2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

Zaděláno na rozkol

První část sjezdu sociálních demokratů skončila zvolením Jana Hamáčka. Vyhrál o několik hlasů nad Jiřím Zimolou. Ten se stal statutárním místopředsedou. Kdyby Hamáček pozorně četl Kmotra, poslal by na Zimolu Luca Brassiho a nechal ho zastřelit. Místo toho ho bude mít zády a na šíji bude cítit ostří jeho sekyrky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 19.2.2018 23:43

Z dnešní diskuze jsem se dozvěděl něco nového. Kupodivu

Německá ústava skutečně praví, že "Po ustavující schůzi nově zvoleného Spolkového sněmu podává kancléř demisi do rukou spolkového prezidenta", viz.

https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/23861

Takže dle terminologie ČT je Merklová nyní opravdu "kancleřkou v demisi". To jsem netušil!

P. Jirkovský 19.2.2018 22:12

S nadšením jsem si přečet dnešní našené ovace koblihářů

Jsem spokojenej, šťastnej a veselej. Hlava chlastem pomazaná spolu s moráloně čistým štbákem a dotačním dojičem konečně popadli moc nad zemí včetně kavárenskejch kontrarevolucionářů. Normalizace poměrů je to nejlepší, co jsme si mohli přát, k rozumu přišli i kolísaví a nepevní socani, bůhvíodkudspadlý starostové taky zřejmě klušou k lizu. Stačí jen máálinko, a to pochválit diktaturu poctivejch pracujících a je to v kabeli!

J. Václavíková 19.2.2018 22:17

Re: S nadšením jsem si přečet dnešní našené ovace koblihářů

S těmi Starosty to nebude tak horké, na neúčasti trestně stíhaných dál trvají.

P. Jirkovský 19.2.2018 22:36

Re: S nadšením jsem si přečet dnešní našené ovace koblihářů

Jedna věc je trvat, druhá vydržet. Snad jim to trvání vydrží. Mně se tak líbí to hejkání koblihářů všeho druhu a ražení, že konečně bude vláda. A maj to za vítězství rozumu. Vod kdy je (teď bch byl chvíli sprostej) rozum porušení danýho slova, flusnutí na závazek, křivácký podlejzání tomu, kdo direkt teď má rohlík?

A. Trick 19.2.2018 23:00

Re: S nadšením jsem si přečet dnešní našené ovace koblihářů

Gazdíkovci se svým počtem jsou k pláči nebo ke smíchu?

R. Neveselý 19.2.2018 23:15

Re: S nadšením jsem si přečet dnešní našené ovace koblihářů

Chovatelé mají raději hnědé slepice. „Záleží to na barvě slepice – ty bílé mají bílá vejce, tmavé slepice zase tmavá,“ vysvětlila mi prostou pravdu Ludmila Škodová, která slepice na dvorku chová celý svůj život a těmi bílými před Velikonocemi obdarovává vnoučata. „Ale hnědá plemena jsou odolnější a za život snesou více vajec, proto je chovám radši, bílých slepic mám vždycky méně,“ říká ještě majitelka malého hospodářství s tím, že tmavá vejce mívají pevnější skořápku. Podle Škodové je také snazší sehnat kuřata hnědých slepic, nejspíš proto, že jsou i kvůli výše uvedeným důvodům mezi chovateli celkově oblíbenější.

J. Václavíková 19.2.2018 21:53

Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Útočné pušky a jejich rostoucí popularita mezi běžnými Američany představují trend, který přispívá k tragédiím v amerických městech. Od roku 2014 proběhlo podle dat organizace Gun Violence Archive jen na školách 273 útoků. Střelci zasáhli 439 lidí, 121 z nich zemřelo.

Děsivost útočných pušek spočívá v jejich konstrukci. Firmy je navrhují, aby dokázaly zabít co nejvíce lidí v co nejkratším čase. Standardní AR-15 zvládne vypálit 30 nábojů za minutu, ty lepší 45. Poloautomatické zbraně patří především do rukou vojáků. V armádě se používají od války ve Vietnamu. Koupit si je však může i běžný Američan.

Na rozdíl od automatických zbraní se k těm poloautomatickým dostane prakticky kdokoli, kdo má právo držet pistoli. Problémem nejsou ani ceny. Na trhu jdou sehnat pušky za méně než 200 dolarů (asi 4 tisíce korun), průměrně stojí kolem tisíce dolarů (asi 20 tisíc korun).

J. Václavíková 19.2.2018 21:53

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

http://www.info.cz/svet/obhajci-prav-nebo-lide-s-krvi-na-rukou-nad-dostupnymi-zbranemi-v-usa-drzi-ochranu-lobby-24215.html

M. Prokop 19.2.2018 21:58

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

To je holt "vázaný odběr". Svoboda i nesvoboda má nějaký poměr výhod a nevýhod. Někdo si více cení svobody, jiný naděje, že nesvoboda bude bezpečnější (což není nijak zaručeno).

S. Lazárek 19.2.2018 22:01

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Otázka je, čeho si třeba teď cení pozůstalí z oné školy.

M. Prokop 19.2.2018 22:08

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Další otázka může být, čeho si cení pozůstalí třeba z Uherského Brodu.

S. Lazárek 19.2.2018 22:10

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

A ta je taky pro Vás.

M. Prokop 19.2.2018 22:13

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Já to neřeším. Osobně kvér nemám a zda je mají (mohou) mít Američani nechávám na nich - ono je to stejně různé podle států.

S. Lazárek 19.2.2018 22:14

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Otázka pozůstalých ovšem na Vašem laskavém názoru nic moc zásadně nemění.....

M. Prokop 19.2.2018 22:18

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Ne, příliš vyhraněná skupina na to, aby se jen podle ní měnily zákony.

S. Lazárek 19.2.2018 22:21

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Pozůstalí jsou "příliš vyhraněná skupina"? Tááák to pak jo.

M. Prokop 19.2.2018 22:25

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Chtěl byste aby o vašem businesu rozhodovali pozůstalí té paní, co na ní spadl utržený roentgen?

S. Lazárek 19.2.2018 22:32

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Busines a roentgen? Dobrý, to bych fakt asi nechtěl, ale budou, u soudu a onomu businesu i roentgenu to přijde hodně draho, zdá se.

J. Václavíková 19.2.2018 22:08

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Ta Čechy proklínaná směrnice měla postihnout šíření právě těchto zbraní.

S. Lazárek 19.2.2018 22:13

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

To jsou dvě naprosto rozdílné věci paní Václavíková. Na Floridě si můžete dát pivo od 21 let věku, ale mašinu k postřílení půlky školy už od 18ti let věku. To, co se děje tady je ovšem čirá zhovadilost. Tady musíte na policii přihlásit i maketu winchestrovky a to asi nechcete, že?

J. Václavíková 19.2.2018 22:16

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Pokud bych si měla vybrat, jestli u nás budou poloautomatické a automatické zbraně legální, pak jsem určitě proti. A co se týká maket, jsem přesvědčena, že se to dá zařídit snáz, než změnou ústavy.

S. Lazárek 19.2.2018 22:20

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Můj bácha je zbrojíř, vztahují sa něj jiné regule, ale co mi říkal, je to fakt hrůza, EU svět se posral.

J. Václavíková 19.2.2018 22:22

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Tím, že chtěl zakázat možnost koupit si rychlopalnou zbraň?

S. Lazárek 19.2.2018 22:33

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

A tu jste si mohla koupit? Neříkejte.

J. Václavíková 19.2.2018 22:44

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Když nemohla, tak proč ten povyk kolem směrnice? Když se tím pro nás vlastně nic nemění.

S. Lazárek 19.2.2018 22:46

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Mění a dost, EU se v tomto puntu projevila jako nemyslící, ale o to víc bučící kráva.

M. Prokop 19.2.2018 22:24

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Když EU nemůže, neumí nebo nechce zastavit 3i, tak alespoň blbne kolem zásobníků, replik, žárovek, vysavačů, kvokvokvot ...

Nekonečné jsou možnosti dobroserů.

P. Jirkovský 19.2.2018 22:58

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Hm. Máte něco se zobákem?

M. Prokop 19.2.2018 22:17

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Ne. Ta řeší různé pitomosti včetně registrace historických replik. Poloautomatické zbraně byly na povolení už dřív.

P. Jirkovský 19.2.2018 22:24

Re: Obhájci práv, nebo lidé s krví na rukou?

Paní Václavíková, vždycky je to otázka míry. Míry svobody. Na straně jedný svobody bez omezení, tedy včetně držení jakékoli zbraně, na straně druhý regulace jaké ještě zbraně. Můj názor je, že dnešní zákon, kterej upravuje držení zbraně, je vcelku dobrej. Zbraně automatický se zásobníkem nad 10 nábojů by se neměly objevit mezi lidma bez dokonalýho výcviku. Kdysi jsem čet studii NY policie o vystřelených nábojích v přestřelce s policií. Na jednu zbraň to bylo něco 3 a 4. Víc vystřílí juen magor nebo magor zabiják. Dlouhou zbraň k osobní obraně nepotřebujete (kromě akčních filmů, tam jistě).