26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

DOPRAVA: Nemám rád moderní auta

Nechápejte mě špatně, nechci tím říct, že mi vadí pokrok ve vývoji nových automobilů. Právě naopak. Vadí mi jen to, co je s ním v posledním desetiletí uměle, zejména na politickou objednávku, spojeno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Řepa 9.1.2019 7:41

Navigace

K autorovi ještě přidávám nové integrované navigace, které fungují pouze on-line s datovým centrem. To už je jenom krůček k tomu, že vám začnou chodit automatické pokuty za překročení rychlosti, ty vám automaticky strhnou z účtu, protože povolení inkasa bude podmínkou registrace vozidla.

V. Kotas 9.1.2019 8:22

Re: Navigace

Ano, k tomu to směřuje.

K. Novák 9.1.2019 8:23

Re: Navigace

Tohle by snad hrozit nemělo, protože, jak jistě víte, jednak pokutu platit nemusíte (přestupek se pak řeší ve správním řízení a musí být řádně zdokumentován), jednak pokuta může být udělena pouze za přestupek a překročení maximální povolené rychlosti na přestupek nestačí.

M. Klas 9.1.2019 8:40

Re: Navigace

Proč myslíte, že překročení maximální povolené rychlosti není přestupkem?

V. Kotas 9.1.2019 9:23

Re: Navigace

Upravit potřebné předpisy/zákony, to je to nejmenší, co by tomu bránilo.

Z. Lapil 9.1.2019 9:30

Re: Navigace

Kojíte se marnou nadějí. Možnost nezaplacení pokuty a následné správní řízení je pouze způsobem, jak nade vši pochybnost prokázat, že jste "to" spáchal. Budete-li mít v autě elektronického špeha ze zákona neomylného, nebude co řešit.

Viz EET - tam se taky řeší možnost, že chvíli nefunguje, ale nevšiml jsem si, že by někdo připustil možnost, že funguje špatně.

Nebo viz zákon skrzevá harašení: tam vám ani holka nemusí dokazovat, že jste na ni ošklivě sáhnul. Stačí, že jí to tak připadalo a dokazujte, že se vám zamotala hlava a chytal jste se čehokoliv, co bylo po ruce.

M. Prokop 9.1.2019 11:08

překročení maximální povolené rychlosti na přestupek nestačí

Škoda, že to policajtům nikdo neřekl.

J. Sedlář 9.1.2019 12:03

Re: Navigace

Nebojte se, ren blackbox to zdokumentuje vc osoby rodiče, a vse hezky online. Vse co muze byt zneužiti, bude zneužito. To že Vaše fantazie nebo co Vám nedovolí vidět tu zářivou budoucnost AUTONOMNÍ, BEZHOTOVOSTNÍ, IOT je ryze Váš problém.

T. Závodský 9.1.2019 5:06

Che,

a co takhle používat vlastní nohy, benzínoví závisláci?

R. Langer 9.1.2019 6:20

Re: Che,

Ano, kvůli zelenému šílenství možná zase ty volské povozy začneme používat, nezávisláku. Potom ale zapomeňte na ten komfort, který teď kolem sebe díky té benzínové závislosti máte. :-P

V. Kolman 9.1.2019 9:11

Re: Che,

Nic proti volským povozům pane Langere nemám. Leč, obávám se toho, že nebude stačit sebevětší množství počišťovačů (dříve byli nazýváni "metaři") k odstraňování volských (koňských, oslích, velbludích.....) exkrementů. Ono přece jenom dříve jezdilo po ulicích o několik řádů méně volských povozů, nežli jezdí dnes automobilních vozů. A také lidí nebylo tehdy více nežli dnešních 7000000000.

P.S.-A to už vůbec neuvažuji o maxi-problému, kam (a čím) ty volské exkrementy v první fázi odvézt a jak je následně smysluplně zlikvidovat. Ale po pravdě řečeno, jde vlastně jenom o h°vno :-)

R. Langer 9.1.2019 9:41

Re: Che,

Tak tak!

P. Grigar 9.1.2019 15:03

Re: Che,

.. já to jako komfort příliš nevnímám, auto je pro mě nutností, bohužel, jinak se totiž o víkendech a svátcích nedostanu do služby, je to sice jenom blbých 15 km, ale nějaké ty vlaky prostě jezdit musí, za mě bohužel nemůže "zaskočit Franta od vedlejšího soustruhu". Pokud počasí jenom trochu dovolí, jezdím vlastní silou, na auto ani nekouknu. Sand ho i prodám, FIAT Stilo 1.9JTD. Joó, to bude život, až budu v penzi.. šlápnu do pedálů a vítr ve vlasech - sakra, vlasy nemám, tož vítr jemně lebku hladící a chladící..

J. Anděl 9.1.2019 7:16

Re: Che,

Tak jasně že nebudu šlapat na plyn jazykem ;-)

P. Dvořák 9.1.2019 7:56

Re: Che, che.

Potom nám napište, bezzávisláku, jaké to je, když k vám s kravkami jednou za týden přijede pojízdná prodejna. A doktorovi někdo na zimu půjčí sáně nebo bude muset mít svoje?

V. Kolman 9.1.2019 9:20

Re: Che, che.

Prověřený EUMUDr bude mít eurounijní stranou a vládou přidělen samořiditelný osobní dron poháněný párem volků. Pochopitelně se start-stop systémem. Howgh!

P. Dvořák 9.1.2019 9:32

Re: Che, che.

Stop systém bude znamenat nějakou dobu bez krmení?

V. Kolman 9.1.2019 9:44

Re: Che, che.

Přesně tak! Bez krmení, ale hlavně - bez vyměšování!!!

P. Dvořák 9.1.2019 12:51

Re: Che, che.

Žádné prdy, žádný metan a začne kýžené globální ochlazování.

J. Sedlář 9.1.2019 12:12

Re: Che,

Závodský, když budu dělat závoz, dám vědět. Naložíte si na hrb 80kg kopírku nebo 120 kg UPS.

T. Závodský 9.1.2019 19:53

Re: Che,

Sedláři, váš závoz je mi zcela fuk. Já jsem si zařídil

život bez auta, přestože mám přes třicet let papíry.

Vy se zařiďte, jak chcete. Jen pak nekňourejte, jak

jsou ta moderní auta přeplácaná a složitá!

J. Sedlář 14.1.2019 19:24

Re: Che,

Vy jste se zařídil, tvl tohle je šupa. A potraviny si pěstujete na zahradě, les máte po dědovy (otop), bydlíte na mlýně s náhonem nebo máte na střeše soláry /ty jste ale odnesl na svém hrbu/ (elektro). Vy jste dáreček :). U Vás logika utekla a schovává se v koutě, rozum pláče za keřem.

Já vůl si doteď myslel, že auto potřebuji v zaměstnání, ale šel jsem na to špatně. Potřebuji najít více klietů jako Vy. nikam nic vozit nemusím, Vy a Vám podobní si dojdete :). Ještě musím říct dodavatelů eslivá mi zboží taky nebudou nosit zu-fuss.

Já si moderní auta nepořizuji, tudíž nekňourám. Pokud dojde snad někdy k tomu, že budu muset jesdit s krámem kde je e-call, bude to první kur*ítko co odbastlím.

V. Braun 9.1.2019 0:59

Směr vývoje

Podle mého názoru bude řízení aut lidmi v budoucnosti prakticky nemožné protože člověk nebude schopen řídit mezi většinou ostatních aut řízených automaticky, zejména po zavedení přímé datové komunikace mezi auty.

Jinak k autorovunaříkání co zase ta zlá EU ...... černá skříňka se záznamem dat v případě nehody se nepřipravuje, ale je již od roku 2014 povinná, kupodivu nikoli v EU ale v USA.

V. Kotas 9.1.2019 6:03

Re: Směr vývoje

Jo, černý skříňce rozumím a neměl bych s ní problém. Blikám včas.

J. Pokoutný 9.1.2019 8:07

Re: Směr vývoje

Však to prosadila stejná banda - podívejte se, kdo byl v té době v USA u moci. Slibomil Hussein.

R. Langer 9.1.2019 9:43

Re: Směr vývoje

Že mě to nepřekvapuje...

K. Novák 9.1.2019 8:56

Re: Směr vývoje

K poznámce pana Brauna: automatická auta by měla být schopná jezdit i v provozu s auty řízenými lidmi. Jsem ale skeptický. Obávám se, že bude nutná i úprava silnic (značení, možná nějaká technicko-komunikační bezdrátová zařízení zabudovaná do vozovky). To bude drahé, takže to nebude udělané všude. Vyvine se sorta "řidičů", zvyklých jezdit autonomními auty. Když se tito dostanou na neupravenou silnici (kvůli objížďkám nebo prostě jen kvůli potřebě někam zajet), nebudou umět pořádně řídit. Američtí řidiči, neschopní řídit auto s manuální převodovkou, budou proti nim jen slabým odvarem. Umím si představit, že nějaký top manažer si zařídí úpravu cesty pro autonomní auto ke své chatě. Těžko si ale umím představit autonomní auto na úzké cestě na venkově, sice asfaltové, ale v louce, bez krajnic, bez čar a v mlze. V takovém případě automat pravděpodobně odmítne jet a vyzve pasažéra, aby převzal řízení. Ten se pak s někým srazí, protože už dávno zapomněl, že v některých situacích platí přednost zprava a nebude schopný rozeznat, že zrovna taková situace nastala. Kromě toho se mi už dvakrát stalo, že mi navigace ukazovala auto mimo silnici a naváděla mě odbočit. V jednom případě i do rybníka s husí farmou, takže bych skončil v plotě, v případě jeho proražení ve vodě. Předpokládám, že na vině byla silná oblačnost. Případnou škodu bych jistě platil já, protože by mě řekli, že jsem měl autonomní auto pečlivě sledovat a když jsem viděl, že nezvládá, měl jsem řízení převzít. Já osobně bych při takové jízdě nejspíš usnul, ale to by mě jistě jako polehčující okolnost uznáno nebylo.

V. Kolman 9.1.2019 19:24

Re: Směr vývoje

Rozumný názor pane Braune. Reakční doba (průměrná) řidiče je kolem 200msec + doba rozhodování řidiče.

Naproti tomu reakční doba elektroniky jsou jednotky msec a reakce logických obvodů řídícího počítače je podobně rychlá. Samořiditelná auta by mohla za sebou jezdit v kolonách s rozestupy pár decimetrů, což by ani Fitipaldi nezvládl.

Společný provoz "automatů" a "manuálů" by opravdu asi narážel na velké, možná neřešitelné problémy.

V. Kotas 9.1.2019 0:21

Tomu rozumím a podepisuji.

Tahle " moderní " auta mě nesmí do baráku.

V. Braun 9.1.2019 1:01

Re: Tomu rozumím a podepisuji.

No, já barák nemám, ale když jsem před časem kupoval auto tak jsem tam dal asistentů co jsem si mohl dovolit, zejména po zkušenosti s mikrospánkem na dálnici.