23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

BRUSEL: Kdo poškodil českou ekonomiku

Až se budou v r. 2024 konat volby do Evropského parlamentu, měli by se voliči zamyslet nad tím, zda opět dají hlas těm českým europoslancům, kdo svým dnešním hlasováním těžce poškodili český průmysl a ekonomiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Mach 16.2.2023 11:11

Pokud neznáte pojem synonymum, tak nevím jak vysvětlit.

J. Jurax 16.2.2023 12:03

Ehm ... a proč se tedy začalo používat onoho, jak pravíte, synonyma?

V. Kuhaj 16.2.2023 13:39

;-)

O. Uživatel 16.2.2023 15:59

Uživatel požádal o vymazání
P. Mach 16.2.2023 17:05

To je na ně moc složité,ale tohle je debata o ničem.

J. Majzlík 17.2.2023 13:05

Pro mne je dosti složité pochopit, proč zrovna vy jako elitní vzdělanci vysokého rozhledu bazírujete na nic neřešících jazykových podružnostech daného problému. Přenechte to pošetilé hemžení prostému lidu, prosím

J. Jurax 16.2.2023 12:01

Jistě.

Ale trend elektromobility je dán rozkazem zelených blbečků z brusele. Studie se nezabývají oním trendem, jeho nevýhodami a dopady, nýbrž tím, jak trendu dostát a nezkrachovat.

V. Novak 16.2.2023 18:03

Případně jak trendu dostát a nebýt zkrachován.

P. Nemec 16.2.2023 12:51

A ještě pracujete, nebo vás už vyhodili, když zjistili, že místo práce celé dny blijete na NP?

P. Mach 16.2.2023 17:07

Němče, nic ti do toho není a svoje vulgarity si nech na doma.

J. Jurax 16.2.2023 11:06

Ale kuš ... pokud tisíce lidí vyrábějí něco, co lze nahradit s menším plýtváním zdroji a práce, tak je to potřeba udělat, pravíte. To jste řekl A, mimochodem celkem diskutabilní zejména s ohledem na ty zdroje.

Ale musíte říct i B - totiž že ta náhražka - ač méně pracná - je sice výrazně dražší, ale zato s horší užitností. A to se vyplatí! Ovšem jen když se to dotuje.

A to vše se děje z vůle zelených blbečků z brusele pod záminkou zelené ideologie a boje proti zločinnému kysličníku.

P. Diviš 16.2.2023 12:33

Problém nebude výroba aut, ale snížená mobilita, tím zvýšená nasranost.

Nahradit plnohodnotně auta se spalovacími motory elektroauty také zatím nelze, natož s menším plýtváním zdroji a prací. Elektromotor je jednodušší, než spalovací, ale nádrž energie má jednoduchou a velmi efektivní. Elektroauto složitou, nebezpečnou, těžkou a neefektivní.

F. Kusák 16.2.2023 10:00

Je to nepříjemná situace, která se ovšem dala očekávat. Bohužel, není to problém jen naší ekonomiky, ale zasáhne to celou EU. A pak, mnoho mimoevropských výrobců aut na tuto situaci již dávno reagovalo a výrobu aut s alternativním pohonem už dávno mají ve svém výrobním programu. A aby bylo jasno, neobhajuji elektromobily, jen reaguji na celosvětový trend. Že zejména naše ekonomika je orientovaná na tento klasický průmysl, na energeticky náročnou výrobu s nízkou přidanou hodnotou, protože je jen součástí výrobního řetězce, je známá věc. Takže to, co vidíme v přímém přenosu, je jen důsledek našeho dlouhodobého chybného směřování. A změna bude složitá, řekl bych, že v mnoha oborech nemožná, to je také zřejmé. Jsem ale optimista, jen to bude chtít odvahu lidí a pomoc šikovné vlády. Vybudovat novou výrobu a k tomu obchodní síť, to chce hodně vůle a odvahy, a také hodně peněz. Snažil jsem se o to celý život. A pády na ústa jsem také zažil.

P. Vychodil 16.2.2023 10:13

je zde ovšem jeden faktor, který se ignoruje. Vzdělání !

a to se nezmění za roky, ale desetiletí ! Pokud vůbec...

Technické obory se ruší, smršťují, místo toho jako houby po dešti vzniká LGBT paskvil, samozřejmě štědře dotovoaný z EU

V. Kuhaj 16.2.2023 10:57

Tak tohle bych podepsal!!R^

J. Jurax 16.2.2023 12:17

Jo.

A proč je vlastně elektromobilita prý celosvětový trend, když produkuje auta sice dražší, ale zato s nižší užitnou hodnotou bez dotací obtížně prodejná?

A jak ten trend vznikl, přesněji kdo a proč jej vytvořil a silou protlačuje?

Náhrada fosilních paliv budiž, ale elektřina není jediná možnost. Omezení emisí zločinného kysličníku za účelem spásy planety je ideologická hovadina. Koneckonců elektromobil má výfuk v elektrárně. Kromě JE jsou bezemisní akorát marginální občasné zdroje.

R. Tichý 17.2.2023 14:31

Ne. U elektromobility jdou ruku v ruce pouze 2 duvody.

1) dotace proudici do spravnych rukou

2) pokrytectvi/hlupstvi tvrdici, ze nepotrebujeme tezky prumysl.

V. Petr 16.2.2023 9:56

Čeští voliči by si měli uvědomit, že na grýndýl přistoupili volbou Slepence a generála Pavla!

K. Novák 16.2.2023 9:58

A Vy byste si měl uvědomit kdy a kým byl podepsán!!;-D

V. Petr 16.2.2023 10:00

Babiš neochotně grýndýl přijal, protože neměl koule na to jej odmítnout. Pro Fialu je to "příležitost," ač nechálu k čemu!

F. Kusák 16.2.2023 10:04

To se nedalo odmítnout. Naše ekonomika by zkolabovala. Nedosáhli bychom na úvěry, vypadli bychom z celoevropských projektů a i o ty nenáviděné dotace bychom přišli. Penále a pokuty EU by nás zničily. Ne, tady musíme být pragmatiky a uvědomit si realitu.

J. Hajský 16.2.2023 10:44

Jinými slovy říkáte, že jsme naprosto nesvéprávný a nesamostatný stát, něco jako Protektorát Böhmen und Mähren a nebudemeli do slova a do písmene poslouchat tak nás pokuty a penále EU zničí. Hůř než za socialismu (ne)blahé paměti.

O. M. 16.2.2023 10:52

Bohužel - názorný příklad toho, že Země je kulatá. Vykopli jsme socík na východ, a vrací se k nám od západu. Bohužel, jsme příliš malá země na to, abychom si mohli nějak vyskakovat.

J. Hajský 16.2.2023 11:07

Bohužel jako malá země si moc vyskakovat nemůžeme. Na SSSR jsme si začali vyskakovat až když se zhoutil a okolní státy RVHP s ním. I ještě v roce 1945 pracovaly naše zbrojovky plným tempem pro Říši.

V. Kuhaj 16.2.2023 11:04

Ne, to jinými slovy neříká. Říká jinými slovy, že EU drží své členy pod krkem tím nejúčinnějším způsobem, který dnes existuje - ekonomicky. Dále říká, že EU je neomalený a bezcharakterní vyděrač, který neváhá stisknout ten krk komukoli, kdo by navrhoval jakoukoli alternativu (Polsko, Maďarsko...). Vaše poslední věta je ale zcela pravdivá.

V. Kuhaj 16.2.2023 11:00

K ještě hlubšímu vnoření se do brusele.

V. Mokrý 16.2.2023 10:07

Tak ať si to užijí !

My to přežijeme, jako mnohé před tím.

L. Šimon 16.2.2023 9:37

Pane Smutný , obávám se, že brečíte hezky ale na špatném hrobě. My, co tyto články čteme o té demagogii víme už dávno a podle toho jsme také volili. Ti ideologicky zpracovaní ( a s platy v Eroparlamentu) si přece nebudou podřezávat svou dojnou krávu.......

T. Hraj 16.2.2023 9:10

Cha! Jen ať trpí všichni motoristi, kteří si denně vozí své zadky! Ať trpí výrobci automobilů, které jen znečišťují planetu! Ať trpí jejich dodavatelé a všichni jejich zaměstnanci (nemají pro ně pracovat)! A ať se klidně zhroutí jejich dodavatelsko-odběratelské vazby! My ostatní se bez celého toho jejich špinavého businessu klidně obejdeme. ... Počkat, říkám my ostatní. Kde jste kdo?!!

K. Novák 16.2.2023 10:00

Nikdo neomezuje výrobu aut, pouze spal.motorů!!:-P