22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

Údiv páně Junckerův

V Bruselu pokračuje jednání Evropské rady. Ve struktuře rozhodování Evropské unie je tento orgán velmi důležitý, protože zde jsou jednotlivé členské země zastoupeny rovnoprávně v tom smyslu, že každá z nich má svůj hlas. Významným tématem jsou zde povinné kvóty na přijímání běženců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fialová 17.12.2017 15:37

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Jsem zvědavá, jaké to teď bude u sousedů v Rakousku. Protimigrační, nacionalistická, extrémně pravicová strana ve vládě :) Hezky se to čte, i komentáře jsou zajímavé:

https://www.welt.de/politik/ausland/article171658263/Neue-Koalition-in-Oesterreich-staerkt-Anti-Merkel-Front.html

J. Václavíková 17.12.2017 15:36

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Ano, tento postup by rozhodně měl logiku, jen mě napadá, kde by se ten tábor zřídil? Není právě v tom zakopaný pes? Souhlasil by daný stát?

A druhá otázka- netýkalo? Vždyť to vypadá, že pro Čechy neexistuje palčivější problém.

J. Schořík 17.12.2017 15:35

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Dočasná ochrana v rámci azylu se jmenuje "náhradní ochrana".. A azylové právo ani postupy prostě nejsou stavěné na válku a válečné uprchlíky.

M. Berka 17.12.2017 15:35

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

TAk, podle mne má sedět v Haagu před tribunálem. A věřím, že tam nakonec i skončí.

H. Balzám 17.12.2017 15:34

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Je možné chtít rozumné kroky ohledně migrace, přemýšlet o tom, co, kdo proč, kdy a jak, přitom zůstat homo sapiens, no a pak je taky možné stát se hnědokošiláčem, politickou zrůdou čerpající moc a prosperitu z lidského strachu... Minimálně LePen a Okamuru za hnědé košile považuji a přestože dlouhodobě razím přání Evropy bez islámu, nechci být na stejné lodi s takovými lidmi...

J. Schořík 17.12.2017 15:33

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Já se v tomhle nijak nehádám. Ale to je všechno důsledek nečinnosti EU. Prostě to nechali vyhnít, místo aby se k tomu aktivně postavili. A ještě začali mluvit o integraci a to už smrdí dosídlováním atd.

M. Berka 17.12.2017 15:33

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Nepřistupujeme, buzerant je furt buzerant, cikán je pořád cikán, lež není politická korektnost, ale pořád stejná lež apod.

V. Novák 17.12.2017 15:31

víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Schengenská část EU selhala v obraně vnější schengenské hranice, která je stejně důležitým prvkem schengenské dohody jako de facto zrušení vnitřních schengenských hranic. Nejen to - ona ústy svých představitelů (a ptesstitutů) vyhrožovala zemi, která jako jediná vzala obranu své vnější schengenské hranice vážně.

Nakonec balkánskou cestu uzavřely země, kterým mohl být nějaký Schengen volný, protože nejsou členy - Makedonie není ani v EU a Bulharsko není v SchP.

R. Brzák 17.12.2017 15:28

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Tak z hlediska základních principů fungování lidské společnosti - kdo to platí, ten rozhoduje a tudíž nese největší odpovědnost - je v tom Merkelová i bez svých falešných prohlášení až po uši...

J. Schořík 17.12.2017 15:27

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Nechce se mi to hledat, ale v době velké migrační krize jsem to našel. Je to celoevropský postup, kdy se právě vyhlásí status "dočasné ochrany" (kvůli válce nebo přírodní katastrofě) a určení uprchlíci jedou prostě v tomhle režimu (azyl na to není stavěný).

K Vaší další otázce prostě nevím, asi se nás to zas tak netýkalo.

J. Schořík 17.12.2017 15:24

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Někdo se tam holt zbláznil. Já to mám za zlé Mutti. Nejenom že přijala a "pozvala", ale pNěmci spolu se Švédy rozjeli ty řeči o integraci a prospešnosti příchozích. Kdyby zcela racionálně řekli, že je holt budou pár let živit a pak pošlou zpět, nebyla by ani hysterie ani vlna..

R. Brzák 17.12.2017 15:23

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Nemyslím si, že si naše televize mají co vzájemně vyčítat. Jsou to totiž lidé, kteří se dobře znají a žijí ve své sociální bublině - bublině mocných tvůrců veřejného mínění.

J. Václavíková 17.12.2017 15:23

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Proč Komise? Dočasnou azylovou ochranu snad uděluje konkrétní stát po přezkoumání žádosti, ne? A pokud to přesto byl úkol Komise, proč jsme to nepožadovali?

V. Novák 17.12.2017 15:23

víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

A vy jste letadlo...

R. Brzák 17.12.2017 15:22

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Ano, to zní dobře - ale v současné EU (byrokratický moloch těžce odvolatelných a tudíž nezodpovědných "elit"), navíc plné multikulturních vyděšenců (majících strach, že málo humanistický přístup bude příčinou jejich selhání) to nebylo lze čekat...

J. Václavíková 17.12.2017 15:20

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Jenže většina lidí utváří své názory na základě toho, co jim namluví na Nově, Barrandově, Primě a v Blesku. Proti tomu je ČT vzor vyváženosti, objektivity a seriózní žurnalistiky.

R. Brzák 17.12.2017 15:18

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

To máte pravdu - já bych vyhlašoval, až bych kvičel! Jenže mám jen možnost jednou za čtyři roky zvolit Sobotku (nebo jiného spasitele) a pak doufat, že nebude mocí zkorumpován hned, ale až tak za čtyři pět měsíců...

J. Schořík 17.12.2017 15:17

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Bych si nedovolil mistře..

J. Schořík 17.12.2017 15:17

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Vyhlásit dle směrnice dočasnou ochranu náleží Komisi. Eu selhala a nevyhlásila.

J. Schořík 17.12.2017 15:16

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Je to tak. O tom se nepřu. Ale těch, kteří dostanou azyl jsou např. v Německu zhruba 2%, zbatek má dočasnou ochranu (doma je válka), nebo jen nesmí být vráceni (doma je moc nebezpečno). Kdyby se k tomu EU od začátku postavila jak měla, tak vyhlásí tu dočasnou ochranu a tím zároveň všem příchozím řekne že stráví v bezpečí uprchlickýxh táborů nějaký čas a pak šupajdá zpět domů. Jazyk se učit nemusí, integrovat je nikdo nechce, místní obyvatelstvo jim ve své dobrotě poskytuje dočasné útočiště. Přišli by jen ti potřební a ne "africký výběr"..

J. Václavíková 17.12.2017 15:15

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Píšete ,, EU selhala a nevyhlásila ..."

Kdo je to, kdo selhal a nevyhlásil? Nemusí to být po nějakém vyjednávání a konsenzu? Proč to nenavrhl premiér Sobotka? Proč hledat odpovědnost všude jinde než u sebe?

R. Brzák 17.12.2017 15:15

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

To je přístup velmi zralý - ale novináři tu moc mají do té doby, dokud většina lidí utváří svůj názor na základě hačnutí si před televizi...do té doby se nezajímají o to, kolik peněz z jejich daní ve skutečnosti vyplýtvá stát jen proto, aby dal šedivákovi (televizní divák perem jednoho scifi autora) zdání bezpečí...

P. Vandas 17.12.2017 15:14

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Josefe? Že ty si z nás děláš prdel, co? :-):-):-)

R. Brzák 17.12.2017 15:12

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Pro mne je žadatel o azyl oprávněn žádat o azyl v první bezpečné zemi - v případě Syřanů je to Turecko! Dalším pochodem prostě toto oprávnění ztrácí.

J. Franke 17.12.2017 15:12

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Jakápak moc. Stačí je ignorovat.

R. Brzák 17.12.2017 15:10

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Mediální hvězdy jsou prostě a jednoduše pokřiveni onou mocí, kterou noviny vždy měli nad čtenářem (divákem, posluchačem). Díky tomu ztratili novináři mnohdy již dávno soudnost.

J. Kanioková 17.12.2017 15:10

1*

R. Brzák 17.12.2017 15:09

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Ano. Je to ovšem i naše věc - jestliže na jejich rétoriku přistupujeme...

J. Kanioková 17.12.2017 15:06

Přesně !

J. Schořík 17.12.2017 15:06

Re: víte co - už mi to vadí! Jaké protimigrační strany? Copak

Jenže on nám přece nikdo nenutí žádné migranty - jenom žadatele o azyl k přezkoumání jejich žádosti (tzn. dočasně a ještě jen ty kteří nejsou zjevně neoprávnění. Ani nám nenařizuje jak si z migrantů vybírat - to bylo ponecháno na jednotlivých zemích a přes naše prověření jich prostě moc neprošlo.. Takže protestovat rpoti něčemu co nám nedělají je dost divné.

Já kupříkladu mám s celou migrační krizí hlavní problém v tom, že EU selhala a nevyhlásila režim dočasné ochrany pro uprchlíky (tzn. budování ubytovacích táborů a dočasný pobyt

s jasným návratem) a místo toho se do takto jasné věci začala plést integrace a azyl. Tím se z toho taky stal problém obrany rodné hroudy..