13.5.2024 | Svátek má Servác


Diskuse k článku

Ukrajina – hledání cíle

V rozhovoru se světově prestižním listem Financial Times redefinoval ukrajinský ministr zahraničí Dmytro Kuleba cíl válečného území své země. Už to nemá být status quo ante, tedy návrat před 24. únor 2022, nýbrž kompletní odchod ruských okupantů z celého území Ukrajiny, včetně separatistických oblastí a Krymu. Ke změně válečného cíle vede podle něho Ukrajinu skutečnost, že Ukrajinci jsou vojensky „dost silní a vyhrávají bitvu o Donbas“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 11.5.2022 9:17

Zatím to tak naštěstí nevypadá.

D. Mach 11.5.2022 9:20

Po téměř třech měsících trvající pětidenní válce to tak zatím moc nevypadá. Zvlášť, když se russká plavidla kvapem mění na ponorky.

P.S. Ale díky za potvrzení, že Strana Pravých Debilů a Trikolóra kope za russonácky.

R. Langer 11.5.2022 9:23

Ne, nekope, kope za Čechy. Možná na to přijdete, až se proberete z válečného opojení. Ale dost o tom pochybuji, vy stejně zase budete pořád dokola volit nějaké Zelené či Fialové bolševiky. :-P

S. Donát 11.5.2022 9:27

Kope maximálně za vymaštěné dezoláty.

F. De Winter 11.5.2022 9:30

Na to přijde jedině tehdy, až mu blackout vypne přísun televizního programování v hypnóze.

D. Mach 11.5.2022 9:34

A co budete dělat vy bez instrukcí z hnědorudé centrály?

D. Laurencikova 11.5.2022 9:35

R^:-)

S. Donát 11.5.2022 9:12

Bylo by hezké vykopat orky z celé Ukrajiny, ale obávám se, že Krym si rusák vzít nenechá a Ukrajina se s tím bude muset smířit.

J. Václavíková 11.5.2022 9:14

I kdyby to tak dopadlo, ten most určitě padne. Danajský dar!

T. Novy 11.5.2022 9:20

Buďme optimističtí.

ruSSák chce všechno na věky, ale není důsledný ani inteligentní ́

D. Laurencikova 11.5.2022 9:30

No to vy uz vubec ne. Obzvlast to posledni. A vase duslednost jiste take zustane na strece, az zacnete sutecne mrznout a hladovet pro "slavu Ukraini", smim-li si dovolit malou prognozu.

J. Kombercová 11.5.2022 9:52

Jakpak to asi dopadne v Německu? Tipnete si?

D. Laurencikova 11.5.2022 10:23

No, soudic podle toho, ze nas uz zcela vazne vybizeji, udelat si zasoby konzerv, vody, svicek a vubec vseho nutneho k preziti nejmene na deset dni a zastupci nemeckych firem se zacinaji ptat politiku, jestli jsou si jisti zda vedi, ci zajmy vlastne haji.... asi moc dobre ne.

Pro Vaclavikove, ktere to opet nazvou "lzivou troli propagadnou", doporucuji, vyhledat si projev ministryne vnitra Nancy Faeser, nebo vcerejsi "Frontal" na ZDF.

J. Kalina 11.5.2022 9:06

kdo sledoval minulých 30 let jak na Ukrajině dopadaly volby, tak ví, že to byl půl na půl mezi řekněme východní částí a západní částí Ukrajiny. Také lze říci pravo a levobřežní Ukrajina (podle Dněpru). Byli 2 Majdany, kdy došlo ke změně výsledku voleb ve prospěch západní Ukrajiny a ten v roce 2014 zřejmě definitivně Ukrajinu rozdělil a východní (pro ruská) strana tam už nikdy nevyhraje. Nebude to připuštěno těmi kdo Ukrajinu řídí a odtržením Krymu a těch "republik" také ubylo voličů jedné strany. Že se Ukrajina po roce 2014 radikálně postavila proti Rusku, ale i svým vlastním ruským občanům šlo poznat i z našich zpráv. Že tento vývoj "Putin" chtěl zastavit a zvolil k tomu vpád na Ukrajinu je nejspíš velkým omylem, kterým spíše urychlí vývoj kterým to stejně směřovalo - osamělé Rusko bez obchodních kontaktů s EU, které někdo jiný rád nahradí. pokud se Zelenskému vyplní jeho přání a Rusko by mohl z Ukrajiny vytlačit, bál bych se použití atomových zbraní na území Ukrajiny a možná následné eskalace.

My, občané ČR budeme platit dražší ruskou ropu, kterou někde v Turecku naloží na řecký tanker, dovezou do Terstu a pošlou přes Alpy jako neruskou. Všichni to budou vědět a dělat blbý, protože je třeba pomáhat všem překupníkům světa až už to jsou plynaři z Německa nebo nějací příští.

Že mají Rusáci vymyté hlavy je jisté a nejlépe to rozeznají a mluví o tom ti co je mají vymyté také akorát něčím jiným. U nás konečně dojde ke sjednocení společnosti a většina si bude libovat. Nečekám nic extra dobrého. Už jsem to zažil a jedeme po skluzavce do hajzlu plnou rychlostí. Lze jen zoufale doufat, že to skončí po srpnovou (1968) normalizací a "poučením" a nikoli revolučním nadšení po roce 1948.

Už se asi nedožiji blábolů bývalých a přeskočených předních aktérů, že záměr byl dobrý, ale pokazili to (nevhodní) lidé - viz komunistická garnitura Pražského jada..

J. Anděl 11.5.2022 9:09

Komunismus je utopická ideologie, stojící na násilí a udržitelná pouze silnými represivními složkami. Na komunistických ideálech není nic dobrého a neexistuje dobré provedení vhodnými lidmi.

Č. Rohlík 11.5.2022 9:17

Ano,

ale některé kolektivistické ideály fungovaly z NADŠENÍ vpočátku například v Izraeli = kibuc

R. Langer 11.5.2022 9:24

Už ani tam to moc nefunguje...

J. Anděl 11.5.2022 9:30

Zpočátku i mnohá manželství fungují díky zamilovanosti. Pro jeho udržení však zamilovanost nestačí.

Jeden se dokáže do nějaké míry omezit pro vlastní děti a vlastní rodinu, do nějaké míry pak pro další lidi, se kterými spolupracuje na nějakém konkrétním společném díle. Je ale prakticky nemožné se trvale omezovat kvůli cizím lidem. Nejsme na to stavění.

Ano, lze nastoupit cestu askeze a mnišství. Ale to člověk taky dělá pro sebe, ne pro druhé.

R. Nešpůrek 11.5.2022 9:20

Musela by být silná represe, protože lidi jsou hajzlíci. Buď slušní lidé, nebo represe. Slušní lidé nejsou, represe nechceme. Proto musí komunismus zůstat utopií.

J. Anděl 11.5.2022 9:25

Ne, utopie to je proto, že se za "slušnost" v levičáckých a komunistických kruzích považuje stav pro biologický druh člověka nemožný. Máme vlastní tělo, které potřebuje vlastní zdroje. Jsme stvoření či evolucí vyvinutí jako jednotlivci, kteří se musejí postarat o sebe.

Ano, jsme schopni spolupráce, dokonce i dlouhodobé, pokud všem zúčastněným přináší prospěch, ale nemáme kolektivní vědomí, které by bylo ve velkém schopné ignorovat a potlačovat vlastní potřeby ve prospěch vlasti, strany, církve či komunity queerů.

R. Nešpůrek 11.5.2022 9:46

A proto by musela přijít represe ... Útisk v oblasti lidských práv - známe to z pokusu o budovaní rozvinutého socialismu.

J. Anděl 11.5.2022 10:01

No, ano, je to tak. Proto je represe v komunismu (resp. režimech snažících se komunismu docílit) nevyhnutelná a není to jen důsledek selhání několika nešikovných jednotlivců.

R. Langer 11.5.2022 9:21

Přesně tak, je to blbost na úrovni posmrtného života v Ráji, která nemá s realitou zhola nic společného. ;-)

Č. Rohlík 11.5.2022 9:28

Ne,

některé kolektivistické ideály fungovaly z NADŠENÍ vpočátku například v Izraeli = kibuc

T. Novy 11.5.2022 9:27

Přesto se čas od času najde idiot, co si myslí, že je nejchytřejší a že se mu to povede.

M. Kolář 11.5.2022 9:11

Rusové jsou typicky především velmi občansky pasivní.. Na Ukrajině tak měl vývoj občanského povědomí a sebevědomí nestejnoměrný vývoj.Na západě byl rychlejší.. Nyní již je na celém území Ukrajiny jeden politický národ..

J. Václavíková 11.5.2022 9:17

V tom svém dlouhém rozboru jste na spoustu věcí zapomněl. Třeba to, že Kreml nasypal dost milionů dolarů do toho, aby mu Ukrajina zvolila poslušnou loutku. Takže když tuto loutku pak lidové povstání smetlo, poslali tam ozbrojence.

S. Ševeček 11.5.2022 9:19

tak toto je velice protistátní poznámka! sice pravdivá, ale ...

/Klímo, nastupte!

A. Renjascu 11.5.2022 9:23

O tom, že e existují minimálně dvě Ukrajiny, které nejsou kompatibilní se psalo již dávno. Žel vedení Ukrajiny za celo svou existenci neudělalo nic čím by se snažilo tyto nekompatibilní části spojit, ale naopak třeba šikanou neukrajinskych částí a svou snahou je za každou cenu ukrajinizovat toto rozdělení zvýraznilo. Naprosto hloupá vnitřní národní politika, která byla překonána již ve dvacátém století, ale Ukrajina se domnívala, že jí to i tak vyjde. Nevyšlo, podobě jako v Jugoslávii, ČSR, ...a v dohledné době to bude i Španělsko či možná i Británie i když tyto země na rozdíl od Ukrajiny provádí inteligentnější vnitřní politiku, ale ani tak se nevyhnuli problémům.

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/54302/stanislav-drahny-ma-se-ukrajina-rozdelit-jako-kdysi-ceskoslovensko.html

A. Renjascu 11.5.2022 8:52

Kauzy které STAN stihnul za pár měsíců hravě překonávají i ODS v devadesátkách a ČSSD v miléniu: Policejní prezident po schůzce a Rakušanem došel k názoru, že jeho setrvání ve funkci není žádoucí: https://cnn.iprima.cz/policejni-prezident-svejdar-konci-po-schuzce-s-rakusanem-odchazi-do-civilu-53451 Michalík a jeho podezřelé podnikání: https://neovlivni.cz/50-milionu-spojenych-s-michalikem-slabe-misto-fialova-tymu/

Netransparentní financování STAN: https://cnn.iprima.cz/stan-musi-na-penize-z-kypru-reagovat-mini-politolog-v-kauze-hraje-roli-i-michalik-53392

https://www.info.cz/nazory/z-volebni-komety-vladnim-flastrem-problemy-stanu-nici-celou-vladu

Polčák a jeho podvod a střet zájmů se získáním odškodnění za Vrbětice:

https://odkazovac.cz/odmena-pro-polcaka-mela-byt-10-tisic-pak-si-rekl-o-miliony-tvrdi-radni-197612.html

https://denikn.cz/842285/polcak-chce-provizi-za-pomoc-s-odskodnenim-za-vrbetice-jen-pro-kolegy-nikdo-nevi-kdo-to-je/

Farský a jeho podvod na voliče: https://nazory.aktualne.cz/komentare/farsky-kasle-na-volice-i-na-poslancovani-na-sebe-ne/r~82457882730e11ec98380cc47ab5f122/

Hlubuček a jeho nejasné majetkové poměry o které se zajímá policie: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-prazsky-lidr-stan-ma-byt-ve-spanelsku-majetkove-pomery-ale-odmita-zverejnit-195404

Gazdík a jeho špatná paměť: https://cnn.iprima.cz/gazdik-porusuje-zakon-o-stretu-zajmu-ma-podil-ve-firme-zapomnel-jsem-tvrdi-ministr-88837 A nejnovější opět Hlubuček a jeho podezřelé nákupy apartmánů ve Španělsku, které odmítá vysvětlit. Prostě zkorumpovaná strana jak hrom.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-prazsky-lidr-stan-nakoupil-byty-ve-spanelsku-cast-nezvykle-levne-201704