24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

Výprask Sobotkovi a co dál

Dneškem přestává být sociální demokracie samostatnou svéprávnou politickou stranou a Bohuslavb Sobotka přestává být rozhodující figura na levicové scéně. Nedokázal přesvědčit grémium své strany, že z dlouhodobého hlediska je třeba hájit principy pluralitní demokracie založené na vyvážené interakci politických stran. Zvítězil okamžitý zájem, čili zvítězil čistý oportunismus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hofman 7.8.2013 7:15

Re: Aston mne definitivně přesvědčil

Je to velmi jednoduché - Neff sice Sobotku hodnotí správně, ale místo na něj by měl poukazovat na nebezpečí skutečné. A tím je arogantní Hašek, nikoliv slabý Sobotka. Je to, jako kdyby král byl nahý, ale Aston kritizoval to, že princ se počůrává.

I. Schlägel 7.8.2013 7:19

Re: Aston mne definitivně přesvědčil

Já myslím, že si tento fakt uvědomuje. Nakonec je to očividné, když jsme si toho všimli i my dva. Dnešní komentář prostě věnoval Sobotkovi. Až bude ČSSD šéfovat Hašek, dojde jistě v komentáři i na něj.

P. Hofman 7.8.2013 7:25

Re: Aston mne definitivně přesvědčil

Já ale pana Neffa nehodnotím jen na základě dnešního úvodníku. On se tímto směrem upnul už dávno a to považuji u politického komentátora za zásadní chybu. Hlavně taky proto, že je inteligentní a politiku sleduje, což znamená, že by měl umět oddělit nepodstatné od podstatného. Sobotka navíc jako předseda poslední měsíce jasně s Haškem prohrává a je vidět, že kdyby Hašek chtěl, tak asi obratem přesune vedení ve straně na sebe. I když, na druhé straně by to bylo zajímavé zjistit.

I. Schlägel 7.8.2013 7:33

Re: Aston mne definitivně přesvědčil

Obratem to nepůjde, pouze při volbě nového předsedy. Na kterého Hašek bezpochyby kandidovat bude.

M. Prokop 7.8.2013 7:45

Re: Aston mne definitivně přesvědčil

Máte pravdu.

Normální průběh, Hofman ví, co by Aston měl psát.       :-P

K. Drobková 7.8.2013 6:58

Re: Aston mne definitivně přesvědčil

To máte zcela jistě pravdu pravdoucí, ale má jeden háček. Takový člověk v ČSSD není ( aspoň, pokud vím ) a hledat jej je momentálně dost pozdě. Bohužel, bohužel .....

P. Hofman 7.8.2013 7:01

Re: Aston mne definitivně přesvědčil

Ale já přece nepíšu o ideálním politikovi v ČSSD, žádný takový tam není, ale o tom reálném, který představuje pro naši demokracii dost velké nebezpečí. Sobotka jím určitě není. Je jím momentálně Hašek.

V. Vašek 7.8.2013 7:13

Re: Aston mne definitivně přesvědčil

Tentokrát s vámi naplno souhlasím.

M. Prokop 7.8.2013 7:40

Re: Aston mne definitivně přesvědčil

"...že politice naprosto nerozumí."

Vy ovšem také ne, tisíce dokladů tohoto zde.

Proč by se mělo vylučovat to, co napsal (správně) Aston o Sobotkovi, s tím, co jste napsal (relativně také správně, alelujá) o Haškovi?

P. Pavlovský 7.8.2013 7:58

Re: Aston mne definitivně přesvědčil

Začalo to už na ostravském sjezdu ČSSD.

Zvolení Sobotky - to byl jen klamný výstřel.

Pravdu říkalo nezvolení Dienstbiera, Sobotkovi navzdory.

O. Prochazka 7.8.2013 8:18

Re: Aston mne definitivně přesvědčil

Politik na levici a vzdělaný...hahaha.

O. Slavík 7.8.2013 6:12

Ani rozpuštění PS Zemana nezastaví

Varianta 3) Vláda Jiřího Rusnoka důvěru nedostane a Sněmovna brzy nato odhlasuje třípětinovou většinou svoje rozpuštění. Po tomto kroku už Sněmovna nemůže jednat a přijímat jakékoliv zákony. A na Hradě budou bouchat šampaňské, protože toto je nejkratší přímá cesta k prezidentské moci. Podle Ústavy sice prezident musí v takovém případě Sněmovnu rozpustit, ale nemá uloženu žádnou lhůtu – a vláda Jiřího Rusnoka bude vládnout dál, jen v demisi. Ústava navíc v Článku 33 určuje, že po rozpuštění Sněmovny "přísluší Senátu přijímat zákonná opatření ve věcech, které nesnesou odkladu a vyžadovaly by jinak přijetí zákona". V Senátu má prezident v případě ponížení Bohuslava Sobotky pohodlnou většinu zajištěnou. Podle bodu 3 Článku 33 "Zákonné opatření může Senátu navrhnout jen vláda". – tedy zemanovská vláda Jiřího Rusnoka v demisi. A podle bodu 4: "Zákonné opatření Senátu podepisuje předseda Senátu, prezident republiky a předseda vlády; vyhlašuje se stejně jako zákony". A opět – jedním z prvních přijatých "zákonných opatření" Senátu bude, vsaďte se, za velkého potlesku publika, "zákon proti keťasům a šmelinářům". Zkušenost velkohubé zemanovské kampaně "Čisté ruce", která nedokázala odsoudit ani jednoho korupčníka nebo tuneláře, bude dávno zapomenuta. Ústavní pojistky a vyvažování mocí budou vyřazeny ze hry. Ústavní soud bude už dávno obsazen Zemanovými nominanty – a kolik z nich si dokáže tváří v tvář "vůli lidu" uchovat nezávislost? To, co je demokratické a ústavní, bude napříště určovat parta loutkovodičů ústy nepravdomluvného prezidenta.(Jan Urban)

MARNO MARNÉ, VŠE MARNÉ .... tu-ááá.

O. Slavík 7.8.2013 6:31

Fčil mudrujte ... eloíííís.

P. Hofman 7.8.2013 6:35

Re: Fčil mudrujte ... eloíííís.

Není nad čím mudrovat. Toto je největší Urbanův politologický úlet, jaký jsem od něj kdy čet.

O. Slavík 7.8.2013 6:55

HOFMAN, jaký úlet ?

Urbanem popsaná varianta je skoro na 100% reálná. Nechápu v čem spočívá ten úlet?

P. Hofman 7.8.2013 6:58

Re: HOFMAN, jaký úlet ?

Je to jednoduché: píše, jako by neznal ústavu, neumí ji vykládat (není divu, neb není ústavní právník) a pomíjí fakt, že veškerou moc má u nás Parlament a proti němu nemá president, jako součást moci výkonné, žádné adekvátní obranné prostředky.

Jen maličkost - po rozpuštění Sněmovny je prezident z ústavy povinen vyhlásit do 2 měsíců nové volby.

O. Slavík 7.8.2013 7:05

Re: HOFMAN, jaký úlet ?

Za 2 měsíce vyhlásí volby s termínem KONÁNÍ ZA PŮL ROKU.

P. Hofman 7.8.2013 7:07

Re: HOFMAN, jaký úlet ?

Přečtěte si novelu ústavy. On musí ty volby vyhlásit okamžitě po rozpuštění Sněmovny s konáním voleb do dvou měsíců.

O. Slavík 7.8.2013 7:12

Re: HOFMAN, jaký úlet ?

Je-li tomu tak, pak Urban napsal blábol.

P. Hofman 7.8.2013 7:19

Re: HOFMAN, jaký úlet ?

Proto to píšu. Podivil jsem se, neb jinak ho čtu rád. Ale asi se nechal unést neláskou k Zemanovi. To je ovšem v politice nepřípustné, politika je dnes plně profesionální.

K. Drobková 7.8.2013 6:49

Re: Ani rozpuštění PS Zemana nezastaví

I tato varianta je docela možná. Je to ovšem jenom výsledek. Výsledek  " práce " pravicových vlád Topolánka a Nečase. Arogance, nadutost, neumětelství ODS a jejích přicmrndávačů přivedla do krajských vlád, Senátu socialisty a komunisty a na Hrad Zemana. Tak dlouho ODS opovrhovala voličem, až jí to volič ukázal. Pověstný Topolánkův Fakáč. 

I. Schlägel 7.8.2013 7:00

Re: Ani rozpuštění PS Zemana nezastaví

Já myslím, že na Česko a české voliče kladete moc vysoké nároky.

P. Han 7.8.2013 7:09

Re: Ani rozpuštění PS Zemana nezastaví

A nemohla jste to tomu voliči, když ho tak dobře znáte, vysvětlit? Takhle to vypadá, že slušní lidé (předpokládám, že se považujete za slušnou) ani nekandidují, ani nechodí k volbám. Nebo jste nám tohle zvolila i vy?

K. Drobková 7.8.2013 7:19

Re: Ani rozpuštění PS Zemana nezastaví

Za slušnou se pokládám, nekandiduji a BOHUŽEL jsem tohle volila také. Sice ne přímo ODS ale TOP 09 s vírou, že Schwanzenberg dokáže ODS umravnit. Nedokázal. BOHUŽEL !

P. Hofman 7.8.2013 7:21

Re: Ani rozpuštění PS Zemana nezastaví

S podobnou nadějí jsem v roce 1996 volil ODA. Ó, jak jsem se zklamal.

K. Drobková 7.8.2013 7:27

Re: Ani rozpuštění PS Zemana nezastaví

Mýliti se, je lidské. Pomyšlení, že jsem nebyla sama, mně sice malinko hřeje, ale neomlouvá. :-))

P. Hofman 7.8.2013 7:34

Re: Ani rozpuštění PS Zemana nezastaví

Já toho ovšem nelituji, neb tehdy nebylo jinak koho. A taky jsem už po těch několika letech věděl, že Kalvoda a spol. žádnou díru do politického světa neudělají, byli to kavárenští kecalové a partajní flákači, ale ODS mi už tehdy připadala na scestí a proto jsem doufal, že je alespoň trošičku umravní. Nestalo se. Stejně tak později s US, taky můj volební úlet, ale rovněž nebylo jinak koho.

P. Pavlovský 7.8.2013 7:55

Re: Ani rozpuštění PS Zemana nezastaví

Vidím, že jsme volívali stejně. Já vždy do prava, ale ODS nikdy!

Já teď naposledy TOPku, ale příští rok jí už budu volit jenom v Praze, Kalouskovo principiální obhajování korupce je nesnesitelné.

O. Prochazka 7.8.2013 8:23

Re: Ani rozpuštění PS Zemana nezastaví

To jsou kecy. Korupce je to maximálně ve vaší a Ištvánově hlavě vy pravičáku.

P. Hofman 7.8.2013 8:24

Re: Ani rozpuštění PS Zemana nezastaví

´92 KAN, ´96 ODA, ´98 US, pak Čtyřkoalice. U těch přicházejících ještě nevím, ale zůstane-li Hudeček primátorem a Topka nic "nepo*urví", tak možná v Praze ji, na celostátní úrovni bych zvažoval Piráty, ale to je ještě daleko.