27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

DOPRAVA: Zvoní Škodě Auto umíráček?

Donedávna byla Škoda Auto největší firmou Česka s podílem 5 % na HDP, největším plátcem daní a jejích 25 tisíc zaměstnanců ostrůvkem pozitivní deviace v podobě výborných platů a mezd a samozřejmě odvodů z nich. Co z toho zůstane?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 27.10.2022 21:58

Evropská unie se shodla na zásadním omezení prodeje aut se spalovacími motory od roku 2035

V zemích Evropské unie má být prakticky nemožné si od roku 2035 pořídit nový automobil na benzín či naftu. Státy EU vedené českým předsednictvím ve čtvrtek dohodly s Evropským parlamentem podrobnosti nových pravidel, která od zmíněného roku výrazně prodraží jakékoli emise z nových vozů. Do roku 2030 se mají emise omezit o 55 procent proti loňským hodnotám. Ojetých automobilů vyrobených před rokem 2035 se požadavky týkat nebudou. Dohodu ještě musí schválit europarlament i Rada EU zastupující státy.

Zdroj: ČTK

L. Novák 29.10.2022 1:02

"Tato dohoda vytyčí cestu k modernímu a konkurenceschopnému automobilovému průmyslu v EU. Svět se mění a my musíme být i nadále na čele inovací."

Ministr průmyslu, obchodu a "závětrných" zdrojů energie :-P Jozef Síkela Fialovy vlády (STAN).

J. Vacek 27.10.2022 12:42

Co se pak stane s jednou z nejcennějších známek ŠKODA, kterou nedávno plzeňská Škodovka prodala do Mladé Boleslavi?

P. Brecík 26.10.2022 23:39

Kdyby Putin infiltroval špiony = škodiče do vedení EU, nemohl najít lepší a výkonnější kandidáty !! Tzv. Flotilové emise způsobí, že se v EU neprodá ani 10% aut z předchozích let. Naprostý kolaps ekonomiky je jasný!!

V. Pavelka 26.10.2022 20:40

ŽENY ,Co rády Řídíte svoje Auta ? To si taky necháte od těch darebáků Z Bruselu a Berlína libit takové manipulace ?! Existují mnohé moderní motory . Jejichž čistota spalování i filtry jsou vynikající !Není nutné překopat svět Moderních Automobilů !!!;-O

M. Honusek, Mgr, Csc, 26.10.2022 15:20

Před časem se objevovaly přístroje, které do domácností ze zásuvky vpouštěly pouze elektřinu z obnovitelných zdrojů. Stejnou kravinu vymysleli pracovníci ČEZu, kteří v rámci svých stránek Elektromobilita uvedli

řidičům garantuje ČEZ odběr skutečně bezemisní energie – a to díky certifikaci původu elektřiny z obnovitelných zdrojů

J. Jurax 26.10.2022 15:42

Jo.

A ta garantovaná bezemisní energie bude jistě dražší, aby zohlednila vysoké náklady na svou výrobu. Majitelé elektromobilů, kteří to myslí s naší planetou opravdu vážně, si jistě rádi připlatí.

P. Sura 26.10.2022 17:00

Vidite a zrovna TAM by to šlo. jen zákazníkům ČEZ nenapsal, že by mohli nabíjet jenom v době, kdy tu elektřinu z OZE nikdo jinej nepotřebuje a jenom by zbytečně rozhoupávala síť.

V. Pavelka 26.10.2022 20:30

To CO2 , Evropsky Čisté , zůstane nad Evropou ???!;-D;-D;-D;-D Nerozfouká ho vítr a nepřinese znečištěné ovzduší z jinných koutů světa , kde to nečistí !! Není to zbytečná blbost? Co ti Zelení Idioti dělají s Lidmi v EU !Kdy už je vyhodíme z oken ty darebáky !EUEUEUEUEURv!!;-€

P. Brecík 26.10.2022 23:31

Každý stoupá v žebříčku hodností, až se dostane na místo, které už není schopen zastávat !!

R. Langer 26.10.2022 14:18

Řešením by bylo to od Němců levně odkoupit, a zase vyrábět levné a jednoduché standardní škodovky.

V nastávající ekonomické nouzi by to mohl být obchodní trhák v celé Evropě, jakmile se celá ta slavná EU úplně rozpadne, a zavládne chaos. ;-)

P. Skřivan 26.10.2022 15:14

Jelikož se rozpadá od svého založení, tak to už nemůže dlouho trvat, že ? :-)))

Odkoupit to může: ale jen ten, kdo na to má a také chápe, že klasické auto se prostě prodávat nebude. Nejen v EU, ale všude.

P. Diviš 26.10.2022 16:04

Nebude. Ale pouze proto, že je soudruzi a soudružky v EU zakáží. Co se týče poměru cena/výkon, jsou stále klasická auta o několik tříd výše nad elektrohračkami.

P. Skřivan 26.10.2022 20:00

Jste schopen pochopit, že nikde a že celý svět není EU ?

L. Novák 27.10.2022 22:00

Žádná totalita zelených idiotů nedokáže zakázat spalovací motory na celém světě. ;-)

J. Jurax 26.10.2022 15:29

No, nemohl. I kdyby to Němci prodali.

Macecha naše EU zlovolná by nám to zatrhla, protože limity emisí na vyráběná auta, jež už bez elektromobilů, i kdyby se na sklad vyrábět měly, nelze splnit. Což by i ty levné standardní škodovky učinilo drahými.

A vyprdnout se na bruselské zelené blbečky aspoň v tomhle - nejlépe arciť ve všem - by bylo rozhodnutí politické, na které ovšem nemáme lidi, tedy politiky. Ti stávající naši se směrem k bruseli servilně uklánějí a plní jeho přikazy.

Takže ano, leda čekat, až se čtvrtá říše zhroutí, což je na dlouho a bude těžké; chcípající kobyla kolem sebe kope, což patrno již dnes. Dnešní střední generace si to vyžere naplno, neboť čekat, že blbečkové v bruseli (tedy hlavně v Německu) zmoudří je pošetilé; špína je už moc zažraná.

D. Rakous 26.10.2022 22:02

Proč tedy nevyměnit ty politiky?

J. Jurax 27.10.2022 16:36

Dobrá otázka ... :-)

P. Diviš 26.10.2022 16:02

Levnější (levná ne, to s EUnijní legislativou nelze) auta vyrábí Dacia.

P. Sura 26.10.2022 17:04

Ta myšlenka je vzhledem k autorství až extrémně málo blbá. Nicméně je trochu problém jak to (fabriku po všech těch 30 letých investicích) "levně odkoupit", když to budou "draho prodávat". ale zkuste si s tím nějak poradit, když máte zrovna tu hvězdnou hodinu.

V. Pavelka 26.10.2022 20:22

Rusové se vrátili k výrobě nenáročných kvalitních automobilů na Lince Renault a využijí i jinné automobilky které tam zanechali potrhlí Evropani !EU;-D

V. Mokrý 26.10.2022 12:19

TO ROZHODNOU MAJITELÉ - NĚMCI !

I. Schlägel 26.10.2022 12:02

Socialistická bída, tentokrát pod zelenými fanglemi. Čekají nás "zajímavé časy".

D. Hrubý 26.10.2022 11:42

Tak ono obecně podobně by se mohlo psát i o našich pilotech v RAF. Ti kdyby viděli, za co umírali, tak by snad rovnou lítali za luftwafe. Dnes by byli mnohem slavnější. // Brát s nadsázkou

P. Skřivan 26.10.2022 15:17

Za to, že jejich domov bude ovládat po 40 let Stalin, asi opravdu ne. I tak by ale za Hitlera létali asi těžko, protože ten prohrál a navíc se od Stalina nijak podstatně nelišil.

J. Jurax 26.10.2022 15:33

Ano.

Ovšem letci Luftwaffe i po prohrané válce nebyli perzekvováni a nekončili v kriminálech a na uranu. Ti naši z RAF ano.

P. Skřivan 26.10.2022 19:59

Ne všichni. Ti, co byli převeleni do SSSR byli hrdinové i za totáče.

J. Jurax 26.10.2022 21:32

Nebyli.

I Fajtl byl perzekvován. Wiki: " byl propuštěn z armády, zatčen a bez soudu 1,5 roku vězněn v táboře nucené práce na Mírově. Po propuštění pracoval jako účetní stavebního podniku v Lounech. V roce 1964 byl částečně rehabilitován, plné rehabilitace se dočkal až po pádu komunismu, kdy byl povýšen na generála.

Chábera: V roce 1948 byl zatčen a obviněn údajného z pokusu o útěk. V následném politickém procesu byl odsouzen k pěti letům vězení. Vězněn byl až do roku 1953 na Borech, v pracovním táboře Vojna (uranový důl u Lešetic), Kytíně a poté v Jáchymově. Po propuštění z vězení až do svého odchodu do důchodu pracoval jako elektromontér.

Klán: Po komunistickém převratu v roce 1948 byl postaven mimo službu a z obav před hrozící perzekucí odešel s rodinou do exilu.

Šrom: Po únorovém převratu a krátkém zatčení za údajné plánování nezákonného opuštění republiky byl z politických důvodů z letectva propuštěn. Až do roku 1964 se živil jako elektromechanik v Tesle Žižkov. S uvolněním poměrů v Československu v šedesátých letech byl rehabilitován a povýšen do hodnosti majora.

Hlučka: V roce 1948 byl ve svém bytě zatčen a na začátku roku 1949 v rámci skupiny Jan Prokop a spol. odsouzen na jeden rok žaláře. Důvodem mělo být neohlášení údajného plánovaného odletu J. Prokopa a spol. do zahraničí. Svůj trest si odpykal v plzeňské věznici na Borech. Součástí trestu byla i degradace na vojína v záloze. Po propuštění z vězení se do armády vrátit nemohl a musel se živit manuální prací. V roce 1968 byl plně rehabilitován.

Rejthar: Po komunistickém převratu od 1. srpna 1950 byl propuštěn definitivně z armády do zálohy. Civilní zaměstnání po propuštění z čs.armády a perzekuce jeho i celé rodiny. Musel se nuceně vystěhovat z bytu. S obtížemi po propuštění z armády hledal zaměstnání. Pracoval jako jeřábník a opravář těžkých stavebních strojů ve stavebním podniku. Postupně byl donucen vystřídat různá zaměstnání a profese. Dne 1. 11. 1964 byl rehabilitován (spolu s Fr. Fajtlem).

Mám pokrač

J. Jurax 26.10.2022 21:33

Mám pokračovat?

J. Jurax 26.10.2022 21:34

Kulové víte.