1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Jak se nevytáčet Prima zákazy

Tak ne od 1. ledna, ne od 1. března (jak jsem o tom psal v únoru ), ale až od 1. června 2022 platí zákaz přetáčení reklam skupiny Prima při sledování televize přes internet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 8.6.2022 8:15

Ano, a z hlediska Primy je to zcela pochopitelné...

M. Gróf 8.6.2022 12:30

To není zcela jisté. Nezpochybňuji, že na to má právo. Ale zvažte:

1) poskytovatelé za provozování nelineárních služeb už teď vlastníkům práv platí, tedy uživatel přispívá kanálu, jehož pořady může sledovat ze záznamu

2) nic nebrání uživateli udělat si vlastní nahrávku, kde může přeskakovat cokoliv a vlastník nedostane ani poplatek z bodu 1

Mně osobně to je jedno, tyto kanály nesleduji, pracuji v oboru a vidím to "z druhé strany". Ale můj názor je, že to je špatná cesta, represí popularitu získat nelze. Prima riskuje, že přijde o ten zbytek "méně věrných" (tj. těch, kdo nejsou závislí na jejích nekonečných seriálech) a v konečném důsledku sledovanost jejích kanálů a tedy i reklamy ještě poklesne.

M. Gróf 8.6.2022 5:56

Dalším pravděpodobné kroky tohoto způsobu uvažování:

1) zakázat během reklamního bloku vypnout zvuk

2) zakázat během reklamního bloku přepnout kanál

3) zakázat během reklamního bloku vypnout televizor

4) zakázat během reklamního bloku opustit místnost

Na základě pozorování známých se domnívám, že se diváci dělí v podstatě na dvě skupiny - jedna to neřeší a reklamy nechá proběhnout, zatímco druhá si nechce nechat vymývat mozek a něco udělá (přetočí, ztlumí, přepne kanál, najde si film na internetu, apod.)

Domnívám se, že přitáhnout tu druhou skupinu k obsahu reklamních bloků žádnými technickými opatřeními nelze (bez mediálního policajta do každé rodiny).

Pravděpodobně to majitelé kanálů vědí a jejich cílem není zvýšit sledovanost reklam, ale vytvořit prostor k tomu, aby se z diváků daly dostat další peníze. Jestli jim to vyjde ovšem není jisté. Mám určité podezření, že zmíněná první skupina nápadně koreluje s věrnými diváky kanálů, které se ty restrikce pokoušejí zavést.

J. Ganaur 8.6.2022 8:45

R^

P. Pepax 8.6.2022 9:19

:-)R^

Z. Koutecký 8.6.2022 2:47

No, nevím, Astone, jak to přesně děláte, já mám kabelovou televizi a taky zaplacenou Novu. Dnes jsem sledoval na Nově nějaký film a marně se snažil přetočit většinu reklam, jejichž série byly často delší než úseky samotného filmu. Nač firmy a banky vlastně ty věčně se opakující reklamy draze platí, když Češi na ně všeobecně moc nedají. Snaha mnohých diváků o jejich přeskakování o tom nakonec svědčí. Asi si ty náklady můžou odečíst z daní.

M. Strelec 8.6.2022 16:41

Ono to asi bude mít nějakou svoji vnitřní logiku na kterou selský rozum nestačí. A o to víc je to hodno zamyšlení.