26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Zahájeny olympijské hry

Velkolepé, chytré, vtipné, takové bylo britské zahájení olympských her. Je třeba záviděti státu s hlavou (státu, tedy královnou), která svolí, aby její příchod na stadion byl stylizován jako seskok padákem v doprovodu Jamese Bonda. K tomu není třeba nic dodávat, nevěřím, že existuje na světě druhá země, kde by bylo něco podobného možné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Drobková 29.7.2012 20:50

Re: Obdiv panu Vandasovi (snad se objeví)

Ano. Jenom doufám, že porostou víc.

V. Hajková 29.7.2012 20:01

Re: Obdiv panu Vandasovi (snad se objeví)

Ve  Varech   přesně  ve  12  hodin!  

Pan  Vandas     se  dozajista    orientuje   -  radarovou   mapou   počasí!   Na  rozdíl    od  p.  Vandase,   který  by  vám  to  vysvětloval  oklikami    aby  se  nedotkl    vaši    přílišné   ""inteligence"    jsem  já    -  přímočará      a  říkám ,    že  jste    tak  trochu   BLB!

E. Heusinger 29.7.2012 20:09

Re: Obdiv panu Vandasovi (snad se objeví)

Vy jste ještě více blbá než jsem doufal, neboť jste neporozuměla jemné nadsázce. Ach jo.

V budoucím si všímejte raději Slaniny. Mentálně jste na tom stejně.

V. Hajková 29.7.2012 20:15

Re: Obdiv panu Vandasovi (snad se objeví)

Pokud   mi  řekne  někdo   jako  vy   ,  že  jsem  blb  -  jsem  v  klidu!    Při  vašich   socanských  názorech  -   je  to  jen   zástěrka    vaši  hlouposti"!   Nebo  chcete    mi  říci,  že   se  jako  nevěřící -    tak  rád   nenavážíte    do  těch  co  v  Boha    věří!?   :-))))))))))))))!  

J. Kombercová 29.7.2012 20:24

Re: Obdiv panu Vandasovi (snad se objeví)

Já jsem pochopila páně HEUSINGERŮV KOMENTÁŘ JAKO POKLONU PANU vANDASOVI. kDYBYSTE SUNDALA TY SVÉ IDEOLOGICKÉ BRÝLE, ŽILO BY SE VÁM LÍP, A HLAVNĚ, LÍP BY SE ŽILO NÁM, NEMUSELI BYCHOM HLEDĚT NA TY VAŠE ŽVÁSTY.

Zmačkla jsem omylem caps lock, ale text nechám jak je, abyste viděla, jak blbě to vypadá.

P. Hofman 29.7.2012 20:32

Re: Obdiv panu Vandasovi (snad se objeví)

Proboha, jen to ne. Ať zůstane, jaká je. Kde bychom vzali druhého takového šášu.

K. Drobková 29.7.2012 20:36

Re: Obdiv panu Vandasovi (snad se objeví)

 Pravda. I když ten s tou bandou v ikonce se jí skvěle vyrovná.

P. Hofman 29.7.2012 20:40

Re: Obdiv panu Vandasovi (snad se objeví)

Jo, to je mužská verze. Ale přece jenom tam není ten esprit.

K. Drobková 29.7.2012 20:41

Re: Obdiv panu Vandasovi (snad se objeví)

 :-))

J. Slanina 29.7.2012 20:15

Re: Obdiv panu Vandasovi (snad se objeví)

T R O C H U ? ? ? ?

F. Doušek 29.7.2012 17:30

Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

jak Univerzita Karlova k zámku v Zahrádkách u České Lípy přišla? Za socíku se tam zahraniční studenti učili základům češtiny, počátkem 90-tých let jej opravili a posléze vyhořel. Nyní UK na opravu zámku nemá a ten chátrá, prakticky nevyužívaný. A aby nedráždil návštěvníky Zahrádek, uzavřeli i zámeckou zahradu, aby na zámek přes plot nebylo vidět.

Docela ostuda to je. Ten by měli v restituci vrátit nebo prodat někomu, kdo se bude starat.

M. Prokop 29.7.2012 17:55

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

Někomu to ukradli, někomu přidělili.

V těhle končinách to mohlo být nějakého sudeťáka a jak známo, lepší to nechat spadnout, než mu to vrátit.

P. Vandas 29.7.2012 18:02

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

To bylo, pokud je mi známo, Trautenberga. Anče s Kubou a hajným mu z toho udělali družstevní kanceláře.

F. Doušek 29.7.2012 18:20

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

Našel jsem na Wiki - po válce jsme to my všichni ukradli Lichtenštejnům.

P. Hofman 29.7.2012 18:29

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

Já jsem Lichtenštejnům nic neukradl. Asi kolaborovali s Němci, tak se dnes nemohou divit.

P. Vandas 29.7.2012 18:41

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

Ale mohou.

P. Hofman 29.7.2012 19:05

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

To je pravda. Divit se mohou. Je jim to však prd platný, neb byli dle Benešových dekretů za zrádce uznáni.

O. Kadlec 29.7.2012 19:55

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

Nebyli, byl to obyčejný podvod. Dekrety se na ně nevztahovaly.

P. Hofman 29.7.2012 20:09

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

Liechtensteinové byli uznáni na základě Benešových dekretů za kolaboranty s Nacisty. Nebyl jsem v té době naživu a tak nevím, zda to byla pravda, či ne. Ale:

Obraz Velká vápenka byl na základě žaloby Liechtensteinů v Německu zadržen. Všechny německé soudy, včetně toho ústavního, žádost o vydání obrazu Lichtensteinům zamítly a vrátili ho Českému státu. Větší potvrzení oprávněnosti právního stavu ve prospěch ČR si lze jen velmi těžko představit.

O. Kadlec 29.7.2012 20:45

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

Liechtensteinové NEBYLI uznáni za kolaboranty na základě Benešových dekretů, neboť tyto se na ně jako na občany neutrálního státu nevztahovaly. Byli prohlášeni za Němce, a majetek jim byl zabaven protizákonně.

Četl jsem někde, že někdo z tohoto rodu lítal u Luftwaffe a snad padl, ale to nebyl podle žádné právní normy důvod ke konfiskaci majetku knížete, který nelítal, žil (asi) v Liechtensteinsku a obával se anšlusu po vzoru Rakouska. Protože ale Liechtensteinsko bylo politicky a finančně těsně spojeno s Švýcarskem, které se führer obával v době války napadnout, i Liechtensteinsko zůstalo velkoněmecké myšlenky ušetřeno. Po válce byl majitel všech liechtensteinských majetků v ČSR každopádně představitelem neutrálního státu. Naše vláda využila jednoho faktu: arogantní vlády ČSR před válkou, na rozdíl od celé Evropy, žádné Liechtensteinsko neuznávaly. Proto poválečná vláda svévolně prohlásila, že kníže Franz Joseph II. je prostě Němec, a všechno tady zabavila.

P. Hofman 29.7.2012 20:54

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

Pokud chcete tvrdit, že vše toto by německý Ústavní soud nezpochybnil či nevyhodnotil, tak vám nemohu pomoci.

O. Kadlec 29.7.2012 20:59

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

Ale to s tím nemá přece co dělat! Německý soud nebude něco takového, celkem logicky, brát v úvahu. Může se zabývat pouze tím, zda je knížecí nárok dle německých zákonů oprávněný. já tomu soudu nerozumím. To nechme stranou.

Pro nás, pro Čechy, je podstatné to, že veškerý majetek liechteensteinů u nás byl prostě ukraden bez jakékoli právní opory. Tedy jiná situace, než Lex Schwarzenberg.

P. Hofman 29.7.2012 21:06

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

Vaše náklonnost Liechtensteinům mně nevadí, každý má právo stát na které straně sporu chce. Já nestojím na žádné. Pro právní stav je však rozhodující pouze rozhodnutí soudu. A ten Ústavní má pro mne takovou hodnotu, že ho těžko může něco přebít. A v daném případě ten Německý dvojnásobně. Vše ostatní jsou pouze laické názory.

M. Prokop 29.7.2012 18:42

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

Spíš měl někdo zálusk na majetek .....ta kolaborace nějak nebyla prokázána.

O. Kadlec 29.7.2012 18:49

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

V případě Liechtensteinů šlo skutečně o státní krádež. Ne jak se o tom obvykle mluví, zabavení jejich majetku totiž nemělo žádnou oporu ani v dekretech, ani v nějakém, byť nespravedlivém, zákoně. Prostě jim to sebrali a hotovo. Proto taky měl náš stát v 90.letech velký problém: první obraz z pův. liechtensteinského majetku, který jsme vystavili v Německu, byl okamžitě zabaven jako kradený, a nastal letitý soudní spor o něj. Jak to dopadlo nevím, ale asi se náš stát nakonec s Liechtensteiny nějak mimosoudně dohodl.

P. Vandas 29.7.2012 18:56

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

Obraz Velká vápenka od holandského malíře van Laera.

P. Hofman 29.7.2012 19:02

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

Je dávno zpátky v Lednici. Německý soud dal za pravdu nám.

P. Boublíková 29.7.2012 19:08

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

Ve Valticích.

P. Vandas 29.7.2012 19:10

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

To jej má, asi Kájínek na cele. Nebo Roubal.

P. Boublíková 29.7.2012 19:19

Re: Když zde byla řeč o zámku v Doksech, nevíte někdo,

No počkejte, až přijde pan Láníček, vy dostanete.