22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

Utrpení selského rozumu

Málokdy se sejde selský rozum s trajektorií úředních procesů. V kauzách Andreje Babiše se to děje. Selský rozum napovídal, že trik s korunovými dluhopisy, jímž si Babiš zajistil multimilionový příjem, je podraz na státní kasu posvěcený zákonem. Čapí hnízdo je ale případ jiného druhu. Ten se dal i selským rozumem kvalifikovat jako zjevný podfuk a vývoj událostí dokazuje, že si to myslí i policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 17.8.2017 13:44

Re: Takto to vidím já. :-):-):-)

zabil banku?

No u nás taky byla jedna IB, "Lev na vaší straně ve světě financí"...

V. Klepetko 17.8.2017 14:24

Re: Takto to vidím já. :-):-):-)

... vrátil FED pod částečnou kontrolu Kongresu...

J. Matuška 17.8.2017 11:18

Presumpce neviny podle ní platí i pro politiky.

https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/jermanova-babise-bych-k-stihani-vydala-bez-vahani-35779?dop-ab-variant=&seq-no=1&source=hp

O únicích informací ze živého spisu se hovoří cca ve 2:20 min. Je problém zjistit, jak k tomu mohlo dojít? Neexistují duplikáty klíčů od trezoru? /Ironie!/

F. Doušek 17.8.2017 11:22

Re: Presumpce neviny podle ní platí i pro politiky.

A neexistují kopie smluv u notáře, kopie smluv k dotacím u ROPu apod.?

Vždyť policie se vymlouvala na nespolupráci ze strany Babiše, ale kopie musí být i jinde.

J. Matuška 17.8.2017 11:26

Re: Presumpce neviny podle ní platí i pro politiky.

V rozhovoru mě hejtmanka Jermanová příjemně překvapila. Tečka cé zet.

R. John 17.8.2017 11:28

Jardo nazdar....

...jseš jak pokropenej živým spisem...ti závidím... asi na stará kolena začnu také lemtat pivo... co bys mě doporučil pro začátek za značku ?... začal bych něčím slabším... něco jako Trumpeta z Donaldova... takovej čajíček..ale reklamu aby to mělo skvělou... nejskvělejší a nejlepší....

J. Matuška 17.8.2017 11:39

Re: Jardo nazdar....

Roberte, po setkání s Tebou Na zelené lišce jsem si odnesl dojem, že jsi člověk, který toho hodně ví a který toho hodně dokázal. Pokud ale čtuTvoje písemné příspěvky na NP, jsem na velkých rozpacích.

R. John 17.8.2017 11:53

Tady to není "pietní akt" !

...i když to tak někdy vypadá... tady je kabaret ! :-)

J. Matuška 17.8.2017 12:07

Re: Tady to není "pietní akt" !

Asi jsem se změnil. Kdysi jsem se rád díval na Krause. Po čase mě jeho arogance přestala oslňovat. Dal jsem přednost pohodovému Šípovi. Ty máš přirozeně blíže ke Krausovi...

I. Semrád 17.8.2017 11:47

Realisté ostře proti Babišovi!!

Tomský:

Celá jeho (Babišova) kapitalistická zkušenost je totiž parazitní. Být schopným organizátorem dotačního podnikání a optimalizovat, obcházet daně je jistě značné umění, ovšem naprostý protiklad tržního principu.

Moroz:

Detaily obvinění se teprve dozvíme, ale reakce předsedy hnutí ANO byla dopředu jasná. Bude se stylizovat do role oběti, bude vykřikovat, že to na něj ušili, že je to pokus kmotrů zbavit se ho a vystrnadit jej z politiky. Palermo, Matrix.

Jardo, prober se!! ;-) :-)

V. Klepetko 17.8.2017 12:37

Re: Realisté ostře proti Babišovi!!

Realisté jdou "proti Babišovi", protože chtějí hlasy jeho voličů, a já osobně bych jim těch pár hlasů do 5% i přál...

Jejich kritika je vcelku umírněná. Taková "rituální "... Není v tom zášť ani nenávist - a ani apel k primitivním pudům, který čiší z pirátského hesla "Pusťte nás na ně!"

Leadři mohou deklarovat v zápalu předvolební rétoriky cokoliv, ale Realisté i ODS - to jsou přirození koaliční partneři Babiše :-)))))

Zdravím a přeji hezký den!

I. Semrád 17.8.2017 12:55

Re: Realisté ostře proti Babišovi!!

;-)

Myslíš, že Realisti jen tak očurávají, aby se neřeklo, že jsou jen malým pejskem? :-) Třeba jo. Ale přeji jim, ať porazí Svobodné. Uvidíme.

Po minulých volbách se přirozeně dali do holportu ČSSD, ANO a KDU-ČSL, docela dlouho jim to vydrželo, na rozdíl od předchozích vlád.

Dokud Sobotka, za spolupráce ODS a TOP nevyrazil Babiše z vlády, i proti Zemanově vůli. Velkolepý, dosud nedoceněný čin, na který by si asi nikdo předtím nevsadil. I proto, a zejména proto, Babiš premiérem nebude, tvrdím.

I já zdravím!

J. Matuška 17.8.2017 12:43

Re: Realisté ostře proti Babišovi!!

Tomského považuji za vekou českou osobnost, nejen kvůli tomu, že má 10 dětí. S jeho hodnocením mohu souhlasit jenom částečně. Samozřejmě, že dávám přednost podnikatelům z rodu Baťů. Nemyslím si ale, že vznik Agrofertu stál od počátku na dotacích. Babiš, ať se to komu líbí nebo nelíbí, zaměstnává cca 30 tisíc zaměstnanců. Podnikatelům, kteří "dávají" práci lidem si vážím - mám povědomí, co to znamená shánět práci na HPP.

Moroz je tajemníkem Realistů, ANO je jejich politickým konkurentem, není tedy logicky zájem na Babišově úspěchu ve volbách. Jestli se stane REAL viditelnějším a tedy hrozbou ostatním stranám, pozná sám Michal Moroz, jak ho média začnou "oslavovat". Pro jistotu jsem si našel jeho blog, kde vysvětluje svůj pohled na události kolem jeho angažování kolem VV - a já mu věřím. Proto bez problémů budu hlasovat pro kandidátku Realistů v Praze. S největší pravděpodobností budu kroužkovat kandidáty na 1. a 36. místě.

Ivoši, věř mi, že se poctivě snažím hodnotit informace, které získávám. V první řadě se považuji za stízlivého patriota. Z toho vychází můj vztah vůči "politice".Jsem natolik "integrovanou jednotkou", že mi nedělá problém poslat předsedu politické strany kamsi, jestliže je proto, z mého hlediska, důvod. Ahoj, horolezče.

V. Klepetko 17.8.2017 11:13

Zdravim Vás z Kieva,

Jsem tu na krátkém pracovním výletu a je tu nádherné léto...Ze vzdálenější perspektivy se zdá, že s tim Babišem nám trochu unikají širší souvislosti a dlouhodobější efekty...

Trestní stíhání Andreje Babiše sice může mít (ne)očekávaný vliv na volby a povolební uspořádání, daleko důležitější mohou být ale jeho dlouhodobé dopady, dobré i zlé!

Možná nejhorší na celé té snaze zabásnout vlastně celou Babišovu rodinu bude, že lidé s podnikatelskou minulostí se přímému politickému angažmá začnou vyhýbat jako čert kříži. Řeknou si - "Tak jestliže TOTO je podvod, tak se tam já raději cpát nebudu, oni by i na mě s takto přísně nastaveným metrem jistě něco našli". Tím se mimo politiku dostane velká skupina velmi kvalitních a schopných lidí, zůstane to doménou profesionálních tlučhubů a "bílých koňů demokracie". Celospolečenské ztráty, které takto vzniknou, budou kumulativně ekviventni tisícům Čapích hnízd. Čekají nás další solární tunely... protože jeden jednající v dobré víře poctivý idiot dokáže napáchat více škody, než deset cynických zlodějů, společných s agenty!

V. Klepetko 17.8.2017 11:14

Re: Zdravim Vás z Kieva,

Budou ale i pozitivní dopady. Hitler nepoužil za WW2 chemické zbraně, protože je sám zažil v zákopech jako voják. Vlastní zkušenost je nadevše... Na ANO mě vždy velmi vadil ten étos "všichni kradnů, posvítíme si ma ně", hlavou jsem chápal že je to logická reakce na epochu kmotrů a megarozkrádačky, ale srdcem jsem čekal, že se to kyvadlo začne vracet zpět. A nyní to v důsledku řádění Chovancových pochopů přijde! V budoucnu nás mohou čekat různé nástrahy a deformace - možná že se objeví více než je zdrávo korporativizmu, možná že nás bude drtit "tvrdé jádro Unie", přijdou velká sucha i povodně. Ale pokud Babiš zvítězí a bude hrát v příští dekádě v politice první housle, tak si můžeme být jistí jedním - už se z nás nikdy nestane policejní stát! Odezní éra, započatá Kubiceho zprávou, a v politickém diskursu přestanou mít plukovníci hlavní slovo. Ten ypetit se totiž nezapomíná!

No a na závěr trochu humoru. Celkem zábavné by bylo, kdyby Babiš, zahnaný po vítězných parlamentních volbách do kouta, nechal jmenovat premiérem nějakého nového Pilného, a sám ohlásil svou kandidaturu na prezidenta republiky a volby by vyhrál! Po dohodě se Zemanem, který by mu začal dělat kancléře :-)))))))))))))) Předseda legislativní rady vlády Ovčáček by pak připomínkoval návrhy zákonů z dílny ministra běž portfeje Mináře, atd.

Asi si půjdu ještě do Fortuny vsadit, kurz by mohl být zatím příznivý :-)))))))))))))))))))

P. Čech 17.8.2017 11:36

Re: Zdravim Vás z Kieva,

Máte pravdu, pane Klepetko. Úspěšní lidé, kteří v životě již něco dokázali a vybudovali si jisté renomé se již dnes politice vyhýbají jako čert kříži. Politika v ČR je totiž směs špíny, podrazů, korupce, osobního napadání a vůbec všeho nejhoršího, co může existovat. Potom se také není co divit, když na kandidátkách politických stran jsou lidé jinak v běžném životě neúspěšní,lidé kteří nic neumí a nevědí, lidé, kteří si jdou do politiky vydělat nezasloužené peníze. Tím nechci říci, že na kandidátkách občanských hnutí jsou jen lidé úspěšní. Ale jsou tam. Nejen v ANO 2011, ale i v SPD ši STAN. A lidé to vidí a vnímají. Právě proto jim už politické strany lezou krkem, jak nedávno velice trefně prohlásil pan Schwarzenberg. Takhle to vidím já.

R. Langer 17.8.2017 11:44

Re: Zdravim Vás z Kieva,

Lituji vás, až procitnete... :-(

P. Čech 17.8.2017 11:53

Re: Zdravim Vás z Kieva,

procitnu již brzy, po volbách. Existují totiž jen dva scénáře, z nichž jeden je navýsost špatný.

R. Langer 17.8.2017 11:58

Re: Zdravim Vás z Kieva,

No, to si ovšem myslíte vy. Já si myslím, že existuje spousta špatných scénářů.

P. Čech 17.8.2017 13:16

Re: Zdravim Vás z Kieva,

Špatný scénář je jen jeden. Pokud se všechny politické strany vč KSČM spojí v koalici proti ANO 2011, které vyhraje volby. Toto totiž náš systém připouští. Co na tom, že lidé volili ANO 2011? Volby jsou totiž k ničemu, pokud dovolují vítěze voleb poslat do opozice. Strany se tak mohou dohodnout i bez voleb s výsledkem naprosto stejným. To je totiž ta česká "parlamentní demokracie".

V. Klepetko 17.8.2017 12:01

Re: Zdravim Vás z Kieva,

Závidím Vám. Já vidím těch špatných scénářů hned nekolik. I těch relativně příznivých...

Selský rozum je dobrý, když se má rozhodovat o jasně uchopitelých věcech. Ale posuzovat selským rozumem cizí motivaci na základě infa z předvolební kampaně? To by si žádný sedlák nelajsnul. Narozdíl od Astona :-))))))))

M. Varadinková 17.8.2017 12:18

Re: Zdravim Vás z Kieva,

Souhlas.

R. Stary 17.8.2017 10:45

V souladu se zakonem

Komuniste po roce 1948 vrazdili a rozkradli republiku v souladu s platnymi zakony. Babis a jeho soukmenovci zprivatizovali (privlastnili si) statni majetek podle platnych zakonu. V Rusku byla taky privatizace a nakonec sel Chodorkovski do kriminalu. Babis je vlastne cesky Chodorkovsky. Maji mnoho spolecneho. U nas nepujde Babis za mrize. Nemame v narode nikoho, kdo by ho tam poslal.Prezident Zeman nad nim drzi ochranou ruku. Cela tato historie zavani spiknutim.

P. Čech 17.8.2017 11:51

Re: V souladu se zakonem

Spiknutím zavání Váš příspěvek. Spiknutím proti tomu, že majetek se dostal do rukou těch, kterým opravdu patří. Státní majetek totiž, jak jste správně uvedl, byl státem nakradený. Nakradený po roce 1945 skutečným vlastníkům. Že se tento majetek dostal opět do rukou jednotlivců lze jen kvitovat jako úspěch. Je sice pravdou, že vinou Václava Klause docházelo při privatizaci ke zlodějně a rozkrádání, proto, že neexistovalo v té době právní prostředí, které by proces vedlo, to ale neznamená, že každý dnes majetný člověk je zloděj. To si myslí a hlásají jen komunisté a "bývalí" komunisté, rozlezlí po všech politických stranách. Chodorkovskij se do jisté míry Babišovi podobá. On nic neukradl, pouze si znepřátelil člověka, který má v Rusku nejvyšší moc. Babiš je něco podobného. Ten si zase znepřátelil všechny politické strany, protože jim šlape na paty a odkrývá jejich rozkrádačky a korupci. Politické strany, které v ČR mají nejvyšší moc. Jde totiž o to, že čl.2, odst.1 naší ústavy je lživý. Lid není zdrojem veškeré státní moci. Tímto zdrojem jsou politické strany a jejich "volná soutěž" podle čl. 5 téže ústavy.

J. Fridrich 17.8.2017 10:45

A netrhal nakonec ten zlý Babiš v mládí mouchám

A netrhal nakonec ten zlý Babiš v mládí mouchám nožičky ? V Čechách se úspěch nikdy neodpouštěl-a ani nyní neodpouští.. Upocený Bohoušek, " tvrdě pracující cca 25 roků " v našem Parlamentu za hezké naše peníze se stále snaží " nastartovat " tu krásnou, Českou nenávist k schopným, úspěšným - a nedejbože bohatým spoluobčanům...

Díky koaliční smlouvě tady Bohoušek skoro 4 roky vládne a nyní se tato smlouva nemusí dodržovat ? Hlavně by měli ti mimozemšt'ani v parlamentu " odsoudit " Babišovy výsledky - tedy rozpočet země bez naplánovaných desítek miliard schodku-naopak dosáhl přebytku, nejnižší nezaměstnanost, snížení korupce a státního dluhu - tedy dobré vedení svého resortu.. Poznámečka : Pokud budu vlastnit média budou moje média psát, to, co CHCI JÁ! Nikomu dalšímu do toho nic není! Horší je, když zájmové polopravdy píší a hlásají veřejnoprávní média financovaná NÁMI, občany této podivné země..

J. Franke 17.8.2017 10:52

Re: A netrhal nakonec ten zlý Babiš v mládí mouchám

Hezky toho komouše chválíte... Nicméně mě nepřesvědčíte, hlas Vašemu soudruhovi nedám!!!

Ale přesto ctím Váš názor, i když ho nechápu...

J. Růžička 17.8.2017 10:44

Hrad: Zemanův stav je podle vyšetření velmi dobrý

Nojo, podle Hradu a Čtveráčka, je tam velmi dobré úplně všechno.

T. Urbanec 17.8.2017 10:13

Jak by se zacházelo s běžným podnikatelem

Jednoduše řečeno, peníze dělají další peníze. Pokud by se podobného jednání jako AB dopustil běžný podnikatel (firma), už dávno by mu byla dotace odebrána a švihal by k soudu. Bez diskusí. Neříkám, že to není správně. Je to v pořádku. Udělal jsi podvod, tak si to vypij až do dna. Nicméně mě čím dál více irituje fakt, že se tady formuje skupina "nadlidí" stylu AB, kteří si díky moci peněz mohou beztrestně dělat co chtějí. Andrej Babiš jde v tomto ještě dále, neb ostatní aspoň drží hubu a nedávají všem najevo, že jedině oni jsou čistí. Ano s dotacemi se podvádělo, podvádí a bude podvádět. To je fakt. Nicméně mě v tomto případě fascinuje, že se na to přišlo, šetří se to a stejně spousta lidí huláká - "nechte nám AB na pokoji". Nějak to nechápu. Vždyť před 4 roky stejná banda málem věšela Nečase a to za (a teď si dovolím eufemismus) prkotinu. Ti co kradou ve velkém, kradou dále. AB ukázal lidem zadnici a dal najevo, že jsou mu občané tohoto státu naprosto ukradení a jsou mu dobří jen k tomu, aby si ještě více naplnil své, už tak přetékající koryto.

M. Varadinková 17.8.2017 10:50

Re: Jak by se zacházelo s běžným podnikatelem

Běžný podnikatel se toho běžně dopouští. Firmy zakládá, vyčleňuje z velké firmy firmu menší, slučuje své firmy, vydává, prodává nebo kupuje akcie, převádí akcie na své děti (ba někdy dokonce i na své zaměstnance), žádá o dotace (když už se nabízejí) .... a nic se neděje, protože to není trestné.

Kdyby se Babiš nestal politikem, nebylo by to trestné ani u Babiše. Ba nebylo by to trestné, i kdyby se stal politikem, ale nesměl by být politikem úspěšným, u kterého hrozí, že vyhraje volby.

R. Neveselý 17.8.2017 11:11

Re: Jak by se zacházelo s běžným podnikatelem

Ale jděte. Dotace měla jít na rozvoj cestovního ruchu v regionu SČ kraje, ale je tomu jinak. Viz odkaz pana Lazárka:

1url.cz/2tCPj

Koukám, že za Babiše bojujete jak to jen jde.