5.6.2024 | Svátek má Dobroslav


Diskuse k článku

Vláda přišla o krk

Vsázel jsem na pud sebezáchovy a vida, nevyšlo to. Dámy Jakubková a Zubová jakož i páni Schwippel a Tlustý podtrhli vládě koberec pod nohama a uspíšili proces, který s největší pravděpodobností povede k jejich politickému zapomenutí - to se týká obzvláště dam. Pány ještě může Václav Klaus pasovat do rytířského stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr H 25.3.2009 22:45

Re: Mimochodem,pane Kořenský

Pro (nejen) české ateisty řeknu asi rouhavou věc(i když Jan Žižka byl asi první protestant v akci).Protestanský kapitalismus nemůže fungovat v ateistické společnosti.

Pavel Kořenský 25.3.2009 22:45

Re: Stále slýcháme The Great Depression

No, ten vykázal někdy před týdnem růst 0.4% oproti očekávaným 0.2%, ale pokud jsem mohl číst ve FT a WSJ názory odborníků, tak víceméně všichni lamentovali, že je to sice pěkný výsledek, ale pořád mnohem méně, než by bylo žádoucí.

clay 25.3.2009 22:44

Re: Tak co, klausofilové ?

tleská tomu....

Bzuk 25.3.2009 22:44

Re: Tak co, klausofilové ?

je Kajan spokojenej? Nebo čeká až se vyjádří pořádně jeho učitel a pánbůh?

clay 25.3.2009 22:42

Re: tak slo o zasadni nesouhlas?

ano a zaznělo to už v neděli, hned jsem to tu patřičně okomentoval...

Bzuk 25.3.2009 22:42

a kdo a kdy mu napsal ten projev?

Haf 25.3.2009 22:42

Topolánek se jasně vyjádřil v TV

Za pádem vlády stojí  Klaus, Bém a tlustý Tlustý. 

Klaus byl jedním z hybatelů. Nikdo nepřinese 101 hlasů bez komančů . Na přivedení komančů do vlády se já podílet nebudu.

Bzuk 25.3.2009 22:41

Re: Tak co, klausofilové ?

nemáme se sice moc rádi, ale tohle je trefa ...

Jsem zvědavej na reakce Kajana. Ten navrhoval rušení stranických buněk, když někde na obci sestavili členové ODS zastupitelstvo s lidmi z KSČM (často nebyl k dispozici nikdo jiný). Co teď říká na stranické buňky, které schvalují zcela zbytečný pád vlády, na kterou se 8 let čekalo a zase nejméně 8 let čekat bude ....:-/

Atahualpa 25.3.2009 22:40

Oslava pádu vlády

http://www.youtube.com/watch?v=OOHRU2JvKxo

:-D:-D:-D

clay 25.3.2009 22:39

Re: Tak co, klausofilové ?

nepřehánějte, skutečného klausofila tu vídám jednoho. To, že vám někdo neodkejve každou blbinu není klausofilství

Pavel Kořenský 25.3.2009 22:39

Re: Mimochodem,pane Kořenský

Ale jo, to já vím, četl jsem to. A taky mi to přijde jako perpetuum mobile. Ale snad lidi ve FEDu a Treasury vědí alespoň trochu co dělají, ne ? Že by jim zčistajasna hráblo, se nejeví jako moc pravděpodobné, takže tím něco sledují.

Faktem je, že ty triliony nových dolarů by se někde projevit měly. Nejspíš inflací, jak by napovídal zdravý rozum. Nicméně v rozporu s očekáváním se inflace zatím nedostavila a vývoj vypadá spíš na deflaci.

Mně z toho vyplývá jediná možnost, totiž to, že ta černá díra tvořená CDO/CDS (neboli toxic assets) je tak obrovská, že se jí nedaří zaplnit. Pokud je to pravda, tak je ten průser skutečně kosmických rozměrů, protože by to potvrzovalo odhad o velikosti té díry zhruba 60-100 bilionů (evropských, trilionů amerických) a to se skutečně opravit nepodaří.

Petr H 25.3.2009 22:35

Re: Stále slýcháme The Great Depression

Nedochází?Co spotřebitelský index cen?To už naznačuje hyperinflaci.

Pavel Kořenský 25.3.2009 22:32

Re: Musim se rozloucit,

Dobrou.

Pavel Kořenský 25.3.2009 22:32

Re: Stále slýcháme The Great Depression

No to je totéž. Hyperinflace je akorát neřízená a velká inflace, princip je tentýž.

Základní rozpor v názorech odborníků věhlasných jmen je v tom, jestli k inflaci dojde nebo ne. Zatím k ní nedochází, čemuž se dost divím.

Petr H 25.3.2009 22:30

Mimochodem,pane Kořenský

dnes již tiskne FED dollary,aby vykupoval dlužné výpisy v dollar bondech.To je perpetuum mobile.

Pavel Kořenský 25.3.2009 22:30

Re: A hele,

a pokud předseda odmítne předsedat a navrhovat, tak president nemůže jmenovat  a tudíž se nemá kdo ucházet a nejedná se o platný pokus. Tedy dle mého názoru.

Zebra 25.3.2009 22:29

Tak co, klausofilové ?

Už jste si vzájemně vemluvili, že svržení středopravé vlády a umožnění triumfu levicové populistické opozice uprostřed jejího předsednictví Evropské unie a uprostřed nejhorší celosvětové ekonomické krize za posledních sedmdesát let bylo to nejlepší, co mohl největší žijící světový pravičák Klaus ve prospěch této země udělat ?

Petr H 25.3.2009 22:28

Re: Stále slýcháme The Great Depression

Deflace-Inflace.Samozřejmě dilema.Ale co takhle hyper-inflace?To zničí stát spolehlivě.Jak se zbavila Weimar Republic extrémního zadlužení po zabrání Saaru Francií?Poslala marku na pár let ke dnu a s tím i střední třídu a tím defacto umožnila nástup populisty.

Pavel Kořenský 25.3.2009 22:27

Re: A hele,

No jo, jenže postup je ten, že president jmenuje předsedu. Předseda sestaví vládu, president jmenuje vládu a do 30 dnů se vláda uchází o důvěru. Toliko Ústava.

V minulosti bylo mnohokrát konstatováno, že pokud je v Ústavě napsáno "jmenuje" nebo "pověří", tak to znamená, že president musí. Z hlavy si vzpomínám na tu causu se jmenováním soudců nebo když měl být Rath ministrem.

Takže když je tam napsáno "president jmenuje předsedu" a "jmenuje ostatní členy vlády" tak z toho bych usuzoval, že taky musí jmenovat a jmenovaný musí přijmout.

pepa 25.3.2009 22:23

tak slo o zasadni nesouhlas?

Kdy se váš syn rozhodl? Své stanovisko řekl až v poslední hodině rozpravy před hlasováním.

Myslím, že se definitivně rozhodli, až když paní Zubová a Jakubková

řekly, že vládu nepodpoří. Jinak by to bylo falešné hrdinství bez

významu, kdyby pro to hlasovali sami.

Petr Kunetka, sileny zlocinec 25.3.2009 22:21

Musim se rozloucit,

dobrou.

AndyO 25.3.2009 22:20

Re: nějak se v "debatě" začínají stírat

vzdyt jsem to rikala, ze pozitivum vidim v uzavrenem kruhu zkusenosti.  Kdysi jsem tahala informace od rodicu, jak to vnimali- mama byla hodne mlada a rikala ze to brali dost vazne, ale i  s prvky srandy, chodili vylepovat plakaty  ...hadali se o cisla a v podstate delali to same co lidi dnes. Asi mene hrube  a v mezich technickych moznosti. Po valce se rychle otrkali a ty recicky o vdecnosti komunistum pry byly silne prehnane, nebyla to hlavni motivace komunisty volit. Volila tenkrat narodni socialisty, ale casem prestala chodit k volbam uplne. Ona byla zkuseny kriminalnik, komunistu se nebala a delala si co chtela.

Pavel Kořenský 25.3.2009 22:19

Re: Stále slýcháme The Great Depression

No to je otázka na kterou zatím odpověď nikdo nezná a názory se různí. Zatím se projevuje spíš deflace než inflace, ale je otázka kdy to "bouchne".

Já jsem laik, ale přijde mi, že některé druhy akcí FEDu a vlády jsou opravdu jak z alternativní reality.

Na jedné straně lije FED obrovské částky do bank a na druhé straně hodlá vláda letos vydat dluhopisy za 2 biliony (evropské) USD. To jaksi spolehlivě eliminuje tu likviditu kterou se FED snaží vytvořit, protože banka místo toho aby půjčila do ekonomiky, tak ty prachy ulije do těch dluhopisů a situace v úvěrové oblasti se nijak nezlepší.

Petr H 25.3.2009 22:16

Lechtání v levém ušním lalůčku

mi napovídá,že o Weimarské Republice a jejich chybách v budování pluralitní demokratické společnosti ve spojení s USA uslyšíme v nejbližších letech "more than often".

Petr Kunetka, sileny zlocinec 25.3.2009 22:13

Re: A hele,

Kdyz duvera neni ziskana, bere se to automaticky, jako ze byla ztracena.

Petr H 25.3.2009 22:12

Stále slýcháme The Great Depression

ale kohopak trklo,že současná americká administrativa nabírá kurz The Weimar Republiky?A jde defacto deflace dollaru stejně jako šlo Německo po zabrání Saaru 33 Francií?

Pavel Kořenský 25.3.2009 22:10

Re: A hele,

No, důvěru nemůžu získat ani ztratit, pokud se o ni nebudu ucházet. :-)))

Václav 25.3.2009 22:09

Re: nějak se v "debatě" začínají stírat

Začínáme si asi rozumět, pro případ, že by tomu tak bylo, přijměte omluvu.

Petr Kunetka, sileny zlocinec 25.3.2009 22:09

Re: A hele,

Tak to by chtelo experta. Jako programator bych rekl, ze by se to bralo automaticky jako neuspesny pokus (byl poveren, neziskal duveru).

Pavel Kořenský 25.3.2009 22:08

Re: A hele,

No, mně by nejvíc pobavilo, kdyby Klaus skutečně pověřil sestavením vlády Paroubka. Už vidím, jak Paroubek říká "Děkuji pane presidente, ale já to pověření sestavit vládu nechci". :-)))

Mimochodem, může se to vlastně, tedy podle zákona ? Třeba kdyby Klaus zvednul telefon a pověřil sestavením vlády mně, mohu to odmítnou s poukazem např. na rodinné či zdravotní důvody ?