15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Automobily a EU

Jednou z „vlajkových lodí“ boje proti změnám klimatu je v Evropské unii i tlak na neustálé snižování emisí CO2 vznikajících v provozu automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 24.5.2019 10:02

Něco podobného prosazoval už soudruh Hitler v neblahé paměti

Blut und Boden se to jmenovalo...

V. Petr 24.5.2019 9:59

Čína řekla jasně že "Pro nějaké chiméry neobětuje svůj

ekonomický rozvoj." Evropané nejsou příkladem, jsou za VOLY. Např. i muslimům!

V. Petr 24.5.2019 9:58

Ostatně soudím, že EU musí být zrušena!

A. Alda 24.5.2019 9:36

S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

Pokud nevystoupíme z EU, těmto ekoteroristickým šílenostem se neubráníme.

K. Janyška 24.5.2019 8:49

Lidé jsou ťululum.

Jako malé děti... Dzp.

J. Vintr 24.5.2019 8:43

Re: Nějak nerozumím

Větší rozšíření elektromobilů je zásadní nesmysl. Musela by mu předcházet kompletní rekonstrukce celé rozvodné sítě od dálkových VVN vedení až po rozvody NN do každé ulice. A také vybudování nových elektráren. Elektromobil je velmi velký spotřebič elektrické energie a ve větším množství současnou rozvodnou síť položí a nebudou ani stačit kapacity stávajících zdrojů elektrické energie. Dalším obrovským problémem jsou místa, kde by bylo možné v městských aglomeracích zaparkovat nabíjené elektromobily. Tohle ovšem nikdo neřeší, protože pro ty blbce kteří to prosazují, není rozdíl mezi mobilem a elektromobilem. Prostě se strčí nabíječka do zásuvky a je to.

M. Pivoda 24.5.2019 8:41

Pokud EU chce ostatní státy poučovat ostatní státy světa, že by měly snižovat emise, musí jít příkladem, aby ji někdo bral vážně.

J. Vintr 24.5.2019 7:59

Re: Proč mlžíte či dokonce lžete?

Bláboly. Celý ten boj proti CO2 je něčí rozhodnutí a "důkazy" pro to, že CO2 škodí, se hledají (nebo vyrábějí) podle této objednávky. Tímto způsobem (když se vědcům dobře zaplatí) lze "vědecky dokázat" cokoliv.

J. Kočí 24.5.2019 7:51

Nějak nerozumím

Řešení přece existuje. Musíte mít lacinou elektrickou energii a auta na baterky. To už tady je. Problém je, že nejlacinější energie je atomová.

Elektroauta nejsou dražší, jak se nám snaží namluvit automobilky. Jsou levnější, jenomže je to spojeno s obrovskými investicemi do nových technologií. Ty staré už jsou dávno zaplacené, takže jsou zadarmo. V tom vidím ten problém.

S postupující robotizací si myslím, že problém vyšších mezd v Německu se vyřeší sám.

Takže to nevidím jako autor.

R. Vacek 24.5.2019 7:32

Re: Ekologické blbnutí,

Kormidelníci Evropy totiž přijímají rozhodnutí, kterými přeměňují průmyslovou Evropu v zemědělskou Evropu - jedná se o dobrovolný a zcela unikátní trend vedoucí k (pravděpodobnému) zchudnutí obyvatelstva. Průmysl je fuj, musíme ho vyhnat. Zemědělská velkovýroba je též fuj, musíme ji tepat. Chválihodná jsou biopolíčka s primitivním způsobem hospodaření.

M. Klas 24.5.2019 7:32

Re: Nejpozději do roku 2025

S tím jdou ruku v ruce zákony chemické. Oni asi vůbec nevědí, že množství vyprodukovaného CO2 je přímo úměrné obsahu uhlíku v palivu.

K. Novák 24.5.2019 7:08

Cui bono?

"Dalším z neblahých efektů bude zřejmě zdražení běžných automobilů (nedávné prohlášení Volkswagenu) s cílem dosáhnout „optického“ zlevnění elektromobilů." Podle mne je autor vedle, ale jen těsně. Nejde o "optické zlevnění elektromobilů", ale o optické zlevnění VW. V Německu už totiž nelze vyrobit VW za cenu, kterou by Evropa akceptovala jako cenu lidového auta. Postupuje se jednak prosazováním elektromobilů (v tomto směru toho údajně VW moc nedělá, jiné automobilky i v Německu jsou mnohem dál), jednak prosazováním povinné výbavy které automobily zdražují a bez které by se řada řidičů obešla. Německo prostřednictvím EU zachraňuje VW za cenu zaříznutí celého EU automobilového průmyslu. Přesunutí výroby jinam znamená pro Německo vpodstatě totéž co krach (ztráta pracovních míst, místo vývozu dovoz). VW může ještě přesunout výrobu některých modelů třeba k nám, "knowhow" nechat v Německu a nechat si za něj platit, a výrobu škodovek ořesunout třeba do Bulharska, ovšem do továren patřících VW, nikoli Škodě. Ze zisků pak může dotovat dělníky ve Wolfsburgu, kteří nás budou nadále upřímně nenávidět a požadovat (nesmyslný) přesun výroby (levných) Škodovek do (drahého) Německa. Naši novináři to pak mohou ještě vyšperkovat zprávami o zamýšleném zeštíhlování VW prodejem Bentley, Seatu a Škody Číňanům.

I. Lyčka 24.5.2019 7:00

Re: O to snížení konkurenceschopnosti zřejmě právě jde

Jsem stejného názoru. Jde o ožebračení lidí, aby měli problémy se uživit, byli závislí na věrchušce. Drahá auta se kupovat nebudou, doprava podraží, lidé přestanou cestovat, ztratí přehled o okolním světě, omezí se internet, lidem bude servírována v médiích jen ta jediná pravda. To se to pak bude vládnout.

A. Bocek 24.5.2019 6:41

Ekologické blbnutí,

připomíná prostřelení si vlastní EU nohy v průběhu maratonu ekonomického soutěžení nezi státy

V. Kotas 24.5.2019 6:08

Kdyby věnovali v Brusele tolik úsilí peněz,

kolik věnují na buz eraci automobilismu, raději na výsadbu stromů v Evropě, udělali by líp. A mohou si k tomu přizvat i ty zblblé stávkující študentíky. To by byl přínos pro přírodu, ekologii do budoucna, po které tolik volají, prahnou. Ale to je práce rukama, ale ta se u byrokratů a mládeže moc nenosí.

L. Písařík 24.5.2019 4:19

Re: Proč mlžíte či dokonce lžete?

Rado, co my v Evropě ušetříme na CO2, je trošička. Když už chcete něco udělat, jděte do Indie a Číny a přesvědčte je, aby snížili produkci CO2 a můžete přibrat i obě Ameriky, i když sotva přesvědčíte Eskymáka, aby si v zimě netopil. Jinak je vaše vystoupení pouze mlácení prázdnou hubou. Čin a vlastní příklad je to, co stojí před vámi.

L. Novák 24.5.2019 4:00

Re: Nejpozději do roku 2025

Obávám se, že pro poslance EP přehlasovat fyzikální zákony nebude žádný problém. Stačí se podívat, koho vyprodukovalo Babišovo ANO a posadilo na Ministerstvo životního prostředí. Blbec Brabec výsledek hlasování obratem prosadí do českého práva. A že nebude sám, o tom netřeba pochybovat. :-P

L. Novák 24.5.2019 3:50

Re: Zelený magor a lhář Rada

"...a nakonec i to co k problematice říkají výsledky společenských věd..."

Táhni do blázince, ty "společenská vjedo"... :-P

T. Wiszniewski 24.5.2019 3:48

Nejpozději do roku 2025

musí EU přijmout řadu nařízení, kterými se změní záíkladní fyzikální zákony termodynamiky. Motory, splňující ony limity, je možné vtotiž yrobit pouze popřením současných přírodních zákonů.

L. Novák 24.5.2019 3:47

Dobrý příklad, jak EU/EK naprosto zešílela

zelenou blbostí...

V. Braun 24.5.2019 1:54

Re: O to snížení konkurenceschopnosti?

No tak já tedy co do váhy stále rostu, ale radost z toho nemám.

P. Rada 24.5.2019 1:26

Re: O to snížení konkurenceschopnosti?

Budete se pane Vintr asi muset smířit s tím, že něco absolutně totálního opravdu funguje. Právě o tom jsou i ty Vámi zmíněné sifi filmy navazující na poznatky vědy. To "něco" je např jednoznačném poznání co je možné a co už nikoliv a za jakých podmínek. Konkrétněji v jakémkoliv uzavřeném systému - např planetárním. Podobně je tomu ale i s jednotlivými regiony. Celá Evropa např už spotřebovala svá ložiska mědi, fosforu,.... Zajděte se alespon podívat do naších dolů co kde těžitelného zbylo.

Konkrétněji platí, že v uzavřeném systému nelze trvale extenzivně růst - tedy ani osobně motoristicky (větší a výkonnější auta....). Vše má přeci nutně omezené možnosti surovinové atd.

Vy osobně snad stále ještě rostete do výšky, váhy...? Vy snad takováto poznání limitů považujete za projev lidské fantazijnosti až totalitního jednání omezujícího konkurenceschopnost?

P. Rada 24.5.2019 1:06

Proč mlžíte či dokonce lžete?

Tvrzení: ..."celá odborná diskuse a predikce možných budoucích důsledků je založena na matematických modelech" ... je nejspíše výsledkem nepochopení, fantazírování až lživosti (pokud znáte pravdu).

To prostě proto, že vlastním základem je přeci široké poznání přírodních zákonů a zákonitostí které se nesčetněkrát znovu a znovu ověřovalo a dál ověřuje.

Poznání exzaktních věd se pak promítá od pravděpodobnostního poznání minulosti (paleoklimatologie) přes mnohá pozorování dneška (meteorologie, fenologie...) až po zmíněné klimatické modelování které lze ale provádět zpětně a míru předpovědní pravděpodobnosti zahrnutím dalších okolností postupně zvyšovat.

Něco jiného jak "odborná diskuse" je ale právě to co předvádíte a nakonec i to co k problematice říkají výsledky společenských věd:

https://www.kosmas.cz/knihy/236455/jak-kultura-utvari-diskusi-o-klimaticke-zmene/

J. Vintr 24.5.2019 0:39

O to snížení konkurenceschopnosti zřejmě právě jde

zrovna tak jako o omezení soukromého vlastnictví motorových vozidel. Někdo má za cíl zotročit Evropu a proto ji potřebuje dostat ekonomicky na kolena a z občanů udělat nevolníky, závislé na státu. Zní to jako fantasmagorie, ale docela pravděpodobné, že právě zažíváme nástup nějaké šílené totality, o jakých často pojednávají scifi filmy.