4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

Zatím bez obědů

Vláda zatím nerozhodla o obědech zdarma pro děti. Na stole byly návrhy dva, jeden neprošel vůbec, druhý se má přepracovat. Je to věru zvláštní, že se o takové věci více nediskutuje. Na pořadu dne je pokuta pro lidi, kteří hodili do koše kytice položené Babišem, Zemanem a Okamuroou k pamětní desce 17. listopadu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 8.1.2019 22:10

Re: Odboroví potomci Hunů vyhrožují stávkou.

On se národem dost zaklíná i Orbán.

To je dost existující a funkční věc a neřekl bych, že v zásadě špatná. Chátra sem tam zaplní ulice i pro národ, i proti němu.

Obvykle, když nějaký průser zajde do extrému (ekonomický i politický), tak si obhájci i protivníci vzpomenou na národ.

Proto bych se spíš bavil o tom, co konkrétně dělá Orbán špatně a co dobře, případně, co už přehnal tak, že to vyhnalo (nejenom) chátru do ulic.

M. Mařák 8.1.2019 22:09

Re: Pane Janyško,

Největší dluh na světě mají USA, žijí na dluh, moc dobře nefungují a problémy je čekají. To bude asi tou jejich formou třetí cesty...

Nic, dobrou, brzy ráno vstávám do rachoty.

I. Kellner 8.1.2019 22:06

Co myslíte, kolik asi tak stupňů °C může být teď v Kamerunu?

https://twitter.com/RozumekMartin/status/1082650415202738181

K. Němec 8.1.2019 22:04

Re: Odboroví potomci Hunů vyhrožují stávkou.

Odboráři, nikoliv žluté vesty.

A ano, pokud do nich nechá v Maďarsku kdokoliv střílet gumové projektily bude to hnus, stejně jako ve Francii nebo v Katalánsku.

M. Prokop 8.1.2019 22:04

Re: Dostavila se sebekritika

To nebyl jen jeden důvod (pokud to zdárně dokončí).

M. Prokop 8.1.2019 22:04

Re: Pane Janyško,

No ale zrovna EU moc dobře nefunguje, žije na dluh a problémy ji čekají. Některé už začínají a to máme období růstu. Takže pokud to má být vzor oně dokonalé třetí cesty, tak to děkuji, ta fakt vede do průseru, pokud ne do toho třetího světa.

Zeman byl Klausem ještě držen v reálných mezích, ze řetězu se začínal trhat až Špidlík "zdroje jsou" a momentálně to dokonává Bureš. Tahle "třetí cesta" není udržitelná.

O. Uživatel 8.1.2019 22:01

Uživatel požádal o vymazání
I. Kellner 8.1.2019 22:01

Re: Dostavila se sebekritika

Neviím Róma..

M. Mařák 8.1.2019 22:00

Re: Pane Janyško,

V té vaší utopické straně jste však ten jediný existující vzdělaný novočlověk na světě jen Vy. Tam bych hledal základ onoho problému...

J. Venc 8.1.2019 22:00

Re: Odboroví potomci Hunů vyhrožují stávkou.

Tak Orbánem se zde zaklínají takřka výlučně lidé, zaklínající se pravidelně i národem. Vyprdněme se tedy na to a bez nadsázky - pokud to tam vypukne a chátra zaplní ulice, budou se taktéž vyžívat v pokřikování na Orbána, tak jako v případě Žlutých vest na Macrona?

Co myslíte?

:-)

K. Janyška 8.1.2019 22:00

Re: Pane Janyško,

Spontánní řád lidského světa, tedy lidstvo samo je kapitalismem. A každý z nás méně úspěšným nebo více úspěšným kapitalistou. A nic jiného není možné. Ostatní je jen správnější nebo méně správná nebo úplně nesprávná a efektivní správa věcí veřejných... Dzp.

P. Marcín 8.1.2019 21:57

Dostavila se sebekritika

https://www.theguardian.com/world/2018/aug/29/eu-is-too-white-brexit-likely-to-make-it-worse?fbclid=IwAR1DjDLuUpLHN55n-ObsgTaaX5ywFX1EDrwj-o-zB_DMiASREssPh8J1Yis

J. Venc 8.1.2019 21:57

Re: Odboroví potomci Hunů vyhrožují stávkou.

Hunů, Avarů, Germošů, ale i Keltů a podobně - jsou ostatně podobně zbastardizováni jako my. Výhoda i nevýhoda polohy ve Střední Evropě.

:-)

K. Janyška 8.1.2019 21:56

Re: Pane Janyško,

Ano, a byl správný. Neexistující ve smyslu nevzdělaní. Ne fyzicky neexistující.

Věda nám objevuje stále nové a nové a my se tím řídíme, neboť více lidstvo, než z ní a zkušeností, ovšem vědou vysvětlených, neví. A tak po permanentním vzdělávacím procesu v vtěchto věcech bude všem jasné, že napříklkad demarchie vyhovuje správě věcí věřejných podstatně lépe, než používaný model, kterému říkáme demokracie a který teoreticky správně podložený není. Je prostě jen lidmi bymašlený a vede k totalitě a je vlastně totalitou samotnou... Dzp.

J. Anděl 8.1.2019 21:55

Re: To je dobrý....

Podle mě to lze s pokorou studovat a mně to připadá jako zajímavé obory a četl jsem pár poutavých knížek. Ale nedá se to moc snadno s pokorou použít jako nástroj ve volbách či v marketingu.

M. Prokop 8.1.2019 21:54

Re: Trump má pravdu, EU zatím není stát

Až to tvrdé jádro bude a nebude zeleně socialistické, rád se připojím.

Tedy takové, že připustí možnost změny své politiky klasickými volbami nebo referendem.

Což to současné není.

M. Mařák 8.1.2019 21:52

Re: Pane Janyško,

Samozřejmě, že ten kapitalismus je základ.

M. Mařák 8.1.2019 21:51

Re: Pane Janyško,

Je momentálně definovaná docela přesně. Sociálně tržní EU, či jiného soustátí hospodářství. U nás to vybudoval Klaus se Zemanem společnou rukou nerozdílnou oposmlouvou završenou.

M. Prokop 8.1.2019 21:50

Re: Nejhorší pomoc je "zdarma"

Souhlas. Kde vy vidíte ty důvody?

M. Prokop 8.1.2019 21:49

Re: Nejhorší pomoc je "zdarma"

Držme se toho, že velkým. Co je největším, to stejně nikdo nerozsoudcuje.

J. Kombercová 8.1.2019 21:48

Re: Odboroví potomci Hunů vyhrožují stávkou.

Maďaři prý potomky Hunů nejsou...

M. Prokop 8.1.2019 21:47

Re: Pane Janyško,

Problém máš trošku v tom, že ona třetí cesta není příliš definovaná.

Je jisté, že to není oblíbený "kapitalismus 19tého stoletíů, ani socialismus řekněme reálného socialismu nebo současné KLDR. Cokoliv mezi tím můžeš nazvat "třetí cestou", ať už je to životaschopné jako Švýcarsko (nebo Tvé příklady) nebo krachující jako Řecko. Všechno "třetí cesta". :-P

IMHO je to to vše, pokud to funguje, pořád ještě kapitalismus, byť mírně modifikovaný. Pokud nefunguje, socialismus, nebo kapitalismus příliš modifikovaný socialistickým směrem.

M. Prokop 8.1.2019 21:41

Re: Odboroví potomci Hunů vyhrožují stávkou.

Termín národovčík jste použil Vy. Předpokládám, že je míněn tak, že dotyčný se pro své cíle zaklíná národem. Proč by tedy nemohli existovat i lidé, zaklínající se pro své cíle EUnijním nadnárodem?

Nebo se na takové termíny/nálepky vyprdneme a budeme uvažovat, kdo vlastně koho podporuje a proč.

Stran odborářů částečný souhlas. V rámci firmy mohou být užiteční, ale neměli by se motat do politiky.

J. Venc 8.1.2019 21:41

Re: Nejhorší pomoc je "zdarma"

Spravovali svou (v dobách největšího rozkvětu rozsáhlejší) říši jen prostřednictvím úředníků a pergamenů. Bez internetu!

Inspirovat bychom se měli především důvody zániku. Nepoučitelní.

:-)

M. Mařák 8.1.2019 21:39

Pane Janyško,

vzhledem k tomu, že diskuze spadla dolů mimo stránky a nechce se mně to vyhledávat, posílám to nahoru ještě jednou.

Vím a celá historie lidstva (nikoliv jakási kabinetní filosofie) to dokazují, že "nadnárodní" říše vznikají, aby se rozpadaly, no a aby z jejich popela okamžitě vznikly říše nové a tak dále pořád dokola.

To samé platí pro třetí cestu mezi kapitalismem a socialismem, jež je momentálně jedinou funkční ekonomickou variantou maximálně možné svobody individua a ekonomické prosperity (USA, Kanada, Austrálie, EU a dokonce tak trochu i Čína a tak).

No a do třetice i pro demokracii, neboť Hayekova demarchie je na stejné úrovni utopismu jako Marxovy a Platonovy sny o novém reálně neexistujícím člověku, neexistující straně & neexistujícím voliči viz Váš článek na Virtually:

http://virtually.cz/archiv.php?art=8998

M. Prokop 8.1.2019 21:37

Re: Nejhorší pomoc je "zdarma"

Ne, to není. Trump sem tam udělá i něco přínosného pro USA.

J. Venc 8.1.2019 21:37

Re: Odboroví potomci Hunů vyhrožují stávkou.

Odboráře bych řezal po držkách za každých okolností! "Nadnárodovčík" znamená co přesně, jsem poněkud zmaten. Sofistikovanější verze národovčíka?

:-)

M. Prokop 8.1.2019 21:36

Re: Nejhorší pomoc je "zdarma"

Spíš dost obvyklé místní zvyklosti, uvěřit nějakému spasiteli, který vše zařídí, aniž by se občani museli osobně namáhat.

Že k tomu přispěli i předchůdci, produkty stejné vlastnosti, to jistě.

O. Uživatel 8.1.2019 21:35

Uživatel požádal o vymazání
M. Mařák 8.1.2019 21:35

Re: Trump má pravdu, EU zatím není stát

Vím a celá historie lidstva (nikoliv jakási kabinetní filosofie) to dokazují, že "nadnárodní" říše vznikají, aby se rozpadaly, no a aby z jejich popela okamžitě vznikly říše nové a tak dále pořád dokola.

To samé platí pro třetí cestu mezi kapitalismem a socialismem, jež je momentálně jedinou funkční ekonomickou variantou maximálně možné svobody individua a ekonomické prosperity (USA, Kanada, Austrálie, EU a dokonce tak trochu i Čína a tak).

No a do třetice i pro demokracii, neboť Hayekova demarchie je na stejné úrovni utopismu jako Marxovy a Platonovy sny o novém reálně neexistujícím člověku, neexistující straně & neexistujícím voliči viz Váš článek na Virtually:

http://virtually.cz/archiv.php?art=8998