1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Vystrčil na Tchaj-wan

Předseda senátu Miloš Vystrčil příjemně překvapil. Ukázal, že jedna z pěti či šesti větví české zahraniční politiky zastává koncept nezávislosti a odporu proti nátlaku. Je to hojivá náplast na bolestný projev ustrašenosti z minulého čtvrtka, kdy sněmovna nedokázala schválit návrh ODS na poděkování ostrovní republice za bezplatné poskytnutí zdravotnického materiálu (to je další větev: ustrašenost), a pomohlo to zapomenout na demonstrativní vítání čínského letadla s rouškami (silná větev – servilita).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
N. Wohlrath 10.6.2020 12:06

Pane Matuško děkuji za podporu. Spousta lidí jsou jsou pouhými "politickými fanoušky" znepřátelených stran jak na domácí tak světové scéně a podle toho vypadají reakce. Už mám na internetu pár doživotních zákazů se k se k něcěmu vyjadřovat , poněvadž si občas dovolím i citovat z uznávaných encyklopedií, které jednou "nositelé mocí" určitě dle (předsudečné nenávisti)označí za xenofobní,rasistické,extremistické a dosaďte si co se "šlechtě" hodí;-)

M. Ilsner 10.6.2020 11:58

Ano, máme dvě Číny, komunistickou ČLR a Čínskou republiku. Obě nají své hranice, vlajku, hymny a prezidenta. takže se o jedné Číně nedá ani žbleptnout.

Ostatně, proč na Olympijských hrách jsou obě země zvlášť? To samé je s Koreou, Irskem, bylo to tak i s Německem (tam se ale spojili dobrovolně).

J. Venc 10.6.2020 11:59

Dědičných monarchů přehršel (namátkou Asad, Kim Čong.un atd) nicméně k plně demokratickému zřízení se jaksi nedopracovali, na rozdíl od Tchaj-wanu. A ano vládl tam krajně pravicový režim, nicméně srovnejte si kam dospěli oni a kam dnešní Čína. Diametrální rozdíl.

:-)

V. Církva 10.6.2020 12:01

Většina z toho, co jste napsal je pravda. Proč ale zdůrazňujete to stanné právo? Pokud aby jste ukázal že před komunistickou diktaturou je třeba se bránit? Souhlas.

Dějiny ukazují i to, že xtrém vyvolává extrémy. Proto byl TajWan diktaturou, Jižní Korea prakticky totéž Franko i Pinochet diktátoři.

A dodal bych, že Jižní Korea i Tchajwan se postupně demokratizovaly.

Takže závěr z toho je, bacha na komunistickou Čínu. Zachovejme si tvář a nelezme jim do zadku. Užitečné idioty potřebují. Jako malý stát je ale s TajWanem provokovat moc nemusíme. Ozbrojenému 100 kg namakanci asi nebudeme říkat, že je imbecil, i když je to pravda ale pokud máme hrdost nebudeme mu říkat jak je skvělý.

N. Wohlrath 10.6.2020 12:14

Pae Cirkvo nic nezdůrazňuji(stanné právo) důraz jsem dával na to ,že zastupcem Číny v OSN do 1971 byla Tchaj-wan neboli Čínská republika a nikoliv Čínská lidová republika a snad si dokážete sám najít vysvětlení pro tento "politický obrat".

P. Han 10.6.2020 12:04

"... že tam bylo od roku 1949 do roku 1987 nejdelší stanné právo na světě?" Nejspíš proto, že nebylo. Výjimečný stav není stanné právo. Patrně ještě žijí pamětníci, kteří stanné právo v tzv. Protektorátu pamatují. Zrovna tak byste mohl tvrdit, že bylo vyhlášeno stanné právo v Polsku 1981. Nebylo, byl to výjimečný stav.

J. Venc 10.6.2020 12:16

I tak nepřesné - skutečně kvalitní encyklopedie z nichž si pán (prý) dovolí citovat, by mu připomněly, že třebas v Sýrii panoval výjimečný stav celých 48 let.

:-)

N. Wohlrath 10.6.2020 12:27

Já se s váma nepřu o Syrii byla řeč o Čínské republice kterou(přes tento oficialní název) Česká televize vytrvale nazývá Tchajwanem.

J. Venc 10.6.2020 12:32

Však v pořádku - nebylo to ovšem stanné právo, nýbrž výjimečný stav, tedy omezení některých základních svobod (svoboda shromažďování, svoboda slova atd.) a netrvalo nejdéle na světě, jak píšete. Primát v tomto drží myslím Sýrie. A podobných "nepřesností" vycházejících spíše z osobních dojmů a nikoli faktů tam máte ještě několik.

:-)

J. Kombercová 10.6.2020 12:50

A čerstvějěší... ve Framcii byl nedávno výjimečný stav vtělen přímo do zákona.

N. Wohlrath 10.6.2020 12:23

Když tam nejspíš na Tchaj-wanu nebylo stanné právo ,tak vítězství komunistů ve volbách před nástupem Gottwalda taky asi nebyl "únorový puč". Poněvadž většinou bývá puč, spiknutí [slov. sprisahanie], násilný polit. převrat uskutečněný menší skupinou osob [bez účasti mas] - viz převrat, revoluce (slang.) pučovat = půjčit/ -ovat ...A tady tzv. masy věděly prd co se bude dít a nechaly se zapřáhnout do komunistického postroje ve většině dobrovolně což je sice historie, ale dněšní oblbovači se pokouší o to samé.

J. Fridrich 10.6.2020 12:25

Vážení, já to zjednoduším - tedy to reálné zhodnocení těch " dvou" Čín.. Kdo jen alespoň tuší něco o historii vývoje Světa a hlavně o 20tém století, tak ví, která z těch " dvou" Čín byla po II. světové válce úspěšnější ve svém rozvoji a svobodě svých občanů - Formosa je prostě asijský technický a technologický tygr, ať se to naším číňanomilkám líbí, nebo nelíbí.. A k nám se chovají slušně a s RESPEKTEM - na rozdíl od prý " lidové", komunistické Číny....

J. Vobr 10.6.2020 11:31

VYSTRČIL NA HRAD !!! Takového potřebujeme vrchního velitele armády !!!

;-D;-D;-D

J. Vobr 10.6.2020 11:33

A nechal bych mu ušít i vojenskou uniformu !!! To by při jeho výšce stačil metr látky !!!

;-D;-D;-D

J. Černý 10.6.2020 11:40

Šavli mu musely zkrátit na velikost nože v přiboru.

Jinak by ji coural po zemi

P. Han 10.6.2020 12:05

No aspoň že není těhotnej.

P. Forejt 10.6.2020 11:33

jasně, Napoleon byl také prcek .... a Roman Skamene, co by malinkatý ďábel jakbysmet ........asi tak.

J. Černý 10.6.2020 11:50

Havel byl.take prcek, Žantovský je také prcek, Cikrt je rovněž prcek.

M. Varadinková 10.6.2020 11:38

Uffff. Když jsme ho viděla včera zuřivého v Událostech, komentářích, tak jsem si říkala, že ho taky klepne.

M. Ilsner 10.6.2020 12:00

Obdivovala jste nácka Okamuru, to už vím.

F. Šimek 10.6.2020 12:22

Okamura je nácek ?

A. Jaroš 10.6.2020 11:50

Malý ostrosrstý ratlík z Vysočiny, štěká ale nekouše, mám obavy a je mi fakt líto, že se s touto gradací hněvu a adrenalinu asi taky nedožije odletu do toho ráje na tájvanu, tak toto je 2. nejvýše postavený muž státu, když jsem viděl tu jeho umanutost až zuřivost a ten gejzír frází při diskusi v čtv s Okamurou a vonDráčkem co do něj napumpovaĺi gerojové ze senátu a jiní pravdomluvci tak mě skoro piclo a co všechno na sebe tento malý mužik prozradil, jak se snažil objasnit odesílatele, adresáta "zvacího dopisu" a jak na něj všichni zvysoka káleli, tak asi odtud ten hněv pramení? já vám ukážu, a jak poznal co to je bezmoc našich mocných, když se museli v té zlé, zlé číně doprošovat roušek, no toto? Ta ODS má ale pech na individua (netřeba jmenovat) a to jsem je kdysi volil, a budelíp?

J. Černý 10.6.2020 11:27

A kdo z našich politiků lezl do zadnice USA i proti řadě názorů našich obyvatel a většiny Evropských zemí ?

Havel vyzval k přepadení Iráku, v rozporu s mezinárodním právem. Prostě báječný zločin.Schwarzenberg jásal nad uznáním mafiánského státu Kosovo.

A naprostá většina našich politiků jásala nad přepadením Afghánistánu z vylhaneho důvodu .Prostě naší strunatci v akci.

P. Staronový 10.6.2020 11:29

Že něco komouši tvrdí, neznamená že je to pravda. Dokonce je to dost spolehlivou zárukou, že jsou to lži.

Včetně těhle.

J. Drobný 10.6.2020 11:30

A jak to tedy ve skutečnosti bylo?

V. Církva 10.6.2020 11:34

Třeba tisíce mrtvých v mrakodrapech není vylhaný důvod a Bin Ládina Afghánci nevidali. Teda je pravda že ani Pákistánci a byl to Saud. Ale někomu USA za mrakodrapy potřebovali dát do držky.

J. Drobný 10.6.2020 11:36

A teď si představte, kdyby to takto dělal každý.

V. Církva 10.6.2020 12:06

Naštěstí to tak každý Arab nedělá.

Jinak ale jasně. Sadám a irácká diktatura byly svinstvo, Afghánistán chránil BinLadina, ale pořádek si měli udělat místní. Bez Západu

M. Varadinková 10.6.2020 11:40

Z vylhaného důvodu byl napaden Irák.

V. Církva 10.6.2020 12:04

Ano.