29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

Volby skončily, všichni vyhráli

Těžko hodnotit tyto volby. Jsou zásadně důležité, protože určují chod skoro sedmi tisíc obcí v České republice. V každé z nich jsou jiné poměry a vazba na politické strany někdy hraje, jindy nehraje roli. Lidé tam volili podle bezprostřední zkušenosti a jestli volili správně, to ukáží příští čtyři roky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Semrád 26.9.2022 9:48

Kdyby bylo euro pro nějakou zemi EZ hospodářsky nevýhodné, snažila by se z EZ vystoupit, praktické provedení problémem není, jak známo.

Žádný takový pokus jsem nezaznamenal, ojedinělé výkřiky povahy politické, nikoli hospodářské nepočítám.

P. Diviš 26.9.2022 9:59

Je to poštelované tak, aby vystoupení bylo prakticky nemožné.

Pro "jižní křídlo" (včetně Itálie a Řecka) je to snad výhodné, dokud se na ně sever skládá. Umožňuje jim to vyhýbat se tvrdým, ale potřebným reformám.

https://roklen24.cz/eurozona-jako-optimalni-menova-oblast-ani-podle-ecb-ne/

https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/ekonomika-penize-euro-menova-zona.A170328_215548_p_ekonomika_wag

P. Diviš 26.9.2022 9:43

A dodatek, funguje, ale kdyby v EUrozoně bylo více ekonomiky a méně politiky, fungovala by lépe. Takhle má zabudovánu vrozenou nestabilitu.

M. Pivoda 26.9.2022 8:58

Cituji Neffův úvodník: " ...Naše země vzkvétá, ale je to na úrovni obcí, tam je to očividné. ..."

Komentář

O vzkvétání ekonomiky (v tržní ekonomice) rozhodují především podnikatelé a inovátoři, nikoliv politici. Samozřejmě i politici mohou potlačit vývoj vpřed, nebo naopak přibrzdit. Rozhodující faktor "vzkvétání" je ale jinde, než se domnívá politický komentátor Ondřej Neff.

Připomínka historie: Disident Václav Havel, když byl zvolen československým prezidentem, zvolal z balkonu: "Naše země nevzkvétá! ..."

J. Anděl 26.9.2022 8:59

Nezvolal to z balkónu.

M. Pivoda 26.9.2022 9:02

Uvědomuji si, že to Havel řekl v obvyklém prezidentském Novoročním projevu.

Anděl nechce slyšet, tak se chytá ptákovin.

J. Anděl 26.9.2022 9:03

To je dobře, že si uvědomujete, že jste udělal chybu. Kéž by tak všichni byli jako vy.

:-)

M. Moravcová 26.9.2022 9:05

ale na podstatě prohlášení to vůbec nic nemění

J. Anděl 26.9.2022 9:12

Ano, v novoročním projevu v roce 1990 tím Havel zahájil svůj projev v roli prezidenta.

Domnívám se, že to je důvod, proč to jako konstrast Ondřej Neff použil v úvodníku o životě v obcích v roce 2022.

Taky si myslím, že v porovnání s rokem 1990 naše země vzkvétá.

R. Tesařík 26.9.2022 9:22

Ano. A tenkrát opravdu nevzkvétala.

P. Diviš 26.9.2022 9:24

Souhlas.

M. Pivoda 26.9.2022 9:06

Podstatní je to, že to Havel řekl a zdůvodnil. Jenže dlouho mu to disidentství v roli prezidenta nevydrželo. Bohužel. Havel také něco "štěkl" o potřebě občanské společnosti.

J. Fráňa 26.9.2022 9:10

Ta občanská společnost byla jeho největším politickým omylem.

P. Diviš 26.9.2022 9:27

Ano i ne. Otázka je, co si kdo pod ní představuje. Moje představa jsou aktivní občané, kteří si svědomitě hlídají své zájmy, třeba i sdružováním do politických stran, hnutí a zájmových skupin. Taky si hlídají své zvolené zastupiče, aby moc nelumpačili. Havel si to možná představoval jinak, ale nikdy neřekl, jak.

J. Anděl 26.9.2022 9:16

Ano, prezident není disident, je to politický reprezentant státu, zatímco disident je člověk, který je pro své názory státem pronásledován.

Co se všechno člověk na stará kolena nedozví, že?

P. Diviš 26.9.2022 9:31

Ovšem přechod mezi disidentem a presidentem je zajímavé sledovat.

J. Anděl 26.9.2022 10:52

Určitě.

D. Polanský 26.9.2022 9:05

Já bych řekl, že na úrovni obcí jo, lidé si tam staví a postavili hezké domy, stát dává peníze na inženýrské sítě. Ovšem problém je v tom, že obce přispívají do příjmů státu pramálo, těch několik málo korun, co dá každý za daň z nemovitostí, za to by si ani nedaly do pořádku chodníky. Vždyť ještě chtějí dotace na prodejnu potravin, někde dokonce na hospodu, což je zcela abnormální. A tohle vše musí někdo sponzorovat.

P. Diviš 26.9.2022 9:11

Míra přerozdělení je v Česku dost vysoká, někde přes 40%. Takže občané to vše pochopitelně zaplatí (kdo taky jiný), jen oklikou, třeba přes DPH.

Fakt je, že přímější cesta peněz by byla lepší, je na ni víc vidět a umožňuje (hlavně v těch obcích) větší variabilitu.

P. Boublíková 26.9.2022 8:55

https://www.novinky.cz/clanek/volby-do-senatu-slogan-referendum-o-vlade-jim-vysel-hodnoti-volby-bartos-40409767

Dokonce i Bartoš, jehož piráti dostali značně na budku, je spokojen (dtto Rakušan - stan), co si přát více?

Poznámkou o lázeňském trojúhelníku, který hodně doplatil na proticovidová opatření, asi nechtěl říct, že jeho strana funguje jen v dobrých časech a v horších časech volí lidé raději jinak... to mu jen tak ujelo ;-D

J. Vala 26.9.2022 8:58

proc by Rakusan nebyl spokojen, kdyz STAN je druha nejuspesnejsi politicka strana hned po lidovcich ? Uspech v komunalnich volbach v zasade mijeji celostatni politicke strany obloukem ........pokazde

P. Diviš 26.9.2022 9:38

Lidovci nejsou celostátní politická strana, ANO celostátní politické hnutí?

M. Moravcová 26.9.2022 8:59

Jak lžou nám, tak lžou i sobě. Současný systém. Když to zpochybníte, či se jen zeptáte na konkrétnosti, jste antisystém. Císařovy nové šaty překonány.

J. Fialová 26.9.2022 9:00

Císařovy nové šaty - bingo. R^

D. Polanský 26.9.2022 8:59

Bartoš ať zlevňuje provoz státu skrze informatiku jak sliboval již dávno. Zatím i tahle vláda zdražuje provoz státu.

J. Anděl 26.9.2022 9:06

Ano, všichni jsou s volbami spokojení, každý si v nich najde něco, z čeho se těšit, a něco, čehož komentování se radši vyhne. Dle očekávání.

L. Sýkora 26.9.2022 8:50

Extrémně antisystémová... Možná by bylo dobré se podívat, kam nás systémové strany dostaly.

J. Polesny 26.9.2022 8:53

Kam?

J. Černý 26.9.2022 8:54

Tam.

J. Polesny 26.9.2022 8:57

Tak to je dobře.;-D