Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Prolobbovaná jízda
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
erth 4.2.2010 11:14Re: Žeňme ty zelené komanče, dokud je čas saurone, podívej se laskavě na ceny obilnin na trzích, porovnej to s předchozími lety a pak něco povídej. Cena obilnin je letos na minimu, ve žních byla hluboce pod náklady a nepotravinářské obilí stále je. Toto hloupé klišé, které s oblibou používají liberálové tlačící na odstranění celních bariér a uvolnění obchodu a také různí prosťáčci, je na hony vzdáleno od skutečnosti. Biopaliva (tedy i líh a metylester) slouží kromě jiného ke snížení přetlaku při produkci potravin a stabilizaci výkupních cen plodin s cílem alespoň nad náklady. |
Erik 4.2.2010 11:08Re: Jen nevím Mě by to zajímalo ve srovnání s ropou, ta se přece sama nevyvrtá, nedoteče a nezmění na palivo |
Erik 4.2.2010 10:57Dobrovice |
Glosator 4.2.2010 10:46Pověsit zelené na větrníky a krize bude zažehnána. |
vlastys 4.2.2010 10:38Jen nevím kolik ropy - velmi zjednodušeně myšleno - je třeba na výrobu biopaliv, včetně vypěstování a sklizení plodin a na následné opravy motorů, které pro to nebyly konstruovány. Nemluvím o penězích, jen o podílu klasických paliv. Tedy podtrhnout a sečíst. Stejné jako otázka kolik energie stojí vybudování jednoho větrníku a jestli ten pak vyrobí tolik, co stála jeho výroba. |
fran tišek 4.2.2010 10:30Zelení jsou zločinci Biopotraviny nejsou ani o chloupek zdravější než ty normální, jsou jen dražší. Biopaliva jsou dražší a ve všech směrech škodlivější pro auta, než paliva ropného původu a navíc zatěžují značně přírodu. Větrné a fotovoltajické elektrárny jsou škodlivé přírodě i lidem a produkují neuvěřitelně drahou elektrickou energii. Bohužel na tyto nesmysly platíme našimi daněmi a ještě ti hloupější v našich řadách a ti, kteří z toho mají prospěch, volí zelené. |
Kokon 4.2.2010 10:23Díky Srozumitelně podáno a vysvětleno, děkuji. |
Rostislav Zídek 4.2.2010 10:07Re: Mohl byste to prosím trochu rozvést? Etanol a metanol mají podstatně větší oktanové číslo (odolnost proti detonačnímu spalování) než benzín. To umožňuje u motorů na ně konstruovaných zvýšit kompresní poměr a tím i tepelnou účinnost motoru. Pokud vím, v sérii to dělá pouze SAAB u přeplňovaných benzinových motorů. Čidlo pozná na co se právě jede a řídící jednotka motoru upraví plnící tlak turbodmychadla. Normální benzinový motor to ale nepozná a tak zůstane tato vlastnost etanolu nevyužita. Spotřeba paliva je potom víceméně přímo úměrná výhřevnosti paliva. Výhřevnost lihu je cca 65% výhřevnosti benzínu, takže se lihu musí spálit v motoru víc. Pro úplnost dodávám, že výhřevnosti paliv jsou dány na 1kg paliva (u benzínu 43,6 MJ/kg - viz http://www.tzb-info.cz/t.py?t=16&i=11), ale tankujeme a spotřebu paliva měříme v litrech. |
Jura Jurax 4.2.2010 9:58Re: !!! Zelené šílenosti !!! Blbost kvete zelenými květy a pozor - mozky prorostlé zelenou plísní jsou agresivní a neustávají ve vymýšlení peachovin nových a prohlubování těch starých - u nás i v bruseli :-((( |
Jura Jurax 4.2.2010 9:56Re: Žeňme ty zelené komanče, dokud je čas jojo - a u nás podražil jedlý olej o polovinu ... |
Jura Jurax 4.2.2010 9:54Jojo, biopaliva - horší, ale zato dražší. Ale je to kšeft, ne že není, díky blbostí prýštící na nás z brusele a nutící nás k dotacím. |
Jiří T 4.2.2010 9:03Biopaliva - další ekokšeft Minulý rok jsme četl na internetu článek, kde se psalo že např. v Brazílli takřka 60% plochy vzniklé kácením deštných pralesů je osázeno plodinama ze kterých jsou následně vyráběna biopaliva.Hold ekokšeft je ekokšeft... |
sokol 4.2.2010 8:43Re: Drahej benzin mne již okradli i o ten tunel,proto dostane pejsek řetěz |
sokol 4.2.2010 8:39Re: Žeňme ty zelené komanče, dokud je čas neví někdo o tom,že je vypsanáodměna za přejetí zeleného,popřípadě za jeholikvidaci jinm způsobem,třeba odstřelením,Veliká prémie má být za funkcionáře |
občan 4.2.2010 8:17Re: Drahej benzin oni se nebaví, oni nás tunelují a okrádají... |
občan 4.2.2010 8:15Re: Zničené motory tohle zná každej nešťastník, kterej si myslel, že bude třeba řetěz motorovky (ale i elektriky) mazat jedlym volejem z penny marketu (je nejlevnější a asi bio, ne ? když ho jíme). Po delší odstávce je pila komplet na rozebrání, všechno zasraný, zalepený,zatuhlý, kdo si to nedokáže udělat sám, tak ať si rovnou připraví peníze. |
Kokon 4.2.2010 8:14Mohl byste to prosím trochu rozvést? Ve fyzice a chemii nejsem zrovna přeborník, domníval jsem se, že ethanol, popř. metanol jsou účinější paliva než benzín, když se používají i do některých závodních speciálů, nebo speciálních verzí sporťáků od Lotusu či Koenigseggu (kterým s tímto palivem dosahují vyšších výkonů). Nemluvím teď o výrobních nákladech a z výroby plynoucích externalit, to je mi celkem jasné, jde mi především o vlastní účinnost paliva, nikoli o jeho komerčním využití a rozšíření pro běžné uživatele - pouze mne to zajímá a rád se nechám poučit .-) |
Bertiik 4.2.2010 7:57A nezapomeňte zmínit, že ethanol má o dost nižší výhřevnost, než benzín, takže to sice vypadá, že majitel ušetří, ale nakonec stejně prodělá... |
Likso 4.2.2010 7:36Zničené motory Viděl jsem minulé jaro u souseda jak vypadá motor zahradního traktoru s nádrží bionafty po zimní přestávce. Celý předloňský rok si pochvaloval kolik peněz ušetřil a že to při jízdě nesmrdí ale voní jako fritéza. V loni v březnu startuje a nic. Přijel servisák, odmontoval hlavu válců a to vám byl super pohled - takový zažluklý rosol kam se člověk podíval. Vyčištění motoru, palivového systému, filtrů a nová vstřikovací jednotka ( tu se nepodařilo zachránit ). Vypláznul 23 tisíc ani nemrknul. Tolik sprostých slov na ten bionesmysl jsem ještě neslyšel. Tak pánové ropáci, záruka na naftu je od výrobce jenom 1 měsíc ( byla 6 bez biosložek ) tak to mějte na paměti. tak když odstavit ropu na zimu tak úplně s prázdnou nádrží jinak nás servis vítá, hodně štěstí :-). |
Sauron 4.2.2010 7:03Žeňme ty zelené komanče, dokud je čas Šílenství kolem řepkových biopaliv zvýšilo za několik málo posledních let ceny obilovin na mezinárodních trzích na dvoj- až tří-násobek, což mělo neblahý vliv zejména na nejchudší země Afriky, latiské Ameriky a Asie. Hej Bursíci, že prej vám černoušci pěkně děkují! A to už nemluvím o tom, že o onu zvýšenou cenu se víc vyplatí kácet deštné pralesy a pěstovat tam obiloviny. Což má bezesporu skvělý dopad na to fuj-fuj bek-bek globální oteplování-ochlazování (nehodící se škrtni). Holt, na co sáhne pracka zeleného bolševika, to jde do kopru... |
J.B.Marconi 4.2.2010 5:59!!! Zelené šílenosti !!! - Garantovaná výkupní cena větrné a sluneční el.energie - EKO dodanění za spotřebu energií cca 30 Kč/MWh která je dále zdaněno 20% DPH !!! - Likvidační poplatky za nákup čehokoliv, - 10-ti tisícová dan za nákup/prodej staré ojeté škodovky. - Prodej odpustků za virtuální znečištění ovzduší. - Akreditované společnosti pro dotační schvalování zateplení čehokoliv. - Chut nakukovat občanům do kamen. - Přidávání BIO přísad do nafty a benzínu. !!! Občane pozor brzy zezelenáš zlostí. !!! Kdo bude volit zelené lumpy snad musí mít zelený zákal. Palec dolů !!! |
Ladislav N 4.2.2010 2:11"Ekologická paliva" jsou donebevolajícím podvodem, který s ekologií a snižováním využívání fosilních paliv nemá nic společného. Tzv. "bilopaliva" prosazovaná státem a EU jsou jenom lobystickým plýtváním peněz z kapes daňových poplatníků a organizovaným obelháváním veřejnosti "zelenými" darebáky, jako je Bursík. |
NevericiTomas 4.2.2010 1:12Drahej benzin zniceny auta, hlavne ze se panove bavi... |