1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Výkon roste, nezaměstnanost zůstává na stejných počtech

Automobilka Škoda oznámila rekordní prodej, také produkce dalších firem roste. Analytici konstatují, že roste celkový výkon českých pracovníků. Tím je řečeno výkon pracovníků v soukromém sektoru, který má největší podíl na produkci státu a odvedl nejvyšší daň ekonomické krizi snižováním platů a snižováním stavů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Válek 12.10.2010 8:40

Re: Kajan

Sám jste komunista, protože jste byl součástí politického tlaku, který umožnil komunistům, aby majetek, který v roce 1948 ukradli po roce 1989 úspěšně zprivatizovali a tím, že si okamžitě odhlasovali zákon, že privatizace nemůže být zpětně zpochybněna, navěky přivlastnili.

M. Prokop 12.10.2010 8:45

Re: Kajan

Zato vy jste jim to chtěl nechat rozkrást, kdybych měl komentovat ve vašich intencích.

Z. Válek 12.10.2010 8:56

Re: Kajan

Zřejmě ste nepochopil vůbec nic. Znáte to o těch sviních ..............

M. Prokop 12.10.2010 9:22

Re: Kajan

Jako že vám házím perly?

Tak stručný průvodce: Co mohlo být privatizováno přímo, serioznímu cizímu zájemci, to povětšině, přes pokřik kdekoho o rodinném stříbře, privatizováno bylo. Byly i vyjímky, Škoda Plzeň a Poldi Kladno, ale neexistují žádné důkazy, žer by to bylo vinou Klause, šťoural se v tom kdekdo. O většinou zbývajícího byl zájem malý, neseriozní nebo žádný, tam bylo občas privatizováno domácím manažerům, na dluh. To sice bylo dost neúspěšné, ale opět není jednoznačný viník, hybatelů bylo z nejrůznějších důvodů mnoho. Podíl tohoto majetku nebyl příliš velký. Zbytek byl v podstatě rozdán všem zájemcům kuponovkou. Že ho potom svěřili více či méně pochybným fondům už byla blbost nových nabyvatelů.

Čekat na právní rámec nebylo lze, rozkradli by to tehdejší manažeři, právní rámec je nedokonalý dosud. Důvody jsou opět různé.

Ve srovnání se státy v podobné situaci (Polsko, Maďarsko, s rezervou i Rumunsko, Albánie, Bulharsko a SSSR, ne NDR, ta byla v jiné, horší situaci) lze velmi snadno konstatovat, že česká cesta privatizace byla jednoznačně nejúspěšnější, že alternativní možnosti byly buďto horší (Komárek) nebo politicky i ekonomicky totálně neprůchodné.

Tvrzení o "příležitosti tisícieletí" zabité V.Klausem, je v lepším případě fantasmagorie, v horším a reálnějším (s)prostá politická agitace s použitím lživých argumentů.  Klaus není žádný zázrak ani genius, většinu věcí udělal dobře (a proti odporu propagátorů horších řešení), ledacos udělal i méně dobře. Každopádně jediný člověk neurčuje všechnu státní politiku. Může dělat jen to, na čem se lidé ve většině shodnou. Na zůsobu privatizace tehdy většinová shoda byla.

V. Pavel 12.10.2010 9:39

Re: Kajan

Prokope! To sepsal Klaus, nebo nějaký mužik, nebo přímo vy?

M. Prokop 12.10.2010 9:53

Re: Kajan

Jen  malý dodatek, NDR je příkladem toho, jak lze s dalekosáhlým souhlasem udělat ekonomickou chybu, protože je jako jediná politicky průchodná (rozšíření západní Marky na celou sjednocenou zemi) a že přijetí dobrého a prověřeného právního řádu (občas i s lidmi) zdaleka nestačí k dokonalé a rychlé přeměně země a neuchrání ekonomiku od problémů.

Jak s oblibou tvrdí kritici "nedokonalého právního rámce" naší privatizace (byl, ale nebylo vyhnutí) a čekání na dokonalý.

Z. Válek 12.10.2010 9:57

Re: Kajan

Přečetl jsem si první větu a dále jsem již nečetl. Jsou pouze tři možnosti, Buď jste žil v jiné zemi nebo jste hlupák a nebo lhář. To je ode mě s vámi vše. Pro vždy.

M. Prokop 12.10.2010 10:28

Re: Kajan

Ano, agitátorovi nebo pitomci to tak může připadat.

Já nejsem tak cimprlich, na vaše lži budu poukazovat i nadále.

Z. Rychlý 12.10.2010 10:59

Re: Kajan

Pane Prokope napsal jste to perfektně, přesně toto je i můj názor. Jenže - zase jstě těm svi.ním naházel perly, které oni nerozeznají a zašlapou je do těch svých duševních výkalů.

M. Prokop 12.10.2010 11:20

Re: Kajan

No jo, znáte to Werichovo, jak to nejde vyhrát, ale nemá to být vzdáváno?

Tak nevzdávám.

:-)

K. Janyška 12.10.2010 9:14

Re: Kajan

Privatizace  byla jediným prostředkem k normálu, tedy ke kapitalismu  ! Není vůbec podstatné, jak proběhla ! Důležité je, že proběhla ! A že u nás proběhla relativmě velmi kultivovaně a podle zákona, o tom nikdo normální nepochybuje ! A "šikulové" se najdou všude ! Od toho jsme lidi a ne andělé ! Dzp.

Z. Válek 12.10.2010 9:23

Re: Kajan

Okecat se dá všechno. Materiální škody se časem zahojí, ale ty morální nevymizí za celé generace.

M. Prokop 12.10.2010 9:27

Re: Kajan

Ano. Komunisté a jim podobní  je zde páchali 50 let.

Od té doby se to pomalu lepší.

J. Anděl 12.10.2010 10:57

Re: Kajan

Pomalu. A jen do určité míry.

Ono je opravdu subjektivní, jestli se situace lepší nebo ne. Sice existují oficiální statistiky (o míře spokojenosti atp.), ale z toho, co jsem o nich četl, pokrývají jen malý výsek života. Nevšiml jsem si, že by tam zazněly třeba otázky: kolik lidí nenávidíte? O kolika lidech kolem sebe si myslíte, že jsou naprostí pitomci. O kolika lidech kolem sebe a ve veřejném životě se domníváte, že by měli jít do vězení? Jak moc si myslíte, že vám druzí kazí život či vás omezují ve vašich oprávněných touhách a v rozletu? Jak dokážete mezi sebou řešit spory a vycházet si vstříc? Prožíváte radost, lhostejnost či závist z úspěchu někoho druhého? Jak často se smějete? Nakolik realita vašeho života odpovídá či neodpovídá vašim očekáváním? Atp.

Nebo takové výzkumy existují a jsou to ty, ve kterých vycházejí lépe chudičké země z dalekých krajů.

Tudíž otázka toho zlepšování je opravdu relativní. Ale osobně si přesto myslím, že jisté zlepšení tu nyní je.

M. Prokop 12.10.2010 11:24

Re: Kajan

Já také. Máte pravdu, že je těžko to sledovat statisticky.

Vzpomínám Masaryka, jak si přál domnívám se, že 50 let.

Místo toho to bylo 50 let kurweno.

Takže očekávání 50ti let nápravy nebude nerealistické, bohužel.

Z. Válek 12.10.2010 11:54

Re: Kajan

Zlepšení stavu naší společnosti dokazují statistiky kriminality a přeplněné věznice. Pokud by se trestalo tak přísně jako za komunistů, musely by být přestavěny na věznice celá sídliště.

M. Prokop 12.10.2010 12:10

Re: Kajan

Zase lež.

V. Pavel 12.10.2010 8:56

Re: Kajan

Janyško! Od primitiva jako jste vy, je každá nadávka druhému "poklonou"! Rovněž nesmyslná nadávka "komunista"!

K. Janyška 12.10.2010 9:16

Re: Kajan

Komunsta není jen ten, co byl nebo je v komunistické straně ! Ale i ten kdo komunisticky uvažuje ! A to jste Vy, Pavle ! Dzp.

M. Prokop 12.10.2010 9:23

Re: Kajan

Já bych to viděl spíš na popletu. Na komunistu nemá.

Z. Válek 12.10.2010 9:25

Re: Kajan

Vidíte a já jsem přesvědčen, že jste to vy.

V. Pavel 12.10.2010 9:42

Re: Kajan

Pane Válku! Janyška jako člověk jednoduchého uvažování a poslušný toho, kdo je u moci, se sklony k primitivní agresivitě, je osobnostním vybavením přímo vzorovým komunistou!

K. Janyška 12.10.2010 8:30

Kajan

Jsem pyšný na Českou republiku ! Ve všech směrech ! Dokonce. když tu vládli socani, musel jsem ČR i vládu socanů hájit před socany samotnými !  Před dacany jakýmisi  ! Dzp.

L. Daňková 12.10.2010 8:26

Tak mám takový pocit,

že i pan Kalousek má podíl v některé z fotovolteických elektráren.Napadlo to včera asi každého, kdo ho uslyšel, že emisní povolenky se budou podnikům prodávat. Nejen že tím chrání nehorázné zisky investorů těchto elektráren, ale v důsledku takového opatření se nadále nebude zlepšovat ovzduší v ČR, protože podniky ztratí motivaci investovat do "ozdravných zařízení". Tímhle opatřením "vlk se nažral a koza zůstala celá" snad už neoblafne žádného soudného člověka.

J. Kejkrt 12.10.2010 8:20

Kalousek chce s námi vyjebat.

Cena "uhelné" elektřiny dnes neobsahuje poplatek za emisní povolenky a solární panely vyrábějí elektřinu s "politickou" přirážkou mnohem dráž.

Kalousek, místo aby prostě na nemravné zisky uvalil daň - u stavebního spoření to šlo taky, a nebyly to nemravné peníze - , tak si nechá zaplatit za povolenky, jejich cena se promítne do ceny "nezelené" elektřiny a občan zaplatí ještě víc.

Od Kalouska se poté dozvíme, že je skvělý, že rozdíl mezi cenami běžné a "zelené" elektřiny dokázal geniálněsnížit ...

M. Prokop 12.10.2010 8:24

Re: Kalousek chce s námi vyjebat.

Ono to bude sakra těžké, eliminovat tu EUnijní lumpárnu, zde hlasy KSČSSD, lidovců a US prosazenou. Někde jen tak sebrat peníze a někam je strčit dle opět EUnijních nařízení v podstatě nejde.

J. Kejkrt 12.10.2010 8:38

Re: Kalousek chce s námi vyjebat.

Souhlasím.

Ale nemůžu si pomoci, mně logika zpoplatnění povolenek kvůli zlevnění (FV)elektřiny prostě uniká, já dělám asi někde chybu ...

Přijde mi to, jako by stát chtěl kompenzovat dražší benzín do aut tím, že zavede daň za likvidaci pneumatik.

M. Prokop 12.10.2010 8:49

Re: Kalousek chce s námi vyjebat.

Kalousek se v tom utěšeně plácá.

Je  v tom namočenej, hlasoval pro tu lumpárnu, zároveň ví, že je nutno něco dělat, tak velké zdražení hlavně pro  firmy je smrtící, pro domácnosti zase politicky smrtící, ale ono něco udělat bude nesmírně těžké právě pro ty velmi těsné směrnice EU o tom, co a jak je možno dotovat. To je holt problém přebujelé byrokracie, obvykle umožňuje škodit, ale pomáhat už ne.

M. Prokop 12.10.2010 8:19

Investice.

Jsou-li ty investice výnosné a potřebné, firmy je udělají.

Jsou-li jen pro nějaký nápad EU, bude snad lepší, nedojde-li k nim. Byly by to další proplýtvané peníze.

V. Pavel 12.10.2010 6:18

Škoda Auto naštěstí nebyla privatizována dle Klausovy "vize"!

Je snad dobré si v souvislosti se Škoda Auto, patřícímu koncernu VW, které prosperuje a je pro Česko ekonomickým přínosem, byť, jako je tomu ostatně ve všem, mohlo by být i lepší, připomenout skutečný "Ekonomický Génius" Václava Klause - Strůjce naší "Úspěšné Ekonomické Transformace", alias Big Tunnelingu. Rovněž Škoda Auto chtěl Klaus systémově zprivatizovat prostřednictvím svého "koně", anebo "Motoru privatizace", jak podvodníka Viktora Koženého nazýval, který by zajisté splnil prioritní privatizační kritérium, za kterou Velký a Moudrý Privatizátor prohlásil rychlost! Václav Klaus naprosto nesouhlasil s nesystémovou pomalou privatizací Škoda Auto koncernem VW. Tato jediná úspěšná privatizace státního podniku zaniklé ČSSR musela být proti Klausovi doslova "vybojována", zejména tehdejším ministrem průmyslu Vladimírem Dlouhým a předsedou vlády Milošem Zemanem. Být tehdy privatizace i Škoda Auto podle "geniálního " Klause, který měl jediný "vizi", jak o sobě rád slyší, byla by na okrese Mladá Boleslav nezaměstnanost jako všude tam, kde bylo privatizováno dle Klause a tovární haly Škodovky by po vytunelování Viktorem Koženým zely prázdnotou.