5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

Výborný nápad

Výborný nápad a hlavně realizace, což zdaleka není totéž. Na pražském Nákladovém nádraží je k vidění replika improvizovaného obrněného vlaku českých legionářů, kteří před sto lety ovládli Transsibiřskou magistrálu. U vojenských historiků jejich výkon budí úžas a úctu a je velmi dobře, že se legionářská historie mladé generaci připomíná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Franková 10.10.2014 7:29

Pro příznivce i odpůrce

http://bit.ly/16VGx6C

V. Hajková 10.10.2014 7:29

Dnes musím souhlasit

s  uvodníkem!  zvláště  s  touto  větou : To se projevuje i v dnešní době,

kdy vedoucí předáci, prezident a ministerský předseda, překypují

servilitou vůči mocnosti, která nás pětačtyřicet let držela pod krkem.  Doporučuji  si  přečíst  článek  na  PSU-  od  komunisty  JIČÍNSKÉHO!  Za  tyto  názory  by  se  nemusel  stydět  ani  dnešní  předseda  KSČM   - FILIP- FALMER!!!

P. Hofman 10.10.2014 7:24

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Hajková, kdyby vás tady nebylo, tak by si vás člověk musel vymyslet !!!

D. Polanský 10.10.2014 7:22

Re: Bitva u Zborovva

I trochu jinak. Manželčin děda padl do ruského zajetí, ale chlapů bylo málo, takže ten, kdo si přes plot vybere manželku bude propuštěn. Děda si vybral a oženil se a žil pak v SSSR. Když zase Kyjevsko ovládli Němci za 2. světové války musel se nuceně s rodinou přestěhovat do protektorátu, jelikož Češi se hodně hlásili do Svobodova armádního sboru. Jenomže v protektorátu neměli žádné ubytování, tak až do konce války s rodinou žili v konírně. Pak dostali byt po Němcích v Brně.

M. Franková 10.10.2014 7:21

Re: Dost nesmyslů

A Japonsko a USA.

V. Hajková 10.10.2014 7:20

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Já  bych  p.  SVOBODNÝ  řekla,  že  tento  komunistický  právník  volí  SOCKOMOUŠE!

V. Hajková 10.10.2014 7:18

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Pan  Svobodný  Vám  napsal  jen a  jen pravdu !  To, že  jste  bývalý  KOMOUŠ  -  je  zcela  evidentní!  Navíc  vy  sprosťáku   nemáte  právo  nikoho  z  diskuze  vyhazovat!

V. Hajková 10.10.2014 7:15

Re: hm

Proboha-  co  je  to  za  slátaninu-  jeden  nesmysl  vedle  druhého!

D. Polanský 10.10.2014 7:12

Dost nesmyslů

spojenecké závazky neházíme za krk. Stačí si zjistit na stránkách MO, kde naši vojáci momentálně působí. Když něco napíšu, musím to i konkrétně doložit, ne se opírat o výroky vytržené z kontextu. Musím především hodnotit realitu.

Dnes daleko největší politicko-ekonomické kontakty s Ruskem má Německo. A je potřeba říct, že velice dobré.

P. Hofman 10.10.2014 7:10

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Svobodný otroku, o debilech jsem nepsal, tak zalezte !!!

P. Manda 10.10.2014 7:08

Re: Bitva u Zborovva

přesně.

P. Manda 10.10.2014 7:08

Re: Good morning Böhmen und Mähren

tvrdí, komunista z přesvědčení, nebo KGB fanklub ANO ?

P. Hofman 10.10.2014 7:04

Good morning Böhmen und Mähren

...i Šlask !!!

Dnes je den voleb, takže hrdě vyrazíme za zpěvu budovatelských písní. Jak jsem to tady včera četl, tak pravičáci z leknutí, neustále žehrající, jak je to tu levicové a sockomoušské, budou volit staré dobré osvědčené tváře, dnes v dresu ODS, TOP 09 či SSo. A tak je to spravne a tak to ma byt.

Prostě trouba vedle pitomy, pitoma vedle trouby, jen tam vzadu vedle sebe sedí dva blbci !!!

P. Manda 10.10.2014 6:57

Re: Beneš, Klaus a Zeman

politický_ oprava

P. Manda 10.10.2014 6:55

Re: Beneš, Klaus a Zeman

jste mimoň. Klaus není žádný politycký putinovký kývač. je ekonom a rusko _ ne PUTIN, je obrovský trh. ano jste mimoň.

P. Rajman 10.10.2014 6:50

Beneš, Klaus a Zeman

Udržovali a udržují pozici Česka jako ruského vazala, která hraničí až se snahou o ruskou exklávu stejne, jako je třeba Kalingradská oblast. Své sousedy tím logicky popuzují.

K. Frauknecht 10.10.2014 6:41

Re: :-)

Asi tak.

M. Zikmund 10.10.2014 5:59

Jaké spojenecké závazky hážeme za hlavu?

Co to Astone, zahleděn do svého klávesnicového hrdinství,  zase melete? Náš závazek v NATO je snad o naší spoluúčasti na obraně jiné spojenecké země nebo snad ne? Kdo z NATO byl napaden a my jsme odmítli ho bránit? Nebo za porušený závazek považujete naší neochotu silou dosazovat a bránit nám vyhovující režimy v cizích, nečlenských zemích?

Jaký závazek jsme nedodrželi vůči EU? Držet poslušně hubu a krok? Jednotlivé členské země spolu diskutovaly o smyslu a míře sankcí vůči Rusku. Náš pasivní a spíše odmítavý postoj v této věci je porušení závazku?

Když si dnes klademe otázku jak je možné, že se státy vrhly do něčeho tak nesmyslného jako byla masová jatka 1.světové války, jak je možné, že se tak civilizovaný národ jako jsou Němci dopustil takových zvěrstev jako za 2.světové války, pak je odpověď jednoznačná - kvůli pseudohrdinům, kteří se v době míru naparovali svoji pseudozásadovostí a kteří od svých spoluobčanů požadovali statečnost v boji proti zemi, která šlape na jejich zájmy. Pseudohrdinům, kteří ve skutečnosti šli jenom s aktuálním módním proudem a kteří si poté svou spoluodpovědnost nikdy nepřiznali. Máte mezi takové pseudohrdiny silně nakročeno.

P. Boublíková 10.10.2014 5:52

Muhehe

Z dnešního pohledu jsou legionáři, kteří vybojovali samostatné Československo, prachsprostí separatisté.

To by se můj děda podivil!

K. Oldřich 10.10.2014 5:20

Re: hm

Ano. Vzal jste mi to z huby. Díky. :)

T. Kohout 10.10.2014 3:29

Bitva u Zborovva

Jsou 3 české pluky proti 2 českým plukům + 1 uherskému. Typické české dějiny.

R. Szewczyk 10.10.2014 3:20

Re: Každá válka je nesmyslná

ach Bože,Žůrek,červená knihovna autora jiráska vás ovlivnila jako dnešní mládež ordinace v buzerantské zahradě nebo jste vyvoleny z bordelu na obrazovce,

I. Tellner 10.10.2014 2:27

Re: hm

Grippeny na Ukrajině? Co to melete?

F. Žůrek 10.10.2014 2:11

Každá válka je nesmyslná

Zde se jednalo o PRVNÍ SVĚTOVOU VÁLKU. Byla to nesmyslná doba. Říkalo se:

"My jdeme na Rusa a nevíme proč?" Mnozí naši mladí lidé padli na italské nebo ruské frontě. Pořád máme téměř v každé obci "POMNÍKY PADLÝCH HRDINŮ" za první a později za druhé světové války.

Tomáš Garrigue Masaryk přijel v roce 1917 do Ruska. Byl u našich legií. Šlo zde o to, dostat se rychle domů a bojovat ZA NAŠI ZEMI! ZA NAŠI VLAST! ZA ČESKO I SLOVENSKO.

Dnes je málokdo ochoten něco pro druhého udělat. V Rusku probíhala tehdy "Velká říjnová revoluce" a současně naše legie projíždějí Transibiřkou magistrálou, aby se složitou cestou dostali naši vojáci domů. Mají v rukou celý vlak s ruským pokladem, ale ten věnují za svou záchranu, aby se dostali DOMŮ!!!! A doma probíhá také revoluce. Nikoli ta ruská, ale česká, abychom se zbavili nesvobody a také Rakousko-Uherska.

Přečtěte si všichni za domácí úkol od TGM: SVĚTOVOU REVOLUCI. Tak on nazval dobu 1914-1918. Po sto letech taková doba nyní probíhá! Málokdo chápe, co se to dnes ve světě děje. Máme Ukrajinu, máme "Islámský stát" a mnozí tvrdí, že vzniká TŘETÍ SVĚTOVÁ VÁLKA!!!  V JAKÉ DOBĚ TO DNES ŽIJEME??? To bychom si měli všichni uvědomit. A jak se přitom chováme. Takových "kalousků"  máme neurekom.

P. Sulc 10.10.2014 2:01

Re: hm

A koho by ti chudaci Cesi meli jinak oslavovat, kdyz nikoho jineho nemaji?  Stolete vymejvani mozku o :zalari narodu'' udelalo svoje. Ze Cesi statecne bojovali proti Italum, to se velice rychle a rado, hlavne kvuli pana Taticka, zapomelo. Taticek oslavoval legionare, protoze mu pomohli ku korytu. Ale Cesi si take neuvedomuji, ono se o tom hodne mlci, kolik jich bojovalo tehda v rude armade proti legiim, bylo jich dost. A vysledek, tak ci onak byl, ze jak ti z rude armady, tak i ti legionari byli prolezli po navratu socialistickymi myslenkami. A socialiste byli jak Benes, tak i Taticek. No, vsak vite, jak dlouho ta republika vydrzela, hlavne kvuli svinskemu zachazenim s mensinami, to nebyly plnopravni obcane statu, ty byly jen trpene. K pokusu o svycarsky system, lharem Benesem slibovany, nikdy nedoslo. A k autonomii Slovaku, pro zmenu slibovanou, ba i podepsanou druhym lharem, Tatickem, nikdy nedoslo. A tak k ''narodni hrdosti'' nakonec poslouzi ti zradci a deserteri, ale to vite, na ulici radeji o tom nahlas nemluvit.

J. Podhradsky 10.10.2014 1:53

Re: hm

A divite se, posledni zrada a deserce v ceske armade se prave udala primo pred nasima ocima, u nasi nejelitnejsi a nejnakladnejsi jednotky, naseho neslavneho, predrazeneho, nadzvukoveho letectva.

1/ Zacalo to tim, ze jsme si zamerne pronajali nadzvukova letadla, celkem 15 kusu, Grippeny, ze Svedska neclena NATO, ktera nejsou kompatibilni, s letadly NATO, nemohou poradne komunikovat a tudiz ani poradne bojovat v uzke spolupraci s modernim letectvem NATO,pouzivat nejmodernejsi munici, proto se ani akci NATO neucastni, a maji tak dobrou vymluvu, viz Libye, Irak, nyni Syrie,

2/ proto musime nyni zoufale predstirat, ze Gripeny k necemu pouzivame, jako k "ochrane Pobalti ", zvlaste kdyz tam ve vzduchu nikdo neni, nebo k VITANI OLYMPIONIKU, pri navratu z OH.

Posledni nasazeni "nasich nadzvukovych hrdinu", bylo nedavno na Ukrajine skoncilo totalnim debaklem a doslova deserci z bojiste. Sami jsme se Ukrajincum nabidli a poslali do valky, na vychodni Ukrajinu 3 / slovy tri sthacky/.Ale pozor, z Ukrajiny jsme s nasimi slavnymi Grippeny doslova utekli z boje okamzite, kdyz se tam zacalo ve vzduchu opravdu strilet, kdyz rebelove sestrelili v jednom dnu 2 ukrajinska letadla tak nasi grippenovi hrdinove okamzite vzali nohy na ramena a utekli a schovali se a to byste neverili kam, na Island, nekecam, asi jim pripadalo hloupe, uprchnout primo domu do Caslavi, a tak se schovali na Island a z Islandu skemrali Pobaltske zeme, jestli by je zase nemohli "ochranovat" a oni tentokrat rekli ne, a tak se nasi hrdinove potichu vratili domu, do Caslavi. Doufejme, ze je Ukrajinske ozbrojene sily nebudou stihat za deserci, za utek z boje.

R. Szewczyk 10.10.2014 0:24

hm

U vojenských historiků jejich výkon budí úžas a úctu a je velmi dobře, že se legionářská historie mladé generaci připomíná.........to znamená,že zrada a dezerce  se vyplácí,pěknejm věcem učíte tu mládež,pak se nedivte....