2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

AUTOMOBIL: Inovace ve stínu politiky

Kdyby se někdo pídil po názorném příkladu, jak funguje princip jin a jang, dalo by se mu to předvést na současných debatách o klimatu a ochraně životního prostředí. Z tématu se stalo politikum, přičemž společnost ztratila schopnost o politice debatovat uvážlivě s respektem vůči zastánci opačného názoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hatina 25.2.2020 8:34

Nechcete toho nějak moc? Pokud nemáte vlastní dům s vchodem z garáže rovnou do bytu, tak si ten nákup stejně musíte odtáhnout z parkoviště před domem. A jestli je v té ulici zastávka, tak to výjde skoro nastejno. :)

J. Huml 24.2.2020 23:21

Jeden tisic kWh za zimni mesic. Pouzivame nabijecku zakoupenou s autem. Nabijime jen tehdy, kdyz zasoba klesa pod 40%. Rekuperace je uzasna, hlavne pro pouziti ve meste; opatrny ridic dosahne az 20%, tedy v letnich mesicich. Vlastnici vicepodlaznich obydli mohou zaridit sdilene nabijecky v blizkosti budovy. Moji pribuzni parkuji na hlidanem parkovisti: vlastnik parkoviste zaridi mista s nabijeckami a uzivatel si priplati. Pravda, na delsi cestovani musime stale planovat, ale profi nabijecky budou pribyvat, vzpomente na neviditelnou ruku trhu.

P. Pepax 24.2.2020 21:30

Souhlas.

V. Petr 24.2.2020 21:02

Rozvoj elektroniky šel rychle, protože po dosažení určité úrovně bylo možné poměrně rychle zvyšovat hustotu tranzistorů na čipu!

Toto v energetice není možné.

V. Petr 24.2.2020 20:59

To by ten eskalátor musel vést z obchodu na stanici Metra a ze stanice Metra do každého baráku!

Nehledě na to, že ani pravidelný nákup dnes neunesete, to byste musel nakupovat denně!

L. Novák 24.2.2020 20:57

Rozvratný magor Pivoda plácá stejné hovadiny pořád dokola...

M. Pivoda 24.2.2020 20:53

Konečně správná odpověď od Milana Prokopa.

Od Milana Prokopa, který podobně jako agent StB, se zde vydává za "Staronového", aby se tak odstřihnul od jeho kompromitujících výroků v minulosti (kdy se ještě podepisoval Milan Prokop).

M. Pivoda 24.2.2020 20:50

Hlavní proud zákazníků je určen parametry výkonnosti té které technologie.

Typicky, nejméně ani nejvíce nároční zákazníci (na výkon určité technologie) nepředstavují hlavní proud zákazníků.

Můžete se přihlásit do kurzu Inovace a dozvíte se více o inovačním guru, americkém profesorovi C.M. Christensenovi z HBS, který vymyslel teorii rozvratné inovace.

O. Kratky 24.2.2020 20:26

Kolik? 1000 kWh ? = 1 mWh? za zimu? za rok?

Za jak dlouho ujedete 1000 km? Rok? Zima?

Jakou zásuvku v garáži máte? 230 nebo 400 V?

Kolik % si myslíte, že lidí má k dispozici zásuvku pro dobíjení? Pokud vím cca 1/3 obyvatel bydlí ve vícepodlažních domech bez garáže. Poraďte jim, jak na řešení dobíjení.

O. Kratky 24.2.2020 20:20

Cesta vpřed je auto na jiný než benzín/nafta pohon.

Vyčkejme dnů příštích.

MMCH: Otestoval jsem několikrát sdílené e-auto po velkém městě. Dost obav nastane, když nasednete do e-auta a ono má 30% nabitou baterie a vy sledujete upjatě budík, jestli s rekuperací z kopce dojedete k cíli a doufáte, že bude volná nabíječka na zpáteční cestu.

O. Kratky 24.2.2020 20:12

Co si mohu představit pod

"hlavní proud zákazníků" ?

50%; 10% nebo současných cca pod 1 %.

Realita dneška je cca 0.1% prodaných aut.

Napovězte z pozice inovačního školitele.

O. Kratky 24.2.2020 20:05

Ona "obliba" je taky i trochu vynucená nabídkou na trhu. Zkuste se podívat kolik typů MPV je na trhu. Pokud nejezdíte často do center měst, ideální vozidlo (Multi purpose vehicle) pro rodinu.

Podle mne výrobci chtěli dát na trh něco nového pro zvýšení prodejů a chytlo se to. Stejná blbost jako u kol MTB - 27.5 a 29", když 26" byla osvědčená, ale prodeje nestoupaly.

V. Kain 24.2.2020 19:08

Možná,že ten problém vyřeší něco jiného a na prosazování elektromobility nebude čas.Dneska to je zatím ještě nerozlezlý koronavirus.Zítra to může být něco mnohem horšího.Největší průšvih jako už několikrát zavinili němci.Zbraněmi to už nepůjde o to se Von Leyen už postarala když Bundeswehr skoro zdecimovala.

P. Staronový 24.2.2020 18:56

Já po Praze jezdím sockou docela dost, ono je to (v té Praze) pohodlnější.

Mimo to ovšem vlastním i dvě auta, jedno na užitek a druhé na plezír.

P. Staronový 24.2.2020 18:52

Není vyloučeno, že buzerací se podaří nahnat mlaďasy do socky. Nebo taky do ulic, to je holt riziko.

P. Staronový 24.2.2020 18:50

:-P Kdyby to ovšem nebrzdili ekonomové. :-(

P. Staronový 24.2.2020 18:49

Podle Pivody kvaltuje. :-P

P. Staronový 24.2.2020 18:48

Na tom se nedá tolik vydělat. Peněz a moci.

J. Kanioková 24.2.2020 18:12

Naprostý souhlas !

J. Kanioková 24.2.2020 18:08

"Unie si položila klima jako problém s nejvyšší prioritou."

Ale terorismus od připrchlíků, to ty pitomce vůbec netrápí !

D. Polanský 24.2.2020 17:47

Jenomže vývoj až tak nekvaltuje. To si jenom namlouváme, že ano. Podívejte se na původní sliby kolem realizace jaderné fúze. Nebude nikdy, ovšem vědci slibují o 106, že jednou bude, jak pak by ale ne, jinak by přišli o práci a dobře placeného koníčka.

J. Huml 24.2.2020 17:04

Vazeny pane, bydlime s manzelkou v malem prizemnim byte 2+1, vsechno mame na elektriku: topeni, teplou vodu, sporak, pracku a taky malou garaz, kde stoji nase ele auto s 60kWH baterkou. Ted v zime, kolem vanoc, nase celkova spotreba je temer 1000kWH; ujedeme neco pod 1000 km, tedy v zime asi tri plna nabiti. To znamena, ze ele auto spotrebuje ted, v zime, asi 20% nasi celkove spotreby. V lete se tento pomer pouze zlepsi. Zadna tragedie se nekona.

J. Jaroš 24.2.2020 17:02

Jezdím od roku 1967 a ještě mne traktor netahal. Retezy. Eauta jsou dobrá pro normální denní jízdy. Kdyby nebyly tak drahé baterie uvažoval bych o něm. Citygo V Helsinkách v roce 1973 měli na firemním parkovišti el. pripojky pro vyhřívání motorů. Myslím že na sídlišti Tapiola taky.

P. Pepax 24.2.2020 15:46

Rozvoj mobilů a elektroniky byl a je proto, že tohle zrovna jde lidem docela dobře na rozdíl od většiny jiných oblastí kde se posouváme dopředu docela pomalu. Baterie v elektromobilu mnohonásobně překročily hmotnost tělesa ve kterém má smysl je použít.

P. Hatina 24.2.2020 15:13

Víte, ona je věc jedna o tom s nimi mluvit, a druhá věc je sledovat co si sami pořizují. (Dost obvyklý problém s anketami :))

Já znám tady jedny mladé , ti se přestěhovali na druhý konec republiky, a jestlipak víte čím se jezdí za rodiči? Tak se podržte, karavan. Přece nebudou na přespávání mačkat s rodiči v malém bytě :)))

P. Hatina 24.2.2020 15:04

Taky jsem to napsal, že by se v té hromadné dopravě muselo něco dodělat - , jako převoz materiálu, kupé a pod.

Takže si představte že budete mít stanice metra a tramvají propojené eskalátory na odložení těch batožin, tož nejen tu basu piv, ale třeba i zásobování menších obchůdků by takto šlo. Popřípadě - a není to futurismus protože na letištích už to funguje by šlo toto zautomatizovat, aby takto ty zásilky poslaly a došly samotné.

Jistě, něco by to technologicky a logisticky stálo, ale pořád by to bylo tisíckrát ekonomičtější i ekologičtější než aby si každá rodina kupovala elektroauta..

Jo a k tomu závěru, i v článku to bylo naznačeno, zatím (a to jsou desetiletí)řešíme doprava ve velkých městech. Jak budete jezdit na chalupu nechte až svým pravnukům. Jestli potom vůbec ještě nějací majitelé chalup budou. Jak se to kdysi říkalo o té budoucnosti komunistů "pro těch pár starejch cvoků v rezervaci už to nemá smysl" :))))))))

M. Pivoda 24.2.2020 14:59

Když za volantem automobilu sedí člověk-řidič, tak na českých silnicích ročně zemře cca 600 lidí.

M. Pivoda 24.2.2020 14:52

Posláním elektromobilu je uspokojovat potřeby platících zákazníků, nikoliv vyhrát soboj o co nejdelší dojezd vozidla (ať už se spalovacím motorem, nebo vodíkovým pohonem, či atomovým, nebo raketovým nebo wharpovým).

V tržní ekonomice, zákazník má vždy pravdu. Naslouchejte proto zákazníkům.

Zákaznické potřeby jsou mnohdy komplexní. Kuriozita: Vyslechl jsem kdysi jednoho pána, který se při koupi automobilu rozhodoval dle toho, jak snadný ten automobil bude mít vstup pro psa.

F. Brnušák 24.2.2020 14:49

Ano az za volantem nebude sedet ani jeden clovek tak to zacne fungovat.

Jen doufam ze se toho nedoziju.

J. Jurax 24.2.2020 14:32

Jako obvykle se Vaše UI fatálně mýlí.

Umíte jezdit koňmo?