28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

Zeman vyhrál, Drahoš je druhý

Do druhého kola prezidentských voleb postoupili Miloš Zeman a Jiří Drahoš. Před pěti lety byl rozdíl mezi prvním Zemanem a druhým Schwarzenbergem těsný, bylo to 24,21 % proti 23,40 %, tentokrát je to zaokrouhleně 39 % ku 27 % ve prospěch Zemana proti Drahošovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 14.1.2018 12:30

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Když se zamýšlím nad rozdíly mezi demokracií přímou a demokracií zastupitelskou a v neprospěch zastupitelské argumentuji jí generovanou nezodpovědností (která je patrná jak u mocných zastupitelů, tak ustrašených voličů) - útočím na demokratické instituce?

Jistě, potenciálně mohu otevírat cestu fašismu všelijak, Především ale tím, že se budu obávat o něčem diskutovat - svoboda slova JAKÉHOKOLIV je zárukou svobody vůbec - což znamená největší opory proti nástupu fašismu...

M. Kolář 14.1.2018 12:37

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Svoboda je složitý fenomén, Máte svobodu vnitřní, filosofickou, náboženskou apod.. A potom svobodu vnější, tu nám garantují demokratické instituce.. Na to, aby jí mohly garantovat , musejí být pojaty jako inst. obecné, neutrální ,atd .... Demokratický lid, který své instituce zboří, přijde o vnější svobodu ,.,. , a bude se muset uchýlit do "vnitřního" exilu...

R. Brzák 14.1.2018 12:59

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

stejný demokratický lid, tím, že si vytvoří hierarchický systém moci nad sebou (jenž má zákonitou tendenci bobtnat) svou svobodu rovnou omezí a sníží si tak i svůj vlastní tlak na odpovědnost ve svém životě, což vede k zvětšování jeho závislosti na moci nad sebou, ke strachu že se bez velké moci neobejde - a nutně k zvětšování moci nad ním, která jej má spasit... To je přímá, byť pozvolná, cesta k nesvobdě a nedemokracii...

R. Tesařík 14.1.2018 11:54

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Já ho nějak omezuji, vaše Splašenosti?

P. Manda 14.1.2018 12:15

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

čím ho omezuje ?

D. Švik 14.1.2018 11:47

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

poměry tohoto fóra? Cítím v tom tu typickou pravdoláskařskou aroganci, nebo se pletu ? :-)

M. Kolář 14.1.2018 11:49

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Nezlobte se, ale z vás tak stříká frustrace a agresivita že jiná reakce není možná ani vhodná... :::.))))

R. Brzák 14.1.2018 11:57

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Uhýbáte, pane Koláři. Pan Švik se pozastavuje nad Vaším výrazem "poměry tohoto fóra". Nabízí se Vám tak příležitost dokladovat, jaké že strašné poměry zde panují. Ale Vy namísto toho prokazujete, že argumentace pro Vás není důležitá, když ji ze svého hlediska oprávněně můžete nahradit arogancí...

M. Kolář 14.1.2018 12:06

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Přečtěte si, na jaký příspěvek pana Švika jsem původně reagoval. Pan Švik zde stejné příspěvky tapetuje už o včerejška.. Jeho tvrzení jsou velmi závažná, mluví o fašismu.

Nemyslíte, že by spíše on se měl pokusit o nějakou argumentaci místo primitivního napadání. On mnoho velmi podobných vstupů od včerejška zadal již několik desítek. Možná za to nemůže, může to být nějaký psychický problém .. Opakovaně jsem jej žádal aby si nastudoval pojem "fašismus" alespoň na wiki.. :)

R. Brzák 14.1.2018 12:15

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Ovšemže jsem ho četl. A kousek níže jsem ho rozporoval. Což je způsob, jakým vedu diskuzi. Nikoliv tak, že někoho označím za magora...

Stran fašismu jsem s panem Švikem vedl delší diskuze v minulosti. Nejsem sice přesvědčen, že dnešní stav společnosti generuje modelový příklad fašismu, ale je fakt, že měl slušné argumenty, kterými mne přinutil se zamyslet.

Od Vás zatím žádné protiargumenty nečtu - jen výkřiky zraněného...

M. Kolář 14.1.2018 12:18

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

To myslíte ten příspěvek v 11.47 ? To je jen další útok na demokracii jako takovou ..

R. Brzák 14.1.2018 12:25

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Co je demokracie jako taková? Je to demokracie s přívlastkem? Je to jen demokracie zastupitelská, nebo jen demokracie přímá? Otázek kolem se dá pokládat mnoho. Když se ale budu obávat si je pokládat, omezím sám sobě svobodu - a rázem mi zbude demokracie jen k potvrzení nesvobody...

M. Kolář 14.1.2018 12:29

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

To se dostáváte do dosti obecné roviny.. Bezpochyby takto definovanou svobodu diskursu, a já s ní souhlasím, platí i pro mě.. Ale je třeba rozlišovat svobodu filosofickou a opodvědnost občanskou.. Vy mluvíte o nezodpovědnosti zastupitelské demokracie a sám demonstrujete nezodpovědnost občanskou ... ::))

R. Brzák 14.1.2018 12:34

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Není zodpovědnějším úkolem občana, než neustále otevírat diskuzi na téma demokracie a svobody. A upozorňovat na to, že zastupitelská demokracie je v rozporu s odpovědností - a tudíž i svobodou.

M. Kolář 14.1.2018 12:43

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Ale s tím nesouhlasím. Zastupitelská demokracie je plnohodnotná a pro nás v současné době nejvhodnější .. Vy chápete svobodu jako anarchistický mezistupeň na cestě k nesvobodě..

R. Brzák 14.1.2018 13:07

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Je zajímavé, jak rychle děláte soudy o tom, co kdo jak chápe či co nosí v hlavě. Ale na druhou stranu, jsem libertarián a vyznavač anarchokapitalismu a křesťan - kteréžto tři směry myšlení jsem schopen pro sebe sladit...takže s tou anarchií nejste vedle úplně, jen těsně...

D. Švik 14.1.2018 12:17

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Opakovaně jsem psal (nevím jestli zrovna vám), že termínu fašismus rozumím velice dobře. A "pravdoláskařství", tedy vše co pravdoláskařství reprezentuje (multikulturalismus, genderismus, feminismus, rozbíjení tradiční rodiny, alarmistický environmentalismus, , rozbíjení národního státu , federalizace EU a potažmo globalizace) naplňuje definici fašismu měrou vrchovatou. Račte se vy seznámit s myšlenkami Římského klubu, což jsou fašismum v té nejkrystaličtější podobě. A to se nyní bavím o fašismu "sociálním", který progreduje v politice, na univerzitách, na školách, v médiích, v neziskovkách jako zhoubný nádor. Ten fašismus ekonomický (korporátní) ten tu máme již dávno.

M. Kolář 14.1.2018 12:25

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

O pojmu fašismus nevíte vůbec nic..

R. Brzák 14.1.2018 12:37

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Tak buď sedíte v hlavě svého oponenta, nebo máte takové přesvědčení o své pravdě (znalostech fašismu), že Vám může závidět jakýkoliv filozof...

R. Brzák 14.1.2018 11:49

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Ad hominem...

R. Brzák 14.1.2018 11:47

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Z této oprátky ale nelze "vykročit" tak, že si nad sebe zvolíme "hlavu pomazanou" - ať už "namazanou", nebo "andělskou". Prezidentská volba nemůže vyřešit principiální problém - kterým je nezodpovědnost. A ta je spojena se zastupitelskou demokracií, ať už v prezidentském, nebo parlamentním systému. Pravda, prezidentský systém alespoň donutí jednoho mocného, aby bral rozhodnutí na své bedra a tak jsou mu později jejich dopady přičteny k tíži (což v parlamentu nefunguje, jinak by tam často neseděli poslanci dvacet let). Ale u nás není prezidentský systém...

D. Švik 14.1.2018 11:50

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Samozřejmě, že lze vykročit. Jak jste na takovou blbost přišel?

D. Švik 14.1.2018 11:56

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Teď jsem nemyslel, jen tu prezidentskou volbu samozřejmě. Ta je pouze jeden z kroků.

R. Brzák 14.1.2018 12:03

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Prezidentská volba je opět potvrzením zastupitelského systému - principu, že někdo námi vybraný bude rozhodovat lépe, než občané všichni (v referendu). Tento princip je ale použitelný jen v okamžiku akutního ohrožení a pro velmi úzký časový i prostorový úsek. Jakým je válečný stav - zvolení"válečného náčelníka". Ten po ukončení války musí být zbaven moci - jinak je z něj pod vlivem moci nad druhými zase jen savec podléhající moci....

D. Švik 14.1.2018 12:23

Re: Co nejsem schopen pochopit je,

Ano s tím souhlasím. Nicméně, proto se po krocích musíme dostat od "zastupitelské" demokracie k té přímé. Tím nechi říct, že ji Zeman reprezentuje, ale nyní je prostě jediná "hráz" proti pravému opaku přímé demokracie, tedy fašismu pravdolásky. Ti ve svém důsledku chtějí rozhodování od lidí ještě více vzdálit, někam do Olympských Bruselů...Tak to bylo myšleno.

L. Kolman 14.1.2018 11:35

Začíná to být stále zábavnější

Tak Zeman prý musí přitáhnout všechny své voliče, Drahoš zase ustát útoky. Kdo to začal útočit na svého soupeře už pět minut po vyhlášení výsledků? Vlastně ještě před jejich konečným vyhlášením. Jsem měl ten dojem, že to byl pohádkář Drahoš. A dívám se vedle na Lidovky, že prý nějaký panák s Hilšerem. To jako Drahoš s ním. A Feri jim k tomu hrál na piáno. Kdo zpíval, to se tam nepíše?

I. Mertl 14.1.2018 11:44

Re: Začíná to být stále zábavnější

Paní Červená, truhlíku. Pane Lázníčku, propásl jste příležitost sledovat Andreje na Primě - výborné: "Čapí dvůr je jeden z nejlepších projektů v Evropě", a jak bojuje s Evropou. Úžasné!

L. Kolman 14.1.2018 11:25

Tak jakpak se do nového dne

vyspali kavárenští, kocovina už je na ústupu? A Horáček do toho nasypal 35 melounů? Takové škody, si radši mohl koupit nějaké menší letadlo. Tak chce být aspoň novým kancléřem, soudě dle toho, jak se lísá k Drahošovi. Ani to mu nejspíš nevyjde.

L. Novák 14.1.2018 11:35

Re: Tak jakpak se do nového dne

Váš rudooranžový kolega na levici Šejna už tady zase sbírá body do svého partajního kádrového profilu, Jaroušku. :-P

L. Kolman 14.1.2018 11:38

Re: Tak jakpak se do nového dne

Jakýsi Jaroušek, nějaký Láňa, nějak to s vámi zamávalo, kavárenští a banderovci. Měli by vás podrobit psychologickému vyšetření, ať se něco nezanedbá.