1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

ÚOHS vítězí - za naše daně

Antimonopolní úřad udělil včera půlmilionovou pokutu ministerstvu práce a sociálních věcí za to, že ministerstvo přidělilo zakázku na provoz svého komunikačního systému bez výběrového řízení. Filip Vrána z tiskového odboru Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zdůraznil, že jde o dosud nejvyšší sankci, kterou ÚOHS udělil instituci státní správy. K výjimečné sankci se prý úřad uchýlil, protože považuje přečin ministerstva za velmi závažný. Pche!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
emil 10.10.2006 7:43

Re: Re: Re: Re: napiste taky jak hejtman ods

Jestli sis nevšiml, to se děje stále. Když  Ty nezaplatíš zdravotní a sociální pojištění, tak to budou vyžadovat s penále, případně dojde za Tebou exekutor. Když Vítkovice, Zetor a pár dalších , socialistické vládě spřátelených firem neplatí roky, nikdo  za to nemůže, nikdo není potrestán, vláda vleje do firem další peníze. Takže jasně vidíš, že limity jsou stanoveny. Čím menší pán, tím na něj je větší přísnost.

NoName 10.10.2006 7:42

Re: Re: Re: Já tomu tedy nerozumím, ale . . .

Hodoňáci tvrdí, že je to rohatecká sviňa .... A mají pravdu .... ;-)

rezy 10.10.2006 7:36

Re: Coby levičák uznávám, že tohle je ukázka nekonečné drzosti,

ono pane Polansky nejde ani tak o tu pokutu, jen si třeba představte, že zakázka za půlmiliardy byla jen cca. o 20% dražší než by byla, kdyby se někdo snažil jednat. Čili bavme se například o kulatých 100 milionech navíc a ne o půl milionu pokuty A o tom to je!

emil 10.10.2006 7:35

Re: Jagu je dosti hloupe

Je zajímavé, že tento problém na ministerstvu vytáhl ÚHOS až teď. Není to tím, že v jeho čele sedí ČSSĎák, který ředitelování  dostal jako trafiku ? A ministra,který za to vůbec nemůže a bude to muset řešit, ten bude napadán za špatné vyřešení, i když půl miliardy a samozřejmě určitě dost vysoké všimné je dávno v řiti.  

VH 10.10.2006 7:35

ÚOHS vítězí ?

Ale vždyť je to jenom hra. Ty peníze nikdo nikde neuvidí, a když tak nějakým převodem od někud někam a zase jiným způsobem (který samozřejmě nebude zveřejněn) zpět. Vlk se nažere a koza zůstane celá, média mají o čem polemizovat a to je  tak všechno.

Aleš 10.10.2006 7:31

pane Wagnere

 vy so opravdu myslíte, že na rozhodování státních orgánů, by se neměl vztahovat antimonopolní zákon???  Zde je přece rozhodování nejvíce nakloněno korupci a neférovosti.

Fredy 10.10.2006 7:29

Re: A z toho plyne jediné poučení,

Ze to není možné? Ale je. Příkladem je třeba stát USA - Texas:

Texas nevybírá žádnou daň z příjmů, a to ani od fyzických osob ani od společností (korporátní daň, tedy daň ze zisku společností, nemají ze všech států USA pouze v Texasu, Nevadě, státu Washington a ve Wyomingu). V Texasu se na rozdíl od převážné většiny jiných států platí z příjmu jen daň do federálního rozpočtu. Výpadek příjmů je kompenzován vyšší daní z prodeje, tzv. sales tax (USA nemají DPH). Ta v Texasu činí základních 6,25 %, ale může se vyšplhat až k 8,25 % podle jednotlivých okresů a měst, které si mohou něco přirazit (ve většině států USA se základní sazba této daně pohybuje kolem 4-6 %). Texas se tak drží obecných ekonomických rad, že je lepší uvalit daň nepřímou než přímou. Tu přímou, tedy z daň příjmu, tak radši vůbec nevybírá. Řešení jednoduché a účinné.

http://www.penize.cz/info/zpravy/zprava.asp?IDP=1&NewsID=4586

Kamil 10.10.2006 7:28

Také nechápu názor autora

Podle něho by se na státní orgány neměla pravomoc ÚOHS vztahovat? S tím nesouhlasím, naopak souhlasím s názorem komentátora Jap. Samozřejmě že pokutu uhradí právní subjekt (ministerstvo) - stejně jako když pokutu od ÚOHS dostane firma, tak ji uhradí ta firma.

Je sice pravda, že veškerá činnost ministerstev je financována z daní, ale to není podle mne důvod, proč by měla mít ministerstva "imunitu" proti pokutám. Těch 500 000 Kč bude v rozpočtu MPSV chybět - tedy o to méně by MPSV mělo (teoreticky) utratit na jiné položky (odměny, vybavení ...)

Druhá věc je, a ta je u ministerstva také stejná jako u firmy, vymáhání škody takto vzniklé na těch osobách, které ji zavinily. (I když je zde limit u škody způsobené z nedbalosti - do čtyřapůlnásobku průměrného měsíčního výdělku.)

Ať se pan ministr Nečas ukáže, co s tím udělá.

Fredy 10.10.2006 7:25

A z toho plyne jediné poučení,

radikálně snížit počet úředníků a množství peněz, o kterých rozhodují. Jak na to? Zrušit všechny daně a nechat jen jednu jedinou a to dan ze spotřeby......

drak 10.10.2006 7:25

Re: Nejlepší psychiatři

Bohuzel kuzel, asi chtej prasulky ;-) :

Sorry, this GeoCities site is currently unavailable.

The GeoCities web site you were trying to view has temporarily exceeded its data transfer limit. Please try again later.

Are you the site owner? Avoid service interruptions in the future by increasing your data transfer limit! Find out how.

Learn more about data transfer.

Dušan Polanský 10.10.2006 7:25

Coby levičák uznávám, že tohle je ukázka nekonečné drzosti,

Ovšem řešení by snad bylo. Ta půlmilionová pokuta by se promítla do snížení mezd pracovníků příslušného ministerstva. To jest snížit mzdový fond dotyčného ministerstva. A jaj zase zákon ...   Takhle je to stále z peněz nás daňových poplatníků. Připomíná mi to jak za vlády VK jak se dluhy z bankk, které i tak teď platí daňoví poplatníci, převáděly na ČKA . To byly ovšem miliardy. A státní dluh nebyl tak moc zatížen.

Kajan 10.10.2006 7:24

Ano, blbí socialisté nic jiného, než pěstovat mýty, z nichž největším je socialismus, neumějí !!!! Dzp.

Mislead 10.10.2006 7:20

Re: Co ÚOHS, ale NKÚ je kuriózní instituce

a není to náhodou něčím jiným, než tou institucí?

Mislead 10.10.2006 7:20

Re: Re: Re: napiste taky jak hejtman ods

aha..tak do určité hranice je to v pořádku a od určité hranice ne? Nebo jak jste to myslel?

68 10.10.2006 7:01

Re: Re: Re: Škromach prohrává - za naše daně

Tak to jsi Vilíku konečně taky zaskoroval. Jenom maličkost, ono se přece nejedná o parazity "tzv." levičíky, nýbrž o parazity levičáky.

ll 10.10.2006 6:59

Co ÚOHS, ale NKÚ je kuriózní instituce

Ten najde problémy za desítky miliard a nikdo za nic nemůže.

jl 10.10.2006 6:48

Re: Re: Já tomu tedy nerozumím, ale . . .

proč ? Vždyť tento, stále se přiblble usmívající člověk ( zvaný ,, hodonínská sviňa" ), je  nevědomí . On nic, to asi zatrolení úředníci !! Jasně, že lže jako jeho rodná strana v čele s jejich führerem !

68 10.10.2006 6:39

Re: Reakce.

Nejedná se o schizofrenii. Po veřejných službách volá jedna skupina a úplně jiná skupina, bohužel méně početná, volá po šetrnosti.

jl 10.10.2006 6:29

Re: Jagu je dosti hloupe

ano, peníze vybrané z daní ( tj. i z Vašich ) = pokuta a ta jde do statního rozpočtu ! Nikoliv peníze těch co to zavinili !

Ladislav N. 10.10.2006 6:16

Re: Já tomu tedy nerozumím, ale . . .

Neměla by jít ze Škromachovy kapsy? ;-)

Netřeba 10.10.2006 6:14

Já tomu tedy nerozumím, ale . . .

nejde ta pokuta náhodou ze státního rozpočtu do státního rozpočtu?

Jap 10.10.2006 6:13

Jagu je dosti hloupe

napadat urad , ktery udelal dobrou vec, pripad prosetril, zverejnil, a udelil pokutu.  Ted je to na jinych, jako snemovne a hlavne prokurature, co stim udelajiale ten urad udelal co mel a zaslouzi si pochvalu a ne demagogicke hloupe napadani. Urcite vis, ze penize z vybranych pokut jdou  zpet do  prijmu statniho rozpoctu.

68 10.10.2006 6:05

Re: Nebát se, a nekrást

Politiky je proto třeba demokratickou cestou neprodleně odstranit z veřejného života a pořídit si za ně demokratickou cestou úplně jiné, nové. Výhoda takového drastického postupu spočívá v tom, že jej lze často a domekonečna opakovat.

Divín 10.10.2006 5:26

Re: Re: napiste taky jak hejtman ods

Jágrova firma dostala zakázku za 31 milionů.  Firma Anect za přes  500 milionů. Cítíte ten rozdíl?

Fafa 10.10.2006 3:42

Modry ptaku:

to je jiste pravda. kde ale vzit Maurice McTigua?

mak 10.10.2006 1:05

a jede se dal, mocalem tmavym podel bilych skal

jak rika klasik

mak 10.10.2006 1:03

asi vyhodi skromacha na dlazbu

jo von je tam uz ted jinej, tak za to neni zodpovedny nikdo. Pred volbama si toho nikdo nevsiml, presto, ze ta informace tiskem proletla, byly horsi veci, treba paroubkova jachta (Y)

janabok 10.10.2006 0:59

Re: Nebát se, a nekrást

zřejmě jste nepochopil; příspěvek M.P. je trochu o něčem jiném...

takže ve zkratce: veřejné výdaje znamenají daně...

řvoucím zastáncům (zpravidla socialistům) tzv. veřejných výdajů je třeba tuto jednoduchou poučku do omrzení opakovat a vysvětlovat...