26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sch.glosátor 17.8.2006 11:22

Žranice pokračuje....

čte se stejně dobře jako poslouchá.

Modrý pták 15.8.2006 1:18

Dámy a pánové,

děkuji velmi pěkně za reakce a jsem velmi potěšen počtem  zájemců, který navzdory klesajícímu počtu je stále značný :-))). Prohlašuji, že pokračování bude, dokud sem bude psát alespoň jedna osoba (bez ohledu na souhlas nebo nesouhlas).

P. S. Do Senátu kandidovat nebudu (díky za hlasy :-))))) 

Ladislav N. 15.8.2006 0:35

Re: Re: Re: Fakt dobré

Hlavně v Číně vládnou tví rudí bratři, Zwwwracku!

elastický křupan 15.8.2006 0:14

to je pohodička

Dnes je to tu na tý diškuzi fakt pohodový, skoro žádní rudí p(i/o)tomci! To bude možná tím, že nějakej rudoch s velkým sosanem by asi nevěděl, vo co v článku de! I když je to asi škoda - kdyby věděli o čem je řeč, možná by sosany a rudochy potažmo nevolili.

Ale je to fakt hodně "konzistentní" čtení a chce to přeukrutné soustředění a aktivního fištróna. Ale aspoň se trošku před spaním protáhnou nějaký ty neuróny. ;-)

Monte Cristo 14.8.2006 23:34

dobrý, ale ...

no článek pěkný, jen mi to připomnělo kapitolu "David Ricardo a volání po svobodě obchodu" z knihy Živé myšlenky mrtvých ekonomů, autor Todd G. Buchholz (Victoria Publishing, 1990). Holt jenom místo toho Robinsona a Pátka je tam Gillian a schopný námořník. No nic, všichni se musíme někde inspirovat.

Klaun Parafín 14.8.2006 22:57

"Prý modří ptáci žerou racky?" Kdo to řekl? Nototo, ale z hystoryckého hledyska...

Klaun Parafín 14.8.2006 22:48

Re: Re: Tady taky jeden

A to já zvedám obě ruce! I nohy! No, já vím...taky za jeden...

Tom 14.8.2006 20:39

To zemědělství

Neplyne z Richardova efektu proč je opuštění zemědělství tak riskantní?

divana 14.8.2006 18:49

Re: Tady taky jeden

taky :-)

divana 14.8.2006 18:47

Re: Vynikající článek

8.8.06

vlezte vlevo do Ekonomiky.

bara 14.8.2006 17:58

newtonovy zákony

musí ovládat každý fyzik. Bylo by však chybou se v dnešní době domnívat  že je Newton dostačující.  Přečetli jsme si 2. díl politické ekonomie (zhruba přelom 18. a 19. století).  Poučné, jen tak dál. :-)

AeroKarel 14.8.2006 17:36

Díky, pokračuj ......

Pavel Kořenský 14.8.2006 17:31

Vynikající článek

Kdy vyšel Ekonomický nepravidelník 1 ??? Nějak jsem ho přehlédl.

www racek 14.8.2006 17:29

Re: Re: teorie a praxe

on byl někdy svobodnej obchod?

Čvančara 14.8.2006 17:17

Re: teorie a praxe

Britové ale v éře svobodného obchodu opravdu přestali chránit vlastní zemědělství a v tomto smyslu výrobu strategických potravin. Místo toho "pěstovali" strategické loďstvo, aby jim nikdo nemohl dovoz potravin zablokovat. "Strategický "problém by vznikl, kdyby se potraviny pěstovaly pouze v jednom státě na světě, to ale nehrozilo.

hans hase 14.8.2006 16:44

Tady taky jeden

:-)

jonáš 14.8.2006 16:38

Re: Re: Jenom nevím, co by Pátek a Robinson dělali s tolika sruby

Takzvaná odbytová krize. Ale v dobře klimatizovaný laboratoři by to jistě fungovalo skvěle .. to je prakticky potíž všech ekonomických teorií, nejen těch socialistických. Já třeba nestavim sruby moc rychle, ale zatim jsem musel všechny ty efektivní rychlostavitele vyhnat a dělbu práce zrušit, protože mi to za drahý peníze neskutečně zmršili. Asi muj přebujelej intelektuálskej smysl pro detail, nebo co. Naštěstí srub mi stačí jeden a golf mě hrát nebaví ... ;-)

www racek 14.8.2006 16:34

Re: Re: Fakt dobré

no a teď si představ, co bys dělal bez těch ochranářskejch zadnic. na tvým místě by seděl pilný číňan nebo rus ... v obchodech výhradně čínský zboží ... to víš, ochranářská politika číny funguje aj jaj ...

www racek 14.8.2006 16:31

Re: On ten modrý pták umí napsat hezký člének.

hezký článek ... fakt. trošku si člověk zavzpomínal ... ale to víte, šedá je teorie, košatý strom života ... vono totiž do tý teorie vždycky něco vleze. ;-D třeba nějaký krize, války, new deal či antimonopolní úřady nebo doložky nejvyšších výhod ...

qwert 14.8.2006 16:27

Re: Modry Ftaku,

IKEA a její pseudokvalita snat nemůže nikoho drtit. Nebo tam máte samý vymytý mozky co jim k živitu stačí věci z katalogů a nejsou schopni ani sami zformulovat vlastní originální potřebu na míru.

qwert 14.8.2006 16:21

teorie a praxe

uř vidím, jak prosadíte aby se zde prodávaly džíny za singapurské ceny tj. 1 kalhoty = 1 láhev CocaColy. To by totiž překupníci museli zahodit 1000 procentní marži. Navíc stát (EU) chce na dovozy uvalit daň, aby tyto šmelináře ochránila.

ad "pak se cpěme francouzskými potravinami a svůj vzácný čas věnujme něčemu jinému" je zcela v rovině teorií, protože potraviny měla, mají a mít budou strategický charakter. Žádný opravdová Anličan by nikdy takovou míru závislosti na Francouzovi  nepřipustil.

Jinak se s tím dá jakš takž souhlasit, ale je to stále dost održené od reality.

Venkovan 14.8.2006 16:17

Ekonomika může být i zábavná

díky modrý ptáku.Něco podobného vycházelo v lidovkách na začátku devadesátých let.Bylo to pojednání myslím o deseti světových ekonomech,ale je to už dlouhá doba.Bohužel podle ohlasů ten titulek moc lidí nepřilákal.Někteří dál budou věřit,že ekonomiku roztáčí stát pod řízením ÚV a nejdůležitější je chozrazčot.:-)

Čvančara 14.8.2006 15:50

On ten modrý pták umí napsat hezký člének.

Vždycky jsem si myslel, že modrý pták je jakási fanatická a schematicky dogmatická  Klausova štěkna, něco na způsob Petra Žantovského.A on najednou napíše takovýhle perfektní článek. I po didaktické stránce to bylo podle mého názoru skvělé.

Nemám Vám co radit, ale myslím, že psát takto podařené věci pod pseudonymem je dost kontraproduktivní.

Ale třeba máte popularity nadbytek.

Em 14.8.2006 14:42

Re: Jenom nevím, co by Pátek a Robinson dělali s tolika sruby

To je právě to: Šedivá teorie, zelený strom praxe;-D. Sruby jim stačily max. 2, jídlo v tom teple jednou za den. Ve zbývajícím čase vymýšleli ekonomický teorie, který v praxi nemuseli zkoušet. Šťastní to lidé.;-D

Švrk 14.8.2006 14:19

Re: Fakt dobré

Ona nás pokračující globalizace ekonomiky (a nejen jí) hezky rychle nakope do našich ochranářských zadnic. O to tvrdší to bude poučení, pokud tomu budeme vzdorovat (cla na čínské zboží, dotace francouzským zemědělcům, ochranná opatření na pohyb pracovních sil atd...)

Xaver X.X. 14.8.2006 13:56

Jenom nevím, co by Pátek a Robinson dělali s tolika sruby

na opuštěném ostrově...:-)

Roman Rous 14.8.2006 12:08

Fakt dobré

Celkem by mě zajímalo, kdo to píše ...

Na obilních zákonech je nejstrašnější, že v podstatě fungují v téměř celém vyspělém světě dodnes. Ricardo by se asi obracel v hrobě, kdyby zjistil, že prostřednictvím různých dotací a cel chrání své zemědělské trhy v podstatě všechny vyspělé země světa. JOJO, když je volič hlupák, jdou komparativní výhody stranou ...

Šedovous 14.8.2006 11:43

Já to pořád říkal , nechte toho Marxe na pokoji,

on vlastně nic dohromady nevymyslel, skoro všechno někde opsal a jeho vyvracením vlastně vyvracíte otce zakladatele politické ekonomie.;-D

No teda že zrovna Vy mi to tady potvrdíte, kam ten svět vede;-D.

A vykořisťování nechte raději na pokoji, dělníkům a námezdným pracovníkům to nevysvětlíte......

A skromný dotaz na další pokračování, to jsem zvědav JAK  se asi musel nudit Marx natož PolPot.

Em 14.8.2006 10:55

Pěkný článek, bude pokračování?

Jen např. u těch fr. zemědělců je to po 200letech trochu komplikovanější: Běda když jim sáhnete na jejich "výdobytky". Jsou to voliči a ti vám to spočítají ;-Dpři příštích volbách. Chce to politik? Ne!

xdrm 14.8.2006 10:22

pekny clanek