8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

Veselé Vánoce a šťastný Nový rok

Vánoce jsou za námi a Silvestr před námi. U nás ve Zvoli nějací borci už od odpoledne odpalují pyrotechniku v lese a Nora mi sedí u nohou, protože ví, že mám na hlavě raketosvod a pyrotechniku od ní odvrátím. O Štědrý den jsme vánočnili, rybu Ljuba připravila, salát byl od včerejška, aby dozrál, dárky jsme si rozdali a do kostelíka na půlnoční přispěchali, se svíčkou, abychom si Betlémské světlo odnesli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Boublíková 27.12.2015 11:17

Re: Napravte to!

V tím se, paní kombercova, neshodneme. Nevím o nikom, kdo by měl zájem na naší podřízenosti Rusku, a ani mne není jasné, jakou formu by to celé mělo mít. Všechny tyto plky o zájmech mi přijdou naprosto nekonkretni a bezobsazne. Dovedu si představit ruské obchodní zájmy u nás a naše v Rusku, obojí existuje, ale nic dalšího. Možná mám chudou fantazii. Můžete mi aspoň vy napsat svoji konkrétní představu o tom, jak nás rusko ohrožuje a jaké má ve vztahu k nám nekalé zájmy?

I ten oxid uhličitý už mi přijde nebezpečnější než rusko ;-)

J. Slanina 27.12.2015 11:31

Re: Napravte to!

Vy neznáte například soudruha podpraporčíka nováka, nebo momentálně zde kálejícího kylchapa? Nejde o představy JAK nás rusistán ohrožuje, ale spíše o to jaké představy mají podobní hajzlové, včetně ovara, jak daleko bychom měli rusákům zase lézt do řiti.

P. Boublíková 27.12.2015 11:38

Re: Napravte to!

Hlavně že nelezeme do riti Bruselu!

Nic ve zlem, ale takové kecy nemají vůbec význam.

M. Prokop 27.12.2015 12:10

Re: Napravte to!

Rusko má zájem nejen na obchodu, ale i na politickém ovládání. Čehokoliv ve svém okolí i kde se naskytne příležitost. Odedávna, jako Rusko, jako SSSR, jako Rusko.

Dělá to každá velmoc, ale já osobně mám s Ruskem jen ty nejhorší zkušenosti.

Že lezeme do riti Bruseli se mi nelíbí také.

A. Trick 27.12.2015 11:29

Re: Napravte to!

Když mluvíte o zkušenosti z okupace (ruské), tak proč jste se ošklíbala nad těmi co měli zkušenosti s jinou okupací (německou) a s Němci v pohraničí?

J. Kombercová 27.12.2015 11:50

Re: Napravte to!

Asi na mě převádíte své myšlenky, o okupaci jsem s Vámi řeč nevedla, mám dojem, že řeč byla o Přátelích českého pohraničí.

A. Trick 27.12.2015 11:53

Ano, přesně tak

Ošklíbala jste se nad dědky z KČP. To neožvaníte.

M. Prokop 27.12.2015 12:11

Re: Ano, přesně tak

No a vy se divíte, ošklíbání nad komunistickou pakáží?

J. Kombercová 27.12.2015 12:24

Re: Ano, přesně tak

Jo, pardon, on je to klub... zmátla mě ta starší organizace svazu přátel SSSR. Jinak, viz pan Prokop. :)

A. Trick 27.12.2015 12:35

Prokop neProkop

Vy upíráte jiným jejich životní zkušenosti a své stavíte na odiv.

J. Kombercová 27.12.2015 12:41

Re: Prokop neProkop

Nemyslím, že jste tu okupaci (německou zažil na vlastní kůži. Myslím, že ji znáte z vyprávění blízkých stejně jako já. A pak z dokumentů.

Takže, německou okupaci známe přeneseně, tu ruskou jsme si zažili na vlastní kůži.

A nepřehánějte ve volbě slov ke svým komentářům. Mmch. táta byl totálně nasazen (v Halle) a tak si taky užil svoje.

M. Prokop 27.12.2015 12:06

Re: Napravte to!

Aha, na obchod má 130 lidí na ambasádě ...

Že vy věříte i na Dědu Mráze?

A. Trick 27.12.2015 10:46

Ne lieti calici

https://www.youtube.com/embed/FJ_FC6RXN6U

P. Rajman 27.12.2015 10:36

Československo vzniklo z válek

a proto má s mírovým soužitím takové problémy. Češi by se měli nad tímto dědictvím každoročně zamýšlet a neklást okolnímu světu, který se k českému státu chová ohleduplně ultimatovní požadavky.

P. Hlosta 27.12.2015 10:44

Re: Československo vzniklo z válek

Jaké ultimativní požadavky máte na mysli? Nemyslíte náhodou ono většinově České odmítání toho, co je nám dáváno jako požadavek na nás ze strany mocnějších? Takže to by bylo odmítání na nás požadovaného namísto kladení ultimáta námi. Nebo máte nějaké jiné informace o našich ultimátech, které jsem nebyl schopen zaregistrovat?

P. Rajman 27.12.2015 11:08

Re: Československo vzniklo z válek

Všiměte si, že víte přesně o čem mluvím a současně nejste schopen otočit a mluvit o ultimátech druhých. Česko s většinovým přijímáním souhlasilo, takže ze strany těch, kteří přijali většinové rozhodnutí o ultimátum jít nemůže.

M. Varadinková 27.12.2015 10:47

Re: Československo vzniklo z válek

Všechny státy vznikly z válek.

P. Rajman 27.12.2015 11:03

Re: Československo vzniklo z válek

Možná, ale ne dvou světových během posledních sta let.

P. Klouda 27.12.2015 10:48

Re: Československo vzniklo z válek

Tkž bychom se měli změnit v jinojazyčný, spokojeně se vrtící ocásek velkoněmecko-evropské unie??...

P. Rajman 27.12.2015 11:10

Re: Československo vzniklo z válek

To je vaše vidění světa, které plyne z důvodů, o kterých píši.

P. Klouda 27.12.2015 11:20

Re: Československo vzniklo z válek

Když myslíte, pane Rajmane... A nebo je Vám nepříjemná představa nezávislého Českého státu, který v Evropě existoval dokonce dřív, než např. jednotné Holandsko, Itálie apod...?... Ale Česká republika není Československo, o kterém fakticky píšete, a které už zase neexistuje. Či je Vám příjemná představa, že za náš národ ~ upsavší se ustrašenecky alibismu ~ budou rozhodovat jiní evropští vazalové německé vlády v EU...?... Mně je představa nezávislé České republiky příjemná, a je mi víc než nepříjemné, aby s naším státem někdo "voral" podobně, jako vorali s Československem po 2.s.v. Sověti (samozřejmě nikoliv jen Rusové...).

M. Vondráček 27.12.2015 10:51

Re: Československo vzniklo z válek

Nechte Čechy na pokoji a zkuste přemýšlet Vy sám. Je to fuška , ale Vy to dáte ...

P. Rajman 27.12.2015 11:12

Re: Československo vzniklo z válek

Přemýšlím- li sám, jak dooručujete, vidím, že jsem trefil kozu do vazu. Zkuste totéž.

R. Tesařík 27.12.2015 11:27

Re: Československo vzniklo z válek

Leda tu vaší.

M. Varadinková 27.12.2015 10:35

Ranhojič

Včera jsem shlédla na ČT2 na film Ranhojič. Hlavní část děje se sice odehrává kdesi v Persii zhruba tisíc let zpátky, ale je vidět, že to je přímo dokonalý obraz naší současnosti, konkrétně Sýrie.

Tamní vládce - šáh - je sice tyran, držící své poddané tvrdě "u huby", nicméně do té míry osvícený, že nejenže na svém (muslimském) území strpí židovskou menšinu a nechá ji v pohodě žít a provozovat židovské náboženské obřady, ale dokonce umožňuje věhlasnému lékaři (vzor Avicenna) provozovat školu a vést vědecké bádání v oblasti lékařství. Ve škole studují vedle sebe židé i muslimové a přichází tam z Evropy i náš hlavní hrdina.

Jenže k městu se blíží dobyvatelé - Seldžukové (předchůdci dnešní Turků). A ti úmyslně nakazí město morem (vyšlou tam nakaženého člověka) s tím, že ho pak snadno dobudou. Epidemie je ale nakonec zvládnuta za výrazného přispění právě "hakimů"(=mediků) z té školy.

Nicméně tmářští vykladači islámu (mulláhové)začnou kázat, že za epidemii mohou právě Židé, a že ona škola a její vědecká bádání odporují Alláhovi a že vládce, který něco takového na svém území strpí, je špatný. Rozhodnou se tedy spojit se s dobyvateli Seldžuky (pravověrnými muslimy). Začnou v městě vraždit Židy, vypálí budovu školy a všechny cenné spisy v ní.... Následně do města vpustí dobyvatele, kteří se předtím utkali s armádou šáha a porazili ji.

Prostě tolerance, osvícenost vs. tmářství. Tehdy jako dnes. Dokonce ty samé strany konfliktu (Turecko, Islámský stát, tmářští sunnité - a na druhé straně sekulární, nábožensky tolerantní Asadova Sýrie, podporovaná Íránem (tedy Persií).

P. Hlosta 27.12.2015 10:40

Re: Ranhojič

Člověk se už po tisíce let dále nevyvíjí. Jsme stále stejní a odsouzeni k nikdy nepokračujícímu vývoji v evoluci. Je otázka, zda dokáže tzv. civilizovaný Západ ten středověk Východu změnit k obrazu svému, nebo tomu bude naopak.

Ten film byl skutečně výborný. ;-)

P. Rajman 27.12.2015 10:43

Re: Ranhojič

Na tmářství ruské ve filmu ani vašem příspěvku nezbyl prostor. Nebo, že by těmi "osvívenými" tyrany byli Putin s Asadem?

P. Hlosta 27.12.2015 10:47

Re: Ranhojič

V tom filmu byli rusové? No, možná jsem si zrovna odskočil a nezaregistroval je v něm. Můžete je nějak připomenout? Abychom nesklouzli do tmářství o filmu. To bych opravdu nerad. ;-)

J. Franke 27.12.2015 10:49

Re: Ranhojič

Ano, Putin je "osvícený". Jeho minulost i minulost jeho nejbližších je pevně ukotvena. Všichni pocházejí ze zločinecké KSSS a na všechny dosud svítí Lenin, Stalin, Chruščov i Brežněv. To pouto je silné a zdá se neoptřesitelné.

J. Slanina 27.12.2015 11:02

Re: Ranhojič

Správně, rasputin je osvícený a rád osvěcuje i jiné, například jedním izotopem polonia.