ale taky náš malý import - třeba když si jedem zalyžovat do Rakouska, tak doplácím na naše hoteliéry a taxikáře. Proč? Když má exportér problémy tak musí a) snížit náklady, b) zvýšit kvalitu. Když to neumí ať jde plést košíky... Cítím se prostě drze okraden Českou státná bankou v čele s panem "svazákem" Singerem.

Já bych skoro vsázela (kdybych se vsázela):
Autor: S. Vaněček Šauerová Datum: 14.1.2015 15:48

na ten "motiv další, zřejmě silnější: zabránit změnou kurzu vůči euru jeho přijetí", pane Krýstlíku. Zde bude zakopán příslovečný pes. Ani Zeman totiž není, ač velkohubě - před prezidentskou volbou - pro přijetí eura. Od té doby o něm už nepromluvil, všiml jste si ?

P.S.: Vaši debatu s panem Vlkem pokládám za zcela zbytečnou. S agresivním národovcem diskutovat smysluplně nelze.

Re: Proč nenecháte ekonomiku ekonomům?:
Autor: V. Halašta Datum: 14.1.2015 14:57

Nemůžu jít na remízu :-)

Nevidím totiž, kde by se ten vliv měl schovat, aby nebyl vidět v inflaci. Prostě ta závislost na eurech se promítne až do koncových cen a ty spočítá ČSÚ a oznámí inflaci.

Ale nechme toho. To byl jen jeden argument a ani seriozní analýza nedává kladný výsledek. Není vidět změna trendu či dokonce zásadní zlom. Diskuze by se pak ale měla vést o smyslu cílování inflace a to už je jiná debata.

Re: Naše firma po 20 letech v mínusu.:
Autor: K. Filek Datum: 14.1.2015 14:52

Je třeba zabit Lesniaka,Singera a F.Michka.Potom už to bude dobré.

Re: Když ne blábol protiněmecký, tak alespoň ekonomický:
Autor: T. Krystlík Datum: 14.1.2015 14:26

Reagujete jako hloupý národovec. Váš výrok "A jejich (=německé) páté zelené kolony zastavily na deset let stavbu dálnice do Berlína" není pravdivý. Zelení byli čeští. 

V čem víte toho více, co se týká příkladu MAN?

Dotace jsou přiměřené bonitě půdy a výrobním nákladům, vždy všem v EU stejně tak, aby vyráběli za stejné ceny. Komunismem zničeno cz-zemědělství nebylo. Mělo jen mizernou strukturu, nebylo efektivní. To ovšem Češi běhemn čtvrt století mohli napravit. Nenapravili. Další Vaše tvrzení v odstavci jsou české nacionalistické bláboly.

Re: :-):
Autor: K. Frauknecht Datum: 14.1.2015 14:12

Nic proti tomu, i to je názor. Jenže ta pavěda se vine lidskou existencí jako červená nit od prvobytně pospolné společnosti.