24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

V přímém přenosu

Drama záchrany dvanácti dětí z jeskyně s nevyslovitelným a nezapamatovatelným jménem Tcham Luang Nang Non sleduje celý svět. Velmi si přeji, aby k doposud zachráněným čtyřem hochům přibyli další, až budete číst tyto řádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Válek 9.7.2018 13:02

Re: Tak už je to dvacet let!

S Klausem, kterého nominovali do vlády komunisté jako ministra financí? Nedělejte ze sebe hloupého. To jste přece věděl.

S. Lazárek 9.7.2018 13:12

Re: Tak už je to dvacet let!

Už si to nepamatuju, ale socanům bych to nehodil nikdy ani tehdy ani teď.

Z. Válek 9.7.2018 13:25

Re: Tak už je to dvacet let!

Byla to první vláda po sametu, tzv vláda národního porozumění. Své zástupce tam jmenovali komunisté a OF. Komunisté jmenovali do této vlády mj. Klause.

O. Kadlec 9.7.2018 13:40

Re: Tak už je to dvacet let!

Popletla se vám paměť a lidi, pane Válek!

R. Neveselý 9.7.2018 13:44

Re: Tak už je to dvacet let!

Bavíme se o roku 1998, pane Válku.

R. Tesařík 9.7.2018 11:50

Re: Tak už je to dvacet let!

Tak jste nějak schrul všechno dohromady...

O. Kadlec 9.7.2018 12:08

Re: Tak už je to dvacet let!

Nejspíš nikdy.

Vzpomněl jsem si na Jula Barbey d'Aureville, jehož jsem četl v mládí. Psal o "klubu důchodců", tedy fakticky o šlechtickém salonu 19.století, kde všichni přítomní tráví čas vzpomínkami, jak v mládí bojovali proti francouzské revoluci, a jak sice vyhráli, ale zjistili, že ancient régime se už nevrátí. Svět zůstal takový, jakým ho udělala ta revoluce.

Asi takhle marné je vyhlížení budoucnosti zdejších "důchodců", v jejichž očích je všecko kolem levice.

J. Horáček 9.7.2018 12:24

Re: Tak už je to dvacet let!

... ancien régime ...

J. Fridrich 9.7.2018 13:03

Re: Tak už je to dvacet let!

Hlosta, Hlosta - víte o čem Aston dnes píše ? Nejste pod vlivem nějaké drogy, nebo jste zapomněl číst a uvědomit si psaný text ?

J. Nový 9.7.2018 10:29

Asi

Asi se opět vyjádřím ne tak, jak se "má mluvit" nebo "má psát".

Tyto a podobné zprávy nejsou proto, aby pomáhaly dotčeným, ale jen a pouze proto, bay na nich vydělala média. Já se tady čestně přiznávám, že mně neleží na srdci osud 7,5 miliardy obyvatel Země.

Naopak. Jsem celkem přesycen zprávami z celého světa (převážně negativními), které se na nás hrnou ze všech sdělovacích prostředků. Skoro závidím našim předkům, kteří se starali o zprávy ze své vesnice, něco se dověděli i z okolních obcí. Zprávy ze světa přinesl možná nějaký vandrovník, který možná často i něco nalhal, jen aby si zasloužil jídlo, pití a přespání.Určitě svým "necitlivým" přístupem získám i nějaké odpůrce, kteří se tady budou zaříkávat, jak jim osud těch dětí leží na srdci a jak nemohou spát a čekají na jejich záchranu. právě pro tyto lidi bych rád uvedl následovné. Je to sice starší údaj, ale nepředpokládám, že by se mnohé změnilo prudce k lepšímu. Takže nebuďte pokrytci a plakejte i kvůli jiným dětem:

"Hlad a podvýživa zabíjejí ročně zhruba šest milionů dětí a podvýživou trpí v tomto desetiletí v subsaharské Africe více lidí než v 90. letech minulého století. Ve své zprávě to dnes uvedla Organizace OSN pro výživu a zemědělství (FAO).

Mnoho dětí - pro srovnání tolik, kolik činí předškolní populace velké země, jako je Japonsko - umírá na vyléčitelné nemoci, zejména na průjem, zápal plic, malárii a spalničky."

H. Omar 9.7.2018 10:30

Re: Asi

A znáte tlačítko na vypnutí?

J. Nový 9.7.2018 11:00

Re: Asi

Podobné, jaké byste používal v případě, že by v médiích byly rasistické a nacistické projevy? Opravdu byste se s tím tlačítkem spokojil? To jste docela jednoduchý člověk.

H. Omar 9.7.2018 11:14

Re: Asi

Takže co s tím hodláte dělat? Vy komplikovaný člověče?

M. Prokop 9.7.2018 11:24

Re: Asi

Naopak. Jednoduché je se domnívat, že zákaz rasismu či nacismu v médiích něco řeší.

J. Holíček 9.7.2018 11:29

Re: Asi

To je pravda, stejně jako nesmyslný boj pravé a levé ruky, co tady mnozí propagují.

M. Prokop 9.7.2018 11:34

Re: Asi

Na volbě mezi větší míře individuálních rozhodnutí nebo větší míře kolektivního státního dirigismu nic nesmyslného nevidím. To bylo, je a bude, mění se jen názvy soupeřících stran.

M. Prokop 9.7.2018 11:34

Re: Asi

mírou

J. Jurax 9.7.2018 12:47

Nesouhlas.

Mezi spolehnutím se primárně na vlastní síly, což je zjednodušeně řečeno pravicový koncept, a levicovým primárním spoléháním na všeobjímající a přerozdělující sociální stát bude rozdíl vždy.

J. Jurax 9.7.2018 12:39

Hlad a podvýživa ... a což takhle omezit porodnost, aby v subsaharské Africe počet obyvatel poklesl na úroveň úživnosti daného území? Nebo kdyby tamní státy intenzifikovaly zemědělství?

L. David 9.7.2018 10:28

V Thajsku jistě jde o závažné drama, které sleduje celý svět

Avšak sleduje celý svět rovněž drama tisíců dětí, které denně zahynou v důsledku válek spuštěných "demokratickými" USA po celém světě??

H. Omar 9.7.2018 10:31

Re: V Thajsku jistě jde o závažné drama, které sleduje celý svět

Skutečně? Jsem rád, že diktátory máte rád... ;)

J. Nový 9.7.2018 11:01

Re: V Thajsku jistě jde o závažné drama, které sleduje celý svět

Vy jste opravdu jednoduchý člověk, že? :-)))

J. Jurax 9.7.2018 12:52

Ano.

Vy naprotitomu budete jistě člověk složitý až tak, že se Vám v důsledku toho zamotává myšlení.

M. Prokop 9.7.2018 10:35

Re: V Thajsku jistě jde o závažné drama, které sleduje celý svět

Jo, taky. Spousta lidí je na to dokonce specializována a k některým nevyhnutelným skutečnostem si navymýšlí i spoustu 3,14čovin - něco jako vy. Konec konců, třeba u nás to mělo letitou tradici, sledovat zločiny vrahů z vólstrýtu. :-P

Z. Lapil 9.7.2018 11:19

Re: V Thajsku jistě jde o závažné drama, které sleduje...

Klíííd, lidi nesledujou ani drama tisíců dětí, které denně zahynou v důsledku toho, že u nich demokratické USA válku nespustily.

P. Hlosta 9.7.2018 9:51

Diskuze na tohle téma?

Toto téma mi nepřijde patřičné do stránky 'Politický cirkus'. Ale už jsme si vlastně zvykli, že ze solidarity s na životě ohroženými se dělá politika. Je to fujtajksl, ale hodně cynikům to vyhovuje. A tak se stalo, že statisíce skutečně ohrožených na životě utíkají se někam schovat, zachránit i holý život a politika k nim přimíchala i ekonomické migranty jaksi samozřejmě, což logicky vzbudilo vášnivé spory u občanů a zpětně se odrazilo do politiky i výsledků voleb.

V diskuzích níže je to zřetelné, jak nepodstatný je fakt chvályhodné solidarity s thajskými zachraňovanými chlapci. Jede to ve stejném stylu, jak vždy, tedy spory o domácí politice. Tak třeba zase Zeman cosi řekne o Thajsku a aniž by o to v Thajsku stáli, bude mít jejich zachraňování dětí v jeskyni vliv na naši scénu v politice.

Takhle se ze skutečných životních tragédií stává fraška. Není se co divit, že lidé pak zhusta otrnou a o solidaritu k jiným nestojí. Případně jsou tak popletení, že solidaritu mají k nepatřičným, co jim za to ani vděčni nejsou a jen to zneužijí. Tady na diskuzi vlastně ta solidarita je též zneužita - do politických hádek.

M. Prokop 9.7.2018 9:54

Re: Diskuze na tohle téma?

Osobní rozhodnutí jednoho každého, zda bude do thajských událostí a zachraňování tahat politiku nebo ne.

P. Hlosta 9.7.2018 10:02

Re: Diskuze na tohle téma?

K tomu se nedá říct ode mně nic.

I. Břízová 9.7.2018 10:07

Re: Diskuze na tohle téma?

Využívat i takového neštěstí k propagandě, to mi opravdu přijde velice ubohé.

H. Omar 9.7.2018 10:32

Re: Diskuze na tohle téma?

Proč ji tam taháte?