18.6.2024 | Svátek má Milan


Diskuse k článku

Za Brdy brdštější!

Komise pro rozvoj Brd bude bdít nad rozvojem doposud zaostalé oblasti, radar neradar, děj se co děj. V první fázi budou Brdy, jak se dovídáme z nejmenovaných zdrojů, které nemohou být zveřejněny, prohlášeny za velehory a při nejbližší příležitosti sem vyrazí primátor Bém inkognito, v přestrojení za potulného budhistického mnicha, aby nejzajímavější vrcholek brdských velehor Bílá Skála ztekl bez kyslíkové bomby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bzuk 6.9.2007 21:52

Sekáči, sekáči :-)

já s vámi souhlasím, že současný systém je založen na konzumu (čehokoli od žrádla přes hudbu po...) nicméně ten vztah s inflací mi poněkud stále uniká. Zahoďte teoretické poučky o množství oběživa. To je jeden z mnoha faktorů a spíš učebnicový než reálný. Vaše původní teze navozuje pocit, že konzum s inflací přímo souvisí. No a to se mi nějak nezdá. Pokud sledujete inflaci i její příčiny, tak to často jsou zásahy státu (spotřební daně, DPH) a pak monopolních výrobců a distributorů energií. Naopak přirozeně liberalizovaný trh na konečné ceny tlačí směrem dolů! A to celkem vytrvale ...

janabok 6.9.2007 21:57

Re: Bzuku, možná by stačilo napsat, že:

hlavním smyslem podnikání není ani výroba, ani tvorba pracovních míst,

nýbrž vydělávání peněz....

snad to někdo proletářům konečně vysvětlí...

Bzuk 6.9.2007 21:59

ano, ale

hlavně nepište slovo "zisk". To okamžitě vyvolá šílené emoce a rudou protiofenzivu ;-P

janabok 6.9.2007 22:02

Re: ano, ale

už je večer, to se o zisku psát může...:-)))

nástup proletářů se jako vždy očekává po ránu...

Sekac 6.9.2007 22:02

Re: hlavním smyslem podnikání není ani výroba

hlavním smyslem podnikání není ani výroba

Producerism, sometimes referred to as "producer radicalism," refers to a syncretic ideology of populist economic nationalism which holds that the productive forces of society - the ordinary worker, the small businessman, and the entrepreneur, are being held back by parasitical elements at both the top and bottom of the social structure.

http://en.wikipedia.org/wiki/Producerism

Doufam, ze jako kapitalista ovladate EMERICTINU

oakman 6.9.2007 21:58

Inflace je přirozeným jevem - znáte někoho, kdo nechce po roce přidat??

Bzuk 6.9.2007 22:07

Re: Inflace je přirozeným jevem - znáte někoho, kdo nechce po roce přidat??

samozřejmě. Chtít může. Abstrahujeme-li poptávku-nabídku u jakéhokoli zboží (teda i u práce) je tu přirozený růst hodnoty - pracovníci jsou kvalifikovanější nebo zkušenější s vyšší produktivitou. U zboží je to obdobné. Popsat všechny faktory je věda a na to má tady asi málokdo. Jen mi pořád uniká ta souvislost s konzumem. Ano snažíme se víc vydělávat, abychom mohli více konzumovat. na druhou stranu výrobce A chce víc prodávat než výrobci B-Z a tlačí cenu - své náklady (stejně jako ostatní) co nejníže ...

Sekac 6.9.2007 21:58

konzum s inflací přímo souvisí

Otazka je v teto chvili, jake "vazbe" v systemech spolecenskych, resp. ekonomickych, rikate PRIMA VAZBA?

bez diakritika je prima vazba vcelku mnohoznacny vyraz, ja vim ;-)

tich@dohoda 6.9.2007 21:50

no Originale nevim nevim :-)

U tohodle primitivniho sportu bych to toleroval, kde jinde se mohou vohnouti uvolnit.

Nemyslim, ze by golf byl nekjak inteligentnejsi sport, golfiste nejsou o nic mensi stado nez kopalisti, jen si hraji, ze jsou neco vice. Parta kamosu co chodi zahrat 2x do tydne fotbalek nebo volejbal ci nohejbal , nevidim v tom zadny primitivismus, fandove to je jina otazka . Rozhodne ale mezi golfisty je nejvyssi % snobu a malomestaku / v tom pejorativnim slova smyslu. Drtiva vetsina jich to hraje, /spise ze stupidity plati klubove poplatky/ jen proto aby vypadali, ze jsou IN . Golf i fotbal jsou sporty pekne zahrany micek do jamky  neni o nic hodnotnejsi nez krasne kopnuty trestnak nebo jina fotbalova parada, totez plati o spouste dalsich sportu, tedy pokud se bavime o sportu, ne o hadrach v jakych ten sport provozujeme nebo zda mame klacky/hole od tehle nebo tamte firmy. Rekl bych, ze prave prachy a komerce sport dost zk/urvily. Cest :-)

Sekac 6.9.2007 21:50

oprava: mynystryne

Bzuk 6.9.2007 21:55

?? jako "Jyrka"?

Sekac 6.9.2007 22:08

Re: ?? jako "Jyrka"?

presne

Neznate michani barev?

zelena a oranzova spolu davaji "tvrde Y"

Sekac 6.9.2007 21:49

TOPOLANKOVA mynistryne Kuchtova je v komatu

TOPOLANKOVA mynistryne Kuchtova je v komatu

http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=501306

jerry 6.9.2007 21:58

Re: TOPOLANKOVA mynistryne Kuchtova je v komatu

Topolánek prostě zbožňuje chytré a schopné lidi -Kuchtovou, Tluchoře, Melčáka...;-D

Sekac 6.9.2007 22:04

Re: Re: TOPOLANKOVA mynistryne Kuchtova je v komatu

R^

oakman 6.9.2007 21:48

Sekáči, kapitalismus je přirozený jako sám Darwin

Obecně rozděluje dav na pokojně se pasoucí a predátory. Kapitalismus je vrcholné stádium přetvářky, že nejsme zvířata a proto po sobě navzájem nejdeme fysicky, nýbrž jakkoliv jinak. Aby v tom byl systém, tak někdo chytrý (líný) vynalezl směnu. Tím se zvířete stal částečně člověk. Dar řeči bych nepřeceňoval, v minulém století jsme sami zažili jak se k sobě mohou jedinci stejného jazyka chovat hůře než zvěř.

Kapitalismus zaručuje v systému demokratické rovnosti práv tu položku, která je člověku vlastní - kompetici. Soutěživost je nám přirozeností. Soutěžíme o ženy, auta, výplatu, posici, soutěžíme na trhu v podstatě každý den. Tomu se říká seberealizace.

Socialismus soutěž potírá, protože jedinou možností, jak rozdíly mezi schopnostmi lidí neobjevit, je je neobjevovat - dát všem jen tolik kolik stačí těm průměrným - oni víc stejně nechtějí.

Sekac 6.9.2007 21:51

Re: Sekáči, kapitalismus je přirozený jako sám Darwin

Jo, jo. Tak jako marketing ...

Ale vazne, Vy znate neco, co ve vesmiru neni PRIROZENE? Prosim, napiste, co to je? ;-)

oakman 6.9.2007 21:55

Socialismus - pro níže uvedené.... je to jen lépe stravitelné jméno pro solidaritu - to nezní tak lichotivě příjemci.

oakman 6.9.2007 21:53

..

Dnes je moderní společnost rozdělena na pasoucí se a pasoucí, predace je zapovězena. Proto jediné možné vykořisťení je vykořistění chamtivostí, živčišnou touhou se "držet trendů", řízenou konzumací. Benzínem globalizace je zpřístupnění "pozlátka lepší společnosti" pro "každého". Tak bohatí i chudí tráví léto u moře, víkendy na chatách a rána v dopravní zácpě. Zdánlivě jsme si opět rovni. Jen na to dohlížejí ti, kteří díky naší konzumaci životního stylu nejzdí na dovolené, nepotřebují chatu a nemusí řídit, když jedou....

Sekac 6.9.2007 21:54

Re: Sekáči, kapitalismus je přirozený jako sám Darwin

Konfuciani - a je jich jako much, soudi, ze svoboda je poznana nutnost. Kompetice, mily svetaznalce, v jejich spolecnosti nechybi. Nadpolovicni pocet predmetu, ktere uzivate pochazi z te oblsti sveta, kde je soutezivost krute regulovana ... co Vam budu vypravet.

oakman 6.9.2007 22:02

Ale není - není lidová - to je jen čína (pro cizince)

Musím se pousmát při představě jak se pokoušíte kitájce regulovat. Byl jste tam? Tam je "ujařmený" jen venkov, tržní kvality měst se podařilo regulovat jen od války do konce století. V posledních letech tam jede takový kapitalismus, že u nás jsme téměř v komunistickém ráji.

Sekac 6.9.2007 22:06

Re: Ale není - není lidová - to je jen čína (pro cizince)

No to Vam pisi. Vsak take jejich vlada je svobodne zvolena!!

Sekac by Benjamin Kuras 6.9.2007 21:45

Aby se ekonomika udržela dál při životě, musí dál prodávat něco, co lidé nepotřebují, lidem, kteří peníze nemají. Dělá to tím, že jim ty peníze půjčuje.

Aby se ekonomika udržela dál při životě, musí dál prodávat něco, co lidé nepotřebují, lidem, kteří peníze nemají. Dělá to tím, že jim ty peníze půjčuje.

Sekac by Benjamin Kuras 6.9.2007 21:45

Aby se ekonomika udržela dál při životě, musí dál prodávat něco, co lidé nepotřebují, lidem, kteří peníze nemají. Dělá to tím, že jim ty peníze půjčuje.

Aby se ekonomika udržela dál při životě, musí dál prodávat něco, co lidé nepotřebují, lidem, kteří peníze nemají. Dělá to tím, že jim ty peníze půjčuje.

Sekac by Benjamin Kuras 6.9.2007 21:45

Aby se ekonomika udržela dál při životě, musí dál prodávat něco, co lidé nepotřebují, lidem, kteří peníze nemají. Dělá to tím, že jim ty peníze půjčuje.

Aby se ekonomika udržela dál při životě, musí dál prodávat něco, co lidé nepotřebují, lidem, kteří peníze nemají. Dělá to tím, že jim ty peníze půjčuje.

Sekac by Benjamin Kuras 6.9.2007 21:41

Zamyšlení - 10.6. (KONZUMERISMUS)

http://www.rozhlas.cz/praha/komentare/_zprava/352537

Konzumerismus je ideologie, ztotožňující osobní štěstí s nákupem a hromaděním předmětů a požitků. Konzumní ekonomika stojí na principu, že prosperita vzniká a udržuje se při životě neustálým růstem, tedy neustále se zvyšující spotřebou. Na tom samo o sobě není nic ěpatného. Každá ekonomika musí být v zásadě konzumní, neboť dokud někdo od někoho něco nekoupí, nikdo se ničím neuživí.

Sekac by Benjamin Kuras 6.9.2007 21:43

Re: Zamyšlení - 10.6. (KONZUMERISMUS)

V trakto uzavřeném kruhu se dá bohatnout už jen tím, že budeme prodávat něco, co nikdo nepotřebuje. K tomu jsme si vymysleli průzkum trhu a marketing. Průzkum trhu studuje, co lidem, kteří mají peníze na útratu, chybí a co by se jim ještě dalo prodat. Marketing zjišťuje, jak jim prodat něco, co nevěděli, že existuje, nebo že chtějí.

vlk 6.9.2007 21:41

Přátelé, nashle po půlnoci.

Tapetář Vízek a Kapitalistou rychle a snadno s Wiki mne přivedlo na myšlenku, že mám ještě někde nedopitou flašku ;-)

Sekac by Benjamin Kuras 6.9.2007 21:41

Re: Přátelé, nashle po půlnoci.

Tu je treba zkonzumovat

janabok 6.9.2007 21:43

Re: Přátelé, nashle po půlnoci.

...:-)))