10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Neintegrální informace a informační povodeň

V Praze voda klesá, Ústí nad Labem, Děčín a Hřensko kulminace teprve čeká. Společně s povodní vodní nás zasáhla i povodeň informační. Ta přinesla jak čerstvé informace, tak klasické mediální bahno. A po jejím dně se přivalilo něco balvanů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vyhnalík 5.6.2013 22:19

Re: Pokud jde o Prahu, je to jasné!

Souhlasím, jenom si myslím, že by mělo zaznít i to, kdo průtahy zavinil. Tedy, že to nebyli politici, ale místní pitomci.

M. Kosejk 5.6.2013 22:06

Re: Pokud jde o Prahu, je to jasné!

Zálezlice: 1) Podkud nebyla hotová protipovodňová hráz, nemělo být vydáno jediné stvební povolení na novou stavbu. 2) Je otázka, zda by nebylo efektivnějí a celkově normálnější nestavět tam, kde nutná protipovodňová opatření přesahují jistou míru neefektivity. A to je případ Zálezlic.

A nejsme NL - je kdy stavět (pokud si nebudme svinit krajinu solárními panely a podobnými ptákovinami). 

J. Vyhnalík 5.6.2013 20:14

Re: Pokud jde o Prahu, je to jasné!

Ty Zálezlice jsou opravdu na blbém místě, ale to je spousta míst v Nizozemí také. Kdyby se pár místních majitelů pozemků nesoudilo stále dokola o to, kde hráz vybudovat a kde nevybudovat, mohli to letos přežít bez problémů.

Ž. Halabudová 5.6.2013 18:20

Re: IGNORO

A proč warum ne? Máš strach junáku? Tak se sem necpi a nepruď.A pokud ti moje psaní nechutná, tak se necpi k prasknutí, koníčku.

J. Václavíková 5.6.2013 15:43

Re: Tak znova:

Co kdybyste to vysvětlil paní Halabudové?

P. Kmoníček 5.6.2013 15:39

Re: IGNORO

Halabudová,Vaše výlevy jsou skutečně nechutné.A,prosím Vás ,neodpovídejte mi.

M. Kosejk 5.6.2013 15:06

Re: Pokud jde o Prahu, je to jasné!

Tak házet povodňové problémy na to, že se na protipovodňových opatřeních nepodílejí odborníci, ale jen "lidi se stranickou knížkou", považuji za zvlovolnou nepravdu. Samozřejmě že politici v tomto spolupracují s odborníky. A dokonce každý jednotlivý politický zastupitel ohrožené lokality silně lobuje za prioritní vybudování ochrany k lokalitě, se kterou je politik spjat. V politicích to opravdu není. Zkuste si někdy vykoupit pár konkrétních pozemků na realizaci nějaké velké stavby - a pochopíte, v čem to je. 

Ž. Halabudová 5.6.2013 14:37

Re: IGNORO

Hele "ignoro", tobě už taky jenom pevně visí, co?

Ž. Halabudová 5.6.2013 14:34

Re: IGNORO

Klíďo,píďo.

Ž. Halabudová 5.6.2013 14:31

Re: Pokud jde o Prahu, je to jasné!

Asi jsem to napsala špatně. Chtěla jsem říci, že se musí nést a vyžadovat OSOBNÍ odpovědnost. Nikoliv stranická. A s těmi Zálezlicemi to je pravda.

L. David 5.6.2013 14:25

Co Vy byste si Kovanici ještě nenavymýšlel ? !

Místo co byste byl vděčný, že jste se doposud neutopil, nevidíte, že zasloužilí soudruzi z pražské radnice a z České televize udělali maximum možného (podle jejich měřítek) ?

A Vy místo toho máte odvahu kritizovat náš tolik oblíbený Kocourkov !

M. Kosejk 5.6.2013 14:24

Re: Pokud jde o Prahu, je to jasné!

Vůbec Vám nerozumím. Jsou to takové obecné obviňující kecy. Některá místa prostě nejde efektivně ochránit - např. Hřensko (to by museli odkolnit Kamenici o pár kiláků jinam).

Nebo trojská ZOO. Viděl jsem na vlastní oči návrhy různých řešení pro ZOO - a vůbec se nedivím, že žádný nebyl realizován, protože by to byl naprosto neadekvání náklad na protipovodňovou ochranu. Ta spodní část pražské ZOO je prostě na strašném místě - a nejefektivnější by bylo, kdyby byla vystěhována.

Nebo Zálezlice. Doprdele, proč tam dovolují lidem stavět nové domy, to fakt nepochopím. 

P. Pavlovský 5.6.2013 14:23

IGNORO

P. Pavlovský 5.6.2013 14:20

IGNORO

Ž. Halabudová 5.6.2013 14:17

Re: Pokud jde o Prahu, je to jasné!

Zbytečná diskuse.

P. Pavlovský 5.6.2013 14:16

Ssystém přehrad je určen pro rekreaci, rybolov a výrobu energie jen ne pro retenci

Myslím, žře tomu systému trochu křivdte, ale i kdybyste měka opravdu, nezbývá, než se ptát: Kde udělali soudruzi v 50. letech chybu?

Na okraj: mluví se o neregulovatelnosti Sázavy. Ale co Želivská přehrada? Ta nemá na Sázavu vliv?

M. Kosejk 5.6.2013 14:15

Re: Tak znova:

Nepokušejte se tady lhát, jak jste asi zvyklý. Máme tady Vaše slova černé na bílem, cituji:

"Kdo by se měl zodpovídat těm všem postiženým lidem a státu, za špatný projekt a lajdácké, okleštěné provedení? Odpověď: V Praze výhradně ODS"

Vaše odpověď  jasně hodnotí  protipovodňovou ochranu Prahy jako "lajdáckou a špatnou". V realitě ale Praha je jedno z nejlépe chráněných měst v ČR.

Ž. Halabudová 5.6.2013 14:13

Re: Pokud jde o Prahu, je to jasné!

Problém těchto lidí je, že nejsou schopni pochopit, že ta opatření musí někdo po důkladném terénním průzkumu navrhnout,vyprojektovat,nechat odporovat a schválit do výstavby. Ta musí mít nějakou zaručenou minimální kvalitu, stavební dozor, kontrolní a přejímací komise, atd.,atd. Také na rozhodovací úrovni, se toho musí účastnit lidé povolaní s technickými a manažerskými schopnostmi. A to plošně a BEZ OHLEDU NA STRANICKÝ PRŮKAZ. A zrovna tak je třeba postihovat svinstva. BEZ OHLEDU NA STRANU A VLÁDU.

P. Pavlovský 5.6.2013 14:05

Tak znova:

."Do proti vodních zábran a teréních úprav se investovaly miliardy. Po 11letech je výsledek absolutní nula. Kdo to projektoval, kdo to schvaloval, kdo to realizoval? Kdo by se měl zodpovídat těm všem postiženým lidem a státu, za špatný projekt a lajdácké, okleštěné provedení?"

Kdopak to napsal? Halabudová!

Kdo to pouze citoval s poznámkou, že ať tak či tak, v Praze je odpovědná ODS? Já!

Kdo neumí číst? Vy.

M. Kosejk 5.6.2013 13:56

Re: Pokud jde o Prahu, je to jasné!

Bez komentáře. Vím, co jste napsal.

P. Pavlovský 5.6.2013 13:51

Re: Pokud jde o Prahu, je to jasné!

Vaše vztahovačnost je komická a zatemňuje vám mozek!

Já přece nenapsal ani slovo o kvalitách těch opatření!

 Já jen napsal, že za ně nikdo jiný než ODS nemůže být zodpovědný!

Eo ipso: je-li ta kvalita dobrá, pak čest a sláva. A když ne, tak ne!

Ať tak či tak - TOPka s tím nemá nic společného, přišla takříkajíc  "k hotovému"!

M. Kosejk 5.6.2013 13:22

Re: Pokud jde o Prahu, je to jasné!

Jste směšný chudák. Jestli nějak město je dobře chráněné, tak je to Praha. A kdo myslíte, že nechal vybudovat tu protipovodňovou ochranu před Vltavou? No jistě, ta "zlá" ODS. A ta "hodná" TOP09 ty bariéry začala budovat na poslední chvíli - a podle všeho ta spěšné práce je důvodem mnoha netěsností, které se objevily.

J. Kadeřábek 5.6.2013 10:47

U tisku a TV jsme si již zvykli.

Komentátor stojící v holínkách  v nějaké kaluži nám dramaticky popisuje kolik mrtvých si povodeň vyžádala, následuje rozhovor s traktoristou, důchodcem, kterého stěhují z domu a nějakým hasičem. občas proklouzne i nějaká užitečná zpráva. A to plně platí i pro ČT. To, že je systém přehrad určen pro rekreaci, rybolov a výrobu nergie jen ne pro retenci je také známo. Byrokratický systém a alibismus neumožňují  řadovým pracovníkům povodí kloudnou ajkceschopnost a pokud musí ministr řídit průtok svými pokyny je to k pláči.

P. Lenc 5.6.2013 9:24

Paní Halabudová,

naprostý souhlas.Doslova tragikomické vysvětlování, proč nejsou dodělané po 11 letech ochranné hráze, výmluvy hydrologů kteří po mnoha denních deštích "neví", jsou svázáni "regulační normou" atd.jsou svým způsobem děsivé.A zdělovací "úloha" ČT se projevila především v neděli v plné nahotě.

Ž. Halabudová 5.6.2013 8:56

Re: Jen chudák Torubarov má úplně jinou mimořádnou záležitost!

Nedávno,jsem zde napsala, že vzdělání a inteligence, v žádném případě neznamená slušnost a dobrota. U tebe pavlovski. to platí dvojnásob. Ty jseš inteligentní a vzdělaný blb a vekslák. To není urážka,o tu nemám zájem, to je konstatování faktu.

Ž. Halabudová 5.6.2013 8:39

Kdo chce vědět.

Odkazuji na blog MFDnes-Arogance Povodí Vltavy nezná hranic a Mohli nás varovat, ale neudělali to!!! Kdo nesdílí informace? Proč?

Ž. Halabudová 5.6.2013 8:33

Re: Pokud jde o Prahu, je to jasné!

Pavlovský, ty jseš ale vůl. Tak,ono se to týká jenom Prahy. Jinde je pohoda. Ty už máš opravdu v tý tvojí řepě lejno.

P. Pavlovský 5.6.2013 8:22

Pokud jde o Prahu, je to jasné!

."Do proti vodních zábran a teréních úprav se investovaly miliardy. Po 11letech je výsledek absolutní nula. Kdo to projektoval, kdo to schvaloval, kdo to realizoval? Kdo by se měl zodpovídat těm všem postiženým lidem a státu, za špatný projekt a lajdácké, okleštěné provedení?"

Odpověď: V Praze výhradně ODS, která jí vládla nepřetržitě od LIstopadu do posledních komunálních voleb, primátora měla  ještě před 14 dny.

Co do odpovědnosti tedy není co řešit! 

P. Pavlovský 5.6.2013 8:17

Jen chudák Torubarov má úplně jinou mimořádnou záležitost!

 Ruské Ministerstvo pro mimořádné situace zájemcům doporučilo, aby návštěvu Česka pečlivě zvážili. Ale Rosturizm uvádí, že momentálně je v Česku zhruba tisícovka ruských turistů, kteří si na žádné komplikace nestěžují, protože z domova jsou zvyklí na onačejší „mimořádné události“.

 „U nas bólše“, pravil včera jeden z dotázaných na Smetanově nábřeží.

Nikdo prý nežádal o předčasné přerušení pobytu, ani jistýTorubarov. Mluvčí ministerstva pro mimořádné situace Irina Rossiusová ovšem v rozhovoru pro agenturu RIA Novosti cestovatele nabádala, aby se do zaplavených oblastí raději dočasně nevydávali.

Jako kdyby své statečné rodáky neznala!

Ž. Halabudová 5.6.2013 7:51

Ještě.

Ještě bych chtěla vrhače zvratků ubezpečit, že neprožívám žádné zadostiučinění nad touto pravdou. Jsem velice smutná z toho, co se zde děje a z toho, jak se kálí na obyčejné lidi. Ti vytopení, se z této tragedie a následků, budou vzpamatovávat velmi dlouho. Hrůza je ta, že pokud by fungovalo vše jenom na 75%, tak škody a následky by byly mnohem menší.