6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Konec pohádky o EU

Před deseti lety jsme se chystali k referendu o přistoupení České republiky k Evropské unii. Naše první, a zatím také poslední celostátní referendum proběhlo 13. a 14. června 2003. Účast v něm byla 55,21 %. Pro naše členství v EU bylo 77,33 % voličů, já taky. Od té doby se však dosti změnilo. EU už není ta EU, jako v době onoho referenda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Polanský 12.6.2013 21:23

Jaksi nechápu, pravice EU kritizuje a proč tedy

nevystoupíme z EU? Otázka zda si EU nepředstavujeme takhle: tohle se nám hodí, tohle ne.

A také je tam dost a dost mystifikace: např. ...mohlo doplnění EU alespoň o Polsko, Maďarsko a Československo proběhnout také... Kdepak bylo to trochu jinak, a to autor dobře ví, tehdy se ještě moc na veliké EU nevěřilo, my jsme se tam s Poláky a Maďaři chtěli nasáčkovat, a že pak přijde stop. A my budeme  za vodou. Zachovali jsme se jako podrazáci.

D. Švik 12.6.2013 19:17

Podepisuji

a dávám podtrhnutou jedničku.

J. Barto 12.6.2013 20:21

Re: Podepisuji

Vy však máte "4-" a to jen proto, že jste snaživý !!

M. Vondráček 12.6.2013 15:12

díky

Skvěle napsáno :-)

P. Rada 12.6.2013 17:03

Re: díky?

Spíše demagogicky napsáno. Autor totiž nenastinuje žádnou variantu a s tou neporovnává ztráty či přínosy..

EU má skutečně řadu problémů a tím jak se mění tak "šaman" je může donekonečna předkládat - ale pravidelně bez varianty.

EU však má jednu velikou výhodu na kterou se pozapomělo jakmile jsme jí nabyly. V EU se totiž neválčí zbraněmi a dnešní mladí si cestováním a studiem mohou průběžně tvořit svůj úsudek o okolním světě a tak se "šamani" stávají zdánlivě zbyteční. 

Pokud by ale někdo chtěl jako opak připojit ČR opět do područí velkého dnes mafiánsky řízeného bratra, docela věřím, že pro takové lidi mají "šamani" a jejich propaganda neobyčejnou cenu. Stezku jim prošlápl i zmíněný V.K. a to zejména tím, že národ nechal tunelářsky vykrást a zároven mu předhodil konzum jako jedinou rozvojovou ideu.

Konzum v zemičce bez vlastních zdrojů je však třeba krýt dovozem a tedy vykoupit závislostí. Ty zbylé uhelné zdroje navíc urychleně vyčerpáváme zejména masivním vývozem el. a tak do sebe zapadají kamínky mozaiky ukazující na pozadí smýšlení Klausů a jejich šamanů - našich největších euroskeptiků - či spíše rusofilů.

V. Vlach 12.6.2013 17:51

Re: díky?

Blahoslavení chudí duchem, že? pana Rada....

J. Barto 12.6.2013 20:20

Re: díky?

Tyhle primitivní, stále se opakující reakce. Autor nemá žádný názor, pokud ano, není ho schopen formulovat a tak jen plivne špinavý flusanec. Že pane Vlach??.

Máte smůlu, zůstal Vám přilepený na klopě !

D. Polanský 12.6.2013 21:24

Re: díky?

Tohle není argument, tedy pokud nemáte IQ 150.

M. Vondráček 12.6.2013 18:18

Re: díky?

Zkuste autorovi vytřít zrak a napsat to lépe. Takhle mi spíše připomínáte definici literního kritika . "Kritik je člověk , který přesně ví jak napsat knihu, kdyby to uměl ".

P. Rada 12.6.2013 18:45

Re: díky?

Nemám ambice psát jednostranné agitky. Zajímá mě spíše jak obstát s 10milioama zkorumpovaných švejků  v 7miliardovém světě co má pod sebou většinu zásob a s toho se chce mít 5miliard hmotně lépe jak ti co si tradici založily nově na korupci a konzumu.

Mám za to, že i když s obtížemi tak přeci jen se lépe snesem vedle evropských národů - a máme se od nich stále i co učit - jak vedle těch asijských.

Autora ale alternativy nezajímají. Pana Vondráčka ano?

J. Matuška 12.6.2013 14:30

Skvělý článek, šup s ním do archivu!

Věřím, že to bude nakonec jenom díky Internetu, že si lidé SVOBODU uhájí/vybojují. Bunga bunga! /Moc si přeji, aby VK kandidoval do EP.../

J. Matuška 12.6.2013 15:55

Re: Skvělý článek, šup s ním do archivu!

http://www.paratdnes.cz/2013/06/Jejich-revirem-je-Brusel-jejich-tempo-je-vrazedne.html

J. Kanioková 12.6.2013 12:35

I Holanďani už startují sešup..

Nizozemsko: realitní bublina začala praskat - http://jdem.cz/282n7 

Nizozemci jsou mistři Evropy - v dluzích domácností - http://jdem.cz/22sf3 

Nizozemsko začíná škrtat v důchodech - http://jdem.cz/282p6 

J. Barto 12.6.2013 13:09

Re: I Holanďani už startují sešup..

Naprostá nevýhodnost letecké dopravy.

Minulý rok, havarovalo letadlo v N. a zahynulo v něm X lidí. Letadla padají , lidé hynou.

Kdy už konečně někdo pochopí, že letadlo se vzneslo do vzduchu předčasně.

Pryč z toho spolku, vraťme se na zem !!

V. Mlich 12.6.2013 8:43

Evrpopě ano, Bruseli NE

Autor nebyl sám, co v r.89 zvonil klíči, že chce do Evropy. Zvonili jsme (prakticky) všichni. Proto pro řadu z nás zní dodnes jakákoliv pochybnost rouhačsky. Jenže Brusel s jejími kohézními fondy, ani Lisabonský diktát, nejsou Evropa! Pro ně jsme klíčema nezvonili! Pryč odtud, dokud je čas!

Jinak nesdílím s autorem názor na společnou měnu. Podle mě je to rozumná věc, ale ECB by neměla podnikat s dluhopisy, ani nijak ovlivňovat státy, které byly dosud zvyklé na vlastní inflační měnu a najednou musely kalkulovat v mnohem pevnějším euru. Od saméhe začátku "tlumením bolesti" jen prohloubila krizi. Kdyby je nechala natlouct si držku, dnes už by se ty státy vzpamatovaly, otřepaly a šly by dál.

Není žádný problém, když státy na různé úrovni používají stejné platidlo, to by se třeba zlato nemohlo používat jako světové platidlo, nebo co? Manipulace s kurzem lokálních měn je jen zdrojem zisků pro spekulanty a potíží pro ekonomiku. Fiskální unie je taky nesmysl - ať si každý stát hospodaří jak umí, hlavně se nesmí používat všelijaké ty eurovaly na transfer peněz od odpovědných k nezodpovědným, za to by se mělo zavírat.

J. Barto 12.6.2013 9:08

Re: Evrpopě ano, Bruseli NE

Když chcete tak rychle pryč, měl byste vědět kam ?

V. Mlich 12.6.2013 9:44

Kam z Brusele?

No jasně. Úplne stačí schengenská dohoda a EFTA. Proč bychom museli pod někoho patřit? Vy narážíte na to, že když ne Brusel, tak Moskva. Jenže z tohoto pohledu už jsme v NATO a vypovězením lisabonské smlouvy se na tom nic nezmění. Pokud nedodrží slib Klausovy výjimky, byl by to kvalifikovaný důvod k jejímu vypovězení.

J. Barto 12.6.2013 10:01

Re: Kam z Brusele?

Ale, to by musel být souhlas všech členů EU. Představa, že ČR si vyzobne jen tohle, Francie zase něco jiného, Německo pak obojí a ještě něco omezí. Tak si to představujete ?

P. Scheck 12.6.2013 11:41

Re: Kam z Brusele?

Myslím, pane Barto, že jste udeřil hřebíček o hlavičku.

Je to jako kdybych se hlásil jako učitel na nějakou školu a chtěl, aby se mnou počítali jen o víkendech, v červenci a srpnu...

V. Mlich 12.6.2013 12:31

Re: Kam z Brusele?

Jaké vyzobávání? Brusel je prostě úlet, tak pryč z něj, zpátky do Evropy. A komu se líbí řepkový olej v benzínu, přispívání řeckým důchodcům na 14. důchod atd, ať si zůstane v Bruseli.

R. Langer 12.6.2013 12:58

Re: Kam z Brusele?

A ono to tak není, že si každý něco vyzobne, a my ostatní to zaplatíme?

K. Frauknecht 12.6.2013 9:32

Bacha na tu "společnou měnu"!!

Společnou měnu nelze ve slabších ekonomikách (k usoužení všech socanů není a NEBUDE všude stejně!!!) devalvovat.... a jsme tam co dosud - v píííp :-).

V. Mlich 12.6.2013 9:47

Re: Bacha na tu "společnou měnu"!!

A to je správně. Ty kecy o zvýhodňování exportérů nebo importérů zásahem centrální banky jsou velikášsky nesmysl - to jen má někdo potřebu cítit moc. Každý exportér a importér má vlastní hlavu, aby si uměl nastavit konkurenční ceny, nepotřebuje centrálního bankéře s patentem na rozum.

J. Kanioková 12.6.2013 11:43

Zrovna čtu - a nesouhlasím s Vámi,

Předčasné zavedení eura odporuje všem ekon. zákonům, v duchu obrácené filosofie: nejdříve měna, pak teprve "stát", bez možnosti zavedení paralelních měn bylo euro jen částečnou výhodou pro exportéry. Způsobilo ale velkou nestabilitu EZ a přineslo daleko větší rizika pro ekonomiku jednotlivých států, které jsou v této kazajce uvězněni. (čímž neříkám, že politici jednotlivých zemí jsou nevinní)

Centrum-periferie Model -    -  http://jdem.cz/28266  .... Ekonomika EZ- recese - http://tablet.fuw.ch/article/der-chart-des-tages-68/

Evropa nebezpečná bankovní tradice. - http://www.fuw.ch/article/der-chart-des-tages-dienstag-2/

Krize v Řecku - chronologie. - http://www.fuw.ch/article/der-chart-des-tages-72/

Malé evropské historie - krize produkce - http://blog.fuw.ch/nevermindthemarkets/index.php/13067/eine-kleine-europaische-geschichte/ . (k tomu jen připomínka, že Polsko bylo v posledních létech největším příjemcem dotací kvůli MS)

S. Netzer 12.6.2013 12:05

Re: Zrovna čtu - a nesouhlasím s Vámi,

Ještě těm odkazům které zde tak masivně postujete tak rozumět, že, paní Kanioková.

J. Kanioková 13.6.2013 2:38

Jste čím dál víc podobná

našemu kdysšímu ratlíkovi, který z bezpečí ječel na velké psy kolem.

A navíc když už je ve vašem štěku vůbec nějaká myšlenka, tak naprosto chybná.

V. Mlich 12.6.2013 12:28

Jak "předčasné"?

Takže když se stát rozhodne místo vlastní narodní měny platit výhradně zlatem, tak se podle vás uvězní do nějaké kazajky? Podle mě se jen zprůhlední ekonomika. Euro mělo šanci se takovým "zlatem" stát, kdyby jej ECB nezprznila eurobondy, eurovaly atd.

J. Barto 12.6.2013 9:58

Re: Bacha na tu "společnou měnu"!!

Nikdo Vám nebrání, abyste ve své zemi zlevnili služby, hotely restaurace a tím přitáhli např. turisty.Nikdo Vám nebrání prodávat výrobky levněji, než v okolních zemích. Tu možnost máte ! Tvrdit, že jen vlastní měna tomu pomůže, je nesmysl .

K. Frauknecht 12.6.2013 10:28

??? :-))))

Ukažte mi, prosím, někoho, kdo to udělal! Většího vola jsem totiž ještě neviděl.

Je-li mé tvrzení nesmysl, je Váš argument nepojmenovatelný.

J. Barto 12.6.2013 11:03

Re: ??? :-))))

Ale no tak? Běžně se to provádí. Hotel u moře v Španělsku je levnější, než ve Francii atd. atd.

Opravdu to nevíte ?