15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

Volby skončily, všichni vyhráli

Těžko hodnotit tyto volby. Jsou zásadně důležité, protože určují chod skoro sedmi tisíc obcí v České republice. V každé z nich jsou jiné poměry a vazba na politické strany někdy hraje, jindy nehraje roli. Lidé tam volili podle bezprostřední zkušenosti a jestli volili správně, to ukáží příští čtyři roky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Mach 26.9.2022 7:50

No Cikáni se rádi rozhoupou, když jim zaplatíte. V nějakých volbách před dávnými časy jsem slyšel o případu z Vrchlabí, že šli volit, protože jim okamůry (nevím v jakém převleku tehdy) slibovali, že když je zvolí, zamezí přílivu uprchlíků, kteří jim jinak seberou podpory. A nebo nějaké ženské z Chebu volili Okamůru proto, že měl těžký život.

P. Boublíková 26.9.2022 7:50

https://1url.cz/RrGh4

Viz článek - tabulka.

Z vašich příspěvků mám pocit, že se díváte na výsledky nějakých hodně dávných voleb 8-o

P. Boublíková 26.9.2022 7:48

Rozhodující je trend.

A v tomto punktě si může Oki spokojeně chrochtat.

J. Fráňa 26.9.2022 7:48

Co konkrétně říká SPD a je to fašounské? Mě to nikdo nechce říct. Voliči SPD to neví a ostatní to tají.

V. Hájková 26.9.2022 7:48

to. BOUBLÍKOVÁ - můžete uvest do kterých velkých měst se dostali poslanci podvodníka OKAMURY - do zastupitelstva???;-D

V. Mokrý 26.9.2022 7:48

Chybí přímé volby starostů, primátorů i možnost hlasovat pořadí stran, uskupení Nezávislých - jako vodítko pro případné koalice.

D. Mach 26.9.2022 7:47

Jediné místo, kde doufám, že ANO v senátních volbách vyhraje, jsou ty nešťastné Karlovy Vary. Výhra SPD by byla ještě horší, byť ta jejich kandidátka je prý záchranářka. Všude jinde doufám, že to bude pro ÁNO výprask.

P. Čech 26.9.2022 7:46

Koukám, že máte vyloučený mozek. Podobnou hloupost totiž normální člověk nemůže napsat.

P. Boublíková 26.9.2022 7:46

No já si právě myslím, že tohle je chybná interpretace. Že SPD nevolí cigoši (ti se k volbám vůbec neobtěžují), nýbrž jejich zoufalí sousedé. Ti, co chodí do práce (jak píše článek) a přitom se musí koukat na rozcapené dávkaře.

J. Havelka 26.9.2022 7:45

Rozhoduje rada! Zastupitelstvo se může postavit na hlavu, když rada něco předloží/nepředloží, přesto vlak nejede, ani s fírou Zadákem...

R. Langer 26.9.2022 7:45

Jasně, ten přece volí bolševiky z Brusele, soudruhu. ;-D

V. Mokrý 26.9.2022 7:44

Při té trapné účasti ano.

A to bylo cinkotu klíčema, aby byly svobodný volby ́, že !

S. Ševeček 26.9.2022 7:44

co chce Töpfer v Brně ?

Hrát senátora.

/zvonka to vyzerá na infiltraci slunce, sena a pár elitů do Brna

P. Čech 26.9.2022 7:44

Na komunální úrovni, stejně jako na úrovni celostátní je zásadně potřeba významných změn a to změn systémových. Tady je třeba se podívat na celkovou volební účast u všech voleb od roku 1990. Zatímco v roce 1990 byla volební účast cca 96%, před dvěma dy se pohybovala kolem 45%. To samo o sobě o něčem významném vypovídá. Lidé již ztratili naději, že pomocí voleb mohou něčeho zásadního (a že je toho třeba jako soli) dosáhnout a rezignovali. Prostě a jednoduše, ve své nadpoloviční většině k volbám nešli. To je ovšem předstupeň k čemu? K nové revoluci, která se ukazuje jako jediná možnost zásadních a zejména smysluplných změn v celém politickém systému, který dnes v ČR má se skutečnou demokracií společnou j e n vyšší míru svobody. Zejména postrádá tu d e m o s k r a t o s - vládu občanů, demokracii. Vládu občanů, dnes v ČR nahraženou vládou politických stran a hnutí, což ovšem není žádná demokracie.

P. Kučera 26.9.2022 7:43

Demokracie.

Ano, i o tom byly víkendové volby. Jen o trochu spravedlivější než ty parlamantní, zejména ale jen v menších a malých obcích, kde si lidé "vidí až do talíře" a někdo opravdu neschopný či zákeřný prostě nemá šanci.

Nicméně i stav či způsob demokracie by neměl zůstat beze změn. Mění se všechno, jak se změnil svět jen za posledních 100 let! Mechanismy demokracie však zůstaly v podstatě stále stejné, tajně se hází lístky do zapečetěných bedniček, jejich obsah se pak mechanicky sčítá čárkami tužkou na papír. Ano, i dnes, v době pokročilých informačních technologií.

Ale toto není zdaleka nejdůležitější. Co tak zavést anonymní, do počítače zabudovanou hlubší či hlubokou znalost kompetecí občanů, a to jak těch co se ucházejí o mandát, tak těch, kteří o mandátech rozhodují. Je to samozřejmě velice provokativní myšlenka. Ale představte si, že by se na jednom (volebním) místě shromažďovaly všechny jinak utajované informace: dopravní přestupky včetně koeficientu jejich nebezpečnosti, zdravotní stav, zejména psychické a osobnostní přednosti i poruchy, úroveň vzdělání a jeho vliv na kvalitu rozhodování v politice atd. atd. Jen okrajový význam by v tomto systému měly sportovní a umělecké výkony, je abusurdní, když se docela vážně objevují myšlenky, že premiérem či prezidentem by měl být třeba Karel Gott či Dominik Hašek, vynikající v umění chytání gumových kotoučů: co s tím na radnici, na Hradě?

Musím končit, takže: onen stroj, který by zcela anonymně shromáždil a posoudil všechny informace důležité pro vládnutí (jiné jistě v malé obci a jiné v parlamentu) by vyprodukoval ke každému občanovi jakýsi volební koeficient (různě kladný, ale i záporný), jednak pro voliče, jednak pro kandidáty. Počítač by pak bleskově výsledky voleb vyhodnotil. Teprve poté bychom mohli mluvit o větší spravedlnosti a kvalitě demokracie.

Je to téma na hlubokou studii. Ale zkuste odhodit všechny mantry, emoce, které dnes spojujeme s volbami a zmyslet se. (Věcné námitky vítány.)

V. Mokrý 26.9.2022 7:42

Minimálně to.

V. Mokrý 26.9.2022 7:42

Třeba proto, že jsou Cikáni,

žádný romové.

L. Frydryšek 26.9.2022 7:42

Všichni vyhráli, ale nejvíce štěstěnou obdarovaný Okamura se rochní spokojeností.

Bral všude, píší, že Babiš se má čeho obávat.

Bejt v pětikolce každej sám za sebe, tak ,Jurečkovi, Rakušanovi, Bartošovi a Pekarové Adamové by hrozily obstřiky krční páteře.

J. Vala 26.9.2022 7:41

inflace neni vec, ktera se da politicky ovlivnit. Nicmene co se tyce inflace, jenom v EU jsou 4 zeme s horsi inflaci, nez CR, a to 3 pobaltske republiky a Madarsko. Jinak pod 11% inflace maji prakticky vsechny "zapadni" staty a na druhe strane nad 11% se seradily vsechny postkomunisticke staty. Z toho vyplyva, ze lze jenom tezko uvazovat o tom, ze by CR patrila do "zapadni" Evropy. A na zacleneni CR do "zapadni" Evropy nema ani Petikolka, ani ANO, ani Okamura. To proste schazi v lidech. Staci jako ridic odridit par tisick km v "zapadni" Evrope a pak pri priblizeni k hranicim CZ uz poznate vychodoevropskeho ridice na dalku. Je to proste v lidech

J. Havelka 26.9.2022 7:40

Doufám, že to tak bude, Bureš prohlásil, že do toho jdou na 100%. Pekárny s koblihami jedou na tři směny...

D. Mach 26.9.2022 7:39

Cikáni volí SPD! Ale proč?

D. Mach 26.9.2022 7:39

Normální člověk fašouny z SPD nevolí, pane Fráňo.

J. Havelka 26.9.2022 7:37

Jeho "úsvit demokracie" jsem poznal osobně, napřed mě vyzval k diskuzi(písemné) a pak to "najednou" nešlo.. asi to bylo rozbitý... :-))

P. Boublíková 26.9.2022 7:37

https://1url.cz/RrGh4

Největší šťávy dělá všem Okamura.

Nejvyšší podporu má ve vyloučených lokalitách (nicméně SPD se dostala do zastupitelstev všech velkých měst - viz přehled v článku) a v těch vyloučených lokalitách ji prý volí lidé v exekucích a vůbec ti "vyloučení" (hloupí, pologramotní). Hm, říkalo se ale, že tito lidé k volbám vůbec nechodí a také se říká, že Okamura je nácek nebezpečný pro jistou etnickou menšinu.

Tak kdoví kdo SPD vlastně volí. Jestli to nejsou spíš "nevyloučení" nešťastníci, z jejichž domovů jim "vyloučení" sousedé udělali vyloučenou lokalitu.

D. Mach 26.9.2022 7:37

Ta ale nevypadá na to, že by věděla, co je to ironie. Spíš si to neumí srovnat v hlavě, protože chtěla asi říct, že půjde požádat o zbavení imunity. A nebo se špatně naučila dodaný text, což je u mě nejpravděpodobnější varianta.

D. Mach 26.9.2022 7:35

Předseda Senátu získal 45% v prvním kole. Ve druhém se jistě najde 5% voličů jiných kandidátů, kteří mu dají hlas. Nagyová by potřebovala 20%, ale měla by šanci jen pokud by Vyskočilovi voliči nepřišli volit.

F. Navrátil 26.9.2022 7:35

Ironicky prohlásila, že požádá o imunitu. Ovšem používat ironii před novináři je neuvážené. Oni dají slovům ten správný smysl a jejich nekritičtí čtenáři to vezmou jako fakt.

D. Mach 26.9.2022 7:33

Občané jasně ukázali, že Pětikolka neselhala. Žádný převrat se nekonal. Někde se zastupitelstva změnila jedním směrem, jinde jiným. Nic zásadního vzhledem k tomu, že vláda občas přešlápla, a je tu krize, kterou tato vláda nezpůsobila, ale její reakce je pomalá. Čekal jsem pro Pětikoalici daleko horší výsledek. A to zřejmě ještě posílí v Senátu.

J. Havelka 26.9.2022 7:33

Úplně jistý bych si tím nebyl..český volič má rád mučedníky...

F. Navrátil 26.9.2022 7:30

Na komunální volby není možno pohlížet očima celostátní politiky. Lidé volí především toho, kdo se osvědčil a pracuje ve prospěch obce. Jako ve dvou moravských vedle sebe ležících sedmitisícových městech. V levicových Bučovicích volí v komunálních volbách lidovce a konzervativním Slavkově sociální demokracii.