22.11.2019 | Svátek má Cecílie


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Chaloupka 16.10.2019 15:59

To by museli tam nahoře začít pracovat. A to nevidím. S doručovatelkou máme dobré vztahy.

J. Jurax 16.10.2019 15:49

To je těžké.

Služeb pošty používám zřídka. Netuším, jakou známkou bych měl ofrankovat obyčejné psaní - naposled jsem tak učinil, když to bylo za tuším korunu.

Ale je fakt, že už dvakrát za poslední dva roky mi pošta doručila balík až do čtvrtého patra bez výtahu. Z toho ovšem jednou na popuzenou urgenci, proč mám ve schránce papírek, když u nás byl furt někdo doma.

M. Stanovský 16.10.2019 15:34

Ve finském Laponsku, kde na území zvíci ČR bydlí cca 100 000 lidí mají také problémy s poštou. V obchodech sice mají samoobslužné kiosky, ale co naplat, když je jeden velký obchod na 100 kilometrech. A téhle vzdálenosti bydlí na samotách a chatách (vesnice tam vesměs nejsou, kdyžtak tři baráčky vedle sebe) třeba jen 400 lidí.

Ještě donedávna tam jezdil (jako dceřinka pošty) velký autobus, který rozvážel poštu domorodcům. Jenomže ten domorodec to buď našel ve velké žluté bedně u silnice, nebo si musel pro rekomando osobně přijít k silnici (kolikrát několik kilometrů). Odesílání pošty také mohlo být přes autobusáka, nebo to autobusák vybíral z té bedny (místo poštovní schránky 50 kilometrů daleko). Autobus také vozil lidi (kromě pár dětí do školy i pár turistů, v létě kolikrát nikoho). A do několika krčem cestou i třeba chleba.

Jenomže dotace státu nejsou bezedné, autobus-pošta jezdí pomalu, tak to zreorganizovali. Dceřinku pošty zrušili, jezdí tam soukromý mikrobus dvakrát rychleji, pochopitelně také se státní dotací. Jednu až dvě schránky cestou je třeba vybrat, ale poštu pro lidi je ochoten přivézt jen když mu zaplatíte 10 euro. Jinak hurá do auta a dojet si těch 100 km pro balík sám.

Asi to nebude dlouhodobě udržitelné, uvidíme, finsky spíš neumím, strýček Google to překládá tak všelijak a známé na laponských samotách žádné nemám.

M. Zdobinský 16.10.2019 12:46

Česká pošta je dlouhodobě špatně fungující "moloch", placený z našich daní. Řeknu malý příklad : Pobočka České pošty 01 v Kaprově ulici v Praze. Pro nepražáky. Je to ulice ústící od metra na Staroměstské náměstí a jedna z nejlukrativnějších lokalit v Praze. Obchodníci platí horentní sumy za prostory a výlohy v této ulici. Pošta tam na své pobočce má výlohy o rozměrech cca 20-30 m2. Co v nich je ? Staré plakáty (min.10.let), mrtvý hmyz ,prach a bordel. Tam kapitalismus zjevně ještě nedorazil. Ono je jednodušší vždycky natáhnout ruku po státních penězích,ať tu díru v hospodaření ČP zamázne - z našich daní samozřejmě.

M. Krčmář 16.10.2019 10:54

I u nás vznikl pošta-partner v místním "obchůdku",jenž provozuje obec (a dotuje),neb soukromý provozovatel díky politice státu skončil, protože už nechtěl dřít "jako mezek" a ještě se nechat buzerovat od státní správy. Zpátky k problému pošty,v našem případě "pošta-partner" mne obzvláště sejří,že zatímco obchod je otevřen denně od sedmi do pěti a v sobotu od osmi do deseti, otevírací doba pošty je od pondělí do středy 8:00-12:00,ve čtvrtek a pátek 12:00-15:00 a ještě službu provádí specielně vyškolený zaměstnanec, který v tu dobu nemá nic společného s obchodem. Připomíná mi to zelenou energii,byl jsem pro panely (solární) na střechách a kde se vzali,tu se vzali solární baroni se svými "poli". Totiž myšlenka dobrá,jen to provedení se zase nějak nepovedlo.

M. Prokop 16.10.2019 11:06

"neb soukromý provozovatel DÍKY politice státu skončil" - nebylo to VINOU politiky státu?

M. Krčmář 16.10.2019 11:10

Ano, máte pravdu,to bych musel napsat "díky",ale to bych tam měl těch uvozovek přehršel.

P. Lenc 16.10.2019 10:26

Vidím to stejně jako autor.

M. Jarausch 16.10.2019 7:44

Příklad z Nizozemí: Pošta je součástí obchodu, jež je knihkupectvím, papírnictvím, drogerií, pobočkou banky ING (otevřete zde účet, dnes i s českým mobilním číslem, peníze vyberete i vložíte), koupíte mobil i něco sladkého na zub, otevřeno v sobotu celý den. Balíky dopravují po 18 hod, když už jste doma z práce (i v sobotu). Pokud možno, volím poštu, neb zkušenosti s různými DHL, PPL jsou stejně špatné jako v Čechách. Balíkové ceny jsou srovnatelné s českými.

P. Lenc 16.10.2019 10:26

Asi jste pane Jarauschi ten článek pouze přelétl, doporučuji PŘEČÍST ještě jednou.

M. Stanovský 16.10.2019 15:51

Já raději volím poštu i u nás. Když nejsem doma (člověk chodí do práce), tak s různejma PPLkama jsou trable depo mají 35km daleko, pošta je naštěstí ve vedlejší vesnici.

Jenomže nejsem typický případ, bydlím na vesnici, balíky i dopisy rozváží stejná pošťačka, známe se od vidění a když nejsem doma, tak už ví, kde to v sousedním statku má zanechat. A kolikrát mi ráno raději zavolá. A jezdí každý den ve stejnou dobu.

PPL takhle úplně nefunguje, pošlou univerzální mail, že přijedou mezi 8 a 18 něco přivezou a když volají, tak už většinou jsou na návsi.

J. Strakoš 16.10.2019 5:43

Pošta nějaké reformy provádí, ale jsou to takové malé evoluční změny, na kterých jde vidět jak velký je to kolos a jak revoluci ne a ne protlačit. Například pokud máte speciální kartičku, nemusíte už mít podací lístek - ale v případě dobírky stále vypisujete speciální složenky. Některé balíky lze vyzvednout na základě kódu - ale které a kdy .... Pokud balík dojde příjemci, máte to v mailu - ale sledovací číslo musíte z papírku opisovat a posílat příjemci sami.

Doporučuji využít aspoň jednou zásilkovnu, jen pro porovnání, jak dovedli omezit počet kroků a lidské práce na minimum. Rozdíl asi jako mezi taxi a Uberem. Zatím zásilkovna zaostává v rychlosti a ne-doručování na adresu, nicméně po propuštění zaměstnanců pošty se to možná srovná.

J. Krynický 16.10.2019 14:03

Co se doručování týče má Zásilkovna jen výhody. Má větší síť poboček s delšími otvíracími dobami a neztrácí jeden den předstíráním pokusu doručit balík domů.

J. Strakoš 16.10.2019 14:29

Osobně v tomhle s poštou nemám problém - drtivá většina zásilek je do druhého dne doma a pro balík si na poštu chodím výjimečně (a snad až na jeden případ) oprávněně. Zásilkovnu, opět jen na základě osobních zkušeností, hodnotím velmi kladně ohledně procesu při odesílání, v rychlosti jsou (zatím) horší.