3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
erth 4.2.2010 11:14

Re: Žeňme ty zelené komanče, dokud je čas

   saurone, podívej se laskavě na ceny obilnin na trzích, porovnej to s předchozími lety a pak něco povídej. Cena obilnin je letos na minimu, ve žních byla hluboce pod náklady a nepotravinářské obilí stále je. Toto hloupé klišé, které s oblibou používají liberálové tlačící na odstranění celních bariér a uvolnění obchodu a také různí prosťáčci, je na hony vzdáleno od skutečnosti. Biopaliva (tedy i líh a metylester) slouží kromě jiného ke snížení přetlaku při produkci potravin a stabilizaci výkupních cen plodin s cílem alespoň nad náklady.

Erik 4.2.2010 11:08

Re: Jen nevím

Mě by to zajímalo ve srovnání s ropou, ta se přece sama nevyvrtá, nedoteče a nezmění na palivo

Glosator 4.2.2010 10:46

Pověsit zelené na větrníky

a krize bude zažehnána.

vlastys 4.2.2010 10:38

Jen nevím

kolik ropy - velmi zjednodušeně myšleno - je třeba na výrobu biopaliv, včetně vypěstování a sklizení plodin a na následné opravy motorů, které pro to nebyly konstruovány. Nemluvím o penězích, jen o podílu klasických paliv. Tedy podtrhnout a sečíst. Stejné jako otázka kolik energie stojí vybudování jednoho větrníku a jestli ten pak vyrobí tolik, co stála jeho výroba.

fran tišek 4.2.2010 10:30

Zelení jsou zločinci

Biopotraviny nejsou ani o chloupek zdravější než ty normální, jsou jen dražší. Biopaliva jsou dražší a ve všech směrech škodlivější pro auta, než paliva ropného původu a navíc zatěžují značně přírodu. Větrné a fotovoltajické elektrárny jsou škodlivé přírodě i lidem a produkují neuvěřitelně drahou elektrickou energii. Bohužel na tyto nesmysly platíme našimi daněmi a ještě ti hloupější v našich řadách a ti, kteří z toho mají prospěch, volí zelené.

Kokon 4.2.2010 10:23

Díky

Srozumitelně podáno a vysvětleno, děkuji.

Rostislav Zídek 4.2.2010 10:07

Re: Mohl byste to prosím trochu rozvést?

Etanol a metanol mají podstatně větší oktanové číslo (odolnost proti detonačnímu spalování) než benzín. To umožňuje u motorů na ně konstruovaných zvýšit kompresní poměr a tím i tepelnou účinnost motoru. Pokud vím, v sérii to dělá pouze SAAB u přeplňovaných benzinových motorů. Čidlo pozná na co se právě jede a řídící jednotka motoru upraví plnící tlak turbodmychadla. Normální benzinový motor to ale nepozná a tak zůstane tato vlastnost etanolu nevyužita. Spotřeba paliva je potom víceméně přímo úměrná výhřevnosti paliva. Výhřevnost lihu je cca 65% výhřevnosti benzínu, takže se lihu musí spálit v motoru víc.

Pro úplnost dodávám, že výhřevnosti paliv jsou dány na 1kg paliva (u benzínu 43,6 MJ/kg - viz http://www.tzb-info.cz/t.py?t=16&i=11), ale tankujeme a spotřebu paliva měříme v litrech.

Jura Jurax 4.2.2010 9:58

Re: !!! Zelené šílenosti !!!

Blbost kvete zelenými květy a pozor - mozky prorostlé zelenou plísní jsou agresivní a neustávají ve vymýšlení peachovin nových a prohlubování těch starých - u nás i v bruseli :-(((

Jura Jurax 4.2.2010 9:56

Re: Žeňme ty zelené komanče, dokud je čas

jojo - a u nás podražil jedlý olej o polovinu ...

Jura Jurax 4.2.2010 9:54

Jojo,

biopaliva - horší, ale zato dražší. Ale je to kšeft, ne že není, díky blbostí prýštící na nás z brusele a nutící nás k dotacím.

Jiří T 4.2.2010 9:03

Biopaliva - další ekokšeft

Minulý rok jsme četl na internetu článek, kde se psalo že např. v Brazílli takřka 60% plochy vzniklé kácením deštných pralesů je osázeno plodinama ze kterých jsou následně vyráběna biopaliva.Hold ekokšeft je ekokšeft...

sokol 4.2.2010 8:43

Re: Drahej benzin

mne již okradli i o ten tunel,proto dostane pejsek řetěz

sokol 4.2.2010 8:39

Re: Žeňme ty zelené komanče, dokud je čas

neví někdo o tom,že je vypsanáodměna za přejetí zeleného,popřípadě za jeholikvidaci jinm způsobem,třeba odstřelením,Veliká prémie má být za funkcionáře

občan 4.2.2010 8:17

Re: Drahej benzin

oni se nebaví, oni nás tunelují a okrádají...

občan 4.2.2010 8:15

Re: Zničené motory

tohle zná každej nešťastník, kterej si myslel, že bude třeba řetěz motorovky (ale i elektriky) mazat jedlym volejem z penny marketu (je nejlevnější a asi bio, ne ? když ho jíme). Po delší odstávce je pila komplet na rozebrání, všechno zasraný, zalepený,zatuhlý, kdo si to nedokáže udělat sám, tak ať si rovnou připraví peníze.

Kokon 4.2.2010 8:14

Mohl byste to prosím trochu rozvést?

Ve fyzice a chemii nejsem zrovna přeborník, domníval jsem se, že ethanol, popř. metanol jsou účinější paliva než benzín, když se používají i do některých závodních speciálů, nebo  speciálních verzí sporťáků od Lotusu či Koenigseggu (kterým s tímto palivem dosahují vyšších výkonů).

Nemluvím teď o výrobních nákladech a z výroby plynoucích externalit, to je mi celkem jasné, jde mi především o vlastní účinnost paliva, nikoli o jeho komerčním využití a rozšíření pro běžné uživatele - pouze mne to zajímá a rád se nechám poučit .-)

Bertiik 4.2.2010 7:57

A nezapomeňte zmínit,

že ethanol má o dost nižší výhřevnost, než benzín, takže to sice vypadá, že majitel ušetří, ale nakonec stejně prodělá...

Likso 4.2.2010 7:36

Zničené motory

Viděl jsem minulé jaro u souseda jak vypadá motor zahradního traktoru s nádrží bionafty po zimní přestávce. Celý předloňský rok si pochvaloval kolik peněz ušetřil a že to při jízdě nesmrdí ale voní jako fritéza. V loni v březnu startuje a nic. Přijel servisák, odmontoval hlavu válců a to vám byl super pohled - takový zažluklý rosol kam se člověk podíval. Vyčištění motoru, palivového systému, filtrů a nová vstřikovací jednotka ( tu se nepodařilo zachránit ). Vypláznul 23 tisíc ani nemrknul. Tolik sprostých slov na ten bionesmysl jsem ještě neslyšel. Tak pánové ropáci, záruka na naftu je od výrobce jenom 1 měsíc ( byla 6 bez biosložek ) tak to mějte na paměti. tak když odstavit ropu na zimu tak úplně s prázdnou nádrží jinak nás servis vítá, hodně štěstí :-).

Sauron 4.2.2010 7:03

Žeňme ty zelené komanče, dokud je čas

Šílenství kolem řepkových biopaliv zvýšilo za několik málo posledních let ceny obilovin na mezinárodních trzích na dvoj- až  tří-násobek, což mělo neblahý vliv zejména na nejchudší země Afriky, latiské Ameriky a Asie. Hej Bursíci, že prej vám černoušci pěkně děkují!

A to už nemluvím o tom, že o onu zvýšenou cenu se víc vyplatí kácet deštné pralesy a pěstovat tam obiloviny. Což má bezesporu skvělý dopad na to fuj-fuj bek-bek globální oteplování-ochlazování (nehodící se škrtni). Holt, na co sáhne pracka zeleného bolševika, to jde do kopru...

J.B.Marconi 4.2.2010 5:59

!!! Zelené šílenosti !!!

- Garantovaná výkupní cena větrné a sluneční el.energie - EKO dodanění za spotřebu energií cca 30 Kč/MWh která je dále zdaněno 20% DPH !!! - Likvidační poplatky za nákup čehokoliv, - 10-ti tisícová dan za nákup/prodej staré ojeté škodovky.   -  Prodej odpustků za virtuální znečištění ovzduší.  -  Akreditované společnosti pro dotační schvalování zateplení čehokoliv. - Chut nakukovat občanům do kamen. - Přidávání BIO přísad do nafty a benzínu. !!! Občane pozor brzy zezelenáš zlostí. !!! Kdo bude volit zelené lumpy snad musí mít zelený zákal. Palec dolů !!!

Ladislav N 4.2.2010 2:11

"Ekologická paliva" jsou donebevolajícím podvodem,

který s ekologií a snižováním využívání fosilních paliv nemá nic společného. Tzv. "bilopaliva" prosazovaná státem a EU jsou jenom lobystickým plýtváním peněz z kapes daňových poplatníků a organizovaným obelháváním veřejnosti "zelenými" darebáky, jako je Bursík.

NevericiTomas 4.2.2010 1:12

Drahej benzin

zniceny auta, hlavne ze se panove bavi...