1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Ubohá pošto bledá!

Po zrušení monopolu ČP na balíkové služby ten, kdo mohl, utekl ke konkurenci. Ozývá se nářek, že když se výdělečný segment pošty zrušil, pak se nelze divit, že se firma propadá ke dnu a ještě níže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Schlägel 27.4.2023 12:16

Já se divím, že se stále někdo diví, že v Česku nefunguje nějaký "státní podnik". 😂

J. Vintr 27.4.2023 10:07

Za tím rušením poštovních poboček samozřejmě není ani náhodou snaha o nějakou racionalizaci, ale jen a jen lumpárna a snaha nějakých darebáků si namastit kapsu. Samozřejmě jako obvykle na úkor občanů. Ti darebáci se jednorázově nakapsují na prodeji nemovitostí, ale lidé budou trvale trpět horší dostupností této služby.

P. Diviš 26.4.2023 20:51

Nepochopil jste, soudruhu.

PPL volá dopředu, kdy přijedou (i další kurýři) a pak znovu před domem, pošta jen až před domem.

O. M. 26.4.2023 19:04

Doručování zásilek za regulovanoi cenu, jejichž doručování je prodělečné (a navíc je konkurence doručovat nesmí).

M. Pivoda 26.4.2023 17:59

Čtu dnes na Seznam.cz: ... Jak napovídá mapa Ministerstva průmyslu a obchodu, po celém Česku je stále řada míst, která mají pokrytí (internetem) nedostatečné. Nejvíce jich je v Karlovarském kraji, jsou ale rozeseta i jinde napříč Českem, a to včetně Středočeského kraje. Naopak nejvyšší možné připojení je doménou velkých měst a několika málo regionů. ...

Komentuji

Takže náhrada informačních služeb rychlejším (k poště alternativním) internetovým doručením zatím všude v ČR není možná. Ačkoliv všude na území ČR, ze zákona, jsou plnohodnotní občané ČR.

Viník tohoto technologického zpoždění se v ČR určitě nenajde. Typické.

Poznámka: Digitalizace samozřejmě nikdy nekončí. Vývoj technologie stále pokračuje. Končí jen soudek vína, či piva, či ... .

R. Langer 26.4.2023 16:57

Ehm... :-)

P. Holeček 26.4.2023 15:02

Asi jste nepochopil, že stát právě neplatil

K. Křivan 26.4.2023 14:47

Nepomohla by poště filatelie ? Méli jsme krásné známky, před i po válce, Dovedu si představit dlouhou serii s názvem " Vzduch je naše moře" Letadla od 1918 do dneška, Stíhací, bombadovací, dopravní, privátní, Všechny ve stejném formátu, ... na tom by mohla pošta vydélat. nevytisknut toho příliš, aby stoupaly v cené, ale zase dostatečné množství, aby naskočila sbératelská vášeň.Kvalitní grafickou práci, známky jsou grafické sbírky "malého muže". Takových serií by mohlo být, ... Květiny našich Národních parků, ryby našich evropských řek, naše auta od RU po dnes, psi, kočky,. ptáci našich zahrad, to by se grafik vyřádil. ...

Po padesáti letech, jsem vytáhl při stéhování na Moravu moje sbírky z mladých časů. S tím přišly i vzpomínky. Každou zimní neděli,, v lété jsem makal na chaté, jsem byl dopoledne na burze ve Vodičkově ulici, ... pak pěšky domů do Vršovic, na nedělní oběd. Odpoledne jsem zařazoval nové přírůstky nebo rýsoval listy do alba, rámečky, ... Filatelie byla krásná vášeň. Pozdéji přišly i jiné vášné, taky krásné, ale už ne tak nevinné. Kdyby se podařilo probudit opét filatelii jako masové sbératelství, ... ano doba je jiná, ale a pokus by to stálo !

K. Křivan 26.4.2023 13:58

Jó, takový večer pd lampou, v bytelném velkém ušáku, s lahvičkou dobrého pití, a krásnou knížkou, hezky tištěnou, v pékné vazbě, mám celého Čapka, vydání Aventinum, to je nejen krásné čtení, ale i krásná věc, ta kniha. Krásná edice byla i Česko-anglická (britská?) knihovna,

Miluji knihy z první republiky. Krásný tisk, na krásném papíře v krásné vazbé, prosté řemeslné dokonalý výrobek, a hlavné i kvalitní spisovatelé. ...

V. Mokrý 26.4.2023 12:04

Hatina 9:42

Odklon kamarádíčkům, když není patřičná kontrola.

V. Petr 26.4.2023 12:03

R^R^R^

V. Petr 26.4.2023 11:59

Toto prostě není pravda. Už asi dvakrát jsem tu dával odkaz na to, jak to fungovalo před zavedením známek. Poštovné platil adresát a tomu se účtovaly SKUTEČNÉ NÁKLADY takže doručení dopisu na samotu mohlo stát třeba 200 Kč. Ty náklady zůstaly a pošta sama to musí dotovat z něčeho jiného (ty lukrativní služby jí ale s požehnáním státu sebraly soukromé subjekty) nebo by to měl platit stát, když to po ní chce!

J. Jurax 26.4.2023 11:55

To je EU. Tam nemůžete očekávat logické konání a už vůbec ne zdravý rozum.

R. Langer 26.4.2023 11:52

Naopak, tu kolonii z nás udělali takoví, jako vy. :-P

R. Langer 26.4.2023 11:48

Tak to já znám právě naopak. PPL zavolá vždycky, na rozdíl od Pošty.

P. Diviš 26.4.2023 11:44

Já pořád raději tištěné, nějak mi to lépe vyhovuje (zatím). Jiné elektronické vynálezy používám.

P. Diviš 26.4.2023 11:42

Tak špatně jako tady ne. Ale v Rakousku, přibližně stejně velkém, má pošta poboček asi třetinu.

https://www.austria.info/cz/servis-fakta/prakticke-rady/posta-a-telekomunikace

Pak má dost partnerů, asi je to vše za výhodnějších podmínek.

P. Diviš 26.4.2023 11:40

A kde je ta služba pro stát?

Nezastávám se EU, je to banda zelených socialistických byrokratů, ale pokud stát dotuje jednu firmu, která něco dělá a jiné, dělající totéž, tak to je nepovolená podpora.

P. Diviš 26.4.2023 11:38

Jo, v tom jsou horší. Ale poslali mi SMS s telefonem na pošťáka, takže přece jenom nějaký pokrok, byť pomalý.

V. Novak 26.4.2023 11:37

Stát nejsem, ale za poskytnutou službu platím, což je OK.

Když za poskytnutou službu platí stát, tak je to fujfufuj?

F. Kusák 26.4.2023 11:20

A já dodávám: "každý den dobrý"

F. Kusák 26.4.2023 11:19

Tak, tak. To je přesné. Já jsem měl zásadu, že "nejvíc peněz se utratí placením".

J. Farda 26.4.2023 10:33

"...(Poznámka Moby Dicka: Zvláštní je, že neodchází nikdo z vyššího managementu, když jeden managor má plat jako deset pošťáků...)..."

Jako platná poučka přeci platí lidové moudro o tom, že kapři si rybník nevypustí - a navíc by se ti managmeet dobráci při konečné likvidaci firmy nedohodli, kdo jako poslední zhasne! ;-)

P. Holeček 26.4.2023 10:30

Nejste stát... A ani se tu nemluví o tom, že stížnost na ty 'nepovolené' platby podala Zásilkovna, takový špinavý konkurenční boj, ale teď už je to asi jedno, Pošta už nastoupila k sebedestrukci

R. Polášek 26.4.2023 10:29

No, ony zas ty telegramy poště moc nevynášely. Spíš na ně pošta prodělávala. Člověk třeba ve 3 hodiny odpoledne přišel na poštu, poslal telegram a ten pošťačka sice "přenesla" nadiktováním po služebním telefonu třeba na druhý konec republiky, kde to zaměstnanec zapsal zase na telegramový formulář. Ale potom musel ten pošťák sednout na služební auto a nějak do 2 nebo 4 hodin na uvedenou adresu ten telegram osobně a slovně doručit. A potom pokud byl telegram podán na ozdobném blanketu (byly v prodeji v papírnictví) , ještě pošta návdavkem ten blanket dodatečně posílalala adresátovi běžnou listovní poštou. A to vše nějak za cenu 2 - 4 litrů benzínu.

Výhodné pro poštu to bylo jedině tehdy, pokud na té adrese byl telefon. Protože potom pošťák našel tu adresu ve veřejném telefonním seznamu a místo toho, aby tam dojel, tam jenom ten telegram zavolal. Ale takových adres tehdy moc nebylo. Pošťáci dokonce občas obvolávali byty s telefonem v okolí a "posílali" takhle telegramy přes i hodně vzdálené sousedy.

F. Kusák 26.4.2023 10:08

No vidíte, souhlas, jen to chce nějakou přesnější analýzu a pak radikální a rychlý řez. Ono se toho bohužel už moc zachránit nedá. Už jen proto, že jen blázen by šel šéfovat do takového politicko byrokratického molochu. Těch běžných zaměstnanců je mi upřímně líto. S perspektivou, že je nějaký politický vykuk brzo vyhodí, se nedělá dobře.

L. Harvánek 26.4.2023 9:58

Nesporně největší cílovou skupinou je stát (občané ve svém součtu jsou nejspíš o dost větší, ale když každého započítáme jednotlivě, je podíl každého z nich naprosto zanedbatelný) a jako takový by měl za poskytnuté služby platit. Tak jak to dělají (či spíš musí dělat) jednotliví občané i soukromé instituce. A nejsem přesvědčen, že když zaplatím víc než dvacetikorunu za doručení dopisu, tak na tom pošta prodělává. A pokud ano (poštovní poplatky se zvyšují skoro každý rok), je chyba někde jinde. Nejspíš v managmentu, který pošty řídí: neumí spočítat náklady a pak si ani nezaslouží vyšší plat.

P. Hatina 26.4.2023 9:42

Jistě, dokonce jsem předpokládal že tak stále činí, ale jak jsem se i tady v diskuzi dočetl, tak nějaký poštovní top manager rozhodl o přechodu na auta.

M. Malovec 26.4.2023 9:32

Pošťák mi zavolá, na rozdíl od PPL, ve chvíli, kdy stojí před domem. Že mi je to na h.. mi server zcenzuroval

V. Novak 26.4.2023 9:28

Optimalizací (rušením) poboček a vyhazováním zaměstnanců lze dojít k ideálnímu stavu, zvanému nulový.

Nakonec - managementu zaměstnanci a jejich výplaty stejně jen kazí roční bilanci, ne?