15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ludva 12.3.2008 17:18

Bodejť by ceny nerostly,

když vláda namísto tlumení objektivních mezinárodních příčin k tomu ještě přidá jakousi pseudoreformu, která zvedne daně u komodit, které ve světě prudce rostou. Stejně jako přilívat benzín do ohně. Loni to ještě šlo, Sobotkův rozpočet fungoval. Letos - děs a hrůza. A co asi řeknou ti , kterým inflace požírá úspory rekordním tempem. I když autor tvrdí, že v únoru jen 0,3% proti lednu. Krát deset je to 3% za rok + 7,5 je přes deset procent.

Vlad 12.3.2008 16:18

Re: Re: HN

Kdy jste naposled kupoval rohlík? Nebo jaké váhy používáte?:-)

Ladislav N. 12.3.2008 2:01

Re: ropa už za 108

No jo, to je nápad, ceny benzínu odvozovat třeba od pohybu cen banánů na světových trzích... ;-D

Ladislav N. 12.3.2008 1:59

Re: Jiří K. IP: 193.179.2.xxx "Jakých jsem se já dopustil tendenčních výkladů uváděných faktů?"

Vy tuhle propagandistickou "živnost" provozujete systematicky... ;-)

Jiří K. 11.3.2008 23:43

Re: Zase jeden ekonomický propagandista

Proboha, co je na strohé statistice propagandistického? Jakých jsem se já dopustil tendenčních výkladů uváděných faktů?

Já jenom připomínám, že meziroční růst spotřebitelských cen je ČSÚ vydáván a v novinách patřičně komentován každý měsíc od vzniku ČR, takže nechápu, proč v tom najednou v posledních dvou měsících někteří propagandisté vidí ohromný problém a vadí jim, že se "politicky korektně" nemluví jenom o růstu meziměsíčním.

Najděte si vážený Richarde nějaké třeba 5 let staré noviny a uvidíte, že že se tam zveřejňovala a komentovala stejně koncipovaná zpráva o inflaci vydávaná každý měsíc ČSÚ a hlavní pozornost vždy byla věnována růstu cen meziročnímu. Jediným rozdílem bylo, že tehdy se ta meziroční míra růstu spotřebitelských cen pohybovala okolo dvou až tří procent. Dnes je to holt 7,5, to nikdo nezmění, ani nezakamufluje kecy o nárůstu meziměsíčním!

Propagandisty jste v tomto případě Vy, pan Bárta i pan Páral.

Richard III. 11.3.2008 23:14

Zase jeden ekonomický propagandista

Pane Jiří, doporučuji vám, abyste upustil od tendenčních výkladů uváděných faktů. Tyto výklady směřují k matení lidí ve stylu (stále ještě značně rudého) Práva. Právě proti tomu se ohrazuje Páral a mnozí jiní.

Jiří K. 11.3.2008 21:55

Re: Re: Zase jeden ekonomický neználek?

Ach jo, druhý neználek. Nastudujte si prosím na stránkách ČSÚ, co všechno pravidelně měsíc co měsíc zveřejňují, jak se to počítá a co to znamená. Potom teprve mudrujte.

HN a ostatní tisk i tentokrát uveřejnily to, co uveřejňují pokaždé, každý měsíc, už drahně let. Jestli to kritizoval i pan Páral, tak je to ještě zaujatější propagandista, než jsem si dosud myslel. U Bárty mě to nepřekvapovalo, to je grafoman sotva okresního formátu, zato Páral by mohl vědět, která bije.

Kolombo 11.3.2008 21:24

Re: Silna koruna, inflace, zdrazovani

Kotasi, to jsi opravdu tak blbej nebo to jenom předstíráš? To se mi snad jen zdá - divím se , že ses  vůbec naučil psát!

Kolombo 11.3.2008 21:22

Re: Zase jeden ekonomický neználek?

A vy jste tu pitomost , mistře, zopakoval? Jaký druhý měsíc po sobě? To ti máme za dva měsíce nárůst cen o 15%? A až se rok s rokem sejde, bude všechno 2x dražší? Tuhle alarmistickou pitomost / nebo schválnost?/ uveřejněnou v HN pan Páral právem  kritizoval.

Jiří K. 11.3.2008 19:18

Zase jeden ekonomický neználek?

Dovolává se ekonomické erudice, jemu samému se jí však nedostává.

Jinak by se nemohl divit tomu, že někdo komentuje nebývale vysoké meziroční tempo růstu cen.

Tento (i jiné podobné) údaj nám pravidelně zveřejňuje ČSÚ v prakticky neměnné podobě už roky a roky a proto nechápu, čemu se autor diví a proč nám vysvětluje, že 1 + 1 = 2. Prostě po po letech, kdy meziroční nárůst se pohyboval mezi 2 a 3 procenty tu najednou (a vcelku nečekaně) máme léta nevídaných 7,5 % a to už druhý měsíc po sobě.

Páně Bártovo mudrování o meziměsíčním nárůstu "jenom" 0,3 % na tom nic nezmění, i když by opticky jistě (pro pana Bártu) lépe vypadalo tentokrát raději mluvit výhradně o změnách meziměsíčních.

Je to pštrosí politika, neználkovství, placená propaganda, nebo záměrné matení?

bruner 11.3.2008 19:16

Re: Re: ceny opravdu rostou

jednak nevím proč mně onikáte, je to archaizmus, který se již nepoužívá a jednak jsem nehovořil o ničem jiném než o růstu cen toho nejběžnějšího zboží. okud zapojíme do porovnávání i platy, tak určitě důchodce nemá čtyřnásobný důchod. A o tom to je.

Kotas 11.3.2008 17:46

Silna koruna, inflace, zdrazovani

Asi by bylo treba vsechno zjednodusit bez ekonomickych a financnich rozboru, ktere jsou vetsine obycejnych smrtelniku k nicemu a jak za bolseviku prohlasit, mame silnou korunu,( sice vice skodi  nez pomahajici hospodarstvi, silnejsi koruna = zvysujici se dovozni ceny kupovanych, dovazenych produktu, tedy prima umera, posilujes = budes platit vic za dovoz, je to logicke a tim se sila koruny v zahranici vymazava) a tak, za blahe pameti vyroku jednoho naseho bolsevickeho statnika," zdrazime fsecko".

jirka.s. 11.3.2008 17:02

Re: Jo a nenákladnější je obyčejná srážka s blbcem.....Re: Re: Zjednodušíme to.

No, asi to tak nějak bude! Ty, gerontosaure, ses té slušnosti zřejmě tak přežral, že tady bliješ, kam se podíváš!

Autor: gerontusinza IP: 78.41.22.xxx Datum: 23.11.2007 14:38rádoby člen " O(rganizace)D(rzých)S(pratků zlodějských), který nám chce tvrdit, že to co dělá je pravicová politika?. Inu jako vždy polibte mě(Y)(Y)

Autor: gerontusinza IP: 78.41.22.xxx Datum: 23.11.2007 15:04:-/Račte jako vždy do(Y)(Y)(Y) ještě vám dám vybrat...

Autor: gerontusinza IP: 78.41.22.xxx Datum: 16.01.2008 13:57;-Djinak jako vždy Vy mě taky.....(Y)

Autor: gerontusinza IP: 78.41.22.xxx Datum: 16.01.2008 15:40Jděte do .... no jak se to řekne slušně ..... PER DELE(Y)(Y);-D!

jirka.s. 11.3.2008 16:37

Re: Re: Re: nejvice na to doplaci

Ale jó, BOMBONe, v pohodě, já Vám až moc dobře rozumím! Jenom mne tak trochu nadzvedl ten "Holzmannův průměr" (sežrané kuře), když mám dodnes na očích bolšánského haj/zla, který za celý život nepřeložil stéblo křížem a dnes má důchod téměř dvakrát tak velký jako já! Copak já, já to už nějak přežiju, ale jak k tomu přijdou ti Vámi zmiňovaní mladí, kteří mu na ten jeho důchod musí vydělávat a co je nejhorší, on to právě od nich očekává a je přesvědčen, že je to jejich povinnost!

w89 11.3.2008 16:11

Re: Autor je mimo hrozí hyperinflace.

Každý na tom vydělá!!! ;-D

w89 11.3.2008 16:07

Re: Re: Samo pane Bárta, žádné zvýšení inflace není, ODS nám připravuje jen ty nejrůžovější pohledy na svět......

Napsal za co je placen - oslavnou ódu na tuto vládu!

ignorant 11.3.2008 15:12

Re: Re: V poslední době

Jo, je to tu samej blbec, kterej nálepkuje ódéesáky za fašisty, taky už ty diskuze číst nemůžu.

Jilm 11.3.2008 14:52

Autor je mimo hrozí hyperinflace.

Takže se nám kolečko inflace roztočilo. Nyní už jen schází aby v reakci na tato inflační čísla přestala posilovat koruna což je velice pravděpodobné, čímž se nám zdraží veškeré vstupní suroviny a máme tady opět  za posledních dvacet let již druhou hyperinflaci.

BOMBON 11.3.2008 14:49

Re: Re: nejvice na to doplaci

vite, proto tam je to "zjednodusene". jem mi totiz jasne, ze tohle vsechno je individualni, lec individualne brat to nelze, pouze v jakemsi "prumeru". no a prumerne se nikdo zase tolik nenadrel a spousta prace se delala mizerne.

klicove je ale to, ze zeme byla v 89. v prekne brynde - ekonomicky, ekologicky, moralne. i kdyz treba vy osobne za to nemuzete. nemuzete ale ani rict, ze za to muze nekdo z mladych. nicmene od nich dnesni duchodci ocekavaji, ze (krome vytazeni zeme z one bryndy) jeste budou kralovsky zivit ty, kteri to kdyz ne zpusobili, pak aspon dopustili, pripadne tomu aspon prihlizeli...

Maaartin 11.3.2008 14:46

Re: Re: Samo pane Bárta, žádné zvýšení inflace není, ODS nám připravuje jen ty nejrůžovější pohledy na svět......

Obavam se ze on jeste nikdy nic nepochopil.

BOMBON 11.3.2008 14:38

pravda, trebas ekologicke skody...

:-DR^

Bubik 11.3.2008 13:21

Re: ceny opravdu rostou

no jo brunere, mají pravdu, a to navíc v roce 1994 byla průměrná mzda asi 5000 tisíc, současná je kolem dvaceti.;-D

Bubik 11.3.2008 13:15

Re: Re: Re: Re: Re: ceny rostou a porostou

fakt si myslíte, že od Vás vybrané pojistné Vám stačí na všechny lékařské zásahy, co jich do smrti budete mít?;-D

gerontusinza 11.3.2008 13:14

Jo a nenákladnější je obyčejná srážka s blbcem.....Re: Re: Zjednodušíme to.

ale přesto si myslím že za slušnost není třeba platit.... no jo ale ona vlastně v tomto systému neexistuje.....tak nějak vymizela..... jó už vím, komunisti ji sežrali....;-D

gerontusinza 11.3.2008 13:11

Bubíku, poučte mě.......Re: Re: Samo pane Bárta, žádné zvýšení inflace není, ODS nám připravuje jen ty nejrůžovější pohledy na svět......

;-D

Bubik 11.3.2008 13:11

Re: Zjednodušíme to.

Holt se smiřte s tím, že se na světě platí za VŠECHNO. Odjakživa.

gerontusinza 11.3.2008 13:10

Prej za zdravý rozum se platit nebude...Re: Zjednodušíme to.

ale to zase je totálně nedostatkové zboží...kde vzít a třeba i ukrást....;-)

Bubik 11.3.2008 13:09

Re: Samo pane Bárta, žádné zvýšení inflace není, ODS nám připravuje jen ty nejrůžovější pohledy na svět......

geronte, pochopil jste co pan Bárta napsal?

Zdá se, že nikoliv.......:-/

miki 11.3.2008 13:08

Re: Re: Re: Re: Re: ceny rostou a porostou

Co se týká mastného pojistného, to ber jako solidární příspěvek na léčbu dětí, důchodců a těžce těžce nemocných

Alfons 11.3.2008 13:06

Zjednodušíme to.

Všichni melou, že se bude platit zase za to a to. To je na likvidaci klábosnice. Pišme jen o tom, za co se platit NEBUDE.  ;-€