Diskuse
EKOLOGIE: Když ďábel létá
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L. Novák 475
Hodně pitomý článek
sloužící jenom k tomu, aby se reklama točila a provozovatel vydělal víc...
Větší oteplování planety = více migrantů přide do Evropy
Je to skutečně složitý problém a stále nevíme přesně, jak mnoho toho opteplení skutečně způsobuje znečištění atmosféry - znečistění ze všech možných zdrojů znečištění. Nevíme, zda se ten rozjetý proces klimatické změny dá vůbec zastavit.
Jisté je jen to, že riziko budoucí změny klimatu (pokud se skutečně naplní) ponesou budoucí generace, tzn. ti dnešní protestující středoškoláci. A žádný středoškolský učitel přitom není schopen studentům dodat nějakou rozumnou alternativu. Je to problém stojící nad jejich intelektuálním rámcem. Možná snad kromě teologů, kteří by mladým lidem mohli doporučit, aby se více modlili, než aby protestovali v ulicích.
Když dábel létá
Dábelské dílko měl na svědomí pravidelně už mocný pohádkový džin kterého se už nepodařilo uzavřít do láhve. Lidé jsou ale zřejmě takřka nepoučitelní i když se jim zásada že se při hledání životního štěstí a spokojenosti nemá nespoléhat na poklady pod zemí vštěpuje už od malinka.
Takto přes přebujelou lidskou chtivost vznikl nynější problém. Je přitom obtížné pojmenovat viníky i když je lze vytypovat. Např dominantní podíl na sycení atmosféry má zhruba jen desítka největších a pravidelně nadnárodních těžebních společností. Velký vliv má ale i zdánlivě obyčejný konzument kterému však nebývale zachutnalo hovězí maso... a přispívá tak k enormnímu růstu metanových imisí. Problém tedy obecně tkví v měrné lidské spotřebě násobené populační četností.
Lítáme, jedem, plaveme v tom všichni,
taky se chystám v červnu za synem do Států, a to i přes ten divný pocit (kéž by to byl jenom pocit), že brzo můžeme "dolétat" všichni a přistání to nebude měkké.
Re: Lítáme, jedem, plaveme v tom všichni,
Ano a Vy alespon o tom na rozdíl od jiných o důsledcích přemýšlíte.
Jednou za čas si udělat někam výlet... - takto s nadhledem pojato - může přinést i velmi významné poznání a dokonce pro příště uspořit za cestovní výdaje. Budeli ve společnosti více takto altruisticky uvažujících - mohli bychom se pak jednou jako Civilizace dočkat naopak i výletu ke hvězdám.
Zatím se ale podle trendů jako pravděpodobnější jeví doživotní planetární vězení pro vleklé porušování přírodních zákonů a pak konec jako naplnění Fermiho paradoxu. Paradoxně máme doposud ale ještě snad šanci na celé hvězdné nebe. Jen si zbytečně rychle nepodřezat vývojovou větev. Biologocký vývoj našeho druhu je totiž sice enormě dynamický ale zřejmě přesto potřebuje více času než si dnes dokážeme představit.
Dodal bych, že celá EU 28 produkuje
jen 9% celosvětových emisí CO2 (bývalo to ještě nedávno 14%) a 1,4 miliardová Čína už dnes dohnala EU v produkci CO2 NA HLAVU!!! a stala se tak jeho zdaleka největším producentem. Čína dnes produkuje 3x!!! tolik CO2, jako celá EU (30% světových emisí)! Mimochodem, EU už se svým 6.6 % podílem dohání Indie a Německo s jeho 2% dohání i Irán a dokonce i mnohem méně lidnatá Saudská Arábie (1.7%)!
V článku zmiňovaná letecká doprava produkuje 1.5% světových emisí CO2, námořní doprava 1.8%.
Z tohoto hlediska se šílenství EU, týkající se energetiky a dopravy jeví jako VĚDOMÁ SABOTÁŽ EVROPSKÉ EKONOMIKY, ostatně jako vše, co EU dělá!
Re: Dodal bych, že celá EU 28 produkuje
Nevím nakolik jste si vědom, že si něco i jiným nalháváte a pokud pravdu přeci jen znáte tak dokonce LŽETE. To prostě proto, že momentálním imisím neodpovídá změna koncentrací CO2 ani změna kliamatu. Je tomu tak obdobně jak už s fyzikální podstaty jiného rozměru neodpovídá momentálnímu výkonu energie. Podstatné pro dopady je tedy celková depozice za průmyslovou eru - kterou ale neuvádíte. Navíc neuvádíte ani zdroj informací. Pro srovnání jiný ale s roku 2017. Máte novější údaje?:
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/klima-co2-zne...
Dalším důvodem sebeklamu jsou přesuny "špinavé výroby" co možná do jiných oblastí a vykazování takto uměle nižších imisí. Nezanedbatelné pro budoucnost je, že vše neobnovitelné se při setrvalé spotřebě dříve či později stane nedostupným. Země které dokáží žít ze svých zdrojů dlouhodobě budou časem spíše prosperovat a spíše budou odolnější na výkyvy v mezinárodních vstazích. Zajímavé proto už dnes je, že ekonomiky které se dokázaly přispůsobit na obnovitelnostt vykazují už dnes lepší parametry.
J. Lepka
Bude-li například letenka do Hurghady stát 500 tisíc korun..
Hezká myšlenka, taková inženýrská, či spíš Lysenkovská. Jistě emise zřejmě poklesnou, ale v přímé úměře narostou fronty na pracácích a příliv emigrantů přes Středozemní moře.
To se jistě vyplatí.
Ten příměr s nemocnou planetou mi připomíná aztécké
kněze kteří tvrdili, že nebude li ročně bohům obětováno (rituálně zavražděno) 20000 či více lidí, přestane vycházet slunce!!!!
Nemocné dítě je zpravidla SKUTEČNĚ NEMOCNÉ a jeho nemoc nebývá výplodem pomatených či dokonce zločinných ideologů!
Danění pohonných hmot by mohlo být klíčem.
To co autor nezmínil tkví razantním pokřivení trhu daněním pohonných hmot pro automobily a naopak odpuštění daní lodní a letecké dopravě. Pokud by tedy nezbytné daně odpovídaly více škodám byla by nasnadě i základní odpověd na emoce. Danová cesta by tedy měla být nosnou i přesto, že čím dále do budoucna tím je prokazování negativních či pozitovních dopadů problematičtější. Dopady klimatické přitom přesahují podněty na celé století i více.
Konkrétně na škody dnešního sucha u nás, či zatopená města v USA důsledku změny tras hurikánů (kde známe vyčíslení alespon přes pojištovnictví) ... - jsme si jako lidstvo zadělali kumulatvními imisemi před zhruba půlstoletím. Měrné kumulativní imise čechů dodnes patí mezi nejvyší na světě zejména pokud by byly vstaženy i na měrnou produktivitu. V dobách kdy ale ještě panovala železná opona a nebyla rozvinutá měřicí technika ani informatika neumožnovala situace vznik společenského povědomí dost širokých důsledků a tím ani základní podklad k poměřování odpovědnosti.
Dnešní studenti jsou dál - už o problému vědí. Ponesou ale i daleko dramatičtější důsledky a tak je jen dobře, že jsou podílníky na tvorbě otázek jak dál. Mám přesto obavu, že důsledky komplexu antropogenních dopadů rozvracejících ekonomicko-ekologickou situaci, zejména konzumní společnost jako celek dál hrubě podcenuje. Množící se studie totiž ukazují, že za půlstoletí může nedostatek prozíravosti stát životy značné části populace.
Akce budí reakci a pokud se ukáže skutečně, že je
nutné něco udělat, udělá se to. To samo. I lidi to přinutí... Dzp.
Re: Akce budí reakci ?
Pane Janyško předvádíte spíše jen víru v dostatečnou samořiditelnost společenských systémů. Důsledkem takové slepé víry ale byla jak poklidná či rozvojová období tak i krize až konce celých civilizací.
Opomíjíte zejména stochatické jevy a nespojitosti. Zdaleka né všechny akce proto budí očekávanou reakci. Zdaleka né vždy panují i v živé přírodě mimo lidskou společnost dostatečně stabilizující záporné zpětné vazby. Ztráta zpětné vazby se pak projevuje u lidí např stupiditou v chování:
Víra vs věda
Jsme svědky počátku celoplanetární akce na ovládnutí koloběhu CO2 - "údajného" původce aktuálních změn klimatického systému. Můžete mi prosím jako ne-klimatologovi někdo dát odkaz na vědeckou studii, která takový jev DOKAZUJE (!!!) bez ideologie politiky a emocí ? Problematiku odborně nesleduji ale ten začínající kravál s požadavky na předělání lidstva je už k nepřehlédnutí :-)
Dále, může mi někdo vysvětlit proč je na tapetě úspěšný letecký dopravce (nikdy jsem s ním neletěl) jako producent toho plynu, aniž by se nepsalo nejdříve úměrně více o těch 9-ti předchozích.
Dále mi vysvětlete - jako sedlákovi, proč máme cokoliv začít konat jako první "my" na západě (cca 1 mld lidí) a přitom si nezajistit spolupráci a stejná pravidla i se zbytkem osazenstva planety (zbylých cca 6 mld lidí)? Netýká se to údajně nás všech ? Jaký má smysl, když se dvě rodiny na vesnici napojí na kanalizaci a začnou topit plynem a zbytek bude pouštět chc..y a bo...y do zahrad a potoka a topit v zimně petkama ?
Jsem otevřen přijmout všechny racionální argumenty.
E. Jank.
Re: Víra vs věda
Dovolím si vám jako sedlákovi se zdravým rozumem vysvětlit, že Ryanair je coby letecký přepravce na tapetě jako PRVNÍ NEUHELNÝ producent CO2, který se probojoval do první desítky šampionů. Dá se to přirovnat k prvnímu českému šampiónovi ze sta přeborníků v zápase sumó, před nímž je už jen devět lepších Japonců.
To je jen malé vysvětlení na okraj, jak se to jeví mně. Odpovědi na zbývající vaše otázky by zajímaly i mne, ale předpokládám, že zde se jich nedočkáme.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz