15.11.2018 | Svátek má Leopold



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


EVROPA: Semkneme se?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 39, poslední: 13.9.2018 20:56, přehled diskusí

Z volebních výsledků nejen u nás, v Rakousku...:
Autor: P. Grigar Datum: 13.9.2018 20:56

.. Německu, Itálii a teď i Švédsku pro mě vyplývá jedno podstatné: lavinovitě přibývá lidí, kteří stále silněji pociťují, že to co slyšíme, není v souladu s tím, co vidíme.

Dobrý článek a dá se vztáhnout i na nás:
Autor: J. Ráž Datum: 13.9.2018 13:41

Například věta: "Volby jsou testem, do jaké míry dokážou establishmenty (tradičních stran..má poznámka) přesvědčit voliče, aby nad nimi nelámali hůl.“ se dá vztáhnout zcela dobře na prezidentské i parlamentní volby u nás. ČSSD, Lidovci, ODS a TOP09 nedokázaly přesvědčit voliče, že mají program, který zaručí občanům bezpečnost a prosperitu bez obav z destruktivní politiky Bruselu a proti Zemanovi nasadili tak zvaní "demokraté" nýmanda.

Výsledkem politiky "tradičních" stran je, že předsedou vlády je bezcharakterní člověk ohrožující demokracii a prezidentem je Zeman. A "tradiční strany" : Lidovci jsou k smíchu, ČSSD se utápí ve vnitřních problémech, ODS je projevy svých předáků nudná a bez jakékoliv vize a rychlokvašená Kalouskova TOP09 je dnes bez jakéhokoliv reálného vlivu.

Možná v příštích volbách už Babiš tak úspěšný nebude, neb ho lidé prokouknou, ale rozhodně nebudou sestavovat vládu lídři stran jejichž establishment dělá vše proto, aby tyto strany byly ještě nedůvěryhodnější, než byly před minulými volbami. Můžeme jen doufat, že příštím premiérem nebude ještě horší grázl, než jak se ukazuje čím dál víc, že je Babiš.

Díky t.zv. "tradičním stranám" je demokracie, myslím skutečná, ne ta "liberálně socialistická", všude v Evropě ohrožena.

Mimochodem: Skalní příznivci Fialovy ODS se sice mohou radovat, že průzkumy dávají této straně nárůst preferencí, ale faktem je, že ani 18% hlasů nedává šanci, aby Fiala sestavoval vládu.

Díky, zvláště za předposlední odstavec..:
Autor: J. Kanioková Datum: 13.9.2018 14:17

A buďme rádi a vděčni NP, že alespoň tady můžeme psát "jak si co myslíme, na plnou hubu", a dávat tu i odkazy na zajímavé články jinde. Jinde tolik štěstí nemají. A i na našich webech, jiných stránkách nám komentáře s odkazy bez jediného vulgarismu mažou.

Re: Díky, zvláště za předposlední odstavec..:
Autor: P. Zinga Datum: 13.9.2018 15:29

Jak dlouho ještě, paní Kanioková, jak dlouho?

Re: Díky, zvláště za předposlední odstavec..:
Autor: J. Sinnreich Datum: 13.9.2018 17:31

Tak dlouho, nez poodle narizeni EU o "hate speech" vymazou celeho NP.

Re: Dobrý článek a dá se vztáhnout i na nás:
Autor: P. Čech Datum: 13.9.2018 16:31

Zdá se, že máte v mnohém pravdu, až na toho Babiše. Je nutno si odmyslit tu psí hlavu, kterou mu nasadili novináři a politici politických stran obecně a pokusit se spatřit, co vše pro stát udělal. není toho zrovna málo. Zastavení zadlužování státu, zvýšení výběru daní,, předlořžení reálné vize rozvoje státu, obhajoba čs. zájmů v EU (imigrační politika) a pod.

N E vítězství tradičních stran???:
Autor: P. Čech Datum: 13.9.2018 12:33

Zdá se, že tato nevítězství jsou zákonitá. Zejména proto, že "tradiční" politické strany nesplnily to, co od nich snad občané očekávali. A nebo, lépe řečeno, nesplnily a neplní to, co je od nich očekáváno tvůrci politických systémů, vycházejících z volné soutěže politických stran. Lidé jsou prostě lidé a zvláště v demokracii si nedají diktovat cokoliv, co sami nechtějí. Zdáse, že konečně přišli na to, že politické strany nejsou to pravé ořechové, co by jim mělo vládnout. Chtějí si vládnout sami a to zvláště když vidí na příkladu Švýcarska, že to skutečně jde. I tam jsou politické strany a dokonce mnohonásobně větší než např. u nás, nejsou však systémem obdařeny mocí nad občany. Veškerou moc tam mají skutečně ve svých rukou občané a ti také sami o sobě rozhodují. Moc politických stran se totiž zdá být tím zásadním omylem, který nevede k efektivnímu fungování lidské společnosti.

Re: N E vítězství tradičních stran???:
Autor: M. Prokop Datum: 13.9.2018 13:29

Jestli ono to nebude tím, že Švýcaři se vyskytují jen ve Švýcarsku.

Netradiční strany se okoukají a opotřebují (olžou) stejně jako tradiční, tvoří je stejná verbež.

Re: N E vítězství tradičních stran???:
Autor: P. Čech Datum: 13.9.2018 13:38

Netradiční strany se okoukají, to máte pravdu. Ale proč? Inu proto, že se chovají jako ty tradiční. Chovají se tak, jak jim systém dovoluje. Pokud systém vychází z jejich volné soutěže a ony se podle toho chovají, zákonitě je lidé opouštějí. Proč? Protože nesouhlasí s jejich mocí a se systémem, který jim tuto moc dává do rukou. Horší už by bylo jen to, kdyby se takto začala chovat i občanská sdružení, která zatím tvoří proti klasickým politickým stranám jistou alternativu. Doufejme, že to "zatím" bude mít delšího trvání a to až do doby, kdy tato občanská sdružení přepustí moc přímo do rukou občanům.

Re: N E vítězství tradičních stran???:
Autor: M. Prokop Datum: 13.9.2018 15:34

Občanská sdružení jsou prakticky totéž co strany, alespoň co se chování týče.

Systém, systém, systém ... Jaký si občané vytvoří, takový mají.

Re: N E vítězství tradičních stran???:
Autor: P. Čech Datum: 13.9.2018 13:40

Švýcaři se vyskytují na mnoha místech ve světě. Setkal jsem se s nimi v Kanadě i v Mexiku. Zajímavé je, že se tam nechovají jako doma, ve Švýcarsku. Asi je to opravdu tím systémem, ve kterém žijí a který Vy stále odsouváte do pozadí.

Re: N E vítězství tradičních stran???:
Autor: M. Prokop Datum: 13.9.2018 15:34

Neodsouvám, naopak. Je velmi důležité, jaký systém si občané vytvoří (k obrazu svému).

Re: N E vítězství tradičních stran???:
Autor: P. Čech Datum: 13.9.2018 16:17

Víte vůbec,kdo ten švýcarský systém vytvořil? Byli to sice lidé ve Švýcarsku žijící, ale bylo jich jen pár. Vzali za základ ideály Velké francouzské revoluce a smísili je s tezemi George Washingtona. Vytvořili ryze občanský (opak národního a národnostního)systém a aniž by žvanili o tom, že to přece nebude fungovat, že to je nikde ve světě nevyzkoušené a pod.systém prostě zavedli. Občané jej vzali za svůj (to je to nejdůležitější) a začali jej rozvíjet a provádět. Od té doby uplynulo více než 200 let a švýcarský systém zastupitelské demokracie se ukázal být nejefektivnějším ze všech systémů, které o sobě tvrdí, že jsou na cestě k demokracii. Občané zde hrají sice nazastupitelnou roli (systém jakkoliv nebojkotují ale aktivně podporují), ale bez tohoto systému by se dodnes hádali a prali na tomto území Francouzi s Němci, Italy a Rétorománci stejně, jako tomu bylo před zavedením zmíněného systému.

Re: N E vítězství tradičních stran???:
Autor: M. Prokop Datum: 13.9.2018 17:37

Ale ano, to nikdo nepopírá.

ŠVÝCAŘI SI SAMI PRO SEBE VYTVOŘILI SYSTÉM A MAJÍ HO. NESPADL JIM S NEBE.

To vám tu píšu už pár let. Až budeme Švýcaři, tak si ho vytvoříme (možná) také. Ale nejde to tak, že systém odněkud spadne a nadělá z nás Švýcary.

Evropané se probouzí pomalu, ale probouzejí se - v :
Autor: J. Fridrich Datum: 13.9.2018 10:29

Evropané se probouzí pomalu, ale probouzejí se - v Rakousku, Itálii, Německu, Švédsku atd. - v Polsku a Mad'arsku jsou probuzení od počátku toho šíleného experimentu.

Drtivou většinu lidí protestujících v Německu proti chování nepřátelských muslimských imigrantů v jejich zemi, kterým Merkel otevřela protiprávně a bez dokladů hranice bez souhlasu německého obyvatelstva a Evropanů nelze nazývat EXTRÉMISTY. To jsou lidé, kteří chtějí ve své zemi žít bez obav z nepřátelského chování muslimských barbarů dle pravidel naší křest'anské Euro-Atlantické západní civilizace.

EXTRÉMISTÉ jsou lidé ve vedení EU-Bruselu, Berlína, Paříže atd. kteří tento nebezpečný, sebezničující levicový EXPERIMENT realizují jako pokus na 550 milionech Evropy...

Jděte do p*dele s "tradičními stranami".:
Autor: P. Zinga Datum: 13.9.2018 9:41

Ty jsou "tradiční" již jen podle názvu, dávno ztratily svůj obsah a vznikl jakýsi univerzální levozelený guláš. A nejen ve Švédsku, podívejte se za nejbližší západní hranice, Vlastně ani to není třeba, podívejte se na "tradiční"strany u nás. Fuj tajbl.

Re: Jděte do p*dele s "tradičními stranami".:
Autor: M. Prokop Datum: 13.9.2018 10:56

Jací voliči (a straníci), takové strany. Tradiční i netradiční.

Re: Jděte do p*dele s "tradičními stranami".:
Autor: P. Čech Datum: 13.9.2018 12:36

Zase s Vámi nesouhlasím. Voliči jsou takoví, jaké si je přeje mít volební systém a volební zákony. Nemohou se chovat jinak, protizákonně. Všechno je v systému, pane Prokope. Lidé jsou jen lidé a chovají se tak, jak vládnoucí systém káže a diktuje. A je zcela jedno, o jaký systém se jedná.

Re: Jděte do p*dele s "tradičními stranami".:
Autor: P. Čech Datum: 13.9.2018 12:43

Vlastně, nemusejí se tak chovat. Potom ovšem jde o stav, který se nazývá revoluce.

Re: Jděte do pihele s "tradičními stranami".:
Autor: J. Kanioková Datum: 13.9.2018 14:39

Doby revolucí jsou už dááááávno ty tam. Staří už nic nevytrhnou a mladí ? Od dětství visící na mobilech či PC, mamánkové bez povinností, bez zkušeností se zodpovědností ? A ve škole oblbované s nutností přijímat a vítat "novou dobu", kašlat na svou zemi, rodinu, předky, národ ? Starat se jen o své vlastní ego a "blaho" ?

Re: Jděte do p*dele s "tradičními stranami".:
Autor: M. Prokop Datum: 13.9.2018 13:31

A ten systém je od boha, od Marťanů, od ďábla, nebo vyrostl na poli?

Voliči si tvoří volební systém a používají ho. A je zcela jedno, o jaký systém se jedná, kromě socialismu a komunismu, tam to někdy může být přes ty voliče, ale zase se přesně ví kým. Obvykle armádou.

Re: Jděte do p*dele s "tradičními stranami".:
Autor: P. Čech Datum: 13.9.2018 13:44

Vy máte pocit, že tvoříte volební systém? Já tedy ne. Ten systém sice kdysi stvořili lidé, to máte pravdu. Ale když byl uzákoněn (nikoliv lidmi obecně, ale jejich mizivou částí - politiky), musí se tím lidé v následujících generacích řídit. A nebo mohou ten systém změnit, což ovšem jde velmi těžko, obvykle jen za použití nezákonných postupů. On totiž ten systém rovná se zákon. A ten je pro lidi závazný.

Re: Jděte do p*dele s "tradičními stranami".:
Autor: M. Prokop Datum: 13.9.2018 15:36

Jistěže mám. Z jedné desetimiliontiny, ±.

Re: Jděte do p*dele s "tradičními stranami".:
Autor: P. Čech Datum: 13.9.2018 16:24

Já ani to ne. Systém mi totiž nedovolil se jakkoliv na tom podílet. Nebo Vy máte snad pocit, že jste se jakkoliv podílel na rozbití společného československého státu? Mohl jste se podílet to ano, ale jen v tom případě, pokud by ve věci bylo vyhlášeno referendum či referenda, jak to vyžadoval ústavní zákon č. 327/1991 sb. To vyhlášeno protiústavně nebylo a za Vás i za mně rozhodlo pár mocichtivých jedinců. proč? Inu proto, že jim to náš, tehdy existující, nedemokratický politický systém dovoloval.

Re: Jděte do p*dele s "tradičními stranami".:
Autor: J. Lukavsky Datum: 13.9.2018 20:32

No problém by nastal až by se v referendu občané Čech a Moravy vyslovili pro zachování ČSSR a na Slovensku pro rozdělení. To by byl téměř jistý výsledek, i podle názorů mých přátel ze Slovenska. Pak by byla jediná možnost, poslat armádu do Bratislavy..... a máme tady Yugoslávii jako vyšitou. Navíc v té armádě by bylo nezanedbatelné množství Slováků-vojáků a hodně Slováků-důstojníků. No opravdu hezká představa.

J.L.

end

Re: Jděte do p*dele s "tradičními stranami".:
Autor: I. Mertl Datum: 13.9.2018 11:05

Podívejte se i na sebe, milý Zingo. Jaký to byl štramák!

Re: Jděte do p*dele s "tradičními stranami".:
Autor: P. Zinga Datum: 13.9.2018 15:28

Máte pravdu, jó, to bejvávaly časy. Ale ani dnes to není k zahození.

Ale:
Autor: V. Pokorný Datum: 13.9.2018 9:22

žádné pomalé probouzení, v tomto případě ve Švédsku, moc nepomůže. Je třeba důsledně postupovat a eliminovat vítačskou sebranku, to v případě invaze muslimských a afrických tlup, a snažit se omezit korporátní fašismus tzv. demokratického Západu.

Nesemkneme. Nemáme důvod a podstatu.:
Autor: K. Janyška Datum: 13.9.2018 8:41

EU je socialistickým zločinem rudočerných z Bilderbergu... Dzp.

Malá poznámečka:
Autor: M. Valenta Datum: 13.9.2018 8:38

Kdyby někdo hlásal podobné názory na migraci jako Švédští demokraté, tak by v Čechách, a zde na Psu zvlášť, platil za prašivého vítače.