26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ČSA: Milování v oblacích

Milujte se na neobvyklých místech. Přemlouval před svatým Valentýnem spot Českých aerolinií (ČSA) k návštěvě některé z evropských metropolí díky nabídce výhodných letenek. Sexem často ovládaná lidská představivost ale nabízí interpretaci, že ČSA ve snaze o rozproudění svého byznysu nabízejí zájemcům, aby si vyzkoušeli milostný zážitek přímo na palubě letadla, protože přece jen dovádění na hotelovém pokoji v Paříži ne pro každého splňuje definici "neobvyklého místa".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Švrček 7.3.2012 13:17

Re: Koho prvého postihne stagnace?

Civilní letecká doprava byla a je vždy tím prvním kanárkem, který nám signalizuje, že je s e s ekonomikou něco děje a to jak ve zlém, tak i v dobrém. A není to jen cenami ropy. Jednou z prvních věcí, co udělají manažeři firem je, že když začne téct do bot, začnou se "katovat kosty" a první na ráně jsou letenky (leccos se mnohdy dá vyřídit po telefonu, nebo videokonferencí), takže se omezí osobní styk s partnery. Jednou z prvních věcí, kterou udělá soukromník, či rodina v této situaci je, že na dovolenou se neletí ale jede, nebo vůbec nejede. Zajímavé je se zeptat, kde byli piloti-odboráři, když Tvrdík kupoval Airbusy. Nikdo neupozorňoval na možné přehřátí a možný prodělečný provoz - vždyť více letadel, více míst pilotů a letušek, více letů vzdálenější destinace, vše = více peněz a o to nám soudruzi tzak nějak jde, že. Teď se bude křičet a stávkovat? 

R. Langer 7.3.2012 12:42

Re: EXISTUJE JEŠTĚ NADĚJE?

Helium JE drahé... :-(

P. Rada 7.3.2012 11:30

Re: EXISTUJE JEŠTĚ NADĚJE?

Pro specielní aplikace snad ano:

http://www.ideje.cz/cz/clanky/dopravni-vzducholod-s-heliem-se-vraci

V. Kolman 7.3.2012 9:59

EXISTUJE JEŠTĚ NADĚJE?

K napsání těchto řádků mě přiměla fotografie právě vzplanuvší vzducholodi, přistávající v Lakehurstu - která ukončila úspěšnou éru letů těchto "vznešených" vzdušných mastodontů.

     Dnes už není helium ani nepředstavitelně drahé, ani embargované. U heliem plněných vzducholodí proto nehrozí, že by shořely v důsledku hořlavosti nosného plynu. Čekám tedy na okamžik, kdy se vzducholodě opět začnou používat k osobní dopravě. Nejsem ekonom, ale myslím si, že by doprava vzducholoděmi v mnoha případech mohla být finančně výhodná.  Osobně bych si určitě nenechal ujít příležitost dosyta si vychutnat "vyhlídkový" let v nižší hladině i za cenu o něco delšího času. Ani ten čas by nemusel tak moc narůst. "Tryskáč" létá sice cca 10x rychleji nežli vzducholoď, ale letiště musí být kvůli hluku dost daleko od středu města. Doprava na letiště proto také zabere nezanedbatelný čas. Méně hlučné vzducholodě s možností vertikálního startu by mohly startovat mnohem blíže center měst.

       Příkladem může být moderní "heliová" vyhlídková vzducholoď, provozovaná ve Fridrichshafenu, kde si na nezájem zákazníků zatím (pokud je mi známo) nestěžují.

    

P. Rada 7.3.2012 8:51

Koho prvého postihne stagnace?

Pravděpodobně to bude všeobecně právě civiní letecká dopra. Nejen tedy naše aerolinky ale ve výhledu cca 10 až 20let celosvětový letecký provoz.  Jednak pro to, že počet zájemců o cesty za dovolenou do daleka poklesne úměrně poklesu obecné kupní síly a pak proto, že nákladovost leteckého provozu visí předně na ceně ropy a ta zlevnovat může jen ve výkyvech ale nikoli v dlouhodobém trendu. Problém ropného zlomu proto právě na lertectví dopadne nejvážněji a dotyčný managment by to měl zavčas respektovat a nevyhazovat navíc peníze do projektů na výstavbu další infrastruktůry,  jako je např letištní dráha. Takové záměry jsou jen tunelem na peníze majoritních vlastníků - tedy státní. http://www.prg.aero/cs/o-letisti-praha/paralelni-draha/

http://ekonomika.idnes.cz/posledni-ziskovy-sef-csa-tvrdik-umel-jen-utracet-f6y-/eko-doprava.aspx?c=A091025_184453_eko-doprava_vel

T. Kočí 7.3.2012 7:58

milování

Tvrdík(Sobotka) tvůrci nového NEP u.