29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Vzhůru dolů aneb Cesta ODS do Paroubkovy náruče

Po dlouhém dohadování skončil dvoudenní kongres ODS vítězstvím Mirka Topolánka. Potvrdil Topolánka v čele strany a jako pravou ruku mu dosadil jeho kritika, pražského primátora Pavla Béma. Topolánek vsadil na to, že delegáty utahá, a to se mu podařilo, když zdecimované řady delegátů nedokázaly schválit rezoluci zakazující paktování s ČSSD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Fredy 20.11.2006 7:28

Re: Re: Re: Žádná vláda stejně nebude,

A do kterého kostela chodíte s Paroubkem? A Kalousek tam bývá také?:-D

Ivan Nový 20.11.2006 7:29

..

Myslíte, že vláda komunistů bude úspěšná? Že se obejde bez represí?

zoch 20.11.2006 8:33

Re: Žádná vláda stejně nebude,

Zdravím,Ivane Nový !

Nejprve dvě věty k Paroubkovi :   Jiří Paroubek se stal dominantou pol. scény.Všechny komentáře,všechny úvahy se jím zabývají a údajně za vše on může....Uvažuji o tom,že to asi tudíž bude persona zvl. velikosti.

Pokud vláda vznikne,vznikne zase jen díky Jiřímu Paroubkovi. Koho tam Topolánek najmenuje je sice důležité,ale ono přikývnutí hlavou je na J. Paroubkovi a potom až na Klausovi. O nějakém stínu se tudíž asi mluvit nemusí.Že se k předčasným volbám nedostaneme jen tak je už jasné.  ODS začala sympatickou věcí  - přímým přenosem diskuse na kongresu.Pokud nyní bude pokračovat tím krokem,že ustoupí od názoru  " my proti všem" a půjde na dohodu při jejímž vzniku bude muset couvnout i Paroubek,pak jsme z bláta venku. 

Ladislav N. 20.11.2006 8:40

Re: ...pak jsme z bláta venku...

Omyl. V blátě až po uši... :-/

.. 20.11.2006 7:14

Kolik lidí dnes pláče

Valečnym štváčum se nikdy nelíbyla cesta hledání míru.Ale proč neukázat že to pujde i bez boje..!A ono to pujde.Šlo to bez vlády pujde to s vládou.Kolika lidem u nás je to uplně jedno?Je to velké procento!Tak proč to udělat,aby venku vyděli že tu neni šaškárna ale Evropské divadlo!!   Dotaz:Promluvil na sjezdu také pan Kubice?

Fredy 20.11.2006 7:20

Re: Kolik lidí dnes pláče

Ohledně Kubiceho se ptejte Langera, ale ohledně pravopisu jste spíše ze staré školy, že? Vyděli? ....

.. 20.11.2006 7:24

Re: Re: Kolik lidí dnes pláče

Fredy jsem na  vás hrdý,a co nebýt tak tvrdý;-DDěkuji!

bruno 20.11.2006 8:17

Re: Re: Kolik lidí dnes pláče

a také nelíbyla. Kdo má takovou úroveň znalostí gramatiky nemůže mít lepší myšlení než to co předvádí.

J.Mach 20.11.2006 9:42

Re: Re: Re: Kolik lidí dnes pláče

On trojtečka jakožto komouš má problémy s pravopisem, to patří k věci. Ale je to jedno, obsah jeho komentářů přesně odpovídá formě.

huhu 20.11.2006 6:51

velice dobrý komentář p. Bárty

o článek nížeR^

závislák ? 20.11.2006 6:46

Myslíte si, že je to aktuální?

Politická nutnost se říká věcem, které nejsou jaksi docela v pořádku, ale o kterých to nechceme říci. Je špatným vysvědčením pro politiku, že jí užívá jako omluvy.  Morální nutnost nikdy nic neomlouvá a matematická nutnost nezakrývá žádnou mezeru v důslednosti; jen politická nutnost má asi takový přízvuk, jako bychom řekli: Je sice prašpatné, co děláme, ale děláme to na mou čest jen proto, že nedovedeme udělat nic lepšího.

huhu 20.11.2006 6:46

politolog ?

doufejme, že tohle je komentář na úrovni "politologa" ala Pehe.

Topolánek ani ODS nejsou v pozici Kalouska, jehož strana balancuje nad prahem bezvýznamnosti a zoufale hledala možnost přežití.

Topol a ODS má nejen silnou podporu voličů proti ksčssd, ale jeho jakékoliv jednání a smlouvání je pod kontrlou. Obého je si Topol jistě vědom.

Topol dostal jasný mandát jít i do rizika 3. pokusu.

Fredy 20.11.2006 6:52

Re: politolog ?

Viděl jste včera Peheho, jak už v dáli viděl duhu? Jak mu zářily oči? On totiž nenávidí ODS a je natolik vychytralý, že při prosazování jakéhokoliv bratrstva obou rivalů vidí potupu ODS.

huhu 20.11.2006 7:07

Re: Re: politolog ?

na všerejší OVM jsem se díval jen chvíli právě proto, že tam zase byly ty dvě vykopávky - zastydlá pravdaláska Rupnik a nyní již soudruh Pehe

Lea 20.11.2006 7:56

Re: Re: Re: dobrý den huhu

Rupnik měl ale v jednom  pravdu. Takhle se vymezit a pak otočit o 180 stupňů,to je dost nestravitelné.Topolánek navíc udělal z kritiků ve vlastní straně lidi nechápavé.Aby nám  nedosáhl  sebestřednosti  předčící i Paroubka.Navíc,  slova na  adresu novinářů,kteří  jsou přitroublí,dávjí tušit,že se i k té Zemanově žumpě jednou dopracuje.

http://bohumildolezal.cz/texty/rs1177.html

huhu 20.11.2006 8:16

Re: Re: Re: Re: dobrý den huhu

vy taky prezentujete svá přání jako realitu..:-P

Honza 20.11.2006 6:36

Aston semlel pátý přes devátý

Srovnává Topolánka s Kalouskem a docela mu uikla naprostá odlišnost obou situací. Kalousek domlouval potají vládu KSČ-ČSSD + lidovci, kteří umožní vznik vlády. Topolánkovi zbývá jedina z mála rozumných možností  vyjednávat o vládě ODS - ČSSD - zelení - lidovci. Samozřejmě, že program bude pouze takový, jaký umožní tato směsice parlamentnívh stran.

A silný mandát, to je pověření ODS, které je předsedou, k vyjednávání o této vládě. A to snad stačí.

Fredy 20.11.2006 6:47

Re: Aston semlel pátý přes devátý

Tak přesně to není. Jedno usnesení rozporuje druhé. Sice se píše o duhové koalici, ale zároven s programem ODS. Když si přečtete program ODS, tak zjistíte, že s ním nesouhlasí socani ani v jednom bodě, lidovci v ve dou třetinách a zelení ještě nevědí o co běží.

Mě z toho vychází bud projekt trojkoalice s většinovým programem ODS, jako před prvním pokusem a nebo menšinová vláda ODS s podporou KDU a Zelených a tolerancí ČSSD.......

Fredy 20.11.2006 6:19

Astone, kde jste vzal tu VELKOU koalici? Četl jste usnesení?

Nejdůležitější usnesení

Kongres ODS si nepřeje ustavení vlády na základě velké koalice nebo na opoziční smlouvy. Kongres ODS považuje za prioritu konání předčasných voleb do PSP ČR v co nejkratším termínu v průběhu roku 2007. Kongres ODS vyzývá předsedu ODS, aby v případě, že nebude možné prosadit předčasné volby v roce 2007, sestavil stabilní vládu, která bude schopna v maximální možné míře prosazovat volební program ODS. 

BuBu 20.11.2006 6:18

Hazard s přízní voličů !

Topolánek uzavřel před parlamentními volbami s voliči jistou smlouvu, určující mantinely . . . kam až "ano" a kam až "ne" ! Jakékoliv "vzetí" do vlády byť jediného člena KSČSSD znamená jednoznačně porušení této smlouvy ! Pro ODS a její voliče je podstatně slušnější, přijatelnější, stravitelnější a čestnější - dát Ducemu Paroubkovi radši třetí pokus ! Ať se snaží, ať si přemlouvá lidovce ! Ať si to případně vyžerou lidovci - alespoň bude od nich jednou a provždy pokoj !

Nyní se Ducemu podařilo to co si vždycky přál - udělat "rozkol" mezi členy ODS ! To je jeho jediná šance, jak zcela jednotnou a konzistentní ODS . . . jak ji "nahlodat" ! Teď už jen stačí dosadit do vlády své lidi - kteří tam nebudou proto, aby vládli, ale aby škodili - neboť výsledek činnosti vlády půjde vždy na vrub ODS ! A Duce - ten se bude z pozice předsedy parlamentu - ten se tomu všemu bude smát a mnout si blahem ruce !

Pokud se v jednáních s KSČSSD Topolánek "nepochlapí" a neprosadí do vládního prohlášení všechny zásadní body volebního programu ODS - bude to prohra jeho, ODS a všech slušných lidí v zemi, kteří jí dali svůj hlas ! Příští volby pak budou pohřeb ODS ! ;-( 

P.S. Pokud vláda se členy KSČSSD - tak pouze a jen do jara 2007 !!!:-(

Fredy 20.11.2006 6:21

Re: Hazard s přízní voličů !

Asi takR^

J.Mach 20.11.2006 9:38

Re: Hazard s přízní voličů !

taky doufám, že teprve při jednání s  Paroubkem o vládním složení a programu bouchne Topoplánek do stolu a buď prosadí základ modré šance, nebo ODS odejde  do opozice a nechá Paroubka vyžrat si program KSČSSD až do řádných či předčasných voleb. Jestli ne, tak dojde na naplnění prognózy Pečinky a bude to začátek konce ODS.

Rýpal 20.11.2006 6:01

Tak

a teď má konečně Topolánek silný mandát k vytvoření velké koalice či národní fronty. Snad se konečně ledy pohnou, a vznikne to, co mělo vzniknout hned po volbách.

Líbil se mi Klaus, když prohlásil, že příznivci obou stran mu připomínají nesmiřitelné fotbalové fanoušky. Velmi trefné přirovnání, ve zdejším diskusním fóru je takových mnoho.

P. S. Info pro ty, kteří mi budou nadávat: nejsem ani „sparťan“ ani „slávista“…:-)

třetí 20.11.2006 5:56

Astone,souhlasím

Tentokrát musím s Astonem souhlasit. Jen bych rád upozornil na to, že čím déle se nedaří sestavit vládu, tím více si voliči uvědomují, že je vlastně zbytečná (o senátu nemluvě). Proto opět vzroste počet nevoličů. To holt bude zase podpora demokracie vyjádřená neúčastí ve volbách, to je obrázek moderního státu pro občany, kterým je stát ovšem lhostejným.

derik 20.11.2006 5:01

Je treba otestovat spolehlivost CSSD a KDU-CSL

pred jakymkoliv uzavrenim spolecne vladni dohody. Napriklad hlasovanim o rovne dani. Kdy jindy by tyto strany mely byt pro nez kdyz maji preference dole a hrozi predcasne volby (podle Paroubka by byly katastrofou pro CSSD)? Nebo nekdo chce dat jen na dohody a sliby, ze mozna nekdy v roce 2008 nebo 2009 (kdy se CSSD nebude bat voleb)? Jaky vyznam ma pomahat CSSD a KDU-CSL a riskovat propad vlastnich preferenci bez jakychkoliv zaruk? Nejdriv nech se hlasuje o rovne dani a pak se uvidi.

Marie Dubanová 20.11.2006 4:02

cesta, ale kam ?

Paroubek "ustoupil od svého třetího pokusu",ale to je naprosto samozřejmé, protože Paroubek nechce nic jiného nežli "porazit" Topolánka; A to se mu zajisté podaří, když M.Topolánek, důvěřivě přistoupí na to,"hrát" s předsedou ČSSD  - jeho, uže více nežli 6 měsíců, zevedenou hru, na vládu-nevládu - souhlas-nesouhlas, a to celé tak dlouho, až toho budou mít lidi, tedy voliči dost a pak předseda ČSSD "usoudí", že už je čas k vyvolání předčasných voleb -  a tou dlouhou dobou "znevěrodnodněná" ODS - ty volby slavně prohraje, a pak konečně - nastane vláda "národního souznění s komunisty";

Kanuk 20.11.2006 3:48

Není to habaďůra?

Já mám podezření, že celé jednání ČSSD je habaďůra na ODS, a že druhá vláda důvěru nedostane, i když bude "koaliční". Protože proč by ČSSD dobrovolně ustupovala na druhé místo v koalici s ODS, když má reálnou šanci vytvořit menšinovou vládu (s podporou komunistů) bez ODS?

Co by se stalo, kdyby druhá vláda důvěru nedostala: a) došlo by na návrh předsedy vlády předsedou PS. Ať by to byl kdokoliv, mohl by navrhnout  1)někoho z ODS, 2) někoho mimo ODS i ČSSD, 3) p. Paroubka. Varianty 1) a 2) by byly opětně zamítnuty, a vedly by k novým volbám, ve kterých by šance p. Paroubka byla 50:50 (Modroptáci s tím nemusejí souhlasit, ale to na faktu nic nemění). Varianta 3) by vedla k vládě p. Paroubka přímo. (totéž)Takže, s mírným risikem, pro p. Paroubka bude nejvýhodnější, jestliže druhá vláda důvěru PS nedostane.

Uvidíme, jak Kanukova křšťálová koule zapracovala. Zatím pracovala dost slušně, až na to, že místo p. Topolánka předpovídala někoho jiného z ODS.

derik 20.11.2006 5:10

Re: Není to habaďůra?

Takove uvahy jsou dost na vode, kdyz si myslite Paroubek ma sanci 50:50. Nejenom pruzkumy ale i samotny Paroubek rekl ze predcasne volby by byly pro CSSD katastrofou. A jakou to mate vesteckou kouli kdyz ukazuje tri moznosti?

Alofns 20.11.2006 3:29

Veškeré zdejší prognozy a úvahy

jsou staické. Neberou v potaz změnu výchozích předpokladů. Včechno se neustále rychle mění, takže prognozy a úvahy jsou všechny mimo budoucí realitu. Je to jen takové politické snění.

JAP 20.11.2006 2:30

Voda na Paroubkuv mlyn

Kazdy, snad krome naivku / ve vedeni ODS / uz davno vi, ze pomoci sestavovani vladniho programu, ma Paroubek nad koalici s ODS prakticky pravo veto Proto ty silne reci sefu ODS na sjezdu pripominaji poutnika, ktery jde o pulnoci kolem hrbitova a hlasite si piska , aby se nebal. Protoze vladu opet sestavuje ODS je v nevyhode. Jednoduse ODS bude muset budto ustoupit a prijmout do vladniho programu pozadavky CSSD / Paroubkovy / neslucitelne s politikou ODS a tim se dlouhodobe poskodit u svych volicu a nebo pozadavky CSSD odmitnout a tim dat treti sanci na sestaveni vlady CSSD, proto ma nad timto procesem CSSD a Paroubek vice kontroly, nez ODS.

JSME PRESNE TAM KDE JSME BYLI UZ PRED 5 MESICI

Totiz vsechno opet zavisi jen na tom, jestli Paroubek nejakeho prebehlika ma nebo ne. Ja si myslim ze pokud ho ma , ze bude ze strany Zelenych. Protoze mi jeste nikdo nevysvetlil, jak muze strana zelenych dlouhodobe operovat , v pravicove koalici, jako se o to pokousi ta ceska. Zatim jsem slysel jen jedine vysvetleni , totiz , ze tato groteskni ceska anomalie pravicove zelene strany byla vymyslena panem Bursikem pro jeho osobni ucely , on byl drive na pravici, nechtel prevlect svuj kabat, tak radeji prevlekl kabat cele strany. A i kdyz byli cesti Zeleni uspesni ve volbach, hlavne diky panu Bursikovi, brzy budou muset zpet do sveho kabatu a na levici, kam patri, janak budou mit problemy s vlastnimi volici a uvnitr strany

.