7.6.2024 | Svátek má Iveta, Slavoj


Diskuse k článku

Ukrajina v mlze

Situace je v této významné evropské zemi nepřehledná. Mediální obraz je zkreslený, jelikož je určen dětinskou touhou pohádkového dělení na hodné a zlobivé. Do tohoto konceptu se hodí rozhodnutí EU uvalit sankce na lidi zodpovědné za masakry. Kdopak to asi bude? Ústavní činitelé s referátem veřejného pořádku, anebo teroristé vrhající Molotovovy koktejly a střílející z odstřelovacích pušek (obé je dokumentováno nezávislými zpravodajskými zdroji).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 21.2.2014 19:49

Re: Ano, institut se vyjádřil.

Aston má stejný názor... Dzp.

I. Gellner 21.2.2014 19:50

Re: Ano, institut se vyjádřil.

Tak v tomhle punktu má recht, pan Klaus. Naprostou.

Koukejte, jaká to bude pedel, až klesne tlak v rourách z Ruska na Ukrajinu.. -)

P. Boublíková 21.2.2014 19:52

Re: Ano, institut se vyjádřil.

No a vy si snad myslíte, že EU je schopna živit Ukrajinu???

I. Gellner 21.2.2014 19:54

Re: Ano, institut se vyjádřil.

Řecko, Kypr a Španělsko se hlásí! -))))))

M. Ilsner 21.2.2014 19:54

Re: Ano, institut se vyjádřil.

To si nemyslím, ale může za to "západ" ??

P. Boublíková 21.2.2014 19:57

Re: Ano, institut se vyjádřil.

Za co? Že tomuto plánu na podporu ze strany EU část Ukrajinců uvěřila? No asi ano, přece si to nevsugerovali sami, ani jim to Putin nenakukal.

M. Martinovská 21.2.2014 20:03

Re: Ano, institut se vyjádřil.

To je neuvěřitelné, a co vy nepřijdete.  Jistě, západní centrály mohly i za to, že v našich opozičnících za komunistů živily různé naděje... třeba na vstup do EHS. Byly to pouhé naděje. Připadalo vám v době socialismu reálné vstoupit s naším hospodářstvím do EHS? 

Ovšem Ukrajinci jsou jistě jinší, tak nějak blbí. Nezáleží  na hospodášském systému, prostě neschopní?

P. Boublíková 21.2.2014 20:12

Re: Ano, institut se vyjádřil.

Připadalo mi to nereálné a taky to nereálné bylo, do EU jsme vstoupili v roce 2004, tzn. 15 let po plyšáku - po změně systému. A to jsme byli vedle bývalé NDR na tom ze všech států východního bloku nejlíp.

Jestli je to myšleno tak, že Ukrajina vstoupí do EU za 50 let, tak to jo - v tom případě Ukrajinci ošáleni Evropskou unií nebyli - ovšem s malou výhradu, že v té době už nebude existovat ani EU.

Ukrajinci jsou skutečně jiní a proč jsou na to tak mizerně s tím pravděpodobně souvisí, není to však blbost (ve smyslu nízkého IQ) nýbrž všeovládající mafie (= množné číslo).

O. Uživatel 21.2.2014 20:17

Uživatel požádal o vymazání
P. Boublíková 21.2.2014 20:24

Re: Ano, institut se vyjádřil.

Ale prdlačky, země Koruny české patřily vždycky ke Svaté říši římské.

Já na ten odezdikezdizmus vážně nehraju, pane Čepku, a snažím se respektovat realitu, v tomto pípadě geopolitickou.

Dovedete si představit, že by například Oděsa patřila do EU? Vážně si to dovedete představit? Město, které sice leží na území Ukrajiny, ale je typicky ruské, psalo o něm X ruských spisovatelů, které už ani s tou Ukrajinou nemá příliš společného...

Jsou to sice krásné sny, ale bacha, aby z nich nakonec nebyl druhej Stalingrad :-)

M. Martinovská 21.2.2014 20:36

Re: Ano, institut se vyjádřil.

Tomu se říká měkká síla. Síla přitažlivosti. Evropa není ohraničený kontinent. Já nejsem znalec poměrů na Ukrajině, ani v Oděse, jen vím, že texty spisovatelů jsou pro naše úvahy zcela irelevantní. Záleží, co si zvolí lid... možná že zase zvolí rusko. Myslím ale, že v nadcházejících volbách na Ukrajině bude téma Evropy významné  jiným způsobem, než v předchozích volbách.

O. Uživatel 21.2.2014 20:38

Uživatel požádal o vymazání
M. Martinovská 21.2.2014 20:19

Re: Ano, institut se vyjádřil.

15 let stačí. Z pohledu třeba Německa  nebo Británie je rozdíl mezi např. Německa a "námi před 15 lety" možná ještě větší, než rozdíl mezi sučasnou Ukrajinou a např. Řeckem.

Teď jsou ve svrabu. Ale vždycky to tak přece nebylo. Obilnice Evropy to kdysi byla. Nevím, jestli je nutné, aby byli ve svrabu pořád. Každopádně je nesymsl největší, že za cokoliv v jejich situaci "může Západ" nebo EU. Nic jim neslíbili, žádné "Udržování". Jako by si je měli vydržovat nebo co. VZ jistého pohledu ale fakt  za všechno můžou Američani - existujou si, bohatnou si,  a všichni abysme se na to koukali.

M. Martinovská 21.2.2014 20:21

Re: Ano, institut se vyjádřil.

Ne "Udržování", ale "dlouhodobě zajistit". Copak Evropa je důchodový fond nebo co?

P. Boublíková 21.2.2014 20:34

Re: Ano, institut se vyjádřil.

Z toho svrabu jim někdo pravděpodobně musí pomoci - sami se z něj nedostanou. Nebo až za dlouho. Evropa jim nepomůže - nemá na to. Rusko na to má. Už se to tu i dnes probíralo několikrát.

Prostě jedna věc jsou zbožná přání a druhá věc realita.

V ukrajinských volbách by se mělo ukázat, jestli Ukrajinci stojí víc o hladovou svobodu nebo napapané područí Ruska.

M. Martinovská 21.2.2014 20:43

Re: Ano, institut se vyjádřil.

No vida, skoro přesně, co píšete ve třetím odstavci, jsem napsala kousek výš ve 20.36 - o 2 minuty později.

V posledních volbách vyhrálo "Rusko" - prozápadníci tam vyhrávají spíš revoluce. Ale teď si myslím, že by situace mohla být jiná... Rusko už přece "pomáhalo" dlouho. je to jejich sféra vlivu už přes 90 let. A že ten blahobyt či napapanost se už mohly nějak projevit... no, vy tam volební hlas nemáte, já taky ne... musím ještě vysadit kus jednoho eurohujerského časopisu.. chjo.

J. Jílek 21.2.2014 20:52

Re: Ano, institut se vyjádřil.

Polsko a Ukrajina na to bylo před deseti dvaceti lety srovnatelně....za tu dobu, co je v Unii si ale hdp/obyvatele ztrojnásobilo....to, v jakém je stavu Ukrajina, není přirozené....oranžová revoluce v roce 2004 to nastartovala dobře

http://1url.cz/qlZl

M. Martinovská 21.2.2014 20:07

Re: Ano, institut se vyjádřil.

To je celej institut. Starého Instituta novým kouskům nenaučíš. Vytvoří nepřítele a pak s ním bojuje. Napíše něco nesmyslného ("dlouhodobě zajistit") a pak s tím oprávněnně polemizuje.

J. Václavíková 21.2.2014 20:14

Re: Ano, institut se vyjádřil.

Vtipné je, že tohle už zvládá mladý Institut. On s Weiglem jsou autoři. Inu, jablko.....

I. Gellner 21.2.2014 19:47

Rozpadá se zdejší diskuze, tým Událostí, komentářů

i Ukrajina.

Jdu na pivo, než se nám rozpadne starej Kožíšek.

K. Janyška 21.2.2014 19:46

Astone, souhlasím s vámi.

Důkazem toho, že máme pravdu je reakce místních idiotů... Dzp.

M. Ilsner 21.2.2014 19:50

Re: Astone, souhlasím s vámi.

Ano, vaše reakce jsou vždy idiotské.

K. Janyška 21.2.2014 19:57

Re: Astone, souhlasím s vámi.

Jde o ty vaše, to je samozřejmé... Dzp.

K. Janyška 21.2.2014 19:44

Nevíte někdo prosím, jak ostranit ty idiotské ikonky ?

Děkuji... Dzp.

M. Franková 21.2.2014 19:46

Re: Nevíte někdo prosím, jak ostranit ty idiotské ikonky ?

Co tobě všechno nevadí-))

K. Janyška 21.2.2014 19:50

Re: Nevíte někdo prosím, jak ostranit ty idiotské ikonky ?

Nechci mít žádnou. Neumíš to ?

M. Franková 21.2.2014 19:51

Re: Nevíte někdo prosím, jak ostranit ty idiotské ikonky ?

Teoreticky by mohla jít udělat prázdná.

Č. Milota 21.2.2014 19:48

Re: Nevíte někdo prosím, jak ostranit ty idiotské ikonky ?

Asi tak. :o) Jak prosté, Velký vezíre. Pmp.

M. Varadinková 21.2.2014 19:48

Re: Nevíte někdo prosím, jak ostranit ty idiotské ikonky ?

Už jsem to zkoušela, ale marně. Lze jedině nahradit méně idiotskou. Nejlépe fotkou vlastního psa:-)))))

K. Janyška 21.2.2014 19:51

Re: Nevíte někdo prosím, jak ostranit ty idiotské ikonky ?

Ale já jsem tam roky neměl nic... Dzp.