30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

Tvrdší kačka

Má to efekt spíš psychologický než praktický pro občana této země: koruna vůči euru posílila, takže je o psí chlup pod hranicí pětadvaceti korun. V megaobchodech a megapodnikání se to jistě projeví, ale v hypermarketu u nás za humny to nepoznáme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Lazárek 7.2.2020 13:50

Když nádražáci říděj dopravu na trati je asi stejně ujetej western, jako kdyby hoši z Eltoda řídili dopravu na funkčních světlech u Muzea jen proto, že se jim zdá, že červená od magošky svítí zbytečně dlouho.

R. John 7.2.2020 14:02

Věřím, že to měli ajzbóni v ruce, jak se říká... ale soud to asi neobměkčí, ten jede podle zákona. My na tramvaji se na školeních smáli, hořce, že je lepší někoho přežehlit, než dostat obecné ohrožení... a to bylo hned, stačilo prokázat, že člověk vědomě porušil drážní předpis a vznikla škoda, v případě újmy to byl průser... to šlo potom na tvrdo...

S. Donát 7.2.2020 14:04

Obávám se, že se mýlíte. Mrkněte co o tom říká Zákon o provozu na pozemních komunikacích.

F. Doušek 7.2.2020 14:15

Ano, ten je jasný, netýká se v tomto případě chodců, a byl evidentně porušen.

S. Donát 7.2.2020 14:29

Tak to bych si nedovolil tak kategoricky tvrdit.

F. Doušek 7.2.2020 14:51

Tak si přečtěte par. 29 jako já.

S. Donát 7.2.2020 14:55

Četl jsem ho. Stále nevidím žádné porušení zákona. Určitě ne porušení §29 :)

F. Doušek 7.2.2020 15:03

Tak především se hovoří výhradně o řidičích.

Pověřený zaměstnanec drah v takovém případě musí dát řidiči ústní pokyn, což samozřejmě předpokládá i nespuštěné závory.

A aby se nemohl za pověřeného zaměstnance vydávat kdokoli, musí na vyžádání předložit písemné pověření.

Tato situace se předpokládá v případech poruchy signalizačního zařízení nebo prací na něm (s tím jsem se již setkal).

Ani jedna z těchto podmínek nebyla naplněna.

S. Donát 7.2.2020 15:11

Tak platí to samozřejmě i pro chodce. Závory mohou být spuštěny, to ten §29 jasně říká. Jestli byl nebo nebyl pověřený, to nevíte ani vy, ani já. A kdy se ta situace předpokládá, to zákon neřeší už vůbec. Takže dojmy pěkný, ale pořád nikde nevidím porušení zákona.

J. Dona 7.2.2020 14:09

Nádražáci pochopitelně dopravu řídí. Výpravčí je na nádraží nejvýše postavenou osobou. Bez jeho vědomí žádný vlak ze stanice neodjede, ani do něho nevjede (i kdyby to byla Vindobona). Od toho jsou vjezdová a odjezdová návěstidla. Takže o žádné ohrožení nešlo. Výpravčí určitě dobře věděl co dělá.

S. Lazárek 7.2.2020 14:12

Ale na píšťalku pískne a plácačku zvendne, až když je na semaforu zelená, viďte?

J. Dona 7.2.2020 14:27

A kdo asi tu zelenou na návěstidle rozsvítí? Jen ten výpravčí když postaví vlakovou cestu.

S. Lazárek 7.2.2020 14:30

Tak v tom případě tu červenou na závorách musel logicky rozsvítit někdo jinej a výpravčí si v tu chvíli jen hrál na jejich nadřízenej orgán. Tentokrát ta hra vyšla, bohudík.

S. Donát 7.2.2020 14:34

Vy toho o dráze moc nevíte, že?

S. Lazárek 7.2.2020 14:48

Nevím o ní vůbec nic a možná i právě proto nechodím ani nejedu přes koleje, když bliká červená. Machři co o ní ví všechno, to maj samozřejmě jinak, vo tym žádná.

S. Donát 7.2.2020 14:59

Také respektuji zabezpečovací zařízení. Dokonce se vždy rozhlédnu, v autě i pěšky, i když bliká bílé světlo. Ale kdyby mi pracovník dráhy dával pokyn, poslechnu ho stejně jako třeba policistu řídícího křižovatku.

J. Dona 7.2.2020 14:42

Tato diskuse je zbytečná. Závory se spouští automaticky, když dojde k obsazení příslušného kolejového obvodu. Nesnažte se pochopit složitost zabezpečovacího zařízení.

S. Lazárek 7.2.2020 14:50

Nebudu, slibuju.

V. Zadák 7.2.2020 14:52

Co se týká řeporyjského případu, tak závory spustí dispečer (pravděpodobně z Rudné nebo ze Smíchova). Pak teprve může na návěstidle dát návěst k odjezdu. Návěst je podmíněna spuštěnými závorami.

V. Zadák 7.2.2020 14:18

V Řeporyjích výpravčí NENÍ. A pokud ještě někde je dává pouze návěst "Pohotovost k odjezdu". Odjezd dává pouze a jenom pouze vlakvedoucí. Na tratích provozovaných dle předpisu D3 strojvedoucí.

V. Zadák 7.2.2020 14:29

Tisková oprava:

Na tratích provozovaných dle D3 dává povolení k odjezdu mobilem dispečer.

Konverzace:

Zde vlak 16810, strojvedoucí Vonásek. Přijel jsem do dopravny Horní Dolní. Žádám o povolení k odjezdu do dopravny Dolní Horní.

Zde dispečer Důležitý ze stanoviště Velká nad Malou. Povoluji vlaku 16810 odjezd do dopravny Dolní Horní

Zde vlak 16810, strojvedoucí Vonásek, rozumím.

S. Donát 7.2.2020 14:33

Pověřený pracovník dráhy může ústním pokynem povolit jízdu řidičům a chůzi chodcům i přes světelný signál či spuštěné závory.

V. Zadák 7.2.2020 14:54

Může, ale pouze červeným praporkem.

S. Donát 7.2.2020 15:00

Ústní pokyn červeným praporkem? A to se dělá jak? Strčí si tyčku od praporku do huby nebo co?

V. Zadák 7.2.2020 15:04

U signalizace praporkem mluvit může.

S. Donát 7.2.2020 15:25

Zatímco při ústním pokynu praporek mít nemusí.

F. Doušek 7.2.2020 14:54

Ano, ústním pokynem a MUSÍ stát u nich.

A ty spuštěné závory poté mohou klidně prorazit.;-D

S. Donát 7.2.2020 14:57

Jak víte, že jim nedával ústní pokyn? A prosím vás, "Musí stát u nich" jste našel v jakém zákoně?

V. Zadák 7.2.2020 15:01

Musí stát na přejezdu. Předpis D1.

S. Donát 7.2.2020 15:24

Aha, to je možné. Ale přečetl jsem si celou kapitolu 9 o přejezdech, ale nenašel jsem to tam. Můžete mě prosím nasměrovat?